בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יפה..הכסף רק פה משחק תפקיד, הוא לא הסיבה.
ראה ההודעה הזו: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=133668710
ראיתי את ההודעה. סמנטיקה נאה.
הכסף הוא בעת ובעונה אחת גם הסיבה וגם האי-סיבה. כשתכיר מקרוב את הפוליטיקה הישראלית, תבין עד כמה הדבר נכון. פרט לכך, הגורם מספר 1 לכך שאתה מתוסכל מהיעדר חשמול הוא המאבק הפוליטי שבדרך כלל הציבור אינו חשוף לו. תוסיף את המאבק הפוליטי לטקסט החביב שלך והעסק יסתדר.
 

Rubim88

New member
ראיתי את ההודעה. סמנטיקה נאה.
הכסף הוא בעת ובעונה אחת גם הסיבה וגם האי-סיבה. כשתכיר מקרוב את הפוליטיקה הישראלית, תבין עד כמה הדבר נכון. פרט לכך, הגורם מספר 1 לכך שאתה מתוסכל מהיעדר חשמול הוא המאבק הפוליטי שבדרך כלל הציבור אינו חשוף לו. תוסיף את המאבק הפוליטי לטקסט החביב שלך והעסק יסתדר.
זה בדיוק מה שרציתי לדעת בשאלה הראשונה..
לרשום לי שכסף היא הסיבה, זה לא נכון..הוא רק האמצעי פה.. אני אשכתב את השאלה הראשונה שלי, כדי שהיא תובן יותר נכון.."מה בעצם המאבק הפוליטי שעוצר את החשמל, ולמה הוא קיים?"
 

בועז ל

New member
זה בדיוק מה שרציתי לדעת בשאלה הראשונה..
לרשום לי שכסף היא הסיבה, זה לא נכון..הוא רק האמצעי פה.. אני אשכתב את השאלה הראשונה שלי, כדי שהיא תובן יותר נכון.."מה בעצם המאבק הפוליטי שעוצר את החשמל, ולמה הוא קיים?"
תבין, רובי, זה לא עניין של שחור ולבן
יש לך חשיבה אירופאית מסודרת (ואני לא אומר זאת לגנאי, חלילה) כשאתה מנסה לאתר את שורש העניין, אך עליך להבין שכאן אצלנו בלבנט העניינים מתנהלים בדרכים שונות ומשונות. ישנם גורמים רבים מדי שבוחשים בנושא. לעתים האבסורד מגיע לידי כך שאפילו בעלי תפקידים הקשורים בחלק זה או אחר של פרויקט מסוים אינם מודעים לכל הכוחות שפועלים על אותו פרויקט. וזה כמובן לא הסוף. לעתים חלק מהגורמים יוצאים מהמשחק בשל כל מיני נסיבות ואז הסיבות משתנות. הסיבה הופכת למסובב ויש שהמסובב הופך לסיבה. כל עוד אינך מכיר את הנפשות הפועלות ואת האינטרסים שלהן, אני מציע לך לא לנסות ולחפש הגיון בתהליך. פשוט חבל על בריאותך. ובאשר לשאלתך: אם אומר לך שהיעדר חשמול ברשת הישראלית נובע ממאבק ישן שבין אולמרט למופז, תאמין לי? גם אני בקושי הייתי מאמין לעצמי, אבל זו המציאות ומאז זרמו הרבה מים על גדות הריין. הירדן יבש, לצערי.
 

Rubim88

New member
תבין, רובי, זה לא עניין של שחור ולבן
יש לך חשיבה אירופאית מסודרת (ואני לא אומר זאת לגנאי, חלילה) כשאתה מנסה לאתר את שורש העניין, אך עליך להבין שכאן אצלנו בלבנט העניינים מתנהלים בדרכים שונות ומשונות. ישנם גורמים רבים מדי שבוחשים בנושא. לעתים האבסורד מגיע לידי כך שאפילו בעלי תפקידים הקשורים בחלק זה או אחר של פרויקט מסוים אינם מודעים לכל הכוחות שפועלים על אותו פרויקט. וזה כמובן לא הסוף. לעתים חלק מהגורמים יוצאים מהמשחק בשל כל מיני נסיבות ואז הסיבות משתנות. הסיבה הופכת למסובב ויש שהמסובב הופך לסיבה. כל עוד אינך מכיר את הנפשות הפועלות ואת האינטרסים שלהן, אני מציע לך לא לנסות ולחפש הגיון בתהליך. פשוט חבל על בריאותך. ובאשר לשאלתך: אם אומר לך שהיעדר חשמול ברשת הישראלית נובע ממאבק ישן שבין אולמרט למופז, תאמין לי? גם אני בקושי הייתי מאמין לעצמי, אבל זו המציאות ומאז זרמו הרבה מים על גדות הריין. הירדן יבש, לצערי.
תודה! זה מה שביקשתי לדעת..
מה שנישאר לי לעשות הוא להגיד טפו על שניהם
 

