הערות מעצבנות
או ידיים ומנשא

שָׂרָה

New member
מחקרים אני כבר לא מראה לה

כי גם זה היה מרגיז אותה. מזמן אני כבר לא אומרת לה כלום. היא באה עם רוח קרבית להוכיח כמה שאני טועה, וכאשר אני לא מסכימה איתה ומראה לה שיש גם צד שני למטבע היא ישר עוברת למתקפה שאני לא מכבדת את הדעות שלה. מה שבא לי זה להתקיף אותה בחזרה ולהגיד לה שהיא תכבד את הדעות שלי. כבר ניסיתי להגיד לה שלא נדבר על נושאי גידול ילדים, ושתדבר על נושאים אלו עם נשים שחולקות את דעתה.. חבל מאד, זאת היתה חברה טובה אבל בעלה קילקל אותה ושכנע אותה שאני לא נורמלית. ומה שעוד יותר מרגיז שאת השידוך הזה עם בעלה - אני עשיתי! (אחרי שבכתה לי המון על הכתפיים שאין לה שידוך ושהיא נורא רוצה להתחתן!)
 

פנינצה

New member
שאלה - תמ"ל מול חלב אם:

הבנתי שכל הנקה עדיפה על תמ"ל, גם אם האם לא אוכלת בריא והיא שותה הרבה קופאין ומעשנת החלב שלה עדיין בריא יותר מכל פורמולה (?!)
 

tookmy

New member
עד גבול מסויים- כן

למשל במקרה של עישון מדובר על עד 20 סיגריות ביום. מעבר לזה עדיף לא להניק.
 

eti119

New member
הערות מנשא-אני מתה עליהם!!!!

"מזה תינוק בפנים?!-הוא נושם?" "למה את מקפלת אותה ככה זה ישבור לה את הגב" אישה אחת זרה לחלוטין באמצע הסופר פשוט נגשה הזיזה את הבד מהראש של הקטנה והלכה מסננת בין השינים הגיגים לא חשובים-נשארתי המומה לומדים לסנן בין האנשים שמעירים מתוך דאגה וחוסר ידע לבין המתכמים המעיקים לראשונים אני מסבירה שזה מאוד נוח ושהיא מרגישה כמו בבטן ולמעיקים אני עושה שלנשום זה בגדר המלצה-משפט שמישהי פעם רשמה בפורום ששפך אותי מצחוק והוא ממש עובד!! או סתם פוטרת או בלא אדיש בנושא הידיים....אנשים מעירים מתוך נסיון שלהם ורצון לחסוך מכם כאבי לב....אני מקשיבה ולבסוף מסבירה להם למה לדעתי זה חשוב לי להקנות לה תחושת בטחון וחום ושיכול להיות שהם צודקים וזה פינוק אבל אני אוהבת לפנק את הילדים שלי עם התוצאות נתמודד כשיגיעו בינתיים טוב לנו אני מציעה לך לא לקחת ללב תחליקי ותמשיכי הלאה אני ובעלי צוחקים על זה ומתערבים לפני היציאה מהבית כמה הערות נקבל הפעם על המינשא!
 
חשבתי שאנשים כבר ניגמלו מהערות

שיידים מפנקות ילדים. ואו אין חדש בנושא הזה. שלושת בניי היו הרבה על הידיים ישנו איתי ועדיין ישנים איתי כאשר הם רוצים למרות שעכשיו בתורות כי זה ממש לא נוח חמישה אנשים במיטה אחת. הם לא מפוניקים יש להם המון בטחון עצמי והם ממש לא דבוקים אלי ובטח לא כאשר היו צעירים שהעולם כל כך מעניין וחדש.
 

calya

New member
או שתסנני אותם או שתלמדי לענות להם.

אני תמיד הייתי עונה על הגדולה "היא לא תהיה מפונקת בחיים כי יהיו לה 10 אחים. אני בעצם רק מלמדת אותה איך לטפל בהם בעצמה אחר כך"
ועכשיו כשהיא כבר גדולה אף אחד לא מעיר לי על הקטן כי הם רואים שהגדולה בכל זאת יצאה בסדר גמור אפילו שהיתה המון על הידיים ואפילו שישנה איתנו במיטה ואפילו ואפילו... ואגב, לבריאות הנפשית שלי למדתי לסנן אנשים (בעיקר בעיקר בנושא ההנקה, מה נכנסים לי לחזיה ?) אני לא מספרת למי שלא נראה לי שבא לפרגן. הנקת ? כן. כמה זמן ? מספיק.
 

e l i z e

New member
אני משתמשת בשיטה הכי פשוטה

מחייכת, מהנהנת עם הראש, לא נכנסת להסברים וויכוחים וממשיכה בחיי בדרך שבחרתי.
 

פנינצה

New member
מודה לכולכן על התגובות והשיתופים

קיבלתי הרבה רעיונות. לא חשבתי למשל שאפשר גם לענות למייעצים אלה. אך בעיקר שאני לא לבד נאבקת על דרכי...
 

הילהל

New member
וזה לא עובר בילד השני...

קיבלנו המון הערות כאלו על יונתן. על ה"ידיים", על ההנקה לפי דרישה, על הלינה המשותפת. כשהוא גד קיבלתי פידבקים מההוריםוהסבתות שהתפלאו שלמרות האיומים שהם תמיד שמעו כשהם רצו לעשות כך איתנו - מסתבר שילדים שגדלים כך דווקא הופכים ליצורים עצמאיים ומלאי ביטחון. לא מפונקים ולא תלותיים ולא כלום. חשבתי שקניתי את עולמי ובסיבוב השני יהיה כאן שקט, הרי הוכחנו שהשיטה עובדת לא? אז זהו שלא. גם עכשיו אני שומעת את אותן הערות. כבר בגיל שבוע (!!) סבתא שלי התלוננה שאני צריכה להפסיק לפנק אותה ולקחת אותה על הידיים כל הזמן. ובגיל 6 שבועות אמא שלי תהתה למה אני לא נותנת לה גם בקבוק. ולמההיא יונקת לעיתים כ"כ תכופות. לפחות בסיבוב השני אני כבר מספיק בטוחה ויודעת ולא מתרגשת מכלום. הילדים שלי צמודים אלי כמה שאפשר, והלוואי וכלכלית אפשר היה להמשיך עם זה יותר.
 

nishnash

New member
איך "צריך" לגדל ילדים

בשבוע הראשון שלנו בבית באה לבקר השכנה. היא ייקית אמיתית בת 80, שכנה של המשפחה מאז שאמא שלי נולדה ומרגישה עצמה חלק מהמשפחה במובן מסוים. קיבלתי הרצאה שלימה על זה שהילדה על הידיים ולא לרוץ אליה כשהיא בוכה. ותיאור גאה על איך היא גידלה את הילדים שלה. כשהם בכו שמו אותם בעגלה בחדר ליד ו"שיבכו" (אבל ככה לא צריך לסבול יותר מדי מהרעש). יש שעות של מנוחה (לילה, בין 2-4 ) ויש שעות של אוכל והילד צריך להסתדר עם זה. התגובה של בעלי (כמובן אחרי שהיא הלכה) מה את רוצה, ככה זה חינוך גרמני, ובסוף... יוצאים גרמנים.
 

ayala26

New member
ככה זה גם חינוך הולנדי ../images/Emo7.gif

אבל אני חינכתי את ההולנדים סביבי שלבן שלי יש אמא ישראלים עם שיטות ישראליות
 
גם החינוך הניוזילנדי הוא כזה

כשסיפרתי בעבודה שאנחנו עדיין לא ישנים לילה רצוף, אמרו לי שהפתרון (השימושי מאוד כאן) הוא פשוט לסגור את הדלת ולפתוח שוב רק בבוקר. הגדיל לעשות אחד העובדים שסיפר שפעם אחת הם פתחו את הדלת בבוקר ומצאו את הילד ישן על הרצפה. על הרצפה! ומי שמכיר את הבתים הניוזילנדים יודע כמה קר על הרצפה (כמה קר בעצם בכל הבית)
הסברתי להם שזה לא מתקבל אצלי על הדעת, ושתמיד יש סיבה למה ילד לא ישן טוב. ואכן כמה ימים אח"כ גילינו שאדר שוב מוציא שיניים.
 
או ...זכור לי הערות משם

היו מכרים שפשוט היו מזועזעים מכך שילדיי ישנו איתי במיטה. בעצם גם כאן. ובאמת קפוה שם בלילה.
 

ayala26

New member
הערה מיוחדת שאני קיבלתי

מאשתו של אבא שלי ש"לא נראה לה הקטע הזה" שאני לוקחת אותו לשירותים (היא ואבא שלי שהו אצלנו במשך שבוע כשבני היה בן חודש) כי "כשתחזרי לעבוד והוא ילך למעון ולא יקחו אותו לשירותים ולא יחליפו לו אז יהיה לו טוסיק אדום כי לא הרגלת אותו"!! מיותר לציין שהייתי בהלם מההערה הזו? שאלתי אותה "אז אני אמורה להרגיל אותו לטוסיק אדום? כמה שעות לא להחליף לו?" הוא במעון, ועוד לא היה לו טוסיק אדום כי המעון מאוד מקצועי והם מאוד מקפידים על טוסיקים יבשים ובכלל לרוב הוא לא עושה קקי במעון כי בשש בבוקר הוא כבר בשירותים.
 

בבולה

New member
תגובות מוחצות ../images/Emo67.gif

אני בעל לקט תגובות מוחצות לכל המעירים/ות? לגבי המנשא: 1. זה תינוק פלסטיק 2. לנשום זה המלצה בלבד 3. יחנק, מקסימום נעשה עוד אחד 4. במקרה אני מכירה את הילדים שלכם ומה להגיד במבחן התוצאה לא קיבלתם ציון עובר. לגבי הנקה: 1. אומרים שהנקה עושה ציצים גדולים, וזה יותר זול מסיליקון. 2. זה חוסך לי את הכסף של החלב לקפה של הבוקר. 3. מג'ימיקס (או כל מכשיר חשמלי אחר) מתקלקל, ילדים לא! אתן או אתם מוזמנים להוסיף עוד
 

רחלי@

New member
חחחחח ועוד אחת

"היא לא נחנקת שם?" "בזמני הפנוי אני חונקת את ביתי, תחביב כזה"
 

פנינצה

New member
והמשפטים הזוכים הם....../images/Emo106.gif

"זה תינוק מפלסטיק" (RTשוק) "היא באמת הכחילה קצת" (דגת הבננה)
 

RTשוק

New member
הפלסטיק מוסר תודה ../images/Emo6.gif

ולילה טוב... איך הייתי גאה בעצמי, יא אללה. אני חושבת שזו פעם ראשונה ובינתיים גם די יחידה שממש עניתי בזמן, ולא שעתיים אחרי זה באה ההברקה...
 

פלגיה

New member
יש עוד כמה

כשהאיש שלי הלך עם מנשא זאלו אותו אם יש לתינוק מספיק אוויר הוא אמר: "זה בסדר, יש אוויר בכיס" וחברה שלי אמרה " בטח שהוא לא נושם, למה אתם חושבים שהוא כל כך שקט?"
 

anatina

New member
תמיד יהיו הערות

לא משנה מה תעשי- עם מנשא או עם עגלה, עם הנקה או עם מטרנה, עם פינוק או עם משמעת- תמיד יהיו האנשים שיהיה להם מה להגיד.
 
למעלה