האם אתן/ם עובדים/ות ?

האם אתן/ם עובדים/ות ?

יצאנו לדנמרק לתקופה של שנה עד שנתיים ממקום העבודה של בעלי. ללא ידיעת השפה הדנית אין לי סיכוי למצוא פה עבודה, ובינינו, אני גם לא כל-כך רוצה. אחרי 14 שנות עבודה במשרה מלאה, החופשה הזו עושה לי טוב, אך העבודה במידה מסויימת חסרה לי. הפן החיובי מאוד הוא שיש לי המון זמן להקדיש לאלון, ויותר מזמן, יש לי סבלנות. אז... האם את/ן עובדים/ות, ואם לא (במידה ובן/בת הזוג עובדים), איך אתם ממלאים את הזמן?
 

Gefen

New member
אני עובדת פה..

במשרה כמעט מלאה, וההרגשה היא נפלאה, אחרי שנתיים שבהם הייתי בבית (בארה"ב), כי שם לא היתה לי ויזת עבודה ולא יכולתי לצאת לעבוד.. הפן החיובי- הרגשה באמת טובה, הרגשה שאני נורמלית, שיש למה לקום בבוקר, ששווה לטרוח ולהתלבש בכלל וגם להתאפר קצת לא יזיק, משהו שיוציא אותי ממעגל המטבח\מחשב\טלפון\סופרמרקט..., עוד הכנסה כמובן, וגם, סוףסוף כשהבן שלי שואל אותי לאן את הולכת אמא אני יכולה לאמר "לעבודה"... (ואל תצחקו..בשלב כולשהו כשנדב היה בן שנתיים וחצי בערך, הוא היה באופן אוטומטי אומר "אבא הולך לעבודה ואמא לסופר".. וזה ממש שיגע אותי..) הפן השלילי- אין זמו לכלום בערך, מגיעה בטיסה מהעבודה (שנמצאת קרוב למרכז העיר..די רחוק), לאסוף את שני הקטנים מהגן ושלא יהיה מאוחר מדיי חלילה כדי שלא ישארו אחרונים, לטוס הביתה, להכניס את שניהם לאמבטיה, בזמן הזה לבשל להם משהו לארוחת ערב תוך צעקות ואיומים לנדב שישאיר את אמיר בחיים ותוך הצצות בלתי פוסקות לאמבטיה ולרצפה מסביב שהפכה בריכה... עד שנגמרת הפקת האמבטיות-אוכל, אני מתחילה בשלב זה עם הסיפורים, דגדוגים וכד´... הילדים צריכים כבר לישון, ולא עשיתי כלום , בערך. אין זמן לכלום, לא לבשל ובטח לא לנקות, לא לארח כי למי יש זמן אנרגיות וכוח? (מזל שיש מנגל..) הקיצר, עברתי תוך זמן קצר מקצוניות אחת לשניה- ואם תשאלו אותי מה אני מעדיפה, אז למרות הקושי והטירוף.... לא הייתי חוזרת לתקופה ההיא בקנזס, אם כי הייתי מדי פעם בשמחה "גונבת" קצת ימי חופש לטובת העשייה והעבודה בבית... סליחה שסטיתי קצת מהנושא... זה ממש לא מה ששאלת אבל זה מה יצא.. ולשאלתך מיכל - את התקופה שבה הייתי בבית שנתיים מילאתי כך: קפה של בוקר עם חברות השקעה אמיתית בתחום הקולינארי הרבה אירוחים שופינג מעט קריאה כמעט לא התעמלות (כי אני עצלה) טיפה טלפון כמעט לא טלויזיה והכי הרבה..ממש הרבה - נחשי מה??? נכון, אינטרנט. בתקופה ההיא גלשתי כל כך הרבה בפורום ישראלים בחו"ל עד שנמאס להם ממני ונתנו לי גם לנהל אותו.. גיליתי פה אנשים נפלאים שהם חבריי עד היום, ובזכותם עברתי את התקופה הקשה ההיא (והיא היתה קשה נפשית ..תאמינו לי..) לך מיכל, אני מאחלת שתיהני מהזמן שיש לך בידיים ותפיקי ממנו את הטוב ביותר שאת יכולה... הרבה נשים במצב הזה יוצאות לקורסים מעניינים שתמיד רצו ולא היה להן הזמן\הכסף\או ההזדמנות.... והנה עכשיו כשיש אפשרות ואת לא חייבת לצאת לעבוד, הגיע הזמן לעשות גם דברים למען עצמך.. (נשמע יופי בתיאוריה, אני יודעת...מאחלת לך שבמציאות זה גם יעבוד..) גפן
 
אנחנו (הבנות החדשות פה) עדיין בשלב

ההתלהבות. המדרחוב המפורסם של דנמרק כבר נחקר טוב טוב, מוזיאונים, בתי קפה, בקיצור חיים לא רע. מה שטוב פה שיש יחסית הרבה ישראלים, ותמיד יש עם מי להסתובב. מבחינת קורסים, המצב פה לא פשוט. הכל בדנית. כך שקורסים של מחשבים / אוכל וכו´ פשוט מחוץ לתחום עבורנו. מה שכן, החלטתי כן להזיז את התחת ובסוף החודש אתחיל להתעמל. נו... גם משהו למען עצמי.
 

ronnieyuval

New member
אולי תקחי קורס ב...

שפה הדנית? תמיד טוב ללמוד את שפת המקום!
 
אני ממש לא אוהבת את השפה

ומסתדרת פה נהדר באנגלית, הרמה שלהם באנגלית פה מאוד גבוהה, כך שאין לי בעית שפה.
 

ronnieyuval

New member
חשבתי בשביל...

שתוכלי אח"כ ללמוד עוד כל מיני דברים - את אומרת שכל הקורסים הם בדנית, לא?
 
פעילות בזמן החופשי

היי מיכל... לדעתי עדיין כדאי שתלמדי מעט את השפה. אנו גרים לא רחוק כ"כ ממך...באוסלו וגם כאן מדברים באנגלית ברמה גבוהה מאד אך נוכחתי לדעת שכשאני מדברת בנורבגית אנשים פי כמה סובלנים ונחמדים (גם ככה הם מאד סובלנים) וחוץ מזה את מרויחה עוד שפה!!! בנורבגיה יש לנו שנה שלמה של חופשת לידה בתשלום וכל שנשאר לך זה לנצל את הזמן ולפעמים קשה לצאת החוצה כי כ"כ קר אבל מסתדרים. לנו פה יש בטיפת חלב קבוצות שהאחות של טיפת חלב מארגנת והקבוצה מונה כ 5 בנות עם ילדים בני אותו גיל שנפגשות ומשוחחות יחד וזה מאד נחמד ומועיל. הקבוצה נפגשת גם בחיסונים, פיזיוטרפיה ובדיקה תקופתית של רופא וזה כך עד לגיל 6 שאז האחריות עוברת לבתי הספר. גם לי היה קשה לעבור את מחסום השפה ועצם השתתפותי בקבוצה הזו אני משפרת את הנורבגית שלי ואם אני נתקעת במשהו שקשה לי להסביר אני עוברת לאנגלית... כדאי שתבדקי אם קיימת כזו מסגרת אצלכם כי זה ממש כיף ואת רוכשת עוד חברות
 

גילי מק

New member
גם אני עובדת

למרות שאנחנו רק 4 חודשים בקנדה, גם אני עובדת. מסכימה עם גפן בכל מילה. לפעמים אני מקנאה בחברות שלא עובדות ושיש להם זמן לחוגים, קניות וכו´. נצלי את הזמן הפנוי להיות עם הילדים וקחי גם חוגי העשרה .
 

MASHY BOSTON

New member
אני עובדת בחצי משרה

למזלי ובשביל שאני לא אשב לבד בבית, החברה שבעלי עובד בה מעסיקה אותי בחצי משרה, על תקן של כלבוייניקית : הדפסת מסמכים, אריזת מוצרים, צילום עותקים של מסמכים וכו´, על פי הצורך. זה דווקא נחמד, כי חצי יום אני עובדת ובחצי השני אני שולחת אי-מיילים, גולשת, או סתם מציקה לבעלי. במקור, אני גננת ומורה של כיתות א´, ב´. אבל נוח לי לקחת קצת פסק זמן מעולם החינוך. מאשי
 

קרן משם

New member
אני על ויזה לשנה כעת

ואין לי היתר עבודה... אני מחפשת משהו מהצד....אולי טיפול בקשישה ושמירה לילית...(אחות במקצועי) אני נותנת שיעורים פרטיים בעברית (כעת ל2 תלמידים) ושוקלת לפתח את זה... העבודה בביה"ח בישראל חסרה לי עד מאווווווווווווווווווווד!! אתגבר גם על זה בסוף.... קרן
 
עובדת פול טיים בבית....

אני לא עובדת מאז שהגענו לקנדה לפני שנתיים וחצי, תקופה מסויימת גרנו ביוקון ושם עבדתי ושלחתי את הקטנה ל Day Home המצב כרגע הוא שבעיירה בה אנו חיים אין פעוטונים/ גנים וכ"ו, רק מגיל שלוש אני אוכל לשלוח את הקטנה לPlay school אבל גם זה רק פעמיים בשבוע וארבע שעות בלבד וזה די מתסכל גם בשבילי וגם בשבילה כי חסרה לה מאד חברה של ילדים בני גילה, מה שעשיתי כן זה פירסמתי מודעה שאני מוכנה לשמור על ילדים במשך היום וזה מקור ההכנסה היחיד שלי היום ( פרט לעבודה של בן זוגי כמובן ), אני גדלתי בקיבוץ ועבדתי מגיל צעיר מאד ומאד קשה לי פתאם לשבת בבית ולא לעבוד ( לא שגידול ילדים / בישול / ניקיון הם לא עבודה ), מה גם שאין בעיירה חנויות, או חוגים או שום דבר בעצם שאני יכולה לעסוק בו בשעות הפנאי שלי כך שמה שנשאר זה האינטרנט ( תודה לאל על קיומו ! )
 

ronnieyuval

New member
עובדת

בעסק המשפחתי שלנו (הובלות). בין לבין אני לוקחת שנה חופש לגדל את הילדים... עם יובל נשארתי כמעט שנה בבית, וזה העסיק אותי יופי. עם הבייבי שבבטן אני גם מתכננת לקחת שנה חופש בערך. בנוסף אני מתחילה בקרוב קורס מדריכות הנקה ואני מקווה שבסיום הקורס אוכל לעבוד בזה במקום (או בנוסף) לעבודה במשרד.
 

למוניה

New member
אני אחרי הפסקה

ארוכה של חופשת לידה- במשך 10 שנים ניהלתי את הביסטרו שלנו, ומכיוון שבגרמניה מעודדים לאמהות טבעית, ומשלמים 3 שנים חופשת לידה (לא משכורת מלאה אבל בסדר, הם גם שומרים מקום עבודה 3 שנים) אז החלטתי שאני מנצלת את הזמן הזה להנות מהפלא החדש שלי ונהנתי מכל רגע- לא הרגשתי שאני משתגעת בבית, נסעתי כל 3 חודשים לארץ או ליוון למשפחה והיה כייף לא נורמלי. עכשיו כשהתחיל ללכת לגן אני עובדת על הקמת עסק חדש, ומקווה מהר להכנס למעגל העבודה שוב.
 
וואו, שלוש שנים... ../images/Emo12.gif

קשה להאמין בכלל... אצלנו אם אני אקבל ששה שבועות על 50% שכר יהיה לי מזל... בארה"ב אין דבר כזה חופשת לידה. ברוכים הבאים לכולם, דרך אגב, מחר יהיה לי יותר זמן לפורום ואני אכנס קצת יותר לעומק :)
 

ronnieyuval

New member
בגלל זה הגנים מתחילים כאן בגיל

6 שבועות. אני רואה את הפיצפונים האלה בגן של יובל וממש בא לי לבכות... אבל כשאין ברירה אז אין ברירה, וכשצריך להתפרנס אז זה אומר שאין ברירה... חוץ מזה שאני רואה איזה טיפול נפלא הם מקבלים בגן (לפחות אצל יובל זה ככה) אז רווח לי. את יובל הכנסתי קצת לפני גיל שנה ובירכתי על כל רגע שהייתי איתה בבית. עדי - האם זו את חמודה? לא טעיתי? אם כך אז נשיקות!
 
כן זו אני אלא מי?

מפחיד אותי לאללה להכניס אותו לגן כל כך מוקדם, הייתי מעדיפה למצוא מטפלת לפחות לכמה חודשים, כדי שהוא יילך לגן רק בגיל שמונה או תשעה חודשים... אבל כמו שאמרת אם לא תהיה ברירה... בכל אופן אני מקווה שאצליח להאריך את חופשת הלידה שלי עם עוד שבועיים חופשה ועוד שבוע מחלה ועוד איזה כמה שבועות של לעבוד מהבית וסך הכל אולי אני אצליח לגרד את השלושה חודשים... רוני, איך עובר ההריון? בינתיים הכל שקט ומשעמם? אצלי יש קצת צרות אבל אני מקווה שנוכל להתגבר עליהן. דרך אגב, שמעתי בעצתך ואני מתכוונת להירשם לקורס הכנה להנקה בנוסף לקורס הכנה ללידה :)
 
למעלה