easylivin

New member
תבין, רובי, זה לא עניין של שחור ולבן
יש לך חשיבה אירופאית מסודרת (ואני לא אומר זאת לגנאי, חלילה) כשאתה מנסה לאתר את שורש העניין, אך עליך להבין שכאן אצלנו בלבנט העניינים מתנהלים בדרכים שונות ומשונות. ישנם גורמים רבים מדי שבוחשים בנושא. לעתים האבסורד מגיע לידי כך שאפילו בעלי תפקידים הקשורים בחלק זה או אחר של פרויקט מסוים אינם מודעים לכל הכוחות שפועלים על אותו פרויקט. וזה כמובן לא הסוף. לעתים חלק מהגורמים יוצאים מהמשחק בשל כל מיני נסיבות ואז הסיבות משתנות. הסיבה הופכת למסובב ויש שהמסובב הופך לסיבה. כל עוד אינך מכיר את הנפשות הפועלות ואת האינטרסים שלהן, אני מציע לך לא לנסות ולחפש הגיון בתהליך. פשוט חבל על בריאותך. ובאשר לשאלתך: אם אומר לך שהיעדר חשמול ברשת הישראלית נובע ממאבק ישן שבין אולמרט למופז, תאמין לי? גם אני בקושי הייתי מאמין לעצמי, אבל זו המציאות ומאז זרמו הרבה מים על גדות הריין. הירדן יבש, לצערי.
ועכשיו אין יותר אולמרט, אין יותר מופז...
אז מה עם החישמול?!
 

בועז ל

New member
ועכשיו אין יותר אולמרט, אין יותר מופז...
אז מה עם החישמול?!
עכשיו יש ר"י, יש אוצר ויש סיכום ביניהם על
קיצוץ בתקציב החשמול באופן המאפשר את חשמולו של A1 בלבד. מאחר ומועד סיומו של הקו המהיר לירושלים לוט בערפל, בחרה ר"י להעביר את תקציב החשמול שיועד ל-A1 הועבר לטובת פרויקטים פעילים בהקמה עכשווית. ע"מ להחזיר את המצב לקדמותו, יצטרכו לתקצב מחדש את הפרויקט. להערכתי הצנועה, דבר כזה אפשרי רק אם שר התחבורה יסכם על כך עם רוה"מ. אם נתניהו ייעתר לבקשה, שטייניץ לא אמור להיות מכשול.
 

בועז ל

New member
עכשיו יש ר"י, יש אוצר ויש סיכום ביניהם על
קיצוץ בתקציב החשמול באופן המאפשר את חשמולו של A1 בלבד. מאחר ומועד סיומו של הקו המהיר לירושלים לוט בערפל, בחרה ר"י להעביר את תקציב החשמול שיועד ל-A1 הועבר לטובת פרויקטים פעילים בהקמה עכשווית. ע"מ להחזיר את המצב לקדמותו, יצטרכו לתקצב מחדש את הפרויקט. להערכתי הצנועה, דבר כזה אפשרי רק אם שר התחבורה יסכם על כך עם רוה"מ. אם נתניהו ייעתר לבקשה, שטייניץ לא אמור להיות מכשול.
*הועבר =
 

easylivin

New member
עכשיו יש ר"י, יש אוצר ויש סיכום ביניהם על
קיצוץ בתקציב החשמול באופן המאפשר את חשמולו של A1 בלבד. מאחר ומועד סיומו של הקו המהיר לירושלים לוט בערפל, בחרה ר"י להעביר את תקציב החשמול שיועד ל-A1 הועבר לטובת פרויקטים פעילים בהקמה עכשווית. ע"מ להחזיר את המצב לקדמותו, יצטרכו לתקצב מחדש את הפרויקט. להערכתי הצנועה, דבר כזה אפשרי רק אם שר התחבורה יסכם על כך עם רוה"מ. אם נתניהו ייעתר לבקשה, שטייניץ לא אמור להיות מכשול.
ושוב הכל תלוי ברצונו הטוב של שר התחבורה.
בכל אופן הייתי רוצה להבהיר למען הסר ספק אצל חלק מהחברים: החישמול הוא בלתי-נמנע בסופו של דבר, ואותו אפילו החשש (המבוסס ככל שיהיה) מהביורוקרטיה והמשפטוקרטיה הישראלית האימתנית לא יצליח לעצור. A1 יהיה מחושמל, משמע שאר הקווים יחושמלו מיד אחריו או במקביל להקמתו, ולא משנה מה תהיינה הנסיבות הפוליטיות באותו רגע. לא יהיה א' ללא ב', נקודה. בסופו של דבר, אף שר תחבורה לא יגבר על חוקי הפיזיקה ועל כוחות הכסף. אף שר לא יעיז להפוך במו ידיו את ר"י לחור פיננסי שחור מאין כמוהו, מה שללא ספק יקרה כאשר היא תיאלץ להפעיל קו מחושמל אחד בתוך רשת בלתי-מחושמלת. גם ככה תקציב המדינה נקרע כל פעם לגזרים... אז תעשו אחד ועוד אחד.
 

בועז ל

New member
ושוב הכל תלוי ברצונו הטוב של שר התחבורה.
בכל אופן הייתי רוצה להבהיר למען הסר ספק אצל חלק מהחברים: החישמול הוא בלתי-נמנע בסופו של דבר, ואותו אפילו החשש (המבוסס ככל שיהיה) מהביורוקרטיה והמשפטוקרטיה הישראלית האימתנית לא יצליח לעצור. A1 יהיה מחושמל, משמע שאר הקווים יחושמלו מיד אחריו או במקביל להקמתו, ולא משנה מה תהיינה הנסיבות הפוליטיות באותו רגע. לא יהיה א' ללא ב', נקודה. בסופו של דבר, אף שר תחבורה לא יגבר על חוקי הפיזיקה ועל כוחות הכסף. אף שר לא יעיז להפוך במו ידיו את ר"י לחור פיננסי שחור מאין כמוהו, מה שללא ספק יקרה כאשר היא תיאלץ להפעיל קו מחושמל אחד בתוך רשת בלתי-מחושמלת. גם ככה תקציב המדינה נקרע כל פעם לגזרים... אז תעשו אחד ועוד אחד.
אכן הכל תלוי ברצונו הטוב של שר התחבורה, אך
גם במידת השכנוע שתצליח להפעיל עליו ר"י. עפ"י התרשמותי, שנתמכת גם מהתבטאויותיו של מייקל אשבי, ברכבת לא רואים תסריט אחר זולת A1.מחושמל. חשמול יתר הרשת יבוא ככל הנראה בעקבותיו. באיזה קצב? את זה יקבעו הפוליטיקאים ולא אנשי המקצוע.
 

easylivin

New member
אכן הכל תלוי ברצונו הטוב של שר התחבורה, אך
גם במידת השכנוע שתצליח להפעיל עליו ר"י. עפ"י התרשמותי, שנתמכת גם מהתבטאויותיו של מייקל אשבי, ברכבת לא רואים תסריט אחר זולת A1.מחושמל. חשמול יתר הרשת יבוא ככל הנראה בעקבותיו. באיזה קצב? את זה יקבעו הפוליטיקאים ולא אנשי המקצוע.
אני חושב בדיוק כמוך.
 

Rubim88

New member
אמת לאמיתה !
אבל הוא כנראה חושב ש-44 מיליון אירו זה כסף קטן. הוא לא יודע כמה קשה להוציא שקל אחד מהאוצר גם אם מדובר בפרוייקט החישמול. באוצר הם רואים זאת כבזבוז ובחוסר נחיצות רב.
ולא קשה להוציא 2 ומשהו מיליארד על ההכפלה
של באר שבע? תבין, זה כסף קטן לעומת הפרוייקטים הפחות מועילים , זה שהאוצר אדיוט זו הבעיה שעוצרת את הסיפור..קושי בלהוציא שקל זאת התוצאה של הטמטום..
 
ולא קשה להוציא 2 ומשהו מיליארד על ההכפלה
של באר שבע? תבין, זה כסף קטן לעומת הפרוייקטים הפחות מועילים , זה שהאוצר אדיוט זו הבעיה שעוצרת את הסיפור..קושי בלהוציא שקל זאת התוצאה של הטמטום..
זו כבר פוליטיקה. אינני יודע מה היו השיקולים:
בעינייך זה מיותר, בעיניי תושבי באר-שבע זה חיוני ! אני חוזר ואומר: להוציא לירה ישראלית אחת מהאוצר? קל יותר לקבל 100 במבחן בגרות במתמטיקה - 7 יחידות.... לילה טוב.
 

Rubim88

New member
זו כבר פוליטיקה. אינני יודע מה היו השיקולים:
בעינייך זה מיותר, בעיניי תושבי באר-שבע זה חיוני ! אני חוזר ואומר: להוציא לירה ישראלית אחת מהאוצר? קל יותר לקבל 100 במבחן בגרות במתמטיקה - 7 יחידות.... לילה טוב.
שאלה לי אליך..
סיבה:סדר עדיפויות והגיון דפוק. תוצאה:קשה להוציא שקל. או סיבה:קשה להוציא שקל. תוצאה: סדר עדיפויות והגיון דפוק. מה הנכון פה?
 
