הדמיה תלת-ממדית לצורך סביבת מחקר ריאליסטית

uzi2

Active member
"שהיא" מתייחס למתמטיקה ולא למטלב.

מתמטיקה משמשת כמובן למתמטיקאים אך במידה רבה לפיסיקאים. מטלב כפי שכתבת בעצמך יותר מיועדת למהנדסים.
 

uzi2

Active member
מה יש חלופי?

אני באמת שואל. אני מכיר תוכנות מתמטיות אבל נראה לי שלכל אחת מהן יש את נקודות החוזק והתורפה שלהן.
 
זו שאלה מעניינת גם כן

ושמעתי יותר ממרצה אחד בפיזיקה שמלין על כך. הרגלי השימוש שלהם בתוכנות כאלו כל כך חזקים, שמבחינתם הגעה לאינטגרל המתאר את הבעיה שקולה לפתרונה המלאה.
 

uzi2

Active member
אמנם גם לי לא ברור מדוע

קורס במטלב לפיסיקאים (למרות שיש פיסיקאים שיעסקו במטלב), אבל גם כך יש מספיק לימוד עצמי גם בתואר הראשון. אני מניח שזה שאלה של וויסות עומסי לימוד. יש במסגרת המעבדות המתקדמות מספיק דרישות ללימוד עצמי, ויש גם מרצים מספיק לא טובים, כדי שתעדיף ללמוד מספרים. אין ספק שחשוב לתרגל אנשים ללמוד באופן עצמאי מספרים או מאמרים, מצד שני תמיד אפשר לחשוב על דברים שישפרו את הרמה של מסיימי התואר, אבל יגדילו את העומס על הסטודנטים.
 

פולספגן

New member
מה שיוצא בפועל שהסטודנט ש"האכילו" אותו גמר את

הקורס ושכח מה שהוא למד. בגרמניה למשל, אין ראיונות עבודה, כי מבחינתם מי שסיים לימודים אקדמאיים מסוגל להכנס לכל תחום, כי כך הוא הורגל בלימודיו. בארץ, שואלים אותך בראיונות עבודה שאלות אפילו מקורסים של שנה א' וממש מזלזלים ברמת הידע של בוגרי אוניברסיטה ויכולתם ללמוד דברים לבד.
 

uzi2

Active member
במקצועות העיקריים, אכן חשוב שלא להאכיל בכפית

אבל יכולת לימוד עצמי זה רק חלק מהיכולות החשובות. לא להאכיל בכפית גם קשור לרמת התרגילים והבעיות איתן הסטודנט אמור להתמודד. האם פתרו לו תרגילים מאוד דומים בתרגול (ואז זו האכלה בכפית) או שהשאלות שאיתן הוא צריך להתמודד במבחן הסיום או בתרגילי הבית, מחייבות אותו להבנה יותר עמוקה, או לשילוב ידע מסוגים וממקומות שונים. בפיסיקה, גם הבנה של חומר חדש מחייבת הבנה של חומרים קודמים, לכן מי ששוכח את מה שלמד בקורס דקה אחרי סיום הבחינה, יתקשה יותר בקורסים מתקדמים יותר, ובסופו של דבר יהיה חייב להבין יותר לעומק. דווקא, וזה מעניין החומר עצמו פחות חשוב. לפחות במקצועות ההנדסה. שיפור היכולות שמגיע תוך כדי הלימוד הוא זה שחשוב, ואפילו לימוד של מטלב בקורס תורם משהו לעניין.
 
סליחה, לא הבנתי:

בגרמניה אין ראיונות עבודה? אז איך הם בוחרים את המועמד הטוב ביותר עבורם מבין כל המועמדים שניגשים לעבודה ומתאימים מבחינת ההשכלה? ובנוסף, איך זה שכשאני מקיש בגוגל "ראיונות עבודה גרמניה" יוצאות לי עשרות מיליוני תוצאות, והגף הראשון אני רואה טיפים על התכוננות לראיונות עבודה בגרמניה?
 

פולספגן

New member
לא התנסחתי טוב -

יש ראיונות, אך לא כמו בארץ. ראיון הוא בין חצי שעה לשעה וכולל "ספר לי על עצמך". אין את הקטע של מבחנים, חידות וגו'.
 

deathcaster

New member
?

גם בארץ לא בכל מקום עבודה שולחים את המועמדים למבחנים הללו. גם זמן ראיון בארץ (לפחות בראיונות שאני הייתי בהם) הוא בין חצי שעה לשעה. למה כמה לדעתך ראיון עבודה אמור לקחת בארץ?
 

פולספגן

New member
לא התכוונתי למבחנים של מכוני המיון שבהם אני

בכלל מזלזלת, אלא למבחנים שהמרואיין מקבל דף עם שאלות שעליו להשיב והמראיין יוצא מן החדר ומקציב לו זמן, או לחלופין נמצא איתו ורוצה לראות איך הוא ניגש לבעיה. בארץ, ראיונות הם בין שעה ל-4 שעות (ראיתי גם של חצי שעה ושל 5 שעות ואפילו יום שלם (שוב, למען הסר ספק, כוונתי לא למכוני המיון)). בארץ ראיון מתנהל שהמראיין מספר על החברה ועל התפקיד המוצע, אח"כ אתה מספר על עצמך ואח"כ יש את שלב השאלות שאליו התייחסתי. (הסדר של ההתרחשות לפעמים שונה, אך זה מה שמקובל בד"כ)
 

deathcaster

New member
תגובה

אני הייתי ב"מעט" ראיונות עבודה בחיי, ורק אחד מהם (שהיה גם מטבע הגדרת התפקיד כזה) לווה במבחן מקצועי כלשהו שהמראיין נתן לי. אולי את מתכוונת לראיונות בתחום העיסוק שלך (שעדיין לא ידועים) ויש סיכוי קלוש שבתחומים אחרים זה מתבצע מעט אחרת?
 

uzi2

Active member
ודרך אגב

גם בגרמניה למהנדסים יש קורס חובה במטלב. באוניברסיטת מוניך יצא לי להיות, אחת מהיותר טובות בתחום. בדקתי עכשיו בסילבוסים שלה. לפי הפירט ממש מלמדים אותם מטלב.
 

פולספגן

New member
הסברתי כבר איך מלמדים שם

מפנים אותך לספר או למאמר וקדימה לעבודה ...
 
למעלה