בכדי ששירשור זה יחיה מדביקה לכאן

lazros

New member
אהה האיטואיציה שלי עובדת ואת כבר

צריכה לנחש במי מדובר, יותר גרוע לא יכול להיות. נ.ב עדיין לא הסדרת את תו החניה לשנה הבאה
 

קרן משם

New member
תו חניה לשנה הבאה?

מה יש לי להסדיר אם עזבתי את הארץ? כאמור אנחנו כבר 3 חודשים בהונגריה ואלוהים היחידי שיודע מתי נשוב... עולם קטנטן! אז ביה"ח מסתדר בלעדיי?
 

קרן משם

New member
נכון להיום....

אדון ש. צריך יהיה לשכנע אותי לחזור:)) טוב לי! אני מגדלת את ילדיי בנחת ללא לחצים בטחוניים, מדיניים, כלכליים ונהנית כל דקה מהם...וביננו מה חשוב יותר מזה? אני לא אומרת כלום חד משמעית אני רק טוענת שהזמן הזה פה נותן לי חופש רב לראות את ילדיי גדלים ללא לחץ ולהנות מגידולם.... שקט ושלווה בל יתוארו! (בכל פלוס יש מינוס, כמובן שמתגעגעת למשפחתי ולחברים והעבודה חסרה לי מאוד מאוד....אך העוגה, העוגה חייבת להיות חצויה תמיד!)
 

lazros

New member
בכל מקרה אם תרצי קשר לביה"ח...

אשמח לעזור. נ.ב ד"ש ל ש. מיוסי מהמזנון
 

ok45

New member
צברית

ואני צברית בת להורים יוצאי הונגריה ילידי בודפשט שנדדו לקורצאג (אבא) לוואץ ולמיכלובצה שבסלובקיה (אמא). אבא עלה לארץ בשנת 1933 ואמא "בוגרת שואה" בשנת 1949. שפת האם הייתה הונגרית בעיקר בגלל סבתא שחיה בארץ משנת 1932 ולא הצליחה/לא רצתה ללמוד את השפה. בבית דיברנו בעיקר עברית, לקרא הונגרית ידעתי לפני אנגלית, כיום לא מסוגלת להתמודד עם טקסט הונגרי, מבולבלת לגמרי, קוראת כאילו באנגלית ופשוט מנחשת למה זה דומה בהונגרית הבסיסית שלי. מעניין שבכל מקום בו נמצאו דוברי הונגרית מצאנו את עצמנו מחליפים כמה מילים הונגריות, כמו חברי כת מיוחדת שהכניסה אליה, רק לדוברי השפה המוזרה הזו.
 

דדיחתם

New member
סרווס (שלום), אני דדי

אני צבר אך אימי נולדה בהונגריה (אבי בולגרי דוקא). סבתי ז"ל, כמו סבתם של רבים בפורום זה, חיה כאן יותר מ-30 שנה אך העברית שלה לא היתה מי יודע מה ולכן אני חי את צליל ההונגרית מילדות. אחיותיה מארגנטינה התארחו אצלנו הרבה פעמים ודיברתי איתן אנגלית/ספרדית/הונגרית. אפשר לומר שאני יודע בערך 100 מילים. כשהייתי פעוט לימדו אותי לספור בהונגרית, אז ידעתי, עכשיו אני מתבלבל בין HUT לHET או איך שלא כותבים את זה... על מאכלים הונגריים כמעט שלא גדלתי - מלבד קרזט וקפוסטה, ולצערי אני חייב להודות שהאוכל הבולגרי של סבתי השנייה תבדל"א עדיף על ההונגרי. עוד קשר שלי להונגריותי הוא היותי גנאולוג - חוקר את שורשי משפחתי מהונגריה. שורשי משפחתי מייצגים כמה רבדים של יהדות זו. אימי היא חילונית גמורה ושני הוריה ז"ל כנ"ל. אביה היה הצייר ההונגרי הידוע (יחסית) בלה באן (כשהייתי קטן שאלו אותי אם הוא היה נשי קצת - בלה...) שגדל בבית חילוני, ואימה גדלה לאב די חילוני ולאם די דתית, שבאה ממשפחה רבנית, אותה בעיקר אני חוקר. משפחתי נטועה בהונגריה שנים רבות ולא הגיעה מגאליציה במאה ה-19 כמו חלק גדול מיהודי הונגריה. אימי ושני הוריה נולדו בבודפשט, וכך גם חלק מהוריהם. אחרים הגיעו ממערב טרנסילבניה וממקומות כמזוטור, באלאשג´רמוט, אירשא. האם מוכרות לכם המשפחות הללו : בלאו, מייזנר, זילברר, מנדל, קליין (אומנם נפוץ אך אפשר לנסות), שטרן (כנ"ל), אדלר, אדוריאן, בריל, שלזינגר, קיצע, רוזנבאום, בלום, קסש, אנגל, שון ? נחמד ומפתיע שפורום זה הוקם.
 

