האם אתן/ם עובדים/ות ?

Gefen

New member
שלום שוב והפעם לעדי

אני מסכימה לגמרי עם רוני ומצטרפת לדעתה. עדי, אני מעולם לא לקחתי מטפלת פשוט כי זה הפחיד אותי נורא. לחשוב שאשה זרה נמצאת עם הילד כל היום ללא פיקוח... ומה אם היא מעשנת, מבלה שעות בטלפון או מול הטלויזיה בזמן שהילד שוכב בוכה.. ואלה באמת תסריטים קלים כמו שאמרה רוני זה יכול להגיע לדברים איומים שלחשוב עליהם אפילו לא היתי רוצה... במסגרת עם כמה מטפלות יש פיקוח, יש הרבה אנשים בסביבה ועוד הורים עירנים כמוך עם יד על הדופק וזה יתרון חשוב מאוד בעיני.אז נכון שזו הכללה וודאי יהיו רבים שלא יסכימו איתי כי להם יש אולי נסיון טוב אבל אני אומרת שזה לקחת צאנס, ועם ילדים לא כדאי. אגב משפחתון גם דבר גרוע בעיניי, רק יותר, כי פה יש לי נסיון אישי רע למדי עם מספר משפחתונים שניסיתי בארץ. וזו פעם ראשונה שאני כותבת במקלדת הוירטואלית....הללויהההה גפן
 

גילי מק

New member
מטפלת לא כ"כ נוראית

דווקא אנחנו כן לקחנו מטפלת לעמרי. נסענו לשליחות כשעמרי היה בן 4 חודשים והמדינה הראשונה בה שהינו היתה מדינה דוברת רוסית ואזרית (אזרבייג´אן). מכיוון שהיתה מובטחת לי עבודה ולא רציתי לוותר עליה לקחנו מטפלת לעמרי דוברת רוסית (קשה היה למצוא מטפלת דוברת אנגלית ,אם בכלל). בהתחלה היה קשה לשני הצדדיים. מטפלת היתה האופציה הכי טובה בשבילנו מכיוון שבאזרבייג´אן לא נהוג לשלוח ילדים לגן ילדים והגן האמריקאי קיבל ילדים רק מגיל 3. בדיעבד התברר שהמטפלת פשוט היתה "אוצר".היא היתה מאוד ישרה מאוד אמינה מסורה, אחראית ,אוהבת . מאוד נקשרנו אליה והפרדיה ממנה לקנדה היתה מאוד קשה. לכן למרות הסטיגמה השלילית שנוצרה למטפלות לא כולם נוראיות.
 
גילי, אני לא חושבת

שמדובר כאן בעניין של סטיגמה כלשהי, אלא בעובדה אמיתית שפשוט קשה לך מאד לדעת מה קורה עם המטפלת בשעות שאת לא בבית. אני לא חושבת שמישהו מאמין שכל המטפלות הן גרועות, וברור שיש כאלה שהטיפול שלהן בילדים הוא יקר מפז. עדיין יש הרבה יותר חששות בלהשאיר תינוק עם מטפלת אחד בודדה - בדיוק משום שאין שום ביקורת על מעשיה (ואגב, בעיני משפחתון המופעל ע"י מטפלת אחת שווה ערך בדיוק למטפלת בבית, ואולי אפילו פחות מוצלח: בבית לפחות אפשר לשים מצלמות מעקב, מה שבמשפחתון לא אפשרי).
 

גילי מק

New member
מסכימה איתך

גם לי היה קשה בהתחלה להשאיר את עמרי עם מטפלת, מה עוד שבהתחלה לא יכולנו לתקשר. כמובן שהייתי עושה "ביקורי פתע " בבית ובודקת ומעירה (אפילו לקחת מתורגמנית שתתרגם את הדברים ביננו) . אם הייתי בישראל לא הייתי לוקחת מטפלת אבל עקב הנסיבות נאלצתי. פה בקנדה עמרי הולך ל-DAY CARE.
 
מזל טוב על המקלדת הוירטואלית

את באמת חושבת שלהכניס ילד לגן בגיל חודשיים וחצי זה עדיף על מטפלת? ובכלל, הבנתי שמרגע הכניסה לגן בחודש הראשון הם כל הזמן חולים. איך אני יודעת שמחליפים לו בזמן, שבאמת מתייחסים אליו, שמאכילים אותו? אני מבינה את כל מה שאתן מעלות לגבי מטפלת וזה נשמע הגיוני, מצד שני גם גן לא נשמע לי אידיאלי - הרי אי אפשר לשלוח ילד חולה לגן והם כל הזמן מדביקים אחד את השני, אחרי חופשת הלידה אני לא אוכל להיעדר הרבה כל פעם שהילד יהיה חולה, ואז בכל מקרה אני אצטרך למצוא מטפלת או בייביסיטר...
 

אורלי 2

New member
אנחנו כן.

שנה ראשונה לא עבדתי כי לא הייתה לי עדיין ויזת עבודה, והאמת היא שנהנתי מכל רגע. הייתי עסוקה כל הזמן והזמן רץ. אחרי שנה התחלתי לעבוד בחצי מישרה, זה נחמד אבל בכייף אחזור להיות "עקרת בית" .
 
אני לא עובדת מחוץ לבית

אחרי שנים של עבודה קשה בארץ, כולל ניהול של עסק קטן לעיצוב אירועים (קריעת תחת אמיתית
), החלטתי שכאן מגיעה לי חופשה, וככה אני מתייחסת לתקופה שלנו כאן (הגענו לתקופה מוגדרת ומוגבלת). אז אני דואגת לנצל את הזמן הכי טוב שרק אפשר: חופשות על ימין ועל שמאל, טיולים עם חברות (מה יקרה אם פעם בחודש או משהו כזה הבעלים יחזרו מוקדם וידאגו לילדים?), פעם בשבוע מפגש עם החברות לארוחת צהריים וכו´ וכו´ וכו´. בין לבין, אני גם מתאמנת במכון כושר וגם עושה חוג איקבנה (סידור פרחים בסגנון יפאני), עם מחשבות על לימודים רציניים יותר, שיאפשרו לי אולי גם להעביר קורסים כאלה גם בארץ. מה יהיה אחרי החזרה ארצה? וואללה לא יודעת. כמו שאני מכירה את עצמי, אני אפצח במיזם נוסף (אם כי הוא בוודאי לא יהיה בכיוון של עיצוב אירועים). מצד שני, אני גם לא פוסלת על הסף אפשרות של "הארכת החופשה"
נחיה ונראה.
 

שוגי13

New member
אני כרגע לא עובדת אבל...

כשנץמקם באמסטרדם אני אמורה לחזור לעבודה באל-על, בה עבדתי במשך כל התקופה בה גרנו ברומא. בינתיים אני בבית (מלון, איזה בית?!) עם איה, מתפננת איתה כל היום וזה כמובן נורא כייף אבל אני זקוקה לקצת אויר לפעמים ואין לי כ"כ מי שיאוורר אותי... אבל זה כבר נושא לדיון חדש...
 

GilaF

New member
hello Denmark

Hi, I don´t have hebrew keyboard, so I´ll write in English. I read that you live in Denmark for the time being. I live in Norway permanently and I´m also at home now with small children. It´s not much to do with the eeather we´re having here (storm) so we are much inside or visiting other families. How do you pass the time in Denmark?
 
בעיקר מסתובבת...

אלון הולך לגן ואני מסתובבת לרחבי קופנהאגן והסביבה. מה שטוב, שיש פה הרבה (יחסית) ישראלים, וכך תמיד אפשר למצוא חברה, זה מה שעושות פה כולן, חוג משוטטים.
 
למעלה