ביקור שלי בפורום הזה

Erez-S

New member
שאלה לגבי אביגור-רותם

לומר לך את האמת, הייתי מאוד מופתע כאשר שמעתי שיצא ב"קשת" הספר "חמסין וציפורים משוגעות". לאחר שקראתי את הספר הייתי מופתע עוד יותר מכך שהוצאתך הוציאה אותו לאור בשל איכותו הרבה לעומת ספרי הטיסה הרגילים היוצאים ב"קשת" (אי אפשר להכחיש זאת, וזה ידוע). שאלתי היא, מה גרם לך (ולהוצאה) להוציא ספר זה (שאגב, הוא אחד הספרים הישראלים הטובים שקראתי) ולחרוג מהמנהג להוציא ספרי טיסה (כגון, שלך, של צרויה שלו, עירית לינור - אני לא אוהב אף אחד מן הסופרים אלה, אך אני לא שופט כרגע אף אחד)? ואם זה לא השתמע מן ההודעה, אני מוקיר מאוד את ההוצאה שלך על שהוצאתם ספר זה. אני מקווה מאוד שזה שינוי לא חד פעמי ותמשיכו גם בדרך זו (אינני מצפה מכם להפסיק להוציא לאור ספרי טיסה ולתהרכז בספרי איכות, הרי זהו אבסורד). ועוד משהו אליך רם, אני אישית ממש לא אוהב את ספריך, אך אני בכל זאת חב לך הרבה על הטעם שלי בספרים. לפני כשנה שנתיים, התארכת בפורום ספרות של יואל ז"ל, ושם שאלו אותך מהם ספרייך האהובים ואתה כתבת שהם "זכרון דברים" של יעקב שבתאי ו"כרוניקה של מוות ידוע מראש" של מרקס. לאחר שקראתי הודעה זאת קראתי ספרים אלו ואני יכול להגיד בלב שלם שאלו מהספרים האהובים עליי ביותר. ועוד יותר מכך, אני חב לך עוד יותר שבזכותך בעצם גיליתי את הסופר, הכנראה, אהוב עליי - יעקב שבתאי. אז רק על זה, תודה רבה לך!
 

רם אורן

New member
ארז

את חמסין וציפורים משוגעות הוצאתי לאור, כמו ספרים אחרים שהוצאתי לאור, משום שאהבתי אותו מאד. אין לזה שום קשר עם ספרים פופולריים שאני מוציא לאור גם כן. הוצאת קשת מוציאה ותוציא לאור כל ספר איכותי, בכל ז´אנר שהוא. ותודה על המחמאות.
 
שאלה בנוגע לתחקיר לספר

אילו תחקירים עשית כהכנה לכתיבת הספרים? אם אני חושבת, למשל, על אשראם: מדובר פה על עולם, שאני מניחה שהיה זר לך לפני כתיבת הספר. באילו עזרים תחקיריים אתה משתמש על מנת להשיג את המידע? (ארכיוני עיתונים, שיחות עם אנשי מקצוע, ביקורים ממשיים במקומות שונים?). אם יש לך דוגמה לתחקיר שכזה שהיה מרתק עבורך, אשמח (נשמח) לשמוע.
 

אפרת00

New member
פריצה לשוק- או איך להצליח

כל כך קשה לפרוץ לשוק, כל כך קשה למצוא מישהו שיסכים לפגוש אותך ולקרוא את מה שכתבת, רק לקרוא כדי שאולי הוא יסכים להפיץ. כל כך קשה לשכנע שיש לך רב מכר ביד. פיתוי היה הספר הראשון שפרץ את הדרך - מה הייתה נקודת הפריצה? איך? מי היה שם כדי לעזור לך? אילו טיפים תוכל לתת למי שנאבק?
 

רם אורן

New member
אפרת

הטיפ הראשון: להקדיש את כל כולך לכתיבת ספר טוב, מלוטש, חכם, מבריק. זה המפתח להצלחה. הטיפ השני: למסור את טיוטת הספר לקריאה מוקדמת לאנשים שאינם חברים שלך ושלא יתנו מחמאות חינם. אפשר ללמוד הרבה מהתגובות. הטיפ השלישי: למצוא מו" שיאהב את הספר. אני לא חושב שיש מו"ל שלא יתלהב מספר טוב.
 

רם אורן

New member
אפי

כמעט לפני כתיבתו של כל ספר, אני מקדיש זמן ניכר לתחקירים. יש קלים יותר ויש קשים יותר. בדרך כלל זה מתבטא בנבירה בארכיונים, ראיונות עם אנשים שמקורבים לנושא וסיורים במקומות שעליהם אני כותב. תחקיר מרתק במיוחד עשיתי על המאפיה הרוסית לרגל כתיבת צל של ספק. הייתי לצורך זה במוסקבה פעמיים, נפגשתי עם אנשי מאפיה ושוחחתי עם קציני משטרה שנלחמים בהם. היה מרתק, מסוכן ובלתי נשכח.
 
רם שלום...

שאלתי היא דווקא בנוגע להוצאת הספרים שלך (קשת). שאלה טכנית. אני בשלבי כתיבת ספר (ראשון) ואני אהיה מעוניין להוציא אותו לאור כשאסיים. במה כרוך הוצאת ספר לשוק? מבחינת כסף, מה השלבים שעובר ספר בהוצאתו ואיך ומי מחליט שהספר ראוי לצאת לאור. אם אתה לא מעוניין לענות על אלה בפורום אשמח לקבל כתובת דוא"ל שלך או של מישהו אחר שיוכל לענות לי בנושא.
 

רם אורן

New member
אמיתי

הוצאת ספר לאור איננה כרוכה בדרך כלל בשיתוף הסופר בהוצאות ההפקה. יש אמנם הוצאות ספריחם שמעמידות את זה כתנאי, אבל לדעתי המבחן האמיתי של ספר הוא נכונותו של המו"ל להמר עליו בכספו. פשוט שלח את הספר למו"לים שאתה מעריך וצפה לתשובה חיובית. זו הדרך היחידה לקדם את אפשרות הוצאתו לאור של ספרך.
 
תודה ועוד משהו קטן...

כשאני שולח למו"ל את הספר שלי, איך הדבר מתבצע? אני מדפיס אותו, כורך אותו ושולח? או שאפשר למשל לשלוח אותו בתור קובץ וורד או משהו כזה?
 
למעלה