גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
בגלל שלהם זה עולה יותר
ולהעסיק עובדים ביום שבתון עולה להם 150-250 אחוז
המחירים נקבעים בשקלול כל הזמנים
לפי ההגיון שלך, גם בשעות השפל צרך לשלם יותר כי יש פחות נוסעים. אותו דבר לגבי קווים דלילים לעומת קווים עמוסים. זה לא עובד ככה. מחירי תח"צ לא נקבעים לפי מצב רגעי.
 

אוהד11

New member
בגלל שלהם זה עולה יותר
ולהעסיק עובדים ביום שבתון עולה להם 150-250 אחוז
לפני עשרות שנים הפסיקו לגבות תעריף לילה
באוטובוסים והמחיר זהה בלילה, במוצ"ש וביום העצמאות, כך שהטיעון של תוספת שכר לעובדים אינו תופס מבחינת הנוסע
 

efectהפרפר

New member
אם יש לך חופשי חודשי הנסיעה היא חינם.
חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
 

cwen

New member
חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
תגידי, את חיה בכלל בארץ?
אם כן, את נוסעת באוטובוסים? איך זה שהחופשי חודשי האדום שלי תקף גם לדן וגם לקווים, וכנראה גם למטרופולין? זה הרי הכל עניין של הסכמים, ואין שום קשר בין הסדרי הכרטוס (שהולכים להשתפר כנראה בפעימה השניה) לבין תחבורה ציבורית בשבת. למה להסיט את הנושא כל הזמן?
 

mister K

New member
חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
ובמה זה שונה מאמצע השבוע?!
למה שלא נסגור את התחבורה הציבורית בכל השבוע בגלל שאין כרטוס משותף?! מה הקשר בכלל?! איזה בולשיט בחיי...
 

scooby5

Member
חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
מה הקשר בכלל ???
הכרטוס באוטובוסים (בניגוד למוניות השירות) זהה לחלוטין באמצע השבוע ובסופו. כרטיס חופשי חודשי/סטודנטיאלי מכובד במלואו כמו גם כרטיסיות נייר.
 

Ccyclist

Well-known member
חינם בעלות של כמה מאות שקלים
וזה תקף רק לחברת אוטובוסים אחת - ואם אתה צריך להחליף בין דן לאגד ובאמצע רכבת? ממודיעין ליפו צריך אוטובוסים של שתי חברות שונות ורכבת באמצע - למה שלא יהיה כרטיס חכםאחד שירכז את הכל ויתן לנוסע תמריץ כלכלי ליסוע בתח"צ כמה שיותר?
תירוצים תירוצים. שאלת על אותה נסיעה עירונית.
שאלת אם המחיר לנסיעה בשבת יהיה זהה למחיר של נסיעה ביום חול. עניתי שהחופשי-חודשי בעולם תקף גם בשבת / ראשון כך שאין לנוסע בעיות של עלות. אם את רוצה להכנס לשאלות על נסיעה בינפרברית או בינעירונית: בתוך תחום מוניציפלי אחיד לונדון, פריז או ברלין יש מערכת תשלום אחידה שבה העיר מחולקת כמו לוח מטרה לטבעות מהמרכז החוצה. המרכז הוא אזור 1 או A, וככל שממשיכים החוצה כך עולה המספר או האות. כשאת קונה כרטיס חודשי / שבועי את מגדירה את הטווח ומשלמת בהתאם. הכרטיס תקף לכל אמצעי התחבורה באזורים אליהם שילמת - רכבות תחתיות, רכבות עיליות, רכבות קלות / חשמליות, אוטובוסים. היוצאים מן הכלל הם הסירות הציבוריות על הנהר, ורכבות אקספרס מסוימות. זה מכסה את הנסיעה הבינפרברית. לונדון היא עיר אליפטית של 30 קילומטר על 50 קילומטר כך שהנסיעה ממודיעין ליפו תיפול תחת ההגדרה של נסיעה מאזור 5 למרכז. בנסיעה בינעירונית שוב תלוי אם יש לך כרטיס חופשי או לא. חוף הים של לונדון נמצא בברייטון, עיר שנמצאת 85 קילומטר מדרום לעיר. יש יוממים שגרים בברייטון ועובדים בלונדון והכרטיס החודשי או השבועי שלהם תקף גם לסופי שבוע. אם את בלונדון ורוצה לרדת לחוף היום בסוף שבוע קייצי חם תגלי שהמחיר יכול להיות אפילו זול יותר מכרטיס במשך השבוע כי תעריף ה Off Peak (מחוץ לשעות העומס) תקף במשך כל היום, בעוד ביום עבודה יש תעריפי שעות עומס מוקדם בבוקר ובערב.
 

טשאפק

New member
ונראה לך שכשתהיה תחבורה ציבורית סדירה
יגבו ממך מחיר רגיל בשבת באוטובוס?
לדעתי תהיה הצדקה להוריד את המחירים
שכן ההשבתה הכפוייה של האוטובוסים מורידה מרווחי החברות הפוטנציאלים. בקווים שייצאו למכרז, אם תותר הפעלה בשבת יוצעו מחירים נמוכים יותר.
 

טשאפק

New member
לדעתי תהיה הצדקה להוריד את המחירים
שכן ההשבתה הכפוייה של האוטובוסים מורידה מרווחי החברות הפוטנציאלים. בקווים שייצאו למכרז, אם תותר הפעלה בשבת יוצעו מחירים נמוכים יותר.
הכוונה שהמחירים באופן כללי יירדו
לא שיהיה מחיר אחר לשבת וליום חול.
 

efectהפרפר

New member
כל זמן שהתח"צ לא תפעל 7/24 אין סיכוי שמישהו
יזנח את הרכב הפרטי, ובמקרה זה הוא יתרחק ככל האפשר מאמצעי תח"צ. אבל, היות שהפעלת התח"צ 7/24 לא תעבור מסיבות פוליטיות ידועות, אז כל הדיבורים הם חסרי שחר. הראה לי פוליטיקאי שמוכן להתאבד מבחינה פוליטית בגלל נוסעים באוטובוסים
אין שום סיבה שהתח"צ תפעל בשבת
איפה יש לך להיות בשבת? גם בארופה ובארה"ב אין מה לעשות בימי ראשון - הכל סגור
 

אוהד11

New member
אין שום סיבה שהתח"צ תפעל בשבת
איפה יש לך להיות בשבת? גם בארופה ובארה"ב אין מה לעשות בימי ראשון - הכל סגור
איזו תשובה היא זו ? אם לך אין מה לעשות בשבת
זה לא אומר שלאנשים אחרים אין מה לעשות, ואם אין להם רכב ואין להם אוטובוסים הם תקועים עם רצון וחשק לצאת, אבל בגלל שיקולים קואליציוניים הם כלואים שלא מרצונם
 

amit1270

New member
איזו תשובה היא זו ? אם לך אין מה לעשות בשבת
זה לא אומר שלאנשים אחרים אין מה לעשות, ואם אין להם רכב ואין להם אוטובוסים הם תקועים עם רצון וחשק לצאת, אבל בגלל שיקולים קואליציוניים הם כלואים שלא מרצונם
לא שיקולים קואליציונים
זה "סטטוס קוו" שקיים עוד מקום המדינה, ואולי גם קודם. גם כשלא היו חרדים בממשלה אף אחד לא ניסה לשנות את זה. הפעם הראשונה שניסו להסדיר את עניין השבת בהתאם למציאות הישראלית העכשווית היה באמנת גביזון-מידן, שלא הייתה יוזמה ממשלתית כמובן.
 

אוהד11

New member
לא שיקולים קואליציונים
זה "סטטוס קוו" שקיים עוד מקום המדינה, ואולי גם קודם. גם כשלא היו חרדים בממשלה אף אחד לא ניסה לשנות את זה. הפעם הראשונה שניסו להסדיר את עניין השבת בהתאם למציאות הישראלית העכשווית היה באמנת גביזון-מידן, שלא הייתה יוזמה ממשלתית כמובן.
הרי אגודת ישראל והמפד"ל על גלגוליהן השונים
היו בממשלות ישראל לדורותיהן והן שלחצו נגד הרחבת הסטטוס קוו. האם הוא לא קיים משיקולים קואליציוניים ?
 

amit1270

New member
הרי אגודת ישראל והמפד"ל על גלגוליהן השונים
היו בממשלות ישראל לדורותיהן והן שלחצו נגד הרחבת הסטטוס קוו. האם הוא לא קיים משיקולים קואליציוניים ?
הנושא הזה נחשב "מובן מאליו"
המפלגות הלא-דתיות לא ממש ניסו לשנות את זה, ולכן לא היה שום צורך להפוך את זה לחלק מהסכם קואליציוני.
 

מבשרת333

New member
איזו תשובה היא זו ? אם לך אין מה לעשות בשבת
זה לא אומר שלאנשים אחרים אין מה לעשות, ואם אין להם רכב ואין להם אוטובוסים הם תקועים עם רצון וחשק לצאת, אבל בגלל שיקולים קואליציוניים הם כלואים שלא מרצונם
שביתת נוסעים בת יום אחד תשנה "את הקואלציונים"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה