דמות מקראית שהיא כליל השלמות

masorti

New member
שמות ט"ו, כ'...

"וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן אֶת-הַתֹּף בְּיָדָהּ וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת"
 

דניעל

New member
../images/Emo6.gif אהבתי!

מזכיר לי סיפור שסיפר לי פעם אחי הקטן. בישיבה אחת הרב נתן לתלמידים שלו להוכיח שמן התורה, גם אישה יכולה לנדור נדר. במשך שבוע שלם חפרו כולם בגמרא, במשנה ברורה, ברמב"ם ובשולחן הערוך והביאו ציטוטים על גבי ציטוטים. בסוף השבוע הרב ביקש שכל אחד יקריא את התשובה שלו. שיעור שלם נמשכה קריאת הציטוטים ולבסוף אמר הרב - תרשו לי להציג את ההוכחה שלי: "איש או אישה כי יפליא לנדור נדר" (במדבר ו', ב')
 

דניעל

New member
לב אברהם כתב

"רק שבהלכה של הרבנים מהתקופה ההלניסטית זמרת אישה היא ערווה ולכן הופכים אותה לנביאה" לכאורה בתורה לא כונתה מרים "נביאה" וזוהי המצאה מאוחרת של רבנים חשוכים. והנה מביאים פסוק מפורש בו מופיעות צמד המילים "מרים הנביאה" והקרקע נשמטת מתחת לטעונו של לב אברהם.
 
זה מה שנקרא אמונה עיוורת

"עם ישראל לא מחלק כינויים סתם ככה" אם אלה ההוכחות שלך אמונתך מושתת על כרעי תרנגולת ומצבך עגום
 

פלגיה

New member
מה שאתה חותר אליו כל הזמן

זה ספקנות עיוורת - להטיל ספק בכל דבר, סתם בשביל הכיף. זה גרוע בהרבה. ובכלל לא ברור לי איזה אעניין יש לך בספר שנערך ע"י אנשים רמאים ושקרנים (כדבריך) שמנסים כל הזמן רק למצוא הצדקות לקיומם ולקיום האנשים האהובים עליהם, עושים קרעי-קרעים של גניבות ספרותיות, מזייפים ספרים, ולא שמים לב לסתירות בולטות שהותירו בטקסט. אם זה התנ"ך, הורדת אותו למדרגה הנחותה ביותר, הוא לא מתאר כלום, לא אמת היסטורית, ולא שום דבר אחר, ואפשר כבר ללכת לקרוא את "ארבעה בתים וגעגוע" או את רם אורן.
 
את מאבדת את עשתונותיך

מעולם לא טענתי ולא כתבתי שהטקסט נכתב או נערך בידי רמאים או שקרנים זו המצאה שלך והמצאה זדונית "עושים קרעי קרעים של גניבות ספרותיות או מזיפים ספרים" מאיפה הדמיון הפרוע הזה את כנראה מתבלבלת ביני לבין הפרשנות המקובלת שאת מכירה שם עושים בדיוק את מה שאת מתארת האשמותיך חסרות השחר יכולות להעיד על שתי אפשרויות או שאיבדת את עשתונותיך מול העובדות שאני מציג או שאיבדת את עשתונותיך ואת מטיחה בי האשמות דימיוניות ושיקריות ביודעין מחוסר אונים ואגו פגוע אולי את באמת מתאימה לפורום יותר דתי כזה שלא חוקר ולא דורש בכתוב פורום של יס מנים המהנהנים ומשתחווים מתאים לך יותר פורום של כאלה שבטוחים שכבר אין חדש ואין מה לגלות בתנ"ך והכל ברור וידוע לפי הפרשנות של ימי הבניים
 

masorti

New member
אתה צודק שאחד מבין שניכם מיותר כאן בפורום..

וזו לא פלגיה. מתאים לך יותר פורום של הזויים הממציאים תיאוריות קונספירציה. שם תמצא אוזן קשבת להיפותזה שדוד הוא שמואל. מצידי תוכל גם לטעון שם שיעקב הוא חזקיהו ושירמיהו הוא זרובבל.
 

סוריאל

New member
לא שזה משנה

אבל כדי לחבר ספר לא צריך לדעת לכתוב. בשביל זה יש סופרים מקצועיים (ברוך בן נריה, למשל). יש טיעונים רציניים יותר נגד הברייתא ההיא (בבא בתרא טז ע"ב, למיטב זכרוני).
 
דרך אגב

על איזה אהבה או שינאה את מדברת כל מה שאני מנסה לעשות זה לברר את האמת ההיסטורית הכתובה בספרי שמו אל ואין פה שום עניין של אהבה או שינאה אני גדלתי למדתי וחונכתי על אותה הפרשנות כמוך
 

shushu10

New member
רק אמונה יכולה להביא לשלמות, ועל כן נאמר -

"אין שלם יותר מאברהם שהוא המאמין הגדול " !
 
יהושע כ"ד, פסוק 2

וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ אֶל-כָּל-הָעָם, כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, בְּעֵבֶר הַנָּהָר יָשְׁבוּ אֲבוֹתֵיכֶם מֵעוֹלָם, תֶּרַח אֲבִי אַבְרָהָם וַאֲבִי נָחוֹר; וַיַּעַבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים אין כמו אמונה מושלמת!
 
מה דעתכם על שמו אל

כהן נביא שופט שכל מה שהוא מבקש ה' מבצע הוא נולד בהתערבות ה' מאז שנגמל מחלב אמו גדל במשכן בשילה מקום משכבו היה בקודש הקדשים לצד ארון הברית כבר בהתגלות הראשונה שלו ה' בכבודו ובעצמו התיצב למראשותיו המשך יבוא
 

shushu10

New member
תנ"ך קוראים לאט לאט עד ש....

פותחים בבראשית טו', ו' - "והאמן ביהוה ויחשבה לו צדקה" . לא כדאי לקפוץ ליהושע שנחשב לספר קשה להבנה, בפרט אם לוקחים רעיון, קוצצים לו את הראש והזנב, ומשאירים רק את הבטן הרכה.....
 
למעלה