ברית מילה

לגבי מחקר עדיף שהוא יהיה פרוספקטיבי

ולא רטרוספקטיבי. כלומר מחקר שעושה מעקב השוואתי בין נימולים ללא נימולים הוא עדיף על מחקר רטרוספקטיבי שמשחזר חוויות בדיעבד על פי דווח מהזיכרון. במחקר מהסוג השני יש יותר סיכון להטיות.
 
הסגנון של מחבר השאלון בוטה (הוא מודה בכך)

אבל זו הטעות הפסיכולוגית שלו. לא עושה חשק לקרוא אותו. אם הוא רוצה להגיע אל הבלתי משוכנעים (ולא רק לשכנע את המושכנעים) הוא צריך להימנע מאנטגנוניזם. אם הוא משתמש בסגנון כמו "קשקוש" ו "מטומטם" הוא עלול לאבד קוראים או שמראש יקראו אותו ב "אנטי". כמובן יש לו תרוצים והצדקות לכך שהוא בוטה אבל הרבה פעמים בעלי סגנון בוטה מצדיקים ומתרצים את סגנונם. אני יכול להבין פסיכולוגית מישהו שאומר שהדבר עד כדי כך מקומם אותו שהוא לא מסוגל למתן את לשונו אבל אולי דווקא בגלל זה הוא לא האדם המתאים לקיים איתו דיון מושכל.
 

הרמינה 1

New member
קצת קשה להבין מהאופן בו המסמך מוצג, בלי

דגשים והפרדות, אבל אני חושבת שהאמירות של "קשקוש" ו"מטומטם" הן של מי שענו על השאלון ולא של המחבר. החלק של המחבר מסתיים אחרי השאלות ולפני התשובות, והוא לא כולל בוטות.
 
התכוונתי לפיסקה שמתחילה במשפט

"מה שכתוב כאן למטה" ואחר כך יש פסקאות ממוספרות בסעיפים 1, 2, 3.... הדבר הזה לא כתוב במתגונת של שאלה ותשובה אלא של מונולוג. לכן, היה נראה לי שהמחבר כתב את זה אבל עכשיו התערער בטחוני. אני לא בטוח.
 

הרמינה 1

New member
כן, גם אני מתייחסת לפסקה הזו

ולדעתי היא שייכת לילד בן ה-13.5. שורה לפני תחילת הפסקה כתוב: "[נער זה העדיף, במקום לענות על השאלון, לכתוב על הנושא באופן חופשי. אני מביא את דבריו להלן ללא כל שינוי]". אולי אני זו שטועה, קשה להבין מהמסמך.
 

efroch99

New member
שמחה שהצטרפת


 
דעתי לגבי סיפור השונות

חשוב לי לציין שאני מבינה את השיקול הזה, זו הסיבה שאחי הגדול נימול למרות שההורים שלי לא רצו (ולפני כמעט ארבעים שנה זה היה שיקול הרבה יותר כבד מהיום, בכל זאת). מצד שני אני חייבת לומר שכל ילד יש לו את הייחוד שלו, את השונות שלו, ואת ההתמודדויות שבאות איתה. אני אשה - לא הייתי אמורה לעבור ברית או משהו כזה. מאחר והייתי ילדה חלשה פיזית, חנונית, תולעת ספרים וכו' - ביליתי חלק ניכר מילדותי בתור שק חבטות פיזי ומנטלי של חברת הילדים בני גילי (גרתי בקיבוץ. לא היה לאן לברוח). הילדות שלי עברה עלי ברובה כשאני מוחרמת על ידי הילדים האחרים, לא דיברו איתי, ירדו עלי, צחקו עלי, היכו אותי לעתים קרובות. הייתי מנודה רוב הזמן, אומללה לעתים קרובות. ובכל זאת אם אני מסתכלת על המאקרו הילדות שלי היתה בעיני ילדות טובה ומאושרת, ויצאתי נשכרת בכמה מובנים מהחוויה הקשה הזו. מה שאני מנסה לומר הוא, שכל ילד עלול לחוות דחייה בוטה מצד בני גילו. אצלי לא היה שום מום פיזי. סתם ילדה חנונית. זה הכל. אתה לא יודע מה יהיה גורלו של ילד כשהוא נולד, ואתה צריך לקבל את ההחלטות מראש. אני עם שבועת היפוקרטס בנקודה הזו : קודם כל, אל תזיק! מאחר והשתכנעתי שברית מילה מזיקה, אני בעד לא לעשות אותה, והעדויות ששמעתי לאורך השנים מאלו שלא עשו חיזקו אצלי את התחושה שהאלמנט החברתי הוא פחות קריטי (בשנים האחרונות). ילד חברותי, בטוח בעצמו, עם אישיות כובשת - זה לא יפריע לו. ילד שנוטה להתבודד כנראה יחווה את זה אחרת. ילד כמו שאני הייתי - סוג של קלוץ סוציאלי - כנראה ינודה על רקע כל מיני דברים, וביניהם אולי (אולי!) גם הצורה של הפין שלו. קראתי פעם פוסט של מישהו בפורום ההוא (מתנגדים לברית) שרצה לנפץ את מיתוס ה"מה יהיה בצבא". הוא טען שמעולם לא היתה לו בעיה כזו, ושכשהוא היה בצבא אתה לא היית בוחן את הבולבול של חבריך למחלקה, כי אז היו מתייגים אותך כהומו (בעיה אחרת בזכות עצמה, אבל אתן מבינות לאן אני חותרת). בסופו של דבר, אצל רוב הציבור השפוי, פשפוש באבריו האינטימיים של הזולת הוא לא מקובל. ואלו שזה מקובל אצלם, אני לא רוצה שום קשר איתם או השפעה שלהם על חיי.
 

