אוהד, לו משרד התחבורה היה מעוניין באמת ובתמיםנכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
הוא יכול היה לכפות תנאי הפעלה שונים על החברות, אז קואופרטיבים, אך בדרגים הבכירים אף אחד לא ניסה ולא היה מעוניין לאורך שנים. לכן טיעוניו של משרד התחבורה בזכות "הרפורמה" הם היתממות ותו לא. עובדה שכיום יש חברות שאינן מעניקות שרותים ראויים ומשרד התחבורה, לכאורה רגולטור, מעוניין בשקט תעשייתי ואינו עושה מהומות, וכל מעייניו לגזור קופונים מהמכרזים