הבעיה היא אחרת
בגלל שיש כאן אפליה בין אורתודוכסים לבין רפורמים וקונסרבטיבים, נוצר המצב שמדינת ישראל סגורה לרוב העם היהודי, ולכן לדעתי היא עדיין איננה מדינה יהודית. אפילו בתקופת בית שני, כל ארבעת זרמי היהדות דאז זכו למעמד שווה פה בארץ וכל אחד הלך לפי הזרם שבו האמין. אבל היום האורתודוכסיה היא חלק זעיר מאוד מהיהדות - אולי 15% מכל יהודי העולם הם אורתודוכסים, ומדינת ישראל מכירה רק בהם. לכן הברירה האחרת היא שכל מי שאינו אורתודוכסי פה במדינה הוא חילוני (או חילוני-מסורתי, כמוני, אבל זה עדיין אומר שאורח החיים הוא חילוני). ואז נוצר מצב שמדינת ישראל מאבדת מהאופי היהודי שלה - בגלל שהרוב הגדול ביהדות לא נקשר לאורתודוכסיה, ומכיוון שכל שאר הזרמים מופלים פה בארץ, אין לאזרחים ברירה ונוצר המצב שבו הרוב הגדול של הישראלים מכירים רק את האורתודוכסיה ולכן דוחים את היהדות, כי הם אינם מזדהים עם זרם זה (ובצדק - גם רוב אחיהם בגולה לא מזדהים עם זרם זה. הזרם הרפורמי הוא הזרם הכי חזק היום ביהדות). למשל מצב הגיור פה בארץ - אם לא הייתה אפליה נגד רפורמים וקונסרבטיבים, היום כל הרבע מיליון (ויש כאלה שאומרים 400,000) הרוסים שבגלל שאבא שלהם יהודי ואמא שלהם לא, הם נחשבים כלא יהודים, היו נחשבים ליהודים וישראל הייתה מקבלת עוד גדילה של 5-8% באוכלוסייה היהודית. לכן האפליה בין הזרמים ביהדות היא מה שהורסת את האופי והרוב היהודי במדינה, ולא התבוללות, חילוניות, והבאת "גויים" לארץ, וכל שאר הדברים שהאורתודוכסים טוענים. עד שלא יהיה שיוויון בין כל הזרמים - מדינת ישראל איננה מדינה יהודית, אלא מדינה יהודית-אורתודוכסית (וכל מי שלדעת האורתודוכסים יהודי).