מכל המיליארדים של תוכנית הפיתוח, אין כמה
מיליונים? בולשיט. מה הקשר לתיקון ציוד? מדובר על פרייקט פיתוח.. האוצר מתנגד היא הבעיה, לא הכסף, הוא זורק בהרבה יותר כסף על פרוייקטים אחרים של הרכבות, למרות החשיבות הפחותה. גם אישורים הם לא הבעיה, אם עושים יעשו דברים חדש בארץ כמו קידוח עם TBM גם כמה עמודים ישימו, אם אישורים לתשתית חשמל הייתה זה בעיה, לא היינו רואים עמודי חשמל בכל חור. קטר חשמלי עולה בין 2.5-3.5 מיליון אירו תלוי בהספק, ובכלל לסוג הקווים בישראל(קווים פרבריים בקנה מידה עולמי) לא צריך קטרים רק קרנועים שעולים קצת יותר מקרונות פר אורך.. אין קשר למשבר כלכלי, על הקו לאשדוד עובדים, על ההכפלה לבאר שבע עובדים , את A1 מתחילים..משבר כלכלי לא מכפיל ומשלש עלויות. סדר עדיפויות לא השתנה, הוא היה דפוק ונשאר דפוק... דווקא בחשמול אין צורך בהפקעת קרקע, רוב התשתית צמודה למסילה ונמצאת בשטחה, גם לתחנה השנאה לא חייב להפקיע - אפשר להשתמש בשטח ששייך לרכבת(כמו תחנת רכבת) חשמול חשוב יותר מכל פרוייקט אחר ברכבת, ההשקעה לעומת הפרווייקטים הכבדים היא קטנה. ציוד נייד בכל מקרה צריכים להזמין, לא משנה אם ממשיכים בדיזל או עוברים לחשמל ..וקטרי חשמל נפוצים בהרבה מדיזל, אל תשלה את עצמך..