בעיית מעיל

מה לגבי אפודת-מעיל - כזו בלי שרוולים?

ואם חובש כובע, לכי על כובע בומבסטי, כזה שיגיע עד לכתפיים לפחות
אולי אפילו פונצ'ו כזה??? יש מצב?
 
גם אנחנו ככה

אין לו בעיה ללבוש כובע בחוץ אבל מוריד אותו ברגע שנכנסים לאוטו
אני שמה מעיל רק כאשר יש גשם אחרת מנסה לשים אפודה - יש לי אחת שחמותי סרגה
 
מה לגבי אפודה../images/Emo35.gif

הרבה פעמים מה שמפריע זה השרוולים והסירבול גם לנו יש אותה בעיה אבל אני לא מוותרת ומראה לו שלכל הילדים יש מעיל... בינתיים זה עובד
 

פלגיה

New member
שאלה על "לכל הילדים יש"

זה טיעול שגם אני משתמשת בו, אבל הוא נראה לי בעייתי. כי הוא יגדל ויבקש משחק יקר כי "לכל הילדים יש", מה אגיד אז?
 
האמת שאת צודקת

לא חשבתי על זה אבל לדודה שלי יש שיטה שאני מתכוונת לאמץ: מגיל יחסית קטן היא נותנת לילדים די כיס (בערך מגיל 3-4 שהם יכולים להבין את המשמעות) ואז אם הילד מבקש שיקנו לו משהו אז הם מבקשים ממנו לחסוך (גם את הדמי כיס וגם מתנות של יומולדת וחגים) וכאשר הוא מגיע לסכום אז הוא קונה בעצמו. מאוד אהבתי את השיטה כי היא מלמדת את הערך של הכסף, חיסכון וסבלנות... שתי הבנות הגדולות שלה קנו לעצמן הרבה דברים שהן רצו ולפעמים גם התחרטו בזמן החסיכה וקנו משהו אחר בהתחלה קנו דברים קטנים, זולים ושטוטיים כמו ממתקים ולאט לאט הבינו שכדאי לחסוך כדאי לקנות את הדברים הגדולים. בת דודה שלי בת ה- 10 רצתה מכשיר MP3 והיא חסכה כמה חודשים וגם אנחנו נתנו לה כסף ליומולדת במקום מתנה וככה היא קנתה את מה שהיא רצתה... אני רואה הרבה ילדים במבקשים את זה ואת זה ואת זה מההורים וזה פשוט נוראי...
 

tiger mom

New member
השאלה מה עושים עם דברים שאת נגדם

בטוח יש דברים שלא תרצי שהם יקנו. לא כי את לא רוצה להוציא עליהם כסף, אלא כי את חושבת שהם לא מתאימים לגיל/ לא הולמים, לא חשוב מה. וזה לא רק כסף. זה גם סוג של בילוי, שעה של חזרה הביתה, פעילות מסויימת שאת מתנגדת אליה. ואז מה? וכאן יכל להיות בעייתי משפט כמו: "כולם לובשים מעיל". כי הילד יגיד בחזרה: "לכולם יש"
 
את ההערה של פלגיה כל "כולם" כבר הבנתי והפנמתי

ואני באמת לא השתמש בה יותר לגבי הכסף - כמובן שהם לא יוכלו לקנות כל מה שהם ירצו ויהיו עוד כמה כללים בבית לגבי שאר הדברים - אני מאוד מאמינה בכללים וגבולות וכשיגיע הזמן אני גם אקבע אותם כמו שההורים שלי עשו איתנו (שעת שינה, תורנות מדיח ועוד)
 
הפנמתי ואני אנסה לא להשתמש בכולם

האמת שלא בדיוק אמרתי "כולם" כי איתן עדין לא מבין מה זה "כולם" אלא יותר אמרתי "גם אייל לובש מעיל, ותראה גם ליהלי יש מעיל ורוד וכו" אני מקוה בהרבה קטעים לנהוג כמו ההורים שלי ולחנך את הילדים שלי לערכים טובים ועם כללים וגבולות ומחויביות...
 

פלגיה

New member
לא התכוונתי להטיף

בגלל שזה אחד הדברים שהכי קל להשתמש בהם בשכנוע "כל הילדים לובשים מעיל ולכן כדאי גם לך". אני רק תוהה ביני לביני אם ילד יכול להפנים מתי "כמו כולם" זה נהדר, ומתי זה לא.
 
אני יודעת שלא ../images/Emo24.gif

ולדעתי את גם צודקת ואני לא חושבת שילדים מסוגלים לעשות כזאת הבחנה
 

הדס D

New member
אצלינו זה טיעון לא קביל

לכולם יש - הוא טיעון לא מקובל בביתינו, כי שהגדולה כבר בת 10 אנחנו כבר מבינים שיש לעודד את האינדוידואל. כי העדר- יכול להיות מאוד מזיק.... אפילו אם זה בגן. השוואה בין ילדים לא גוררת תחושות טובות אצל הזאטוט...
 

מיכלי MP3

New member
מאמוש, יש לי שאלה:

ניסית את משפט המחץ - "בלי מעיל לא יוצאים מהבית !" ? ולא משנה ,שאח"כ הם מורידים אותו באוטו ,ואז הוא משתנה ל- "בלי מעיל לא יוצאים מהאוטו !" אבל המשפט הכי מוחץ הוא זה עם המצפון - "זוכר שבפעם שעברה - אמא אמרה ללבוש מעיל ,ולא לבשת ואח"כ היית מצונן ?!"
וממליצה בחום על מעיל מפוטר.... כי זה לא מעיל אמיתי, זה "רק" ג'קט
 
ניסיתי גם את משפט המחץ אבל...

זה לא ממש מעניין אותו... מצידו להשאר בבית. לוקח לנו חצי שעה בבוקר רק המשא ומתן על המעיל,בסוף אני נישברת כי לא רוצה לאחר לעבודה.
 

ליבי777

New member
חצי שעה לנהל מו"מ עם ילד? כבר עדיף לוותר או

לא לנהל מו"מ כלל. הוא יודע מראש שתוותרי לו ואין לו בעיה של זמן....
 
כאמא לילד עקשן ביותר

אני יכולה לומר לך שמאוד משתלם להיות מעט יותר עקשנים ממנו, "לא יוצאים מהבית בלי מעיל!" ממש לעמוד על כך והוא יבין שאין לו ברירה.
 
למעלה