גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
מאותה הסיבה
שאתה מתעקש להפעיל תח"צ בשבת - כי זכותו של הציבור לקנות חזיר ולחם גם אם זה יקרה בשבת של חול המועד פסח. גם אם יש אנשים בתחנות אוטובוס זה לא אומר שזה משתלם כלכלית להעסיק נהגים ופקחים ומנגנון שלם בשכר של 150 עד 250 אחוז
אבל איך את יודעת שזה לא משתלם כלכלית?
לא ניסינו את זה! וגם זו לא שאלה של "משתלם כלכלית", אלא של מתן אפשרות לאנשים לצאת מהבית גם אם אין להם רכב פרטי. בגלל זה קוראים לזה "תחבורה ציבורית". ברור לי שאף אחד לא יפעיל אוטובוסים שיש בהם רק שני נוסעים. אבל מספר דו ספרתי של נוסעים מספיק, ועד שלא ננסה להפעיל אוטובוסים בשבת לא נדע כמה ירצו את השירות.
 

mister K

New member
אבל איך את יודעת שזה לא משתלם כלכלית?
לא ניסינו את זה! וגם זו לא שאלה של "משתלם כלכלית", אלא של מתן אפשרות לאנשים לצאת מהבית גם אם אין להם רכב פרטי. בגלל זה קוראים לזה "תחבורה ציבורית". ברור לי שאף אחד לא יפעיל אוטובוסים שיש בהם רק שני נוסעים. אבל מספר דו ספרתי של נוסעים מספיק, ועד שלא ננסה להפעיל אוטובוסים בשבת לא נדע כמה ירצו את השירות.
אני מתקן אותך, ניסינו וזה בהחלט משתלם!
חבל שלא צילמתי השבת את קו 28 בחיפה נוסע מלא בשעה 13:00 בצהריים. לא ריק, לא נוסעים בודדים, מלא עד אפס מקום!!! ועוד לא דיברנו על קווי הלילה שנוסעים מפוצצים בליל שישי. נשבר כבר מהדמגוגיה הזאת על אי הכדאיות של תח"צ בשבת. זה פשוט שקר מוחלט.
 

cwen

New member
אני מתקן אותך, ניסינו וזה בהחלט משתלם!
חבל שלא צילמתי השבת את קו 28 בחיפה נוסע מלא בשעה 13:00 בצהריים. לא ריק, לא נוסעים בודדים, מלא עד אפס מקום!!! ועוד לא דיברנו על קווי הלילה שנוסעים מפוצצים בליל שישי. נשבר כבר מהדמגוגיה הזאת על אי הכדאיות של תח"צ בשבת. זה פשוט שקר מוחלט.
הם טוענים שזה לא ישתלם *בתל אביב*
אז אני אומרת, בואו ננסה לפני שנחליט שזה לא משתלם. אני עוד זוכרת איך ביום שפתחו את קו הרכבת לראש העין כל מיני אנשים ברדיו היו מאוד מופתעים מכך שהרכבת התמלאה כבר בבוקר הראשון להפעלתה, כי קודם לא היה ביקוש. באמת חוכמה גדולה שלא היה ביקוש כשלא היתה רכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
הם טוענים שזה לא ישתלם *בתל אביב*
אז אני אומרת, בואו ננסה לפני שנחליט שזה לא משתלם. אני עוד זוכרת איך ביום שפתחו את קו הרכבת לראש העין כל מיני אנשים ברדיו היו מאוד מופתעים מכך שהרכבת התמלאה כבר בבוקר הראשון להפעלתה, כי קודם לא היה ביקוש. באמת חוכמה גדולה שלא היה ביקוש כשלא היתה רכבת.
שיעשו שבת בטיילת של תל-אביב.
עמוס שם באנשים ולחשוב שרובם (יש גבול לקיבולת המלונות) הגיעו ברכב כי אין דרך אחרת... זה וודאי סיוט מבחינת חנייה.
 

