הדמיה תלת-ממדית לצורך סביבת מחקר ריאליסטית

deathcaster

New member
תגובה

אני לא יודע מעולם לא עשיתי תואר בביולוגיה, התואר הראשון שלי הוא הנדסי ובמסגרתו אחד מקורסי החובה היה מטלאב. וכן, יש גם קורס מאוד בסיסי בסמסטר הראשון של תואר ראשון בהנדסה קורס שכולל בתוכו שפת C (כיום כבר VISUAL BASIC) ושימושי אקסל מתקדמים ואקסס. זה קורס מתוכנית הלימודים וקורסי החובה, סתם מעיק ולא ממש נחוץ (לפחות לדעתי).
 

פולספגן

New member
איך יש מקום "לדחוף" את זה בקורס שפת C?

(שפת C הינה שפה מאוד מכובדת שבסמסטר אפילו קשה להכיל אותה) האם לימדו אתכם שם (באותו קורס) גם רקורסיות ומחוונים (כולל עצים)? בזמני אגב לימדו פסקל. אגב, אני מתביישת לכתוב, אך גם אני נאלצתי ללמוד קורס אופיס, שכלל וורד, אקסל ואקסס, אך עשיתי זאת במסגרת MBA ונורא הצחיק אותי שעושים קורס אקדמי על זה.
 

deathcaster

New member
תגובה

נכון גם שאני עשיתי קצת אחרי הכניסה לקבע קורס באו"פ, למדנו פקסל, לאחר מכן עברו לשפת C, אח"כ C+ ואח"כ C++ (מה שלמדתי בתואר הראשון) ולאחר מכן עברו לויז'ואל בייסיק (מה שלומדים כיום בתואר הראשון אותו עשיתי). "איך יש מקום "לדחוף" את זה בקורס שפת C?"- זה בסדר, לומדים רק "טעימה קטנה משפת C", לאנשים שלא לומדים תוכנה או חשמל.. גם את זה הם לא צריכים. אבל בתואר הנדסי זה עדיין חובה. אולי בעתיד מישהו יבין שזה מיותר. "האם לימדו אתכם שם (באותו קורס) גם רקורסיות ומחוונים (כולל עצים)?"- ממש לא... בקושי הגענו ל-STRING-ים (ואני לא מאמין שאני זוכר את זה). "אגב, אני מתביישת לכתוב, אך גם אני נאלצתי ללמוד קורס אופיס, שכלל וורד, אקסל ואקסס, אך עשיתי זאת במסגרת MBA ונורא הצחיק אותי שעושים קורס אקדמי על זה."- למה מתביישת ולמה מצחיק? תתפלאי, אבל ישנם לא מעט סטודנטים שלא גדלו על מחשבים כמונו ומגיעים לאקדמיה בלי לדעת לעשות נוסחה של חשבון פשוט באקסל. אם אני הייתי מתחיל ללמוד באקדמיה ישר לאחר השירות הצבאי, הייתי עדיין עם חלונות 95 ועם גרסת אופיס הראשונה 4.3
 

פולספגן

New member
אני יותר פזמניקית (win 3.11) ../images/Emo10.gif

זה עוד באוניברסיטה, כי בתקופת בי"ס הייתי עם קומודור 64 וחבריי היו עם דרגון 32 וסינקלר 48 (אוי, נוסטלגיה ...) אגב, לא היה מעולם C פלס, אלא C ואח"כ C פלס פלס ויש מקומות שגם לימדו ג'אווה (נראה לי שעדיין מלמדים בחלק מהמקומות). מצחיק, כי אני מצפה ממי שלומד מדעים ובטח הנדסה, שידע לקחת תוכנה, "לשחק" איתה קצת ולהעזר בעזרה של התוכנה או בספרות עזר. לדעתי, לא צריך להאכיל את הסטודנט בכל דבר ובטח לא בתוכנות מחשב בסיסיות. אני בכלל אוהבת את שיטת הלימוד האירופאית ששם נותנים לסטודנט רשימת מקורות וכל שיעור מפנים אותו לקריאה מעמוד X לעמוד Y ולא "שופכים" לו את כל החומר, כפי שעושים כאן. אני זוכרת, שהרצתי בגרמניה, קבלתי שוק תרבות שפתאום מערך השיעור היה לגמרי שונה.
 

deathcaster

New member
תגובה

כן חלונות 3.11 היה לי בשירות החובה ....לך תתקין מערכת הפעלה חדש עם 15 דיסקטים 1.44
בבית הספר עבדנו עם LOGO ו-בייסיק.... אכן נוסלגיה, קומודור 64 לעולם לא יישכח כשמטעינים משחק במשך שעה וחצי עם קסטה. אבל המחשב הראשון היה של אטארי...עם סמן העכבר בצורת דבורה נכון, לא היה C+... מוזר... לא משנה. "מצחיק, כי אני מצפה ממי שלומד מדעים ובטח הנדסה, שידע לקחת תוכנה, "לשחק" איתה קצת ולהעזר בעזרה של התוכנה או בספרות עזר"- השאלה היא האם הסטודנט באמת צריך אותה? מהנדס איכות סביבה ממש לא צריך מטלב מהנדס ביוטכנולוגיה - אם הוא לא עוסק בביואינפורמטיקה או תכנון מערכות, לא צריך מטלב מהנדס אזרחי לא ממש צריך מטלב מהנדס תוכנה / אלקטרוניקה/ חומרה/ מכונות... צריך מטלב. "אני זוכרת, שהרצתי בגרמניה, קבלתי שוק תרבות שפתאום מערך השיעור היה לגמרי שונה"- כלומר?
 

פולספגן

New member
אכן, אם אני זוכרת נכון, היו 14 דיסקטים

האטארי באמת היה המחשב הראשון בעל 2K זכרון, אך הוריי לא קנו לי אותו. אם הוא (הסטודנט) לא צריך אותה, אז למה ללמד את התוכנה? אגב, גם לא ברור לי למה לימדו אותך שפת C, כי כפי שציינת לימדו אותך ברמה מאוד בסיסית, אז מה זה בדיוק תורם לך? וכמובן לא תוכל לעשות כלום עם הידע הזה. השוק תרבות היה כפי שציינתי מקודם, שלא הייתי צריכה להכין מערך שיעור ו"לשפוך" להם את כל החומר, אלא רק לכוון אותם (מזכיר קצת את האוניברסיטה הפתוחה). אגב, מבחינה ידע, אין ספק שסטודנט ישראלי מקבל יותר מאשר הגרמני, אך הוא לא מקבל את היכולת להכנס לתחום שהוא לא מכיר ובעצם ממשיך את מתכונת הלמידה של התיכון. כמו כן, הבוגר הישארלי יזכור פחות מאשר הגרמני (כמובן בהכללה).
 

deathcaster

New member
תגובה

ייתכן שהיו 14, אולי אני מתבלבל עם מורטל קומבט 2 (המשחק הראשון ששיחקתי ב-PC) שהיה 15
"אגב, גם לא ברור לי למה לימדו אותך שפת C, כי כפי שציינת לימדו אותך ברמה מאוד בסיסית, אז מה זה בדיוק תורם לך? וכמובן לא תוכל לעשות כלום עם הידע הזה"- לא תורם כלום, גם אני לא יודע מדוע צריך את זה. לא אני קובע את תוכנית הלימודים.
 
לפיזיקאים ומהנדסים

יש שני קורסי מאטלב באוניברסיטה העברית כבר בתואר הראשון, אפרופו תמיהה ומדע אמיתי...
 

פולספגן

New member
באמת שלא מובן לי הדבר

למה משתקים את יכולת הלימוד עצמי? זה בסה"כ טולבוקסים. אני מבינה לימוד של קורס (למשל עיבוד אותות) שהמטלות שלו הם במטלב, אך קורס (אצלך 2) ייעודי למטלב קשה לי להבין.
 
אני לא דובר של האוניברסיטה העברית

מטרתי הייתה אך ורק להעמיד אותך על טעותך, ולתקן ולו במעט את הרושם שלך שכל מה שלא מתנהל כמו שאת מכירה, הוא בהכרח מדע מסוג ז'. אגב, ההסבר הריאלי ביותר הוא שמדובר בכלי מורכב מאד, שסטודנט ממוצע לא ימצא את הזמן לשלוט בו בשנות הלימוד הראשונות שלו על ידי לימוד עצמי, ולכן הדרך הטובה ביותר לוודא שהוא יוכל להשתמש בתוכנה בהקדם האפשרי היא להעביר קורסים בנושא.
 

פולספגן

New member
מי דיבר כאן (בשרשור הזה) על סוג של מדע?

סטודנט אמור לקבל מטלה ובאמצעותה ללמוד את הכלי ואם רוצים להתחשב בסטודנט, אז עושים שיעור תרגול או שנים בנושא, אך בטח לא במסגרת הרצאה. אגב, הכלי הזה הוא מאוד קל ללימוד ויש גם תמיכה טכנית מסיסטמטיקס למי שצריך. כמו כן, ראה את הפיסקה האחרונה בתגובתי ל-deathcaster מעלה (18/06/11 15:34) ואת הפיסקה האחרונה בתגובת ההמשך שלי (18/06/11 19:35).
 

פולספגן

New member
אתה מתכוון להודעתך מתאריך 18/06/11 13:52?

אם כן, נראה לי שקבלת מענה על כך וכמו כן, תסתכל על תגובתי ל-uzi2 למטה בתאריך 18/06/11 19:14.
 
לא הייתה לי שאלה

ולכן לא הייתי צריך לקבל מענה. בסך הכל מצאתי הזדמנות להעמיד אותך על טעותך לפיה ביולוגיה היא מדע סוג ב', שחורה לי דווקא כאדם שעוסק בתחומים הכי ריאליים של המדע.
 

פולספגן

New member
כבר התדיינו על כך

אני אזכיר לך למה דעתי היא כזאת, כי זה מדע שמתבסס רק על סטטיסטיקות. אך כאמור, השרשור הזה לא מתייחס לזה כפי שהבהרתי לך
אם אתה רוצה להתדיין על השרשור הזה, אתה מוזמן להגיב ל-3 התגובות שקשרתי אותם בתגובותיי אליך.
 
אפילו כאדם שהידע הביולוגי הפורמלי שלו

מסתכם בקורס אחד מפי שורת ביולוגים וחוקרים בתחום הרפואה, אני יודע שהמשפט הראשון שלך מוטעה. עם זאת - כפי שאני נסה להבהיר לך שוב ושוב - אני לא מעוניין לדון איתך על הנושא, כל שעשיתי הוא להבחין בכך שבשרשור זה ניסית ליצור רושם כאילו העברת קורס במאטלאב אופיינית לביולוגים, ומצאתי לנכון להעמיד אותך על טעותך בנושא.
 

פולספגן

New member
והבהרתי לך שזה תמוה בעיניי

אגב, הכרתי את זה שמעבירים לרפואנים את הקורס במטלב.
 

uzi2

Active member
למה מטלב, ולא למשל "מתמטיקה"

שהיא תוכנה שממוקדת הרבה יותר בצרכים של פיסיקאים מאשר בצרכים של מהנדסים? פשוט כי הקורס כבר קיים למהנדסים?
 

deathcaster

New member
מממממ

"שהיא תוכנה שממוקדת הרבה יותר בצרכים של פיסיקאים מאשר בצרכים של מהנדסים? "- למה אתה טוען את זה? מטלב היא תוכנה הנדסית, מתמטיקה לא ולמיטב ידיעתי מתמטיקה משמשת בעיקר מתמטיקאים ולא פיזיקאים.
 
למעלה