שאלה לי אליך..
סיבה:סדר עדיפויות והגיון דפוק. תוצאה:קשה להוציא שקל. או סיבה:קשה להוציא שקל. תוצאה: סדר עדיפויות והגיון דפוק. מה הנכון פה?
לצערי שנייהם ! אף אחד מהם לא מעיד בדבר על מה
שיהיה ! היו מקרים שהראשון התרחש והיו מקרים שהשני יתרחש. בשנת 2003 כתבתי כאן בפורום לגבי שנת 2017 כשנת פתיחת הקו המחושמל לירושלים. נראה שהתחזית עומדת להצדיק עצמה. תשכח מחישמול לפני 2017. פשוט לא יהיה. ברור שבסוף יהיה אך לי באופן אישי נראה שזה יהיה ב-2021 וצפונה. קח בחשבון שבקרוב יירכשו לפחות 15 קטרי דיזל חדשים וכנראה יותר. יתכן שהקטרים יינתנו לנו בחינם בתנאי שיהיו אמריקאים. להצעה כזו גם תומך חשמל נלהב לא יכול לסרב. בוא נמשיך את הדיון כאשר תהיינה חדשות מעניינות בנושא. אני פורש לעת עתה. אינני יכול לדעת מה יקרה, אני יכול רק לשער ובדיוק כנ"ל גם אתה ! אינך יכול לדעת מה יקרה בנושא בשלב זה. לשחק בתאוריות זה אולי נחמד אך בוא נהיה חכמים יותר לאחר שתהיינה התפתחויות חדשותיות. לילה טוב.
 

david80

Member
מכל המיליארדים של תוכנית הפיתוח, אין כמה
מיליונים? בולשיט. מה הקשר לתיקון ציוד? מדובר על פרייקט פיתוח.. האוצר מתנגד היא הבעיה, לא הכסף, הוא זורק בהרבה יותר כסף על פרוייקטים אחרים של הרכבות, למרות החשיבות הפחותה. גם אישורים הם לא הבעיה, אם עושים יעשו דברים חדש בארץ כמו קידוח עם TBM גם כמה עמודים ישימו, אם אישורים לתשתית חשמל הייתה זה בעיה, לא היינו רואים עמודי חשמל בכל חור. קטר חשמלי עולה בין 2.5-3.5 מיליון אירו תלוי בהספק, ובכלל לסוג הקווים בישראל(קווים פרבריים בקנה מידה עולמי) לא צריך קטרים רק קרנועים שעולים קצת יותר מקרונות פר אורך.. אין קשר למשבר כלכלי, על הקו לאשדוד עובדים, על ההכפלה לבאר שבע עובדים , את A1 מתחילים..משבר כלכלי לא מכפיל ומשלש עלויות. סדר עדיפויות לא השתנה, הוא היה דפוק ונשאר דפוק... דווקא בחשמול אין צורך בהפקעת קרקע, רוב התשתית צמודה למסילה ונמצאת בשטחה, גם לתחנה השנאה לא חייב להפקיע - אפשר להשתמש בשטח ששייך לרכבת(כמו תחנת רכבת) חשמול חשוב יותר מכל פרוייקט אחר ברכבת, ההשקעה לעומת הפרווייקטים הכבדים היא קטנה. ציוד נייד בכל מקרה צריכים להזמין, לא משנה אם ממשיכים בדיזל או עוברים לחשמל ..וקטרי חשמל נפוצים בהרבה מדיזל, אל תשלה את עצמך..
אפשר גם לראות את דחיית החשמול בצד חיובי:
כי עד שפרוייקט זה יצא לפועל, אולי ילמדו ברקבת ישראל שבקווים פרבריים משתמשים בקרונועים חשמליים ולא בקטרים (לא חשמל ולא דיזל?!
 

Rubim88

New member
אפשר גם לראות את דחיית החשמול בצד חיובי:
כי עד שפרוייקט זה יצא לפועל, אולי ילמדו ברקבת ישראל שבקווים פרבריים משתמשים בקרונועים חשמליים ולא בקטרים (לא חשמל ולא דיזל?!
לקח? מי ילמד שם לקח..
מקסימום הנוסעים.
 

בועז ל

New member
אפשר גם לראות את דחיית החשמול בצד חיובי:
כי עד שפרוייקט זה יצא לפועל, אולי ילמדו ברקבת ישראל שבקווים פרבריים משתמשים בקרונועים חשמליים ולא בקטרים (לא חשמל ולא דיזל?!
האמן לי שברכבת יודעים זאת היטב
האוצר הוא זה שמכשיל את פרויקט החשמול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה