דמות מקראית שהיא כליל השלמות

יוסי ר1

Active member
על פסוק זה "ותשובתו הרמתה" (שמואל)

כתבה ד'ר מור אלטשולר מאמר שלם הטוען כי מייסד החסידות, הבעש"ט רמז באמצעות ציטוט זה באגרתו הידועה "איגרת הקודש" לגיסו את שנת ביאת המשיח - התר"מ ...
 

pembencipolisi

New member
על המלים "נחמתי כי עשיתם" הנזכרות בתורה לפני

תאור המבול, כתב איזה מוסלם אינדונסי , שהתנ"ך אינו אמין , כי לא יתכן לדעתו ש"אללה יתחרט" , ואל תתפלאו , כי הפסוקים : (בראשית פרק ו) (ו) וינחם יהוה, כי-עשה את-האדם בארץ; ויתעצב, אל-לבו. (ז) ויאמר יהוה, אמחה את-האדם אשר-בראתי מעל פני האדמה, מאדם עד-בהמה, עד-רמש ועד-עוף השמים: כי נחמתי, כי עשיתם. אלה מתורגמים כך בתרגום חפשי (על ידי נוצרים שם) כך : "6:6. Ia pun menyesal telah menjadikan mereka dan menempatkan mereka di bumi. Ia begitu kecewa, 6:7 sehingga berkata, "Akan Kubinasakan manusia yang telah Kuciptakan itu, dan juga segala burung dan binatang lainnya, sebab Aku menyesal telah menciptakan mereka." המלה menyesal היא הפועל שמשמעותו "להנחם , להתחרט" ן "Aku menyesal telah menciptakan mereka" משמועותן "נחמתי כי עשיתים".
 
שמו אל ואלוהים

"ושמו אל שוכב בהיכל ה' אשר שם ארון ה' " מקום משכבו של כליל השלמות בהיכל לצד ארון האלוהים "ויבא ה' ויתיצב ויקרא כפעם בפעם שמו אל שמו אל ויאמר שמו אל דבר כי שומע עבדך" הוא לא מתרגש לא נחרד מהמעמד לא נופל מהמיטה לא קדימה ולא לאחור נשאר לשכב במיטה כאשר אלוהים בכבודו ובעצמו הוא המתיצב למראשותיו של הנער "ויגדל שמו אל ו ה' עמו ולא הפיל מכל דבריו ארצה וידע כל ישראל מדן ועד באר שבע כי נאמן שמו אל לנביא ל ה' " המשמעות כאן ברורה וחד משמעית ששמואל מבקש ו ה' מבצע "ויאמר ה' אל שמו אל שמע בכל העם לכל אשר יאמרו אליך כי לא אותך מאסו כי אותי מאסו ממלוך עליהם " כאן האלוהים מתקן לשמו אל טעות אפשר שהעם ימאס בשלטון האלוהים אך לא בשלטונו של שמו אל ו ה' גלה את אוזן שמו אל יום אחד לפני בוא שאול לאמר כעת מחר אשלח אליך איש מארץ בנימין ומשחתו לנגיד על עמי ישראל והושיע את עמי מיד פלשתים כי ראיתי את עמי כי באה צעקתו אלי " שמואל ואלוהים ממתיקים סודות זה לזה אבל מה שעולה מכך שבימיו של השופט כליל השלמות שמו אל שלטו הפלשתים בארץ שלטון קשה וארוך עד שזעקת העם הגיעה לאלוהים שנעטר לזעקת העם הכבוש תחת עול פלשתים ושמואל ראה את שאול ו ה' ענהו הנה האיש אשר אמרתי אליך זה יעצור בעמי"
 
שמו אל = אלוהים

הדוגמאות שציטטתי אמורות להראות לך או להסביר לך ששמו אל ואלוהים הם הינו הך מיטתו של שמואל מוצעת לצד ארון האלוהים באותו משכן בכל המקרא ה' מצווה את נביאיו מה ואיך לעשות רק שמואל בכל המקרא מצווה ו ה' מבצע אבל ההוכחה הברורה ביותר למעמדו המיוחד של שמו אל היא "ויאמר לה המלך אל תיראי כי מה ראית ותאמר האשה אל שאול אלוהים ראיתי עולים מן הארץ ויאמר לה מה תארו ותאמר איש זקן עולה והוא עוטה מעיל וידע כי שמו אל הוא ויקד אפים ארצה וישתחו " שמו אל ואלוהים נראים אותו דבר
 
פלגיה את מתחמקת מתשובה או שאת שוב

את טוענת ש "אלוהים בתנ"ך הוא שם כולל לכל שופט שהוא" אז בבקשה רשימת שופטים ששמם הוא שם האלוהים
 

shushu10

New member
../images/Emo47.gif והחוט המשולש לא במהרה ינתק:

שמואל = דוד = אלוהים.; נראה לך שזו התחנה האחרונה ברשימת הכינויים של היצור הסכיזופרני שיצר עבורנו אברהם
 

masorti

New member
ומכיון שהן דוד והן שמואל התפללו לאלהים...

ו/או שוחחו איתו, אין ברירה אלא להסיק שהם היו סכיזופרנים ושוחחו עם עצמם.
 

בסג

New member
ואולי

אולי הם חלקים מובחנים של אותה אחדות (בסגנון האב הבן ורוח הקודש)? שמע ישראל (=פלשתים; כמו דוד) ה' (=דוד) א-להינו (=א-להים) ה' (=שמו...אל) אחד (שהוא שלושה)
 

יוסי ר1

Active member
התנ"ך נכתב עבור בני אדם,

ועל כן כתוב בלשון המובנת לבני אדם, ומשתמשת בביטויים המוכרים לבני אדם. ועל כן כל הביטויים שציינת אינם מציינים הפכפכות של הא-ל, אלא כיצד אנו בני האדם תופסים את מה שאנו חושבעים כשינוי בדעת הא-ל. הא-ל עצמו מלכתכילה ידע כיצד ינהג בסופו של דבר, ולכן התחרטות או טעות אינה שייכת אצלו.
 
זה פשוט לא ייאמן

עד לאן יגיע מי שרוצה לפתור קשיים. נו טוב, כל עוד זה מניח את דעתך....
 
למעלה