She Dolphin
New member
אורי, אתה חי בעולם שבו ההגדרות הן נוקשות
ומאוד מאוד מדוייקות לפי תפיסת עולמך.
עם זאת, מבחינת רוב האנשים, הגבולות לא מאוד חדים בין התחומים השונים. אתה היית רוצה שכולם יהיו מאוד מדוייקים, אבל לרוב האנשים זה לא מתאים. לא בגלל שהם לא חושבים, לא בגלל שהם שטחיים, אלא בעיקר בגלל שההתייחסות של כולנו לתרבות שלנו היא גם רגשית ולא רק מדעית והגיונית.בתפיסת העולם שלנו והרצון לעבור חוויות תרבותיות מושפעת מאוד גם מעניינים נוסטלגיים, זה חלק מהיותנו בני אדם.
יש לעיתים פער בין הדרך שאדם רואה ומגדיר את עצמו ובין הדרך שבה הסביבה מגדירה אותו. ההגדרה החיצונית לתויה מאוד בתפיסת העולם של האדם המסתכל על חברו מבחוץ.
גם לתפיסתי - רוב האנשים שמגדירים את עצמם חילוניים בישראל הם בעצם סוג של מסורתיים. אם אדם אומר "בעזרת השם", שומר על כשרות ושבת במידה מסויימת, מקפיד להתחתן דרך הרבנות והבנים שלו יעלו לתורה בבית כנסת אורתודוכסי בין אם ירצו ובין אם לאו - זה לתפיסתי אדם שיותר נכון להגדיר אותו כמסורתי. עם זאת, ולמרות הכל, אני לא חולקת על זכותו להגדיר את עצמו כחילוני, למרות שאני אחשוב לעצמי שזה קצת מוזר. בוודאי שלא אתווכח איתו שוב ושוב, אוכח אותו בכל פעם מחדש ואבקש ממנו שוב ושוב להידרש לדייק בהגדרותיו ובחירותיו, גם אם הדבר נעשה בנימוס.
גם אני מגדירה את עצמי כחילונית, אבל אולי אדם כמוך, שמאוד מדקדק בהגדרות יגיד לי שאני לא "באמת" חילונית, או שאני לא מבינה מה אני באמת כי לא חשבתי על כך לעומק וידרוש ממני כבר להחליט בבקשה מה אני
כמו כן יש אנשים שיגידו שאני בכלל לא יהודיה. נו, אז?
הרב הבולגרי של יפו היה נוסע על טוסטוס לצפות במשחקים של מכבי יפו, האם הוא היה דתי או לא?
מבחינתי ברור שכן, מבחינת אנשים רבים אחרים - כנראה שלא. מה זה משנה?
אחד הדברים שהייתי רוצה שיקרו במדינת ישראל הוא שכל אחד יגדיר את עצמו, גם בכל הנוגע ליחס שלו לדת, מסורת, תרבות וכו'. כאשר אחרים מתעקשים להגדיר אותי או אחרים בנוקשות, אין הבדל אם הם דתיים או חילוניים או אתיאיסטים או חסרי דת, או לא יודעת מה.
אם מישהו לא דתי בכלל, אבל בעיניו הטקס הרפורמי הוא מאוד חינני ומרגש, למה לא? למה זה נקרא לחזר על הפתחים ולהמ הלגיד על כך שזה לא הולם? לא כל אחד רוצה לבנות טקס פרטי לבד, מסיבתיו הוא. למה רק זה נכון וראוי ודברים אחרים לא? אין שום רע ברצון לעשות "אאוט סורסינג" גם לדברים שקשורים בתרבות, לחלק מהאנשים זה מתאים, אין בזה שום דבר לא ראוי או לא נכון.
ומאוד מאוד מדוייקות לפי תפיסת עולמך.
עם זאת, מבחינת רוב האנשים, הגבולות לא מאוד חדים בין התחומים השונים. אתה היית רוצה שכולם יהיו מאוד מדוייקים, אבל לרוב האנשים זה לא מתאים. לא בגלל שהם לא חושבים, לא בגלל שהם שטחיים, אלא בעיקר בגלל שההתייחסות של כולנו לתרבות שלנו היא גם רגשית ולא רק מדעית והגיונית.בתפיסת העולם שלנו והרצון לעבור חוויות תרבותיות מושפעת מאוד גם מעניינים נוסטלגיים, זה חלק מהיותנו בני אדם.
יש לעיתים פער בין הדרך שאדם רואה ומגדיר את עצמו ובין הדרך שבה הסביבה מגדירה אותו. ההגדרה החיצונית לתויה מאוד בתפיסת העולם של האדם המסתכל על חברו מבחוץ.
גם לתפיסתי - רוב האנשים שמגדירים את עצמם חילוניים בישראל הם בעצם סוג של מסורתיים. אם אדם אומר "בעזרת השם", שומר על כשרות ושבת במידה מסויימת, מקפיד להתחתן דרך הרבנות והבנים שלו יעלו לתורה בבית כנסת אורתודוכסי בין אם ירצו ובין אם לאו - זה לתפיסתי אדם שיותר נכון להגדיר אותו כמסורתי. עם זאת, ולמרות הכל, אני לא חולקת על זכותו להגדיר את עצמו כחילוני, למרות שאני אחשוב לעצמי שזה קצת מוזר. בוודאי שלא אתווכח איתו שוב ושוב, אוכח אותו בכל פעם מחדש ואבקש ממנו שוב ושוב להידרש לדייק בהגדרותיו ובחירותיו, גם אם הדבר נעשה בנימוס.
גם אני מגדירה את עצמי כחילונית, אבל אולי אדם כמוך, שמאוד מדקדק בהגדרות יגיד לי שאני לא "באמת" חילונית, או שאני לא מבינה מה אני באמת כי לא חשבתי על כך לעומק וידרוש ממני כבר להחליט בבקשה מה אני
הרב הבולגרי של יפו היה נוסע על טוסטוס לצפות במשחקים של מכבי יפו, האם הוא היה דתי או לא?
אחד הדברים שהייתי רוצה שיקרו במדינת ישראל הוא שכל אחד יגדיר את עצמו, גם בכל הנוגע ליחס שלו לדת, מסורת, תרבות וכו'. כאשר אחרים מתעקשים להגדיר אותי או אחרים בנוקשות, אין הבדל אם הם דתיים או חילוניים או אתיאיסטים או חסרי דת, או לא יודעת מה.
אם מישהו לא דתי בכלל, אבל בעיניו הטקס הרפורמי הוא מאוד חינני ומרגש, למה לא? למה זה נקרא לחזר על הפתחים ולהמ הלגיד על כך שזה לא הולם? לא כל אחד רוצה לבנות טקס פרטי לבד, מסיבתיו הוא. למה רק זה נכון וראוי ודברים אחרים לא? אין שום רע ברצון לעשות "אאוט סורסינג" גם לדברים שקשורים בתרבות, לחלק מהאנשים זה מתאים, אין בזה שום דבר לא ראוי או לא נכון.