דדיחתם

New member
אוסיף עוד מקומות בהם חיה המשפחה

(רשימה חלקית) אשמח אם מי שמכיר ויש לו איזה סבא משם יאמר לי ואולי זה יעזור לי : סארוואש, מזוקובשד, קאבא, טולקא/טולא, ניידוורד, dunafoldvar, ג´ולא, דיומא, ermihalyfalva. זה מה שצץ לי בראש כרגע. אגב, קרובים מפורסמים : דני נווה (לא שאני מת עליו, אבל מילא), תא"ל יאיר נווה, פרופ´ יהודה בלום, פרופ´ מ"צ קדרי, הצייר המפורסם לאזל פיליפ, הרופאה היהודיה הראשונה בהונגריה, יוסף פינק ועוד. ומשפחות נוספות : בלייר, סקלי, לאוב, רונאי, אנגלמן, מרגיטאי, מרגרטן, ארמן, צ´ילאג.
 

orlu

New member
דדיחתם במוזיאון בצפת יש ארכיון

מצויין,תנסה שם.ודאי ישמחו לעזור לך.
 

קרן משם

New member
דדי ברוך הבא:))

אז ככה...אני מתבלבלת בין המספרים 5 ל7 זה נורא!! והבילבול קשה יותר כשמגיעים למספרים גדולים יותר שכוללים את המספרים שציינתי כגון:2700 וכו´....עד מתי אתחרפן הא? לגביי שמות המשפחה האם אלו שמות הונגריים? אני מכירה רוזנבאום(לא הונגרי בכלל) אני מכירה מייזנר(לא יודעת את מוצאו, אבל מודה שלא חשבתי שהונגרי) אגב שם משפחתי=יבור..
 

דדיחתם

New member
גם הונגריים, לא רק...

מייזנר זה פולני במקור, להערכתי הגיעו בסוף המאה ה-18 להונגריה. מלבד שמות "מהונגרים" כמו צ´ילאג, אדוריאן או סקלי, אין הרבה שמות שהם רק הונגריים, אך יש שמות שיש למי שנושא שאותם הסתברות גבוהה להיות הונגרי מאשר פולני/גרמני - בעיקר בלאו אך גם קליין ושטרן. איפה גר המייזנר שאת מכירה ? הוא אופטומטריסט מנתניה ?
 

קרן משם

New member
לא, הוא רופא ילודים מהצפון....

נאמר לי כי שם משפחתי ייחודי הוא...האם זה נכון?
 

דדיחתם

New member
צר לי, אך לא מכיר את שם משפחתך

חפשי באתר www.jewishgen.orj אם לא תתמצאי שם, אנסה לכוונך
 

קרן משם

New member
אם אתה לא מכיר.....

אז הוא מספיק ייחודי בשבילי
אגב אני לא יכולה לטעות שם משפחתי הוא הונגרי לכל דבר (נשואה להונגרי מקורי ששתי הוריו הונגריים ושאר משפחתו)...
 

טומי*

New member
הקישור שנתת לא מדויק......./images/Emo12.gif

הקישור הטוב: www.jewishgen.org טומי
 

גלי®

New member
סליחה שאני מתערבת , אבל למען אלו

שלא כ"כ שולטים ברזי ה"העתק" ו"הדבק" , היה עדיף שתתנו לינק לאתר ולא כתובת ... אם אתם נתקלים באיזו בעיה בעניין הכנסת הלינק (או כל בעיה תפוזית אחרת), אשמח לעזור ...
 
למעלה