בעיית מעיל

את מתכוונת שאני צריכה לוותר?../images/Emo4.gif

הוא יודע ללבוש בעצמו וזה לא מלהיב אותו. לא מאד קר,זה נכון,אבל היכן שאני גרה יש רוח חזקה מאד(צד מערבי ממש מול הים) ואפילו לי קר(ולי אף פעם לא קר). אני מיואשת...
 

פלגיה

New member
למה להתחשב ברצונותיו זה "לוותר"?

אני גרה באיזור ממש קר, עם רוחות חזקות, ולא תמיד רצו ללבוש מעיל. הבנות הגדולות שלי היו מסוגלות לצאת החוצה בשרוולים קצרים, בחצאית ובלי גרביים, כל מה שלי היה נראה מקפיא עצמות - הן לא היו מסוגלות ללבוש שכבה נוספת. אז ככה הן הסתדרו. אמא שלי תמיד מביאה כדוגמה את אחיותי שברחו לה החוצה בשלג חצי ערומות. הן לא התקררו. מה שמקרר זה בגדים רטובים שמתייבשים על הגוף, לא הרוח. את יכולה, כשאתם בחוץ, לדבר על מזג האוויר. לא "נכון שקר?" (כי אולי לא קר לו) אלא "אתה מרגיש את הרוח? איך היא נושבת חזק? איך היא כמעט מעיפה אותנו?". אולי כשתפני את תשומת ליבו, הוא ירגיש פתאום שקר. ואולי לא. ואני מצרפת קישור מפורום "חינוך לגיל הרך" שמדבר על זה, ועל עוד דברים מסביב, חשובים לא פחות: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=192&msgid=1913276
 

אמיתמי

New member
../images/Emo41.gifשאלה../images/Emo41.gif

מאוד חשוב לי לצאת עם נועה לגינה אחרי הגן. זה חשוב לה להיות בתנועה ומורגש מאוד מתי היא היתה בחוץ ומתי לא, מצב רוח, חיוניות וכו'. אני בדרך כלל לוקחת את דפנה במנשא ובאות לקחת את נועה מן הגן , לגינה. באחד הימים היה די קר, הלבשתי את שתיהן ממש טוב ובילינו בגינה. הן היו מצוננות בימים שאחרי. מה קרה שם? הרי בחו"ל מוציאים ילדים החוצה והן היו לבושות ממש טוב. האם יש קשר?
 

mAmA MiSiSiPi

New member
גם אני אשמח לדעת

וגם אם לצאת החוצה בראש רטוב גורם להצטננות ולשבת על ריצפה קרה גורמת לדלקת בדרכי השתן
 
לגבי הראש הרטוב יכולה לומר בוודאות שאין

קשר להצטננות,אני מאז שאני מכירה את עצמי יוצאת עם שיער רטוב,בכל עונה,ביום יום ובכל שעה ואף פעם לא הצטננתי או חליתי בגלל זה.
 
אומרים שלאישה וילדה לא בריא לשבת על רצפה קרה

בגלל משהו שקשור לרחם,לידה,מקרר את המקום?
 

michal@gal

Active member
מנהל
דלקות בדרכי השתן נגרמות מחיידקים

אין שום קשר לישיבה על רצפה קרה.
 

ליבי777

New member
אולי...התגובה לקור שונה מאחד לשני.

יש כאלה שיגידו לך שקור לא גורם לצינון(בעלי) אלא רק וירוסים. המומחה אף אוזן גרון שלנו אומר שיש אנשים שרק מזה שהם הולכים יחפים על הרצפה הם נעשים מקוררים(אני). אני מניחה שזה אישי.
 

פלגיה

New member
אני לא רופאה ולא יודעת

יהיו כאלה שיגידו לך שבגלל שבאתם ממקום שהיה מחומם מעל למידה, או שהייתן עטופות יותר מדי, אז המעברים גרמו להתקררות ולא הקור עצמו. אני לא ממש יודעת.
 

אכדית

New member
לגבי חו"ל אל תשכחי שהם מורגלים לטמפרטורה הזאת

זה כמו שבמדינות מסויימות ילדים חיים עם זבובים שחגים להם מעל לראש, ישנים באוהלים, מחרבנים בלי לשטוף ידיים אחרי ומתקלחים בנהר בכל טמפרטורה שהיא ועדיין מגיעים לגיל 100
 

ליבי777

New member
ומה עושים כשאת חושבת שהתעקשות מצידך היא לטובת

הילד והילד בכל זאת מתנגד? למשל, את חושבת שצריך לחסן את הילד והוא לא מעוניין לקבל חיסון(לא מתאים לו, כואב לו). מה שאני מנסה לומר זה, מה את / האמא חושבת? האם זה חשוב לך מאוד שהילד ילבש מעיל? האם את יכולה לנהוג כפלגיה? אם כן. אין שום בעיה. לצערנו, לא תמיד אפשר להתחשב ברצונותיו של הילד.
 

פלגיה

New member
לזה קוראים "לבחור את המלחמות"

כלומר לשמור את המאבקים עם הילד למקומות החשובים וההכרחיים ביותר. חיסון זאת דוגמה טובה (וגם כאן היה כדאי להתנהג בנעימות ולפחות לבקש סליחה בעת הזריקה שהיא באמת פעולה חודרנית) תרופה זאת דוגמה טובה. כשהבת שלי היתה צריכה טיפול שיניים - הוא נערך על אפה ועל חמתה, תוך החזקתה על הכיסא בכוח במשך שעה (וגם הרבה פעולות של עידוד ונחמה תוך כדי). להערכתי לבישת מעיל בארץ היא לא מלחמה חשובה כל כך. לא מדובר בקור מקפיא, לא מדובר בסכנת נפשות. מדובר ברוח. זה הכל.
 
מסכימה עם פלגיה. להתחשב ברצונות הילד

אני מניחה שאם היה לו קר מאוד הוא היה לובש מעיל. הילד שלי בן שלוש, לא מסכים ללבוש מעיל או סוודר וכל הזמן מפשיל שרוולים למעלה. אני קופאת מקור אבל מניחה שהוא יודע אם קר לו או חם לו ומניחה לו לעשות מה שהוא רוצה בקטע הזה כל עוד אני לא חושבת שזה מזיק. ובאמת כשקר נורא הוא פתאום משתכנע ללבוש סוודר או מעיל.
 

mevav1

New member
אני רוצה להוסיף לדברייך פלגיה

שאם יש ילד שהוא סופר רגיש, כמוני למשל, בכל מערכת הא.א.ג והוא יוצא לקור ללא לבוש מתאים, הוא יכול להיות חולה במהרה. אם כשלי קר ואני יוצאת לא לבושה מספיק, אני נהיית חולה וככה זה היה כל חיי. אז זה נכון מה שאת אומרת, אבל לא כשמדובר בילדים רגישים. לגבי שאלת פותחת השירשור, אני הייתי במידה ומאוד קר, אומרת שאם היא לא תלבש מעיל, לא נצא! החשוב הוא לעמוד במילה ושלא יהיה איום סרק. אני כעיקרון לא אוהבת לאיים, אבל אם אין ברירה.... וכן, גם אני בעד להסביר ולהסביר שוב ושוב...ילדים אוהבים הסברים ושהם שולטים בדברים ואם הילד ידע למה זה חשוב, הוא יאות ללבוש את המעיל.
 

פלגיה

New member
אבל לפעמים מפתחים רגישות

בדיוק בגלל שכל החיים מתעטפים היטב. צריך לבדוק למה הילד לא רוצה את המעיל. אני יכולה לחשוב על כמה סיבות: 1. זה מסורבל 2. עכשיו לא קר לו (הוא לא מביא בחשבון שבעוד דקה כשייצאו יהיה קר. כאן מאוד עוזר לתת לו להתנסות) 3. גם בחוץ לא קר לו (לגיטימי. ילד זז הרבה יותר ממבוגר ומזיע מהר יותר) 4. בעיה תחושתית (או שהוא לא חש בקור למרות שקר לו, או שהמגע של המעיל על הגוף לא נעים לו) 5. סתם דווקא (וכאן לא כדאי להתעקש נגדו)
 
מאיזה גיל לדעתך הילד יודע להגיד אם קר לו?

אני באותה התלבטות. לפעמים הוא מסתובב למשל בערב בחוץ (כשאני עם סוודר ומעיל וצעיף) עם חולצת טריקו ארוכה וזהו, ולא מתלונן, אבל כשנוגעים בו הוא קפוא לגמרי ואני לא בטוחה שבאמת לא קר לו. הוא בן כמעט שנתיים. לרוב אני מתחשבת ברצונותיו וחושבת שהוא יודע מה טוב בשבילו אבל דווקא בתחום הזה יש לי ספקות...
 

פלגיה

New member
יש ילדים שצריך ללמד אותם להגיד

ולכן זה לא מספיק לקחת מעיל וזהו "כשיהיה לו קר הוא כבר יגיד". חשוב להפנות את תשומת הלב לקור, לרוח, ולהציע את הסוודר /מעיל עוד פעם ועוד פעם. לא בנדנוד אלא "הרגשתי שהידיים שלך קרות מאוד, אולי כדאי ללבוש משהו להתחמם?" אני מאמינה שאם לילד קר באמת, הוא לא יתנגד ללבוש עוד שכבה, כמו שהוא מתנגד בבית כשהוא עדין לא מרגיש את הקור.
 

giraffic

New member
לנו יש שתי שיטות עיקריות:

- "נלביש את המעיל/נעליים/כובע ל
- ואו איזה יופי!" ואז רואים את הקנאה בפעולה - בכוח "כי חייבים"
 
למעלה