mirit2468

New member
כמוני כמוך

גם אני הייתי שונה מילדים אחרים והציקו לי בגלל זה. חלק מהדברים שהציקו לי עליהם לא ממש אפילו היו תלויים בי - למשל זה שאני לא אשכנזיה משני הצדדים (="ערביה") כמו כל השאר. אז מה אפשר לעשות? ללמד את הילד להתמודד. אני זוכרת שכבר בזמנו הבנתי שהבעיה אצלם ולא אצלי.
 
הבן שלי בגיל הרך ואינו נימול - מעולם לא נתקלת

מעולם לא נתקלתי בבעיה שאת מתארת. את הגננות זה לא מעניין - ודחילק, את לא מסוגלת לספר לגננת ולהחליט לפי התגובה אם לשים או לא לשים אותו בגן הספציפי??? ילדים בני 3 או אפילו 6 ממש לא שמים לב להבדל. לא לגמריי הבנתי את הרלוונטיות של הדיון לפורום
 
למה צריכה להיות רלוונטיות לפורום?

מה רע בדיון על נושא כלשהו? אני חושב שיש לזה אפילו מינוח אינטרנטי-off topic
 
זה לא בדיוק אוף-טופיק. אני קוראת פה מדי פעם

ונראה לי שבאופן קבוע אתן מוצאות לכן פינות שמאפשרות לכן "לרדת" על הורים וילדים (אולי כדי להרגיש יותר טוב עם עצמכן או להצדיק את הבחירה) בדיוק כמו השרשור על מסיבות יום הולדת.
 

קריסטה

New member
למה מי את שתגידי לנו על איזה נושאים לדבר?

אם את רואה זה כ"ירידות" יכול להיות שזה צובט לך בנקודה מסויימת. הביקורת שמועברת היא לשם הדיון ולא לשם ההשמצה, כפי שאת רומזת. אין לי שום צורך להצדיק את הבחירה שלי, אני שלמה איתה לגמרי. ואם נושא מציק לי (או לכל אחת אחרת) זכותי המלאה לפתוח על כך דיון.
 
זו באמת זכותך. זכותי להגיד לך איך זה נראה

מבחוץ. תאמיני לי, לא צובט לי כלום. אני מאוד מאושרת עם מה שיש ועם מה שאין לי. הגעתי מהדף הראשי ועניתי למישהי בשרשור אחר ואחרכך גם כאן בגלל הקשר האישי. אל תקחי אותי ללב כי אני לא חלק מכאן וחוץ מהיום אני גם לא אכנס לכאן ואתן מוזמנות לדבר על מה שעולה על דעתכן כמובן. אני רק הבעתי את תמיהתי הכנה
 
אם זו תמיהה כנה אז אענה בשם עצמי

אני אמנם לא רוצה ילדים אבל זה לא בגלל שיש לי משהו נגד ילדים או שלא אכפת לי מהם. בגלל שאכפת לי מילדים, בגלל שאכפת לי מתופעות שונות בעולם שהן לדעתי זוועה גם אם הן לא נוגעות אלי ישירות, הנושא הזה ספציפית מעניין אותי. לא הייתי פותחת עליו שרשור פה, בגלל נושא הפורום, אבל משנפתח ראיתי בהחלט מקום להתדיין ולהביע את דעתי (הקיצונית ביחס לכלל האוכלוסיה) כי הנושא בוער בי.
 
זו באמת היתה תמיהה כנה

אבל זה שטויות. כלומר, דעתי היא שטויות - זה ממש לא חשוב, זה לא כזה משנה ובאמת שסתם תהיתי
 
למעלה