מה הבעיה עם המילה עצלן?
ראשית, אני נגד תוויות באופן כללי, ובוודאי כאשר מדובר בדברים שליליים.
שנית- אף ילד הוא לא עצלן. מקסימום- קשה לו במשהו, או שהוא מתקשה להתמודד עם אתגרים או עם דברים מורכבים.
כל תינוק נולד עם יצר סקרנות, ועם רצון ואמביציה. מה שקורה לו בדרך- זה דבר אחר, ומושפע בעיקר מיחס המבוגרים ומהכוונתם.
לגבי נושא ההישארות שנה נוספת בגן- זו בכלל לא החלטה של הגננת או של השירות הפסיכולוגי, אלא של ההורים עצמם בלבד. כך זה לגבי ילידי סוף המחזור, והבן שלך הוא יליד סוף המחזור.
בעיניי, כמרפאה בעיסוק, יש הבדל עצום ומשמעותי בין להיכנס לכתה א' בגיל 5.11 לבין להיכנס בגיל 6.11. מדובר על שנה של התפתחות, שנה שאם מנצלים אותה נכון בגן ובבית, יכולה להעצים ביותר את הילד ולהביאו למצב שמגיע בשל ומוכן מכל הבחינות לבית הספר- רגשית, מוטורית, קוגניטיבית וחברתית.
אין שום קשר לחוכמה או אינטיליגנציה. את מתארת שהבן שלך שונא לכתוב, זה מלחיץ אותו והוא נמנע מזה. כך הוא לא יוכל להעלות לכיתה א', שם כל היום עוסקים בכתיבה...אינני יודעת האם ישנם קשיים גרפו-מוטוריים או לא, אבל גם אם לא- יש להתייחס מאוד לפן הרגשי ולהבין ממה ההימנעות שלו והלחץ נובעים, ולטפל בהתאם. זה לא משהו שאני יכולה לתת עליו הדרכה כך סתם דרך האינטרנט, לצערי הרב. וזה לא משהו שאני ממליצה לך לשאול לגביו עיצה באינטרנט.
כל מה שאני יכולה להמליץ לך זה לפנות למישהי מומחית בעניין, כמו מרפאה בעיסוק שקיבלת עליה המלצות, ואשר מתייחסת גם לפן הרגשי, ולשאול את עצתה, לאחר תהליך אבחוני/ הערכתי לילד.
אגב, את שני ילדיי ילדי סוף המחזור השארתי שנה נוספת בגן, והתוצאות היו נפלאות. ביתי הקטנה (היום בת כמעט שנה) היא ילידת ינואר, כלומר גדולה במחזור, ולא תהיה לנו הפריבילגיה להשאיר שנה נוספת בגן. זה פרס שנה נוספת בגן, שנה נפלאה, שיכולה להביא איתה דברים נפלאים ומופלאים, אם רק יודעים לנצל אותה כמו שצריך.
בהצלחה רבה!
שירה.
שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028