שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן
תמונה עדכנית לתחנת אבא הילל - חופרים .....
אם אינני טועה בת"א יש קופסאות תחנה כמו במערכות שסיקרתי.שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.
אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.
לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)
אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).אם אינני טועה בת"א יש קופסאות תחנה כמו במערכות שסיקרתי.
כמו המערכות שנסעתי בהן בסיביליה ומאלגה, וזו שהיתה בבניה כשביקרתי בניס במערכת התל אביבית התחנות נבנות כקופסאות בטון גדולות לאורך המסלול בעוד שהמנהרה נחפרת ביניהן.
 
אינני יודע בדיוק מה קורה כאשר ה TBM מגיעה לקופסאת תחנה אך רוב הסיכויים שהאפר כבר פונה מהתחנה, יש מפלס שהונדס מראש בקופסה למעבר ה TBM והיא ממשיכה לקיר הנגדי של הקופסה וממשיכה לחפור את דרכה לתחנה הבאה.
 
בקטעים חשובים של קרוסרייל הראו סרטונים של הסנטימטרים האחרונים בקיר התחנה המוכנה נחפרים ע"י TBM שמגיחה אליה מהמנהרה הסמוכה. אחרי ארוע "פריצה" כזה רואים את הבדלי הגדלים בין קוטר מנהרות המסילות לתחנה (בקרוסרייל מדובר לרוב במנהרות עגולות, במערכות שתיארתי מנהרה מרובעת אחת לרציפים ולמסילות ואולם הכניסה לתחנה ממוקם בדרך כלל במפלס עילי בתוך אותה הקופסה).
 
בבניית קרוסרייל היו מקרים שבהם נבנתה קודם כל מנהרה רגילה ורק אחר כך באו לחפור את מנהרות התחנה בתהליך שחייב הסרת טבעות בטון ויציקת בטון במקביל לחפירה אבל בתל אביב אין מנהרות רציף בעומק שיחייב זאת, הכל נבנה בקופסאות בטון שנחפרות מפני הקרקע למטה.
נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM Firstאתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).
מצאתי כמה תמונות שמראות מה קורה בפועל; זה נראה מרשים! איזה דיוק! הממנהרת נכנסת בחלל התחנה במקום בו תותקננה המסילות ולא(חלילה וחס) ברציפים.
אני גם מצרף סקיצה המראה את שלבי הבניה של הקופסא(תחנה) והמקום בו נכנסת בשלב האחרון הממנהרת.
אני בוחר בתשובה של Bus Nerd ולא Scorpion36 מכיווןנת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First
מה שזה אומר בקצרה זה שהקופסאות עוד לא מוכנות ולא חפורות עד העומק הסופי שלהם. אלרוזורוב מתקדמת הכי מהר ועדיין שם יש להם המון שנשאר לחפור.
אז המכונה כן שמה את טבעות הבטון כשהיא עוברת בשטח התחנה, וכשחפירת התחנה תגיע לעומק הזה פשוט ישברו אותם. הסיבה שלא רואים מלמעלה את טבעות הבטון היא שהחפירה עדיין לא הגיעה כל כך עמוק.
יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הללאני בוחר בתשובה של Bus Nerd ולא Scorpion36 מכיוון
על פי ההסבר המלומד והתמונות המקסימות שצירף Scorpion36 הכל ברור אם אכן קודם חופרים את מלוא עומק התחנות אבל ברור כבר כעת שהתחנות בטרלוזורוב וב אבא הילל רחוקות מהמצב הזה.
כלומר, ה TBM כבר עבר את התחנות ולכן היה חייב לבנות את טבעות הבטון (באמצעות הסגמנטים המפורסמים).
לעומת זאת, מה שמסביר BusNerd נראה מתאים לפחות לשתי התחנות הקרובות..... ייתכן שיספיקו לחפור את תחנת יהודית לפניח שיגיע לשם ה TBM אם כי אני גם בספק לכך.
השיטה ש Scorpion מתאר בטוח תיהיה בשימוש בתחנת אם המושבות שהרי שם חלל התחנה כבר מוכן לחלוטין (ישנן תמונות באתר נ.ת.ע. שבהן ניתן לראות את כל החלל של התחנה החשוף מלמעלה - http://www.nta.co.il/gallery/135).
שם אני מעריך שתוך כמה שבועות ה- TBM שיצא לאחרונה מכיוון קרית אריה יפרוץ אץ קיר הבטון וניתן יהיה לראות כיצד ה TBM מתקדם מלמעלה בחלל התחנה.
תודה לכל המשיבים, באמת הסתקרנתי לדעת כיצד מתכוונים לפעול.
משום מה הם די זנחו את הפייסבוק שלהם.יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל
כך נודע לי מנת"ע - בגלל סיבות של יציבות הקרקע, מכונה אחת מתחילה לחפור *מאוד* לאט, ואז הקצב תופס תאוצה רק כשמסיימים להרכיב את השנייה. עוד לא סיימו את השנייה שתצא מגלי גיל מזרחה, ולכן המכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל.
בכיוון מערב המכונות כרגע נמצאות קרוב לשאול המלך אם אני זוכר נכון.
לא מבין, למה המכונות צריכות לחפור במקביל. מה הקשר שלהן ?יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל
כך נודע לי מנת"ע - בגלל סיבות של יציבות הקרקע, מכונה אחת מתחילה לחפור *מאוד* לאט, ואז הקצב תופס תאוצה רק כשמסיימים להרכיב את השנייה. עוד לא סיימו את השנייה שתצא מגלי גיל מזרחה, ולכן המכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל.
בכיוון מערב המכונות כרגע נמצאות קרוב לשאול המלך אם אני זוכר נכון.
היה על זה ויכוח בפורום.לא מבין, למה המכונות צריכות לחפור במקביל. מה הקשר שלהן ?
לא ידעתי שיש איזו שהוא צורך תפעולי לחפור במקביל .
מוזר
נשמע הגיוני. תודה.היה על זה ויכוח בפורום.
אני הנחתי, כי צריכים לעבוד במקביל בשביל לצמצם את ההפרעה האפשרית למה שקורה על הקרקע.
זאת אומרת, אם יש חלקים שאולי מצריכים השבתה מהסוג שראינו במסילת איילון, עדיף להם שמכונות יעבדו במקביל כך שלא יצטרכו לעשות שתי השבתות במקום אחת.
צודק, דיברתי על זה עם מהנדסים מנת"עהיה על זה ויכוח בפורום.
אני הנחתי, כי צריכים לעבוד במקביל בשביל לצמצם את ההפרעה האפשרית למה שקורה על הקרקע.
זאת אומרת, אם יש חלקים שאולי מצריכים השבתה מהסוג שראינו במסילת איילון, עדיף להם שמכונות יעבדו במקביל כך שלא יצטרכו לעשות שתי השבתות במקום אחת.
הכל נכון אבל תיקון קטן, אלנבי היא התחנה במצב הכי מתקדם.נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First
מה שזה אומר בקצרה זה שהקופסאות עוד לא מוכנות ולא חפורות עד העומק הסופי שלהם. אלרוזורוב מתקדמת הכי מהר ועדיין שם יש להם המון שנשאר לחפור.
אז המכונה כן שמה את טבעות הבטון כשהיא עוברת בשטח התחנה, וכשחפירת התחנה תגיע לעומק הזה פשוט ישברו אותם. הסיבה שלא רואים מלמעלה את טבעות הבטון היא שהחפירה עדיין לא הגיעה כל כך עמוק.
נכון מאוד , אלנבי הכי עמוקה כרגע. די הגיוני כי תנאי העבודההכל נכון אבל תיקון קטן, אלנבי היא התחנה במצב הכי מתקדם.
בפעם אחרונה שעברתי שם, הם כבר התקינו שתי מפלסים של צלעות וחפרו סדר גודל של 20 מטר לעומק התחנה.
שיהיה יום טיפה יותר קריר ותהיה לי עבודה באיזור דרום תל אביבנכון מאוד , אלנבי הכי עמוקה כרגע. די הגיוני כי תנאי העבודה
הכי נוחים שם....
להערכתי יעדיפו לעבוד עם משאבות בטון כמו שבזמנו יצקו אתשיהיה יום טיפה יותר קריר ותהיה לי עבודה באיזור דרום תל אביב
אני בהחלט אלך לצלם את ההתקדמות שמה.
הם בטח יתחילו להתקין את המפלס השלישי והאחרון של הצלעות בקרוב.
אגב, אז נראה סוף סוף שימוש מעניין של המנוף גשר.
הם בטח ישתמשו בו בשביל להוריד מערבלי בטון עד לתחתית כשתתחיל יציקת ריצפת התחנה.
יש מצב. באמת לא חשבתי על פירי השילוחלהערכתי יעדיפו לעבוד עם משאבות בטון כמו שבזמנו יצקו את
רצפת גלי גיל.
מה הצורך להוריד פיזית את המערבל אל תוך הבור ?
לעניין הדיוק: כיום יש שיטה עם לייזרים ומחזירי אור.אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).
מצאתי כמה תמונות שמראות מה קורה בפועל; זה נראה מרשים! איזה דיוק! הממנהרת נכנסת בחלל התחנה במקום בו תותקננה המסילות ולא(חלילה וחס) ברציפים.
אני גם מצרף סקיצה המראה את שלבי הבניה של הקופסא(תחנה) והמקום בו נכנסת בשלב האחרון הממנהרת.
ועדיין פיצרוטי הצליחה "לפספס" עם החפירה שלה בקו A1לעניין הדיוק: כיום יש שיטה עם לייזרים ומחזירי אור.
בתוכנית של קרוסרייל הראו איך השיטה פועלת - מחזירי אור מותקנים כל מרחק מסויים (כמה מאות מטרים) במיקום ידוע לפי מיקום לייזר המבוסס על מחזירי אור קודמים, אני מניח שזה חייב להיות בשני צידי המנהרה ואולי גם במפלס נמוך יותר כדי לאפשר טריאנגולציה תלת מימדית, וכל המרחקים נמדדים בדיוק ע"י סורקי לייזר כך שהדיוק מתחת לאדמה מדוייק אפילו יותר מ GP'S. בקרוסרייל הצליחו להשחיל TBM במיקום מדוייק בין מנהרה של קו רכבת תחתית פעיל למנהרה של פיר דרגנועים עם מרווח טעות של כמטר בלבד בין המנהרה החדשה באמצע לבין שתי המנהרות האחרות.
תיקון קטן, יש כרגע 4 מכונות שכבר חופרותשאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.
אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.
לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)
אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.