הכנס של דן שנערך היום

מצב
הנושא נעול.
את המאן אפשר לקבל ב-900 אלף בלבד.

קודם כל שמו הוא מאיר ברכה
שנית, שרעבי מתבסס עליהם, היות והם אנשי השטח שבודקים את האוטובוסים. מאיר ברכה מבצע את ההזמנות באופן אישי והוא זה שטס לגרמניה ע"מ לבחון דגמים. שלישית, כנראה שהמ.א.ן לא הרבה יותר זול מהמרצדס אם מחיר המרצדס הוא 1.3 מיליון ש"ח (אני חושב שהמאן עולה 1.1 אך איני בטוח, אשתדל לברר). סביר להניח שהוא בחן אותו, באותו זמן שהוא בחן את הספרינטרים והזמין אותם.
את המאן אפשר לקבל ב-900 אלף בלבד.
זה המחיר שאגד שילמה עליהם. ולא אגורה יותר. (ללא קשר לכמות).
 
המאן NL-313 = כשלון ענק באגד !

קודם כל שמו הוא מאיר ברכה
שנית, שרעבי מתבסס עליהם, היות והם אנשי השטח שבודקים את האוטובוסים. מאיר ברכה מבצע את ההזמנות באופן אישי והוא זה שטס לגרמניה ע"מ לבחון דגמים. שלישית, כנראה שהמ.א.ן לא הרבה יותר זול מהמרצדס אם מחיר המרצדס הוא 1.3 מיליון ש"ח (אני חושב שהמאן עולה 1.1 אך איני בטוח, אשתדל לברר). סביר להניח שהוא בחן אותו, באותו זמן שהוא בחן את הספרינטרים והזמין אותם.
המאן NL-313 = כשלון ענק באגד !
זה אחד מהאוטובוסים הגרועים ביותר שהיו מאז תקופת השוסונים. אחוז התקלות בהם עצום ! הסחיבה שלהם גרועה. הנוחות שלהם קטסטרופלית ! הנהגים שונאים אותם ! פשוט אוטו נורא ואיום ! הכל מתפרק ! הכל עדין ! וחוצמזה: האוטו מכוער בלי הכרה: נראה בדיוק כמו מכולה ירוקה בנמל. תשאל פעם את דני הגדול מה מספרים לו הנהגים המסכנים !!! הם פשוט דורשים את ה- 0405 שלהם בחזרה !
 

צחקן

New member
לא יודע.בדן לא שמעתי תלונות...

המאן NL-313 = כשלון ענק באגד !
זה אחד מהאוטובוסים הגרועים ביותר שהיו מאז תקופת השוסונים. אחוז התקלות בהם עצום ! הסחיבה שלהם גרועה. הנוחות שלהם קטסטרופלית ! הנהגים שונאים אותם ! פשוט אוטו נורא ואיום ! הכל מתפרק ! הכל עדין ! וחוצמזה: האוטו מכוער בלי הכרה: נראה בדיוק כמו מכולה ירוקה בנמל. תשאל פעם את דני הגדול מה מספרים לו הנהגים המסכנים !!! הם פשוט דורשים את ה- 0405 שלהם בחזרה !
לא יודע.בדן לא שמעתי תלונות...
ב"ה עליו ונראה דשהנהגים מרוצים... . אלא אם כן אני שאלתי את הנהגים הלא נכונים... . אני לא יודע.
 
כי בדן האוטובוסים האלה לא מתאמצים

לא יודע.בדן לא שמעתי תלונות...
ב"ה עליו ונראה דשהנהגים מרוצים... . אלא אם כן אני שאלתי את הנהגים הלא נכונים... . אני לא יודע.
כי בדן האוטובוסים האלה לא מתאמצים
כמו באגד ! באגד, הם נוסעים הרבה יותר קילומטראז' והם צריכים להתמודד עם עליות קשות. בתל-אביב הכל שטוח וזה לא קנה-מידה. חוצמזה: הבלאי של המאנים עצום !!! אין מקום בכלל להשוואה עם מרצדס ! מרצדס הוא ליגת העל לאוטובוסים והוא השחקן היחיד בליגה זו כבר שנים רבות כולל השנים הבאות. ערכתי לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש פעמים, בדיקות והשוואות בנושא זה. המרצדס בנוי לגמרי שונה, עם רעיונות אחרים, עם מנועים הרבה-הרבה יותר אמינים ומחומרים הרבה יותר יקרים. זו גם הסיבה למחירו היקר והמוצדק כמובן !
 
והמרצדס מתמודד נפלא בעליות של י-ם!

לא יודע.בדן לא שמעתי תלונות...
ב"ה עליו ונראה דשהנהגים מרוצים... . אלא אם כן אני שאלתי את הנהגים הלא נכונים... . אני לא יודע.
והמרצדס מתמודד נפלא בעליות של י-ם!
אין לו כמעט בלאי והוא חסכוני וחזק, נוח ונעים לנהיגה !
 

צחקן

New member
אנ לי נסיון עם סיטראו.

והמרצדס מתמודד נפלא בעליות של י-ם!
אין לו כמעט בלאי והוא חסכוני וחזק, נוח ונעים לנהיגה !
אנ לי נסיון עם סיטראו.
ב"ה אני רק יכול להגיד שפ"ת המאנים עושים עבודה טובה. אהבל ה O405 האחרונים (שנצבעו בסגול) הם הכי הכי טובים מבחנתי. על הסיטראו מעולם לא התיה כף רגלי ולכן לא אומר כלום. אבל, אומר הב"אגד" על כל דבר קטן שולחים למוסך. בד ממש לא!. והם חוסכים כסף. ואני לא יודע לאן הוא הולך. אז למה על כל שטות באגד הולכים למוסך? אביתר, אתה יכול להסביר? .
 
באגד מקפידים מאוד על בטיחות ! יש

אנ לי נסיון עם סיטראו.
ב"ה אני רק יכול להגיד שפ"ת המאנים עושים עבודה טובה. אהבל ה O405 האחרונים (שנצבעו בסגול) הם הכי הכי טובים מבחנתי. על הסיטראו מעולם לא התיה כף רגלי ולכן לא אומר כלום. אבל, אומר הב"אגד" על כל דבר קטן שולחים למוסך. בד ממש לא!. והם חוסכים כסף. ואני לא יודע לאן הוא הולך. אז למה על כל שטות באגד הולכים למוסך? אביתר, אתה יכול להסביר? .
באגד מקפידים מאוד על בטיחות ! יש
להם קצין בטיחות (שכן שלי, דרך אגב) שפוסל אוטובוס על כל תקלה כמעט וטוב שכך !
 
אביתר - עמדת הנהג זהה!

המאן NL-313 = כשלון ענק באגד !
זה אחד מהאוטובוסים הגרועים ביותר שהיו מאז תקופת השוסונים. אחוז התקלות בהם עצום ! הסחיבה שלהם גרועה. הנוחות שלהם קטסטרופלית ! הנהגים שונאים אותם ! פשוט אוטו נורא ואיום ! הכל מתפרק ! הכל עדין ! וחוצמזה: האוטו מכוער בלי הכרה: נראה בדיוק כמו מכולה ירוקה בנמל. תשאל פעם את דני הגדול מה מספרים לו הנהגים המסכנים !!! הם פשוט דורשים את ה- 0405 שלהם בחזרה !
אביתר - עמדת הנהג זהה!
עמדת הנהג במ.א.ן ובמרצדס, כולל הכיסא, לוח המחוונים וההגה זהים במ.א.ן ובסיטארו! ויש לי תצלומים בבית! זה הדגם הראשון שמרצדס הורידו את גודל ההגה, מה שמ.א.ן עושה באופן הדרגתי כבר עשר שנים, וההגה הקטן הרבה יותר נוח מהגדול. כך שאיני יודע מאיפה שאבת את עניין הנוחות. לגבי סחיבה: אני נסעתי במרצדס O303 בציר פלימן בחיפה, כאשר מ.א.ן NL 313 פשוט טס לידינו. אחרי 10 שניות הוא כבר לא נראה באופק, בעוד ה-303 נחנק ונאנק. בפעם אחרת נסעתי עם הנידרפלור בעודו עובר גם 404 וגם 405 באותה עקיפה! לגבי סיטארו לא היתה לי הזדמנות לערוך השוואה, אך מתוך שתי נסיעות שהיו לי בו בגרמניה (אחת ברגיל ואחת במפרקי) אני רק יכול לומר שהתקרה שלו יותר יפה מהמ.א.ן, בכל שאר הפרמטרים הנסיעה היתה זהה. ובינינו - מה דן צריכים אוטובוסים עם סחיבה גבוהה לשטח עירוני בת"א? הם צריכים אוטובוס שיזנק טוב ויתן את התוצאה הטובה והיעילה ביותר תמורת הכסף, ואת זה המ.א.ן עושה בצורה הטובה ביותר כבר מעל 25 שנה! לגבי המראה - אתה הרי יודע שאין להתווכח על טעם, לדעתי הנידרפלור מזכיר חתול והסיטארו הרבה יותר קופסתי ממנו, אבל בכ"ז יפה... בכל מקרה, בעוד כשנתיים +- מ.א.ן יחדשו את פרצוף העירוניות שלהם.
 
ולי יש המון דוגמאות הפוכות !

אביתר - עמדת הנהג זהה!
עמדת הנהג במ.א.ן ובמרצדס, כולל הכיסא, לוח המחוונים וההגה זהים במ.א.ן ובסיטארו! ויש לי תצלומים בבית! זה הדגם הראשון שמרצדס הורידו את גודל ההגה, מה שמ.א.ן עושה באופן הדרגתי כבר עשר שנים, וההגה הקטן הרבה יותר נוח מהגדול. כך שאיני יודע מאיפה שאבת את עניין הנוחות. לגבי סחיבה: אני נסעתי במרצדס O303 בציר פלימן בחיפה, כאשר מ.א.ן NL 313 פשוט טס לידינו. אחרי 10 שניות הוא כבר לא נראה באופק, בעוד ה-303 נחנק ונאנק. בפעם אחרת נסעתי עם הנידרפלור בעודו עובר גם 404 וגם 405 באותה עקיפה! לגבי סיטארו לא היתה לי הזדמנות לערוך השוואה, אך מתוך שתי נסיעות שהיו לי בו בגרמניה (אחת ברגיל ואחת במפרקי) אני רק יכול לומר שהתקרה שלו יותר יפה מהמ.א.ן, בכל שאר הפרמטרים הנסיעה היתה זהה. ובינינו - מה דן צריכים אוטובוסים עם סחיבה גבוהה לשטח עירוני בת"א? הם צריכים אוטובוס שיזנק טוב ויתן את התוצאה הטובה והיעילה ביותר תמורת הכסף, ואת זה המ.א.ן עושה בצורה הטובה ביותר כבר מעל 25 שנה! לגבי המראה - אתה הרי יודע שאין להתווכח על טעם, לדעתי הנידרפלור מזכיר חתול והסיטארו הרבה יותר קופסתי ממנו, אבל בכ"ז יפה... בכל מקרה, בעוד כשנתיים +- מ.א.ן יחדשו את פרצוף העירוניות שלהם.
ולי יש המון דוגמאות הפוכות !
מעבר לזה שהסיטארו הרבה יותר מרשים ומודרני בכל המערכות שלו, כושר הזינוק שלו ב- 340 או 370 כו"ס מזכיר רכב פרטי. דן צריכה אוטובוס אמין והמאן נכשל בכל מבחן באגד ! אתה יודע ? קוראים ל- NL-313 גרוטאה באגד ! המיתלים של האוטובוס מיושנים. אין לו את חבילת הפטנטים היחודיים של מרצדס ! אולי ראית 0303 עייף אחרי 750,000 ק"מ. המאן לא יחיה אחרי 650,000 ק"מ. עזוב: זה ליגה ב'. קח אוטובוס 0404 חדש ובדוק אותו בעליה של פרוייד: שים מולו אוטו חדש NL-313 ותצטער שבכלל כתבת את הודעתך הקודמת. ולגבי הסיטארו: הוא מנצח חד וחלק את ה- 313 בכל פרמטר אפשרי ! העניין נבדק באגד חיפה בצורה יסודית ! אגד טרם קנו את הסיטארו, רק בגלל המחיר !
 
אביתר, אני לא מצטער על ההודעה...

ולי יש המון דוגמאות הפוכות !
מעבר לזה שהסיטארו הרבה יותר מרשים ומודרני בכל המערכות שלו, כושר הזינוק שלו ב- 340 או 370 כו"ס מזכיר רכב פרטי. דן צריכה אוטובוס אמין והמאן נכשל בכל מבחן באגד ! אתה יודע ? קוראים ל- NL-313 גרוטאה באגד ! המיתלים של האוטובוס מיושנים. אין לו את חבילת הפטנטים היחודיים של מרצדס ! אולי ראית 0303 עייף אחרי 750,000 ק"מ. המאן לא יחיה אחרי 650,000 ק"מ. עזוב: זה ליגה ב'. קח אוטובוס 0404 חדש ובדוק אותו בעליה של פרוייד: שים מולו אוטו חדש NL-313 ותצטער שבכלל כתבת את הודעתך הקודמת. ולגבי הסיטארו: הוא מנצח חד וחלק את ה- 313 בכל פרמטר אפשרי ! העניין נבדק באגד חיפה בצורה יסודית ! אגד טרם קנו את הסיטארו, רק בגלל המחיר !
אביתר, אני לא מצטער על ההודעה...
אני ממש לא מקבל את עניין העייפות: M.A.N SU 290 בן 13.5 עובר מרצדס O404 בן 5 - מהסדרה האחרונה, בקלות וללא שום מאמץ בעליות לירושלים וזה קרה לא פעם ולא פעמיים, ואתה הרי יודע של-SU פחות כו"ס מל-O404. אוטובוס שמתוחזק טוב יסע כמו חדש גם ביומו האחרון לפני הגריטה. הבעיה היא שאם הנהג הוא לא נהג אמיתי, אלא "עובד הגה", הוא לא ידאג לאוטובוס שלו וכך חייו יסתיימו מהר יותר. לגבי חבילת פטנטים - אני לא יודע על חבילה כזו ואני אשמח לשאול את אלי מנור ומאיר ברכה אם הם שמעו עליה או התחשבו בה בשיקוליהם. לגבי המרשים והמודרני - אנחנו שוב חוזרים לעניין הסובייקטיבי: מרשים - תלוי בעיני מי.... והסיטארו בהחלט הרשים אותי... ואני רק יכול להגיד לך שהאוטובוסים האדומים שנסעתי איתם אתמול פשוט טסו: הראשון בקו נסע בצורה מאוד זריזה ואפילו ישבתי ממש על הגלגל הקדמי ואני חייב לומר שיש שיפור מה במתלים. האוטובוס השני שכבר נסעתי בו בכביש פנוי נסע באמת כמו פרייבט.
 
כנ"ל לגבי SU 290. ה- 0404 עדיף

אביתר, אני לא מצטער על ההודעה...
אני ממש לא מקבל את עניין העייפות: M.A.N SU 290 בן 13.5 עובר מרצדס O404 בן 5 - מהסדרה האחרונה, בקלות וללא שום מאמץ בעליות לירושלים וזה קרה לא פעם ולא פעמיים, ואתה הרי יודע של-SU פחות כו"ס מל-O404. אוטובוס שמתוחזק טוב יסע כמו חדש גם ביומו האחרון לפני הגריטה. הבעיה היא שאם הנהג הוא לא נהג אמיתי, אלא "עובד הגה", הוא לא ידאג לאוטובוס שלו וכך חייו יסתיימו מהר יותר. לגבי חבילת פטנטים - אני לא יודע על חבילה כזו ואני אשמח לשאול את אלי מנור ומאיר ברכה אם הם שמעו עליה או התחשבו בה בשיקוליהם. לגבי המרשים והמודרני - אנחנו שוב חוזרים לעניין הסובייקטיבי: מרשים - תלוי בעיני מי.... והסיטארו בהחלט הרשים אותי... ואני רק יכול להגיד לך שהאוטובוסים האדומים שנסעתי איתם אתמול פשוט טסו: הראשון בקו נסע בצורה מאוד זריזה ואפילו ישבתי ממש על הגלגל הקדמי ואני חייב לומר שיש שיפור מה במתלים. האוטובוס השני שכבר נסעתי בו בכביש פנוי נסע באמת כמו פרייבט.
כנ"ל לגבי SU 290. ה- 0404 עדיף
עליו בכל פרמטר ! נושא איכפתיות הנהגים הוא הקובע כאן כמובן וכפי שציינת !
 

JayZed

New member
אנדי...

אביתר, אני לא מצטער על ההודעה...
אני ממש לא מקבל את עניין העייפות: M.A.N SU 290 בן 13.5 עובר מרצדס O404 בן 5 - מהסדרה האחרונה, בקלות וללא שום מאמץ בעליות לירושלים וזה קרה לא פעם ולא פעמיים, ואתה הרי יודע של-SU פחות כו"ס מל-O404. אוטובוס שמתוחזק טוב יסע כמו חדש גם ביומו האחרון לפני הגריטה. הבעיה היא שאם הנהג הוא לא נהג אמיתי, אלא "עובד הגה", הוא לא ידאג לאוטובוס שלו וכך חייו יסתיימו מהר יותר. לגבי חבילת פטנטים - אני לא יודע על חבילה כזו ואני אשמח לשאול את אלי מנור ומאיר ברכה אם הם שמעו עליה או התחשבו בה בשיקוליהם. לגבי המרשים והמודרני - אנחנו שוב חוזרים לעניין הסובייקטיבי: מרשים - תלוי בעיני מי.... והסיטארו בהחלט הרשים אותי... ואני רק יכול להגיד לך שהאוטובוסים האדומים שנסעתי איתם אתמול פשוט טסו: הראשון בקו נסע בצורה מאוד זריזה ואפילו ישבתי ממש על הגלגל הקדמי ואני חייב לומר שיש שיפור מה במתלים. האוטובוס השני שכבר נסעתי בו בכביש פנוי נסע באמת כמו פרייבט.
אנדי...
אני לא מסכים עם כל עניין המדידות של טיב האוטובוס על פי מי עוקף מי בעליה. נניח, לצורח הויקוח, שהמאן הבין-עירוני עוקף את ה-404 בעליה. אז מה? הוולוו B12B אוכל את שנייהם לארוחת בוקר בכל העליות, מה, זה עושה אותו טוב?.. כל נהגי אגד שהכרתי אומרים: ה-Volvo הוא חזק, אבל אוטו רע. כולם אומרים שהם מעדיפים את ה-404 בלי למצמץ, מיד. זה נכון שה-O303 לא היה מלך העליות כלל וכלל. אבל תראה - O303 בני כמעת 30 שנה עוד רצים על כבישי רוסיה כמו גדולים... בוא נראה אותך מוצא שם MAN ישן אחד. אני לא ראיתי אפילו חצי MAN כשביקרתי שם. ושם זה המבחן האמיתי! לא עם המוסכים המטופלים של דן ואגד ששם שומרים על כל בורג באוטובוס. ברוסיה, ששם הכבישים בכזה מצב שלפעמים קשה לקרא להם כבישים, וששם שמים כימיקלים לא ידועים במקום שמן ומדללים דלק במים! שם שהאוטובוסים לפעמים עובדים שנים ללא טיפול רציני! זה דבר אחד. עכשיו לנקודה השניה. כתבת "היו כך כבר יותר מ20 שנה". אל תיקח את זה ללב ובקשה אל תעלב, אין בכוונתי לפגוע, אבל... ARE YOU KIDDING ME?!?!?!? w
כל המאנים העירוניים הישנים (לפני ה-EL) הם כל כך איטיים!!! איך אתה קורא להם זריזים?! אני זוכר שכילד, עוד לפני שהתחיל השיגעון שלי עם אוטובוסים, איך נסעתי עם אמא לתל-אביב, ועד היום אני זוכר איך ישבתי במאן הראשון בחיי וחשבתי: האוטו הזה לא זז! נדהמתי כמה שתאוצתו הייתה איטית בטרוף לאומת ה-O305 האגדי עם המרכב הגרמני שהייתי כל-כך רגיל אליו. כך גם היום. תפוס טרמפ ב-405 של אגד, אלו הסגולים אם מגדש הטורבו. אם תמצא מאן מקביל שמאיץ אפילו בשתי-שליש מהמהירות של ה-405, אני אוריד בפניך את הכובע. כבר היה בפורום הזה תאור על איך שמשהוא בקושי הצליח לעמוד על רגליו בעת תאוצה ב-405 סגול בירושלים בדרך מהדסה, אם אני לא טועה. ואם אני זוכר נכון, זה היה חובב "דן" שכתב זאת. לצערי שכחתי מי...
 

fireman

New member
אני צריך לבדוק השערה

אנדי...
אני לא מסכים עם כל עניין המדידות של טיב האוטובוס על פי מי עוקף מי בעליה. נניח, לצורח הויקוח, שהמאן הבין-עירוני עוקף את ה-404 בעליה. אז מה? הוולוו B12B אוכל את שנייהם לארוחת בוקר בכל העליות, מה, זה עושה אותו טוב?.. כל נהגי אגד שהכרתי אומרים: ה-Volvo הוא חזק, אבל אוטו רע. כולם אומרים שהם מעדיפים את ה-404 בלי למצמץ, מיד. זה נכון שה-O303 לא היה מלך העליות כלל וכלל. אבל תראה - O303 בני כמעת 30 שנה עוד רצים על כבישי רוסיה כמו גדולים... בוא נראה אותך מוצא שם MAN ישן אחד. אני לא ראיתי אפילו חצי MAN כשביקרתי שם. ושם זה המבחן האמיתי! לא עם המוסכים המטופלים של דן ואגד ששם שומרים על כל בורג באוטובוס. ברוסיה, ששם הכבישים בכזה מצב שלפעמים קשה לקרא להם כבישים, וששם שמים כימיקלים לא ידועים במקום שמן ומדללים דלק במים! שם שהאוטובוסים לפעמים עובדים שנים ללא טיפול רציני! זה דבר אחד. עכשיו לנקודה השניה. כתבת "היו כך כבר יותר מ20 שנה". אל תיקח את זה ללב ובקשה אל תעלב, אין בכוונתי לפגוע, אבל... ARE YOU KIDDING ME?!?!?!? w
כל המאנים העירוניים הישנים (לפני ה-EL) הם כל כך איטיים!!! איך אתה קורא להם זריזים?! אני זוכר שכילד, עוד לפני שהתחיל השיגעון שלי עם אוטובוסים, איך נסעתי עם אמא לתל-אביב, ועד היום אני זוכר איך ישבתי במאן הראשון בחיי וחשבתי: האוטו הזה לא זז! נדהמתי כמה שתאוצתו הייתה איטית בטרוף לאומת ה-O305 האגדי עם המרכב הגרמני שהייתי כל-כך רגיל אליו. כך גם היום. תפוס טרמפ ב-405 של אגד, אלו הסגולים אם מגדש הטורבו. אם תמצא מאן מקביל שמאיץ אפילו בשתי-שליש מהמהירות של ה-405, אני אוריד בפניך את הכובע. כבר היה בפורום הזה תאור על איך שמשהוא בקושי הצליח לעמוד על רגליו בעת תאוצה ב-405 סגול בירושלים בדרך מהדסה, אם אני לא טועה. ואם אני זוכר נכון, זה היה חובב "דן" שכתב זאת. לצערי שכחתי מי...
אני צריך לבדוק השערה
מסויימת לגבי הEL כידוע לכם מטרודן רכשה מהתח"צ ז"ל לא מעט אוטובוסים בעיקר מ.א.ן SL ביניהם נרכשו גם מספר מאוד מצומצם של ELים שנעלמו מהשטח.... להשערתי, שוב הגיעו למסקנה שהם גמורים, צריך לבדוק את זה, אני בכל אופן אנסה לבדוק אם הם נמצאים בחניון
 

fireman

New member
ולגבי התאוצה, חשוב שכולם יקראו

אנדי...
אני לא מסכים עם כל עניין המדידות של טיב האוטובוס על פי מי עוקף מי בעליה. נניח, לצורח הויקוח, שהמאן הבין-עירוני עוקף את ה-404 בעליה. אז מה? הוולוו B12B אוכל את שנייהם לארוחת בוקר בכל העליות, מה, זה עושה אותו טוב?.. כל נהגי אגד שהכרתי אומרים: ה-Volvo הוא חזק, אבל אוטו רע. כולם אומרים שהם מעדיפים את ה-404 בלי למצמץ, מיד. זה נכון שה-O303 לא היה מלך העליות כלל וכלל. אבל תראה - O303 בני כמעת 30 שנה עוד רצים על כבישי רוסיה כמו גדולים... בוא נראה אותך מוצא שם MAN ישן אחד. אני לא ראיתי אפילו חצי MAN כשביקרתי שם. ושם זה המבחן האמיתי! לא עם המוסכים המטופלים של דן ואגד ששם שומרים על כל בורג באוטובוס. ברוסיה, ששם הכבישים בכזה מצב שלפעמים קשה לקרא להם כבישים, וששם שמים כימיקלים לא ידועים במקום שמן ומדללים דלק במים! שם שהאוטובוסים לפעמים עובדים שנים ללא טיפול רציני! זה דבר אחד. עכשיו לנקודה השניה. כתבת "היו כך כבר יותר מ20 שנה". אל תיקח את זה ללב ובקשה אל תעלב, אין בכוונתי לפגוע, אבל... ARE YOU KIDDING ME?!?!?!? w
כל המאנים העירוניים הישנים (לפני ה-EL) הם כל כך איטיים!!! איך אתה קורא להם זריזים?! אני זוכר שכילד, עוד לפני שהתחיל השיגעון שלי עם אוטובוסים, איך נסעתי עם אמא לתל-אביב, ועד היום אני זוכר איך ישבתי במאן הראשון בחיי וחשבתי: האוטו הזה לא זז! נדהמתי כמה שתאוצתו הייתה איטית בטרוף לאומת ה-O305 האגדי עם המרכב הגרמני שהייתי כל-כך רגיל אליו. כך גם היום. תפוס טרמפ ב-405 של אגד, אלו הסגולים אם מגדש הטורבו. אם תמצא מאן מקביל שמאיץ אפילו בשתי-שליש מהמהירות של ה-405, אני אוריד בפניך את הכובע. כבר היה בפורום הזה תאור על איך שמשהוא בקושי הצליח לעמוד על רגליו בעת תאוצה ב-405 סגול בירושלים בדרך מהדסה, אם אני לא טועה. ואם אני זוכר נכון, זה היה חובב "דן" שכתב זאת. לצערי שכחתי מי...
ולגבי התאוצה, חשוב שכולם יקראו
אני דיי מסכים עם מה שאתה טוען.... מדידת תאוצה של אוטובוס איננה מדד ריאלי לגבי קביעת "איכותו" של אוטובוס....יכולים לתכנן אוטובוס שהוא קל משקל ע"י שימוש בחומרים כאלו ואחרים, להרכיב עליו מנוע מודגש ותיבה שיודעת לנצל כל כ"ס שלו בצורה מושלמת ועדיין הוא יהיה אוטובוס לא טוב בגלל מדדים כאלו ואחרים כאן אני באופן אישי לא מסכים עם אביתר ועם מספר חברי פורום אחרים לגבי קטילתם את הB7L על גרסאות המרכבים השונות שלו....כאשר האוטובוס הזה נע בכבישי הארץ פרק זמן מאוד מאוד קצר, האוטובוס הזה נקטל בתחילת דרכו כי הוא "וולבו" וחבל שהדבר נעשה בגלל דעות קדומות על וולבו.... חשוב מאוד לזכור שאוטובוס של וולבו שהורכב לפני 10 שנים על מגרעותיו השונות שונה לגמרי גם מבחינה טכנולוגית מאוטובוס וולבו שהורכב לפני מספר חודשים עם טכנולוגיה אחרת, מנועים אחרים, תיבות יותר חכמות ויותר משוכללות וכך אותו הדבר בכל אוטובוס ובכל חברה.... אם תשוו בין המ.א.ן העירוני של לפני 15 שנה נניח, הSL לעומן המ.א.ן החדש של היום, אני בטוח שהחדש יעקוף את הSL בתאוצה שלו כשהוא נוסע ברוורס בעוד הSL ישאג כמו מטורף, ירעיד לי את כל הבית עם הרעש שהוא עושה אבל עדיין יאיץ כמו אוטובוס זקן, כי הוא פשוט כזה.... בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום..... מה שאני טוען הוא שמדובר בסה"כ בכלים חדשים, גם המ.א.ן הזה, גם הסיטארו וגם הוולבו.... מדובר בניגון שונה לגמרי, ברמה אחרת לגמרי של אוטובוסי ואל נמהר "לתקוע את הסכינים" באוטובוס כזה או אחר ולקטול אותו בגלל היצרן שמייצר אותו, לא משנה איזה מהם..... בסופו של דבר חברת "דן" כחברה כלכלית בוחנת כלים שנכנסים תחת הגדרות ומגבלות התקציב שלה ורוכשת את הטוב ביותר שהכסף שלהם יכול לאפשר.... היות ואני אף פעם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי במ.א.ן גם בתח"צ, גם באגד ואני לא חושב שיש משהו רע עליהם לפחות באזור בו אני נסעתי בהם.... אני משער שלכל אוטובוס יש את ההתאמה שלו לסוג עבודה שונה עם יכולות שונות וכדומה חברים, אל תמהרו "לשפד" יצרני אוטובוסים לפני שיצא לכלים האלו "להשחק" בעבודה.... נדבר בעוד 10 שנים ונגיע למסקנות..... מעניין מה היו אומרים על המ.א.ן SL בפורום הזה, אם הוא היה קיים בזמנו של תחילת ייצור הSL......
 

טוארג

New member
אני אני החסיד דן שהתלונן על מהירותו

ולגבי התאוצה, חשוב שכולם יקראו
אני דיי מסכים עם מה שאתה טוען.... מדידת תאוצה של אוטובוס איננה מדד ריאלי לגבי קביעת "איכותו" של אוטובוס....יכולים לתכנן אוטובוס שהוא קל משקל ע"י שימוש בחומרים כאלו ואחרים, להרכיב עליו מנוע מודגש ותיבה שיודעת לנצל כל כ"ס שלו בצורה מושלמת ועדיין הוא יהיה אוטובוס לא טוב בגלל מדדים כאלו ואחרים כאן אני באופן אישי לא מסכים עם אביתר ועם מספר חברי פורום אחרים לגבי קטילתם את הB7L על גרסאות המרכבים השונות שלו....כאשר האוטובוס הזה נע בכבישי הארץ פרק זמן מאוד מאוד קצר, האוטובוס הזה נקטל בתחילת דרכו כי הוא "וולבו" וחבל שהדבר נעשה בגלל דעות קדומות על וולבו.... חשוב מאוד לזכור שאוטובוס של וולבו שהורכב לפני 10 שנים על מגרעותיו השונות שונה לגמרי גם מבחינה טכנולוגית מאוטובוס וולבו שהורכב לפני מספר חודשים עם טכנולוגיה אחרת, מנועים אחרים, תיבות יותר חכמות ויותר משוכללות וכך אותו הדבר בכל אוטובוס ובכל חברה.... אם תשוו בין המ.א.ן העירוני של לפני 15 שנה נניח, הSL לעומן המ.א.ן החדש של היום, אני בטוח שהחדש יעקוף את הSL בתאוצה שלו כשהוא נוסע ברוורס בעוד הSL ישאג כמו מטורף, ירעיד לי את כל הבית עם הרעש שהוא עושה אבל עדיין יאיץ כמו אוטובוס זקן, כי הוא פשוט כזה.... בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום..... מה שאני טוען הוא שמדובר בסה"כ בכלים חדשים, גם המ.א.ן הזה, גם הסיטארו וגם הוולבו.... מדובר בניגון שונה לגמרי, ברמה אחרת לגמרי של אוטובוסי ואל נמהר "לתקוע את הסכינים" באוטובוס כזה או אחר ולקטול אותו בגלל היצרן שמייצר אותו, לא משנה איזה מהם..... בסופו של דבר חברת "דן" כחברה כלכלית בוחנת כלים שנכנסים תחת הגדרות ומגבלות התקציב שלה ורוכשת את הטוב ביותר שהכסף שלהם יכול לאפשר.... היות ואני אף פעם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי במ.א.ן גם בתח"צ, גם באגד ואני לא חושב שיש משהו רע עליהם לפחות באזור בו אני נסעתי בהם.... אני משער שלכל אוטובוס יש את ההתאמה שלו לסוג עבודה שונה עם יכולות שונות וכדומה חברים, אל תמהרו "לשפד" יצרני אוטובוסים לפני שיצא לכלים האלו "להשחק" בעבודה.... נדבר בעוד 10 שנים ונגיע למסקנות..... מעניין מה היו אומרים על המ.א.ן SL בפורום הזה, אם הוא היה קיים בזמנו של תחילת ייצור הSL......
אני אני החסיד דן שהתלונן על מהירותו
של -O405... ישנו פרמטר נוסף שלא הזכרתי קודם, כשנסעתי ב-O405 הייתי עם עוד שני אנשים בלבד על האוטובוס, ובחיים שלי לא נסעתי ב"דן" שהיו בו פחות מ-20 אנשים (מצטער להרוס לכם את התיאוריה, אבל הנסיעה ב-SL יותר נעימה בהרבה מכל אגד דבילי שנסעתי בו, ולראיה אני יכול להפנות אתכם לחפש סיקור שלי על נסיעה בקו 19 בירושלים עם נידרפלור ירוק מוזנח, שרמתו הכללית היתה מביישת אפילו סקייטבורד, ואפילו שם כתבתי שהניד' הזה הוא אפילו לא הרע במיעוטו, שתמיד צריך לזכור את המפרקיות של קו 25 בירושלים (ומפרקיות O405G בכלל) שהן במצב מחפיר והנסיעה בהן תמיד מתקיימת בפחד שכל העסק הזה יתפרק. גם אני זוכר את ה-SL הגרמניים מול ה-O305 הגרמניים, משום מה תמיד אהבתי יותר את הSLים. ד"א, אתמול ראיתי B7L בקו 68 שהשילוט קו שלו התחרפן, הוא מלוכלך ומוזנח, הפגוש האחורי שלו עקום כמו של סקודה פייבוריט (אוטו מפחיד כשלעצמו), וברמזור של דרך פתח תקווה לכיוון צפון (מחלף קפלן) הוא גנח וגנח וגנח, וSL שמבוגר ממנו ב-11-12 שנים מלא באנשים (קו 63) עקף אותו ללא בעיות בכלל. ה-B7L אולי היה יפה בימיו הראשונים בארץ, אבל הוא התחרבן מאוד מהר ביחד לניד'ים של דן (תוציאו את אגד מהמשוואה, הם מזניחי-אוטובוסים עם תעודות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה