האם הידע וניסיון החיים שלנו

האם הידע וניסיון החיים שלנו

מקדם אותנו או מונע מאיתנו להתקדם? אם גם וגם אז מתי? מה דעתכם? מיקי
 

נועָה

New member
מה קורה לנו? ../images/Emo66.gif

גם וגם. הוא מונע מאיתנו להתקדם: "האם תבקש עצה מהיסטוריה רווית פחדים, כדי להגיע להחלטות לגבי חייך הממשיים?" ד"ר וין ו. דייר. מהנסיון שלנו: טראומות, פחדים, חרדות, תחושת חוסר-בטחון, אי-יציבות, חוסר-אמון, חוסר אמונה בעצמנו וכו'. הוא מקדם אותנו: "הבנאדם משתנה בחיים," אמרה כוכבת הקולנוע. "פעם הייתי מתחתנת עם גברים שהיום לא הייתי שותה איתם אפילו כוס קפה."
 
נסיון החיים יכול לטרפד!

לטרפד,כאשר אדם לא חוזר על מצבים,שבעבר נכווה מהם... ונסיון החיים יכול להיות קרש קפיצה כאשר אדם,לומד מנסיון,ולמרות שנפל בעבר בתחום מסוים,ישנס מתניים,ויקפוץ שוב למים...
חרוז! אין לי יותר,יש עוד?
 

נועָה

New member
עוזי, מים מים בששון ../images/Emo9.gif

אולי מדובר כאן בדעה גורפת, ואולי צריך להיכנס מעט פנימה? זה נראה לי נהדר, שהאדם לא חוזר על מצבים שבעבר הוא נכווה מהם. למה לו להיכוות שוב? למה לו לא ללמוד? למה לו להשאר או לחזור ולהיות טיפש אחרי שהוא כבר נעשה חכם? אם בעבר נכוויתי מאדם מסוים ובהווה אני רואה שהוא השתנה, זה אולי בסדר לשים את כף הרגל במים (לא הייתי קופצת למים...). אם אני רואה שהוא לא השתנה, לא חבל גם על כף הרגל שלי? אם בעבר נכוויתי מאדם מסוים; כשאני פוגשת אדם חדש, אדם אחר, למה לי לקפוץ למים? לא יותר נכון לעשות את זה הפעם בזהירות? צעד אחרי צעד? אם למדתי באמת מנסיון העבר, אסור לי לקפוץ למים לפני שאני בודקת אותם. ולבדוק - זה אולי להביט על המים, זה אולי לבדוק עם האצבע האם הם קרים מאוד או בסדר, ואולי לפעמים זה גם להיכנס למים. אבל לא לקפוץ ישר לעומק! ווי, ויי, מה שקרה לי כשעשיתי את זה... כמה מים בלעתי...
 

spectacular

New member
דוקא כשקפצתי למים העמוקים....

היו לי הרפתקאות מעניינות, וגם בלעתי המון מים... לפעמים פשוט מוכרחים לקפוץ, ישר לעומק.
 

נועָה

New member
טל, או, אז נהדר ../images/Emo66.gif

אבל תלוי מה המטרה שלך... אם את רוצה גם הרפתקאות מעניינות וגם לבלוע המון מים (או לא אכפת לך לבלוע אותם), זה אחלה. היה לך נהדר גם לבלוע המון מים? או אולי היית צריכה להתנסות בבליעה שלהם. המטרה שלי היא שונה. התנסיתי ולא היה לי טעים... ויש מקרים שבהם אני לא מכירה את המילה מוכרחה... מכירה את המילה בוחרת. ומילא, אם השליכו אותי ממטוס לאמצע הים, לא היתה לי ברירה... או אם האניה טבעה. רוצה גם הרפתקאות מעניינות, וגם לא לבלוע מים. להיפך, לצוף על קלקר או על ברווז או על מזרון-ים... או לשחות או עוד המון אופציות. אבל לבלוע מים? חס וחלילה. וואללה, זה אפשרי. ואולי כל אחד צריך את שלו. ואין נכון או לא נכון. יש רק מוצא חן או לא. מוביל אותי בכיף למטרה שלי או לא.
 

spectacular

New member
כן, אני מזמינה את האקשן הרצוי לי,

והוא בא. כל המים האלה שבלעתי, מתבשלים בפנים ,אנרגיה אצורה, וברגע הנכון, פורצים.לכיוון שאנירוצה. ואני רוכבת על הגל,על קלקר או ברוז או מזרון ים, הרפתקאות לא מתכננים, הן קורות כשקופצים ראש למים,ודוקא יש מים בבריכה, לא כולם אוהבים הרפתקאות. האם לדעתך יש דבר כזה זכות בחירה? מה זה בוחרת,אם נפלת ממטוס באמצע הלילה? או אולי זה הנשמה בחרה ? זה לא נקרא בחירה יקירתי, זה נקרא מזל רע. ושימוש או אי שימוש במילה הוא סמלי ,
 

רגין1

New member
בחירה לטוב ולרע

אם נפלת ממטוס באמצע הלילה קדמה לכך הבחירה לעלות עליו. וזו הבחירה. החלומות שלנו מתגשמים כי אנו פועלים להגשימם אפילו בתת המודע שלנו. טובים ו/או רעים. מפרים ו/או מסרסים מזל טוב ו/או מזל רע. נורא נח להאשים גורל במשהו רע ולטפוח לעצמינו על השכם בקרות משהו טוב. וכל המים שבלעת, ימנעו ממך לבלוע עוד אם תקפצי לאותה הבריכה? בדרך כל לא, ז"א שהנסיון שרכשת בקפיצה הקודמת היה רלוונטי רק לקפיצה הקודמת.
 

spectacular

New member
זה בעצם פשוט,

בלי טריקים או קצ"ים, בחרתי לעלות על המטוס נקודה, זאת היתה הבחירה, נורא נוח להסביר כל דבר רע שקורה,בכך שהתת- מודע או הנשמה או אלוהים בחרו, זאת הנחה משוללת הוכחה, בדיוק כמו להגיד מזל רע, כשאני אומרת מזל רע, אני מודה שאני לא מבינה למה ואיך, אני מבינה שיכול להיות הסבר שאולי הוא לא הגיוני ואולי כן, למשל, הנשמה (מה זה בדיוק) בחרה עוד לפני שנולדתי,(מעניין) זה נקרא להניח הנחה,(ארטילאי) ולבנות עליה בנין,(מציאותי) אחר כך אם הבנין לא יציב,אפשר תמיד להסביר מלא הסברים, אבל אסור לשכוח שאולי זאת ההנחה הבסיסית ,אולי? אם אקפוץ שוב לאותה הבריכה ,או שלאזה יהיה בגלל שאני בחרתי, אבלע מים,או שלא, אני בחרתי, ואצא משם ,או שלא, כי כך אני בוחרת. מה דעתך על, החלומות שלנו מתגשמים כשהם באמת שלנו. התת מודע שלי עובד לבד, אז אני עובדת עם המודע, זה דוקא אפשרי.
 
טלושק'לה!

אהלן, את לא עשית "סלט"? לא ערבבת בין זכות בחירה לגורל אכזר? כל מה שאת עושה בחיים,אם תירצי או לא,נובע מהזכות שקיבלת,ומימשת,לבחור! או שאולי לא הבנתי אותך, מה המצב?
 

spectacular

New member
עוזיייייי../images/Emo39.gif

אני מבינה שאתה מאמין שיש לנו זכות בחירה, רוצה לחשוב כך. כשאומרים לי, הנשמה שלך בחרה עבורך עוד לפני שנולדת, זה קצת מפריע לי לחשוב כך. כשקורה משהו רע ,לפעמים ברור לי שאני בחרתי, ולפעמים אין לי הסבר, אז אקרא לזה מזל רע, זה לא מונע ממני לקחת אחריות למצבי , ולנסות לפעול בצורה שתקדם אותי, כשקורה משהו טוב, לפעמים אני יודעת שאני גרמתי לכך, ולפעמים אין לזה הסבר,אז אני אומרת שזה מזל, אור, ברכה. מילים ,מילים.
 
נפלא - על זה אומר

לקחת את האחריות על המצב - לפעול מתוך גורם במצב ולא מתוך קורבן במצב זו הגדולה. ולא משנה אם בחרתי את המצב או הוא נבחר בשבילי - זה כבר ממש לא רלוונטי - זהו דיון פילוסופי גרידא - ברגע שהאדם לוקח את האחריות על "כיצד אני הולך לפעול עם זה קדימה?" נפלא היה לקרוא אותך טל מיקי
 
נועה,זהירות! את אוטוטו....

אני נותן קרדיט,ומשתדל,למרות יכולת הגרימה הדומיננטית שלי,לתת תמיד הזדמנות,גם לכאלה שכשלו איתי,ו"חטפו מנה". איתם אני מלקק דבש,כי דווקא הם,מפנקים אותי,יותר מכולם, חומר למחשבה! יש לי תחושה,שאת לא נותנת מספיק צאנ'סים,זו רק תחושה שלי,ואת התשובה,רק את יודעת,ובתנאי שתהיי מאד כנה עם עצמך...זה חשוב מאד! איך תוכלי למשל,"לראות שהוא לא השתנה",אם לא תיתני לא עוד הזדמנות,וגם דף פוליו חלק? קרה לך פעם,שהתכסחת עם מישהי,והפכת להיות חברה שלה? אדם חדש,זה עולם חדש,ואת שופטת עולם חדש,על סמך עולם ישן,לדעתי-מסוכן! כנראה שמהזווית שלי,זווית של מי שיש לו איזו הילה והשפעה על הסובבים אותי,(לא במובן של שליטה וכו..),וכמי שאוהב "לשחק וללכת לאיבוד בכל מוח פנוי",הדברים נראים מעט אחרת! האם את מזדהה,עם מה שאני כותב,ולו במעט,נועה? בוקר טוב.
 

נועָה

New member
עוזי, תודה על האכפתיות ../images/Emo23.gif

זה דבר שאני מעריכה אותו מאוד. אבל אני מעריכה גם את הגבול שבין האכפתיות לבין נסיון השתלטות על המוח שלי.
אני מבחינה בין לתת צ'אנס נוסף, לבין להיתקע. גם זה אחד השיעורים שלנו בעולם ובחיים. בכל אופן, שלי. קרה המון פעמים שנתתי צ'אנס נוסף והעניינים השתפרו. הבנאדם למד. קרה המון פעמים שנתתי צ'אנסים נוספים וזה היה מצבי שלי שהלך והידרדר. הבנאדם השני דווקא היה במצב נפלא מזה! יש מושג שקוראים לו עלוקות אנרגטיות, אנשים שלוקחים ממך את הכוח שלך. המצב הטבעי הוא שקשר ממלא אותך. הכרתי מישהי בפורום שהתכסחתי איתה (וזה עוד היה בזמנים שהייתי מתכסחת... מאז למדתי דבר אחד או שניים) פעם אחת. אחרי זה לא הייתי איתה בקשר, ובפורום אחר הכרתי מישהי אחרת שלא הופיעה בשמה, אלא בכינוי, שהיה בינינו קשר נפלא. ואז קיבלתי מייל הביתה, והיא סיפרה שהיא - ההיא מהכסאח. נוצרה בינינו חברות אפילו עוד יותר טובה. כי שתינו נורא שומרות עליה, וגם - אחת על השניה. וזה - מבלי לשים שום גבולות. אריסטו אמר: ההרמוניה היפה ביותר נוצרת מתוך סכסוך. אז לדעתי ומנסיוני - לפעמים כן ולפעמים לא. וקרה, שנתתי צ'אנס נוסף, אבל שמתי גבולות יותר ברורים, העניינים השתפרו ואחר-כך שוב היה גרוע. ואני לא מדברת על פה ושם, אנ'מדברת על פגיעה קשה. שוב לא היינו באותה רמה שכלית ורגשית שמאפשרת זרימה וחברות טובה. ושמתי גבולות חדשים נוספים, ושוב השתפר. וקרה שחברה שניתקתי איתה את הקשר חזרה אלי בטלפון, וקיבלתי אותה בשמחה. אבל הקשבתי טוב-טוב, לראות אם המצב השתנה או לא. אין טעם לחזור לדברים שכבר לא הוכיחו את עצמם בחיי. אז אני מבררת, מקשיבה ושומעת עם כל הלב והשכל לפני שאני מוכנה להיפגש איתה. אז מה שעשית עכשיו לגביי, עוזי יקירי, היה שיפוטיות. ומה שעשיתי עכשיו, היה הפעלת כוח השיפוט. כי לא להפעיל כוח שיפוט זה דבר טפשי מאוד. אני אדם אוהב, אפילו מאוד. אבל אני לא אוהבת את כל העולם. אני גם לא שונאת את כל העולם. אני מנסה להכיר. ואז אני מפעילה את כוח השיפוט שלי, ואז גם הרגשות עושים את שלהם. זו עבודה משותפת של הרגש והשכל, כשלפעמים הרגש מוביל ולפעמים השכל. אבל אף פעם אין פער גדול ביניהם. המוטו שלי הוא לא אור ואהבה. המוטו שלי שכל ואהבה או לא. ואם אני כאן, זה הרבה כדי לתת מנסיוני, מהידע שלי ומהתובנות. קצת כדי ללמוד. והעיקר - כדי שיהיה לי נעים ונחמד. וזה - ההכי הכי בשבילי. כי אצלי הדרך והמטרה חשובות לי באותה מידה. אז כמה מהדברים שכתבת, מסכימה, ובהחלט עברתי גם אני והוכיחו את עצמם. אותי לא מעניין הויכוח. אותי לא מעניין לשכנע אותך. אותי לא מעניין שתגיד שאני צודקת. אותי לא מעניין להגיד לך שאתה טועה. מעניין אותי דבר אחד בלבד - האם אתה מרגיש שאתה מתקדם בעזרתי ושאני תורמת לחייך. והאם נעים לך אתי. כי אם זה נעים, זה חייב להיות נעים לשני הצדדים. אין אצלי כזה מצב שזה נעים רק לצד אחד.
 
אהלן נועה!במקום שהכי כואב,שם צריך

להתבונן טוב טוב,ושם צריכות להתעורר השאלות! אני מוכן לקבל את דברייך לגבי נסיון ההשתלטות,על המוח שלך,אבל בתנאי אחד ויחיד-שאכן היתה לי כוונה כזו! שימי לב,רק אם היתה לי כוונה כזו! ומכיוון שלא היתה לי כזו כוונה,לא מרגיש שהיה כזה נסיון! אגב,אםהייתי מעוניין להשתלט,יש כאן ממול,פצצה חמודה,הייתי מנסה קודם אותה,כי היא ממש במרחק נגיעה,ועלייך קשה יותר להשתלט,וזה רק אם הייתי רוצה כמובן,אבל אני לא! נסי לגעת לי בנימים,אם את רוצה שארגיש טוב איתך כאן,ואני אנסה לשקול איתך מילים,כמה שאפשר...בכדי לא לתת לך את ההרגשה שאני משתלט עלייך!
 

נועָה

New member
עוזי יקר, ../images/Emo179.gif

מנסה לגעת לך בנימים. (אם לצערי, לא הצלחתי לגעת בהם עד עכשיו...) ולמה אני מנסה? כי אמרת שלא היתה לך כוונה להשתלט לי על המוח. זותומרת, אתה אדם עם גבולות. אתה יודע לתת לשני את מרחב המחיה שלו. ואם אתה יודע לתת לשני את מרחב המחיה שלו, זה מפני שגם אתה זקוק למרחב המחיה שלך, ואתה יודע לכבד ולהעריך את זה גם כשזה אצל השני. ועד כמה המרחב, איפה הגבול ואיפה הוא עובר - זה דבר שנמצא בריקוד של התקשורת. מנסה לגעת לך בנימים. תגיד לי מה מדבר אליך. תגיד לי מה חוסם אותך. מדובר בעוזי אישית. לא מה מתאים לאנשים אחרים ומה לא. ולא מדובר בדברים שמצריכים ממך המון השקעת אנרגיה. מדברת על זרימה טבעית שלך ובקצב שלך.
 
זה העניין,שלא חוסם,

ולכן לא קרה לי שהערתי למישהו שהוא מנסה להשתלט עלי מוחית. אצלי נועה,כמו בחיים,גם בפורום,יש העדפה ברורה שיגעו לי בנימים,והשאלה היא למה את נרתעת כשנוגעים לך בנימים,ומפרשת זאת כהשתלטות? אצלי בעניין הזה,אני סגור! בכדי לגעת לי בנימים,את צריכה ךשדר בתדר שלי, אגב,אני עדיין לא מוצא אותו,הוא משתנה כל הזמן.
 

נועָה

New member
לגביך - אז מה כן?

לגביי: אני נרתעת כשנוגעים לי בנימים באופן שהוא עושה לי רע. ואם לא התככונת לעשות לי רע, ואני אומרת לך: "עוזי, זה לא עושה לי טוב." אני יכולה להמשיך להיות איתך בקשר טוב אם תכבד את הרגשות שלי, כלומר אם לא תתחיל להתווכח אתי עליהם. כלומר תכבד את זכותי להרגיש את מה שאני מרגישה. כלומר תרצה בזה בדיוק כמוני, שהקשר בינינו יהיה כזה, שהוא יעשה לי דברים טובים. טוב לי כשנוגעים לי בנימים באופן שאני מרגישה בנוח עם עצמי ועם השני. לגביך: עכשיו אני לא יודעת מה להגיד. חוץ מזה שתגיד לי אתה מה לשאול אותך, כדי שאוכל לעזור לך להגיע אל עצמך. אל התדר שלך. אל התדר שבו תוכל לתקשר טוב - קודם כל עם עצמך. בקשר לדברים שלך - אני - אני רוצה לזוז. לא רוצה לתפוס הרבה מקום. רוצה לאפשר לך מרחב גדול, אוהב ונוח, שבו תוכל להיות אתה ומי שאתה רוצה להיות.
 
למעלה