דיון חשוב!

MapePle

New member
אני לא מרגישה שהנצחת הטרור והמלחמה מגינים עלי

זאת סתם איזה מחשבה מוזרה שיש לי.
 

אישעם

New member
באמת מוזר, שאלת את הפלסטינאים ?

שאלת את הפלסטינאים שתומכים בטרור ? בואי נבדוק כמה אחוזים מהם תומכים בטרור. יש 2 אפשרויות, יש חמא"ס ויש פת"ח אמממממ גם אחרים שלא בחרו באחד מהשניים תומכים בהם. יצא לי בחשבון 100% של תומכי טרור (כשחלק מבצעים אותו). שאלת אותם על הנצחת הטרור ? "זאת סתם איזה מחשבה מוזרה שיש לי." הבעיה היא שיש כאלה שחושבים שלמצב יש פיתרון. זה מה שמוכרים לנו בכל בחירות, ושוב ושוב נבחרים אלה שנכשלו בעבר.
 

MapePle

New member
לא נורא, זה רק ייאוש.

ולא, מעולם לא טענתי שאין גזענות בעולם, גם אנחנו בחרנו בביבי. וגם אנחנו עושים טרור. כן, גם אנחנו גזענים , אני אומר זאת שוב, אני נגד טרור. צה''ל מקיים טרור, החמאס מקיים טרור. אני נגד טרור, משמע אני נגד החמאס. משהו לא מובן כאן? דרך המלחמה והשנאה לא תעזור. לקיים מלחמה כנגד מישהו טרוריסטי ככל שיהיה זה פשוט דבר לא יעיל מבחינה בטחונית. וזה משרת אינטרסים של סוחרי נשק, אני נלחמת במלחמות, לא באנשים. ו 100 אחוזי הצבעה לחמאס זה קצת מופרך . בנוסף לזה נשמע לי פשוט קצת מוגזם ותמים להאמין שמקיימים נגד מדינת ישראל טרור אך ורק בגלל שאנחנו יהודים. אם תבדוק את זה השנאה לישראל בעולם הערבי מתחילה לתסוס איפשהו אחרי 48. במלחמה שהפלסטינים מכנים אותה 'הנכבה'- האסון אתה יכול באמת לא להאמין לי, אבל טיילתי קצת בגדה, התארחתי בבתים של אנשים רבים, והייתי בכפרים רבים בהליכה ברגל, נסיעה באוטובוסים וכו'.. במקומות בהם היה לי חוקי כישראליה לשהות גם הצגתי את עצמי כישראלית ללא כל היסוס, התגובות היחידות של שנאה שקיבלתי הם כלפי הממשלה הישראלית או כלפי הצבא וחייליו. כמובן שבעזה המצב כנראה שונה, אבל מה שאני מנסה להגיד זה שהמצב מורכב . כשאני הייתי בגדה אנשים רבים הביעו כלפי כבוד והבנה, ואירחו אותי בנדיבות כמסורת הערבית. רכשתי חברים רבים שעליהם אהיה מוכנה לסמוך הרבה לפני שאסמוך על בעלי הון בעלי אינטרסים מגוונים לעשיית מלחמה.
 

אישעם

New member
זה לא מה שכתבתי

כתבתי ש 100% תומכים שם בטרור, גם אם הם לא בחרו בחמא"ס או בפת"ח, הם תומכים בהם. כך שאת מגנה על תומכי טרור. ושלא תחשבי שערבים ישראלים הם לא תומכי טרור כלפינו, גם אם לא אכליל את כולם, יש רבים כאלה, חיים בתוכנו. יום יבא והם יהיו רוב בישראל. את מוכנה לר"מ ערבי ? את זה צה"ל לא יעצור. טיילת שם ? יופי, אבל את לא גרה שם, למרות המלצות הקירבה. בכל מקרה את מגוננת על אוכלי בשר. לידיעתך, ישראל אינה רק אזור חיוג ת"א. אף אחד לא רוצה מלחמות. את מוכרת קלישאות, כאילו שאת מאמינה במשהו מיוחד ואחרים לא, אף אחד לא רוצה מלחמות.
 

MapePle

New member
לא, אנחנו לא רוצים מלחמות

אבל אנחנו תומכים בשלום דרך מלחמה. וזה אף פעם לא יעבוד
 

אישעם

New member
אין ברירה אחרת, כבר נתנו להם רובים וראית מה

קרה. הם לא ישמרו עלייך. הם בעצמם תומכי טרור. הסברתי קודם, 100% תומכי טרור יש שם. עם מי תעשי שלום ? עם תומכי טרור ? עם הטרוריסטים עצמם ? נגיד שעשית שלום, נתת הכל, הם יפסיקו ? האיסלם הקיצוני יפסיק ? את לא תרגישי הבדלים בצורת החיים בישראל גם אם תתני הכל ותעשי שלום. זה לא עניין של יעבור או לא. זה פשוט שלא הפנמת. אין פיתרון למצב, תמיד יהיו אלה שירצו להשמיד אותך. הרצון לשלום הוא רק בגלל שאנחנו הומאנים, לא בגלל שזה יקדם במשהו את ישראל (יותר גרוע מזה, לאחר שתהיה להם מדינה הירי בפולשים רק יהיה יותר לגיטימי, יהיה רע לכל הצדדים).
 

somebodddy

New member
גם אם רק אחוז אחד מהם תומך בטרור

עדיין עלינו להגן על עצמינו מפני אותו אחוז.
 

אישעם

New member
כן, בעולם גוגובגוגוגה

כי אם החלפת מילים אז הנה כאילו ואמרת משהו. אמרת כלום. כשמתחברים למציאות רואים מצב שונה.
 

somebodddy

New member
הרי החמאס בסך הכל רוצה להגן על תושבי עזה

מפני חיילים מרושעים שעושים סיורים ועוצרים תושבים תמימים שבסך הכל רצו לשחק איתם מסירות עם אבנים/בקבוקי תבערה. הוא גם זועם בצדק על המחסומים שצה"ל מקים, שאפילו חומר נפץ לא נותנים להעביר שם. לכן הוא תוקף את מקומות המסתור של חיילי צה"ל - הרי ידוע שלוחמי צה"ל הולכים להתחבא ביום שישי פעם בחודש אצל אוכלוסיה אזרחית תמימה(הוריהם למי שלא הבין).
 

worrywort

New member
וצהל בסה"כ זורק פצצות זרחן על בתי ספר

מה הכוונה משנה מבחינת פלסטיני שחי במציאות כזאת? אתה באמת מצפה ממנו להגיד: אה טוב אני מבין את זה כי אחרי 40 שנות כיבוש, ואחרי שהם חיסלו את הפת"ח והעלו את החמאס, ברור שאני אשם בזה.
 

somebodddy

New member
הפלסטינאי לא אמור להבין אותנו.

גם לא כדאי לו - אם הוא יתבטא בעדינו ראשו בסכנה. מה שהוא צריך להבין זה ששלטון החמאס לא טוב לו, כי אנחנו נגן על עצמינו אם יתקפו אותנו, וכשאנחנו מגינים על עצמנו נפגעת גם אוכלוסיה אזרחית, מכיוון שלא יעזור לנו לחכות עד שהמחבל יחשוף את עצמו, כי זה קורה רק בזמן הפיגוע, כשכבר מאוחר מדי. אנחנו צריכים למצוא אותו לפני זה, וזה אומר לחפש איפה שהוא מתחבא, בתוך האוכלוסיה האזרחית. הבעיה היא שכרגע אין אלטרנטיבה לשלטון הטרור. וזה לא התפקיד שלנו לספק אלטרנטיבה - להפך, אסור לנו לעשות את זה. ניסינו את זה כבר עם אבו מאזן, וזה נכשל בגלל שכל זאטוט פלסטינאי הבין שאבו מאזן היה בובה של ישראל. המנהיג האלטרנטיבי חייב לקום מתוך הפלסטינאים עצמם, בלי עזרה מאיתנו, ורק כשהוא ישיג מספיק כוח בשביל להושיט לנו יד, או לפחות לקבל את היד שאנחנו נושיט לו, נוכל לפעול איתו בשיתוף פעולה למען השלום. אם נעזור לו לפני זה, הרחוב הפלסטינאי לא יקבל אותו. אני לא מבין יותר מדי בפוליטיקה הפלסטינאית, אבל אני מניח שיש שם לא אדם אחד כזה ולא שניים - פשוט כרגע אין להם כוח. עד שיהיה להם, יש לנו זכות מלאה להגן על עצמינו.
 

worrywort

New member
אתה באמת לא מצליח להבין

איך קשה לאנשים לבטוח במי שזורק עליהם פצצות? גם אם הם ממש מבטיחים שזה לא בכוונה ושהם רק מגינים על עצמם וכו'? במיוחד כשאנשים כאלה יושבים כל היום ורואים פרופוגנדה פשיסטית בטלויזיה? באמת. תנסה להיות קצת יותר ראש גדול. לא אמרתי שאנחנו צריכים לספק אלטרנטיבה, אבל אנחנו חיסלנו את האלטרנטיבה שהייתה, כי פחדנו מהתנועה הלאומית, ולא רצינו לוותר על הגדה ועל עזה. אני לא אומר גם שיש לי פיתרון למצב, אני רק אומר, אי אפשר לבוא בטענות כשמי שיצר את המצב במו ידיו במודע ובכוונה זה מדינת ישראל. אם אתה רוצה לבוא בטענות למישהו, תאשים את הממשלה, ובו בעת, תשכיל בעצמך (שמנסה ללמד את הפלסטיני מה טוב לו) ותצביע פעם הבאה למישהו שרוצה להסתלק מהשטחים ולא ממשיך להכניס את ישראל להדחקה בנוגע למדינה הדו לאומית המתקרבת, אם כבר, מדינת ישראל הרבה יותר חזקה ויכולה להשפיע מאשר הרשות, או העם הפלסטיני עצמו. היא פשוט לא עושה שום דבר וזו הבעיה. למזלנו זו אחת הבעיות הקטנות שלנו כרגע, אבל זה כבר נושא אחר.
 

somebodddy

New member
לא צריך שיבטחו בנו.

רק שיבינו שאם הם מפציצים אותנו, אנחנו נפציץ אותם יותר חזק.
 

worrywort

New member
בעולם של שן תחת שן ועין תחת עין

כולם נותרים עיוורים וללא שיניים. אין לי דבר אחר לומר לך.
 
אם רוצים שתשאר לנו המדינה..

אין לנו בינתיים ברירה אלא להגן עליה, לשמור על קיומה, ולשם זה יש לנו צבא, שבלעדיו לא ניתן , במצבנו הנוכחי.. לשמור על קיום המדינה. מי יתן ונגיע במהרה לימים בהם נתייחס אחד לשני בדרך של 'ואהבת לרעך כמוך', נתאחד גם מבלי שנגיע למצב חרום במדינה. אז, שקט ושלווה ישררו בארץ, כי נגיע למצב הרוחני היחיד בו אנו אמורים להתקיים על האדמה הזאת, שהיא לא סתם עוד אדמה..
חג שמח ברוח הדברים האלה..
 

MapePle

New member
מאז ומתמיד המצב הנוכחי היה מלחמה

בכל מקום בעולם אנשים נלחמים, מתרחקים עוד ועוד ומפתחים נשקים מסוכנים ואכזריים יותר. לעולם לא נגיע לסיום ההרג בעזרת הרג מהסיבה הפשוטה שהרג מביא עוד ריחוק שנאה ורצון לנקמה. המציאות בישראל מפחידה אותנו מפסלטינים, מי מאיתנו מכיר פלסטיני בקשר שהוא יותר מקשר עבודה? מי מאיתנו שמכיר התארח בכפר שלו וראה את תנאי החיים שלו? המציאות היא שהשנאה מסתמכת על זה שאנחנו לא מבינים איך האוייב שלנו יכול לצדק את מעשיו, אנחנו מניחים מלכתחילה שאדם כלכך מרושע כנראה פשוט לא אנושי. לעולם לא נוכל לעשות שלום עם אנשים שאנחנו לא מכירים כבני אדם, עם בני אדם שאנחנו לא מנסים להבין, או עם בני אדם שאנחנו לא מסוגלים להכיר בכאבם. הריחוק בים היהודים הגרמנים לעם הגרמני הסתמך על אותם עקרונות, עקרונות גזעניים. הדבר הזה איפשר את השואה. אנחנו כיהודים, חייבים להתחייב לשים קץ לגזענות, זה הדבר האמיתי שמסכן אותנו. ובאותנו אני מתכוונת לכל יצור חיי.
 
למעלה