amit1270

New member
בלונדון יש מה לעשות בשבת והרכבות עמוסות.
יש אפילו תחנה שמרוב צפיפות היא "יציאה בלבד" בשבת בצהריים - ואך ורק בשבת בצהריים. (קמדן טאון) אנשים שהכרתי בשכבת הגיל הסטודנטיאלית שלמדה בלונדון לא החזיקו מכונית כי זה סתם היה נטל כלכלי, הבחירה בחזרה הביתה מבילוי היתה או אוטובוס לילה (תדירות של פעם בחצי שעה לכל קו) או להמתין לפתיחת הרכבת התחתית ב7 בבוקר. אנשים משתמשים במכונית הפרטית אם הם נוסעים לאנשהו בכפר כי זה זול בהרבה מרכבת ומגיע בדיוק ליעד הנכון, כמו כן - בנסיעות בין-פרבריות המכונית תמיד עדיפה מהתחבורה הציבורית כי התחבורה הציבורית שואפת לחבר אותך בקווים למרכז והחוצה, ורוב הנסיונות שלה ליצור קווים שמחברים בין מרכזים משניים מסתכמים בתדירויות נמוכות והרבה עצירות, וזה במקרה הטוב שבו לא צריך להחליף קווים ולהתעכב עוד יותר. לדעתי הפתרון לבעיית התח"צ הבינפרברית היא בשיכלול משהו שקיים בארץ אבל די שנוא פה בפורום - מוניות השירות. אם יש מונית שירות עם GPS ומרכז הזמנות שמסתובבת לה בפרברים על בסיס נסיעות מוזמנות אפשר להעלות לה עוד נוסעים שהמסלול שלהם תואם / משלים / מאריך את מסלולה. מספר נוסעים גבוה יותר ממונית פרטית יאפשר מחירים זולים יותר (אולי אפילו מחירים שמקבילים לאלו של האוטובוס כפי שיש בת"א, אם כי אני לא מדבר על נסיעה במסלול קו אוטובוס) והגמישות מול קו עם מסלול קבוע תאפשר חיבור בין אזורים שאין ביניהם קו כזה.
תשווה ליום ראשון, לא לשבת!
 

Ccyclist

Well-known member
תשווה ליום ראשון, לא לשבת!
ביום ראשון עמוס ופעיל באותה מידה במרכז ואזור2
ההשוואה הראשונית היתה ליום שבת במלבורן אוסטרליה, ולשאלה אם יש דרישה לתחבורה ציבורית בסופי שבוע. ביום ראשון תתקשו להתקדם בזרם האנשים של שווקי סוף השבוע (קמדן, פורטבלו וכו') שבטבעת שמקיפה את המרכז. במרכז העומסים הרגילים של אוקספורד סטריט זורמים וקונים, אבל - במרכזים הפרבריים של אזור 3 והלאה יש חנויות עצמאיות שאולי בוחרות לסגור למרות שרוב החנויות באזורים המסחריים פתוחות. יש הגבלות מיושנות על שעות הפתיחה של הסופרמרקטים הגדולים, אבל הם בדרך כלל פותחים מ11 בבוקר ועד ל5 בערב כדי להנגיש אותם לקונים בשעות הקניה הטובות ביותר. הזמן הריק היחיד הוא שבמקום תפישה של "מוצאי ראשון" יש תפיסה שצריך לנוח בבית לפני שהשבוע מתחיל ביום שני ולכן אין יציאת בליינים ביום ראשון בלילה, ואז באמת נהיה שומם.
 

amit1270

New member
ביום ראשון עמוס ופעיל באותה מידה במרכז ואזור2
ההשוואה הראשונית היתה ליום שבת במלבורן אוסטרליה, ולשאלה אם יש דרישה לתחבורה ציבורית בסופי שבוע. ביום ראשון תתקשו להתקדם בזרם האנשים של שווקי סוף השבוע (קמדן, פורטבלו וכו') שבטבעת שמקיפה את המרכז. במרכז העומסים הרגילים של אוקספורד סטריט זורמים וקונים, אבל - במרכזים הפרבריים של אזור 3 והלאה יש חנויות עצמאיות שאולי בוחרות לסגור למרות שרוב החנויות באזורים המסחריים פתוחות. יש הגבלות מיושנות על שעות הפתיחה של הסופרמרקטים הגדולים, אבל הם בדרך כלל פותחים מ11 בבוקר ועד ל5 בערב כדי להנגיש אותם לקונים בשעות הקניה הטובות ביותר. הזמן הריק היחיד הוא שבמקום תפישה של "מוצאי ראשון" יש תפיסה שצריך לנוח בבית לפני שהשבוע מתחיל ביום שני ולכן אין יציאת בליינים ביום ראשון בלילה, ואז באמת נהיה שומם.
ברוב מדינות אירופה המסחר ביום ראשון דל
יחסית לשבת. יש ירידים אבל רוב החנויות סגורות.
 

Ccyclist

Well-known member
בהחלט, אבל תח"צ בתדירות נמוכה בהרבה מהרגיל
ממש לא. זה הבדל בלתי מורגש.
כמה השוואות מספרד וגיברלטר, מדינות קתוליות בדרום היבשת: קו 27 של פורטילו, מרבייה-אסטפונה חול: פעם בחצי שעה, א': פעם בחצי שעה קו 9 של חברת האוטובוסים של גיברלטר מהחזית לכיכר הראשית: חול פעם ב10-15 דקות, א': פעם ב15 דקות אני לא אכחיש שיש לוחות זמנים שונים ליום א', ושהם מאפשרים למפעילים להעסיק פחות נהגים, אבל כאשר מדובר באוטובוס מקומי או מטרו ההבדל הוא או פורמאלי (נהוג לפרסם בנפרד זמנים ליום א' וחגים גם אם לוח הזמנים זהה) או בלתי מורגש (שליש פחות). לקצץ בחצי, או "להתפשר" על בדיחה של אוטובוס אחד בשעה (קו שיהיה מת כי אף אחד לא ימתין לו) לא קורה. בברלין לא הרגשתי מתי היה יום ראשון, אז אני מניח שזה היה דומה למצב באנגליה. ביקרתי במדינות אחרות ביבשת אבל בדרך כלל במהלך השבוע (קפיצה של 4-5 ימים).
 

amit1270

New member
ממש לא. זה הבדל בלתי מורגש.
כמה השוואות מספרד וגיברלטר, מדינות קתוליות בדרום היבשת: קו 27 של פורטילו, מרבייה-אסטפונה חול: פעם בחצי שעה, א': פעם בחצי שעה קו 9 של חברת האוטובוסים של גיברלטר מהחזית לכיכר הראשית: חול פעם ב10-15 דקות, א': פעם ב15 דקות אני לא אכחיש שיש לוחות זמנים שונים ליום א', ושהם מאפשרים למפעילים להעסיק פחות נהגים, אבל כאשר מדובר באוטובוס מקומי או מטרו ההבדל הוא או פורמאלי (נהוג לפרסם בנפרד זמנים ליום א' וחגים גם אם לוח הזמנים זהה) או בלתי מורגש (שליש פחות). לקצץ בחצי, או "להתפשר" על בדיחה של אוטובוס אחד בשעה (קו שיהיה מת כי אף אחד לא ימתין לו) לא קורה. בברלין לא הרגשתי מתי היה יום ראשון, אז אני מניח שזה היה דומה למצב באנגליה. ביקרתי במדינות אחרות ביבשת אבל בדרך כלל במהלך השבוע (קפיצה של 4-5 ימים).
לא יודע. אני חוויתי דברים שונים.
בהרבה מאוד קווים התדירות יורדת ביותר מחצי. בד"כ מדובר בקווים שתדירותם בימי חול גבוהה, והתדירות המופחתת לא יורדת מנסיעה כל חצי שעה.
 

mister K

New member
לא יודע. אני חוויתי דברים שונים.
בהרבה מאוד קווים התדירות יורדת ביותר מחצי. בד"כ מדובר בקווים שתדירותם בימי חול גבוהה, והתדירות המופחתת לא יורדת מנסיעה כל חצי שעה.
ועדיין באף מדינה התח"צ לא נפסקת לחלוטין.
רק במדינה החשוכה וההזוייה שלנו שבה המיעוט קובע לרוב את אורח החיים.
 

mister K

New member
בישראל יש תח"צ בשבת
העיקר שאתה יורק לבאר ממנה אתה שותה
אל תתחכמי. הבנת טוב על מה אני מדבר.
ממש יופי של תחבורה ציבורית יש פה בשבת... מה לעשות שלא כולנו גרים בחיפה וגם מי שגר בחיפה לא יכול לצאת מחוץ לגבולות העיר בתח"צ בשבת. מוניות שירות לא נחשבות בעיני. תחבורה ציבורית לא אמינה, ברכבים קטנים, בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות ובמחירים מופקעים, זו לא תחבורה ציבורית מבחינתי.
 

efectהפרפר

New member
אל תתחכמי. הבנת טוב על מה אני מדבר.
ממש יופי של תחבורה ציבורית יש פה בשבת... מה לעשות שלא כולנו גרים בחיפה וגם מי שגר בחיפה לא יכול לצאת מחוץ לגבולות העיר בתח"צ בשבת. מוניות שירות לא נחשבות בעיני. תחבורה ציבורית לא אמינה, ברכבים קטנים, בלי לו"ז ושעות פעילות מוגדרות ובמחירים מופקעים, זו לא תחבורה ציבורית מבחינתי.
ונראה לך שכשתהיה תחבורה ציבורית סדירה
יגבו ממך מחיר רגיל בשבת באוטובוס?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה