הפורום מת או שפשוט נמאס לשחק?

Kingeh

New member
את זה כבר שמעתי בעבר מספר פעמים

yet somehow I remain.... unimpressed
 

jackmate

New member
יכול להיות שזו סתם תחושת בטן

אבל יכול להיות שאני צודק. בכל מקרה ממך קינגה, לא שמעתי אף פעם מילה רעה על המשחק. אתה מעריץ את המשחק וכנראה לא משנה מה יהיה אתה תחשוב שהוא מצויין.
 

Kingeh

New member
כולם פה בפורום מעריצים של המשחק

העובדות מדברות בפני עצמן כולם פה בפורום נהנים לשחק במשחק אחרת לא היו משחקים בו. אנשים עוזבים וחוזרים כי לא מוצאים אלטרנטיבות ולא מצליחים להנות בדברים אחרים ולכן חוזרים. אני מתמרמר על המשחק הרבה פעמים, בתקופה האחרונה של השנה פלוס קצת פחות כי יש לי קצת יותר עיסוקים, אבל האנשים הקרובים אליי ע"ע פאנטי, ארז, דזמל וכדומה מכירים אותי כמישהו שמתלונן המון על המשחק והמשחקיות שלו. מה שכן, אני משתדל לשמור על דברים בפרופורציות נכונות ולא להסיק מסקנות חפוזות. הרבה שואלים מה יהיה המשחק הבא ומי יהיה זה שיפיל את WOW. והתשובה לדעתי היא בליזארד. נכון להיום בליזארד היא לא רק חברה שעומדת בראש הMMO בעולם אלא גם חברה דינאמית מאוד שלא פוחדת לעשות שינויים. קח לדוגמא את השינוי העצום שהיה בקאטה לעצים של הכשרונות והעיצוב המחודש שלהם. זה עיצוב כמעט מ0 שהם הכניסו למשחק ב"כח" כי הם חשבו שהשינוי הזה יהיה חיובי. אני מאמין שהאנשים אצלם בוחנים כל משחק MMO שיוצא ובודקים אם יש שם משהו שכדאי לקחת ממשחקים אחרים. יש להם את צוות המפתחים הדרוש כדי לקחת כל דבר מכל משחק ויש להם את הכסף גם לעשות את זה. לכן אם יצא משחק עם קונספט חדשני יותר מוואו, שיש בו אופציה להכניס את הקונספט הזה לוואו עצמו, אני דיי בטוח שהוא יכנס לוואו. ביום שבליזארד יחליטו שנמאס להם מזה והם רוצים לעבור למשהו אחר כמו Titan או כל דבר אחר, אז הם יפילו את המשחק לבד. זה מה שאני מאמין.
 

jackmate

New member
יש הערצה ויש הערצה עיוורת

אני מסכים לגבי בליזארד. הם מעולים. אין כרגע תחליף לWOW. אבל עדיין לדעתי המשחק מיצא את עצמו. קאטא לא חידשה שום דבר. עוד הרחבה נחמדה. בהתחלה ההרואיקס היו קשים אבל היום זה שוב דומה לעבר. משוך כפי יכולתך ללא CC .... הריידים נחמדים אבל לא מחדשים שום דבר. מהר מאוד מסיימים אותם בנורמל. רוב הגילדות עברו לריצות של 10 אנשים. לא יודע אם זה טוב או רע אבל אני רואה נטישה המונית של המשחק. ולא מעבר לשרתים אחרים אלא פשוט נטישה של המשחק. יש סוג של התמכרות למשחק כמו לסמים ולכן יש עדיין לא מעט שחקנים. כמו כן יש אנשים שיש להם מנוי לשנה ולכן עדיין משחקים. לא כולם כבר נהנים לשחק. אבל ההתמכרות קשה. ואם אתה חושב שאתה לא מכור אז יש לך בעיה קשה. בימים שאין ריידים, פשוט אין טעם להיכנס למשחק. אין כבר מה לעשות. אתה לא שם לב שאפילו הפורום נחלש?
 

JuffoWup

New member
Did you just call him a Fanboy? ../images/Emo3.gif

אתה לא חושב שזה אתה שמגיע עם קצת בטן מלאה?
 

Kingeh

New member
אני חושב שאתה טועה מאוד.

רוב הגילדות לא ניקו את התוכן הנוכחי של הריידים בנורמל עדיין. לשחקנים הקאז'ואלים התוכן יחסית קשה נכון להיום כאשר מדובר בתוכן של ריידים בלבד. אני לא מדבר על הירואיקים שאומנם היו יותר קשים מההירואיקים של WOTLK באותה תקופת זמן (כלומר 3-4 חודשים משחרור המשחק) אבל נכון להיום באמת פשוט יותר לעשות אותם. עדיין רחוק ממצב של משוך כפי יכולתך... למען האמת אני אמליץ לך לנסות אולי PUG או שניים ותראה אם אתה באמת יכול למשוך כפי יכולתך. אני לא אומר שהם קשים עד בלתי אפשריים, אבל בוא נגיד שאני עדיין נתקל בריצות שקשה לסיים. קאטה חידשה המון ואנשים פשוט לא מבינים עד כמה. דוגמאות קלאסיות לשינויים בקאטה אפשר לראות במחלקת ההילינג במשחק שעבר מייקאובר עצבני מאוד. עצי הטאלנט עברו מייקאובר רציני גם הם. מערכת חדשה לחלוטין של מאסטרי שלא רק שמשנה את המשחק אלא אנשים עדיין לא כל כך תופסים איך להשתמש בה כמו שצריך. בסקשן הריידים אתה יכול לראות בתוכן הראשון של ההרחבה שבדרך כלל הוא הקל ביותר, מצב בו יש לך 3 קרבות מועצה יחסית מהר, קרבות שבהם DPS הרבה פחות מהותי מאשר תנועה נכונה... כמעט אין לך בוסים שאפשר פשוט לעמוד ולעשות נזק כמו שהיה בעבר ע"ע Marrowgar, saurfang וכדומה. בתחום הPVP הוסיפו 2 BG חדשים שאומנם דומים בקונספט שלהם לBG אחרים אבל בסופו של דבר, זה PVP... בכל המשחקים יש את אותו קונספט PVP, זה או Cap the flag או Hold the hill או להרוג את כולם בצד השני. בנוסף בליז לקחו את כל העולם הישן ועיצבו את רובו מחדש לחלוטין. אני לא חושב שיש הבנה עד כמה זה לא טריוויאלי שאפשר לעוף כיום בכל העולם. חוויית העליית רמות השתנתה בצורה אסטרונומית גם היא. הסקילים גם הם השתנו ולא צריך ללכת למאמן ללמוד סקילים כל שעתיים... ארכיולוגיה- חדש לחלוטין. לסיכום cata נכון להיום הייתה ההרחבה עם הכי הרבה שינויים עד היום במשחק, המשחק כבר לא מה שהיה פעם. אם אתה מרגיש שWOW מיצה את עצמו, זה כי המשחק עבורך לא מרגש יותר ולא מעניין יותר. אבל זו תחושה ספציפית שלך. לדעתך WOW נתן את מה שהיה לו ונגמר. לגיטימי לחלוטין להרגיש את זה אבל לטעון שלא חידשו כלום? קצת יומרני הייתי אומר. לגבי ריידים של 10 אנשים וקצב ההתקדמות בהם. אני אישית חושב שזה שינוי דיי טוב. קודם כל אתה רואה יותר ריידרים. לא פחות. יותר גילדות נפתחות ויותר גילדות עושות ריידים. בסך הכל השינוי הזה דחף יותר אנשים לעשות ריידים. היום הרבה אנשים גם יכולים להתמקד בקבוצות של סמי הארדקרור ב10 אנשים כיוון זה מתגמל כמעט כמו 25. לכן השינוי הזה לא שינוי רע בכלל. אתה חושב שאנשים נשארים במשחק כי הם מכורים ולא מצליחים לצאת אבל המציאות לא כזו, למען האמת אנשים משחקים כי הם נהנים מהמשחק ואין שום קשר להתמכרות שלהם. כן יש אנשים שלא נהנים וממשיכים להתחבר ורק מתלוננים כל היום והם עושים את זה כי וואלה אין להם משהו אחר לעשות. אבל זה לא שהמשחק אשם בזה.... זה הם שצריכים להמשיך הלאה ובמקום זה בוחרים להשאר במקום שלא טוב להם. כשאין ריידים אני נכנס ועושה דברים שרציתי כדי להשלים קצת אצ'יבמנטס שאני רוצה או משחק על דמות אחרת או מדבר עם חברים או עושה קצת PVP. ואם לא בא לי לעשות את כל זה, אז כן, אני לא מתחבר. הפורום נחלש זה נכון... אבל באותה מידה כמו שאתה חושב שאנשים פשוט עזבו את המשחק אני יכול להגיד שהם כל כך נהנים שאין להם זמן להכנס אליו ולכתוב בו :p
 

Fanty S

New member
ממתי הפורום הזה הוא מדגם מייצג לאוכלוסיה של

וואו? בימים הטובים ביותר שלו הוא לא הכיל יותר מעשרות בודדות של משתתפים קבועים. ההחלשות של הפורום נובעת מכמה סיבות, שאם אתה רוצה אפשר לדבר עליהן, אבל הן ממש לא קשורות להתנמנמות של וואו עצמו. אל תשכח שיש פה שחקנים שפורשים מהמשחק או מהפורום, אבל לא מגיע במקומם דם חדש לפורום, בעוד שכן מצטרפים שחקנים חדשים למשחק.
 

JaneLame

New member
זה ישתנה רק כשייכנס משחק חדש וטוב במקומו

אני לא רואה משחק כזה בשטח עדיין.
 

Fanty S

New member
המשחק "חוזר על עצמו" כבר שש שנים.

למה נראה לך שדווקא עכשיו הוא הולך להתפורר? וואו אפילו לא קרוב עדיין ללהיות חולה, אז גוסס הוא בטוח לא. לא יודעת אם ראית MMO גוסס בחייך, אבל זה ממש לא דומה למה שהולך עכשיו בוואו.
 

JaneLame

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif זה היה הכי כיף! גם אני מתגעגעת

אני מבינה שהגישה של לצמצם את גודל הריידים נובעת מקשיים לוגיסטיים, לגילדות קשה יותר להתארגן בכמויות גדולות וזה מפחית את הספונטניות כשצריך לתאם בין כמות גדולה של אנשים. אבל הריידים הכי טובים שעשיתי (ועשיתי הרבה מאוד בשנים האחרונות), אלו שנחרתו בזיכרון והביאו תחושת הישג אמיתית, היו ריידים של 25 ואפילו של 40.
 

Kingeh

New member
מעולם לא נכחת ברייד של 40 אנשים

כשזה היה התוכן האמיתי. לנקות את נאקס ברמה 70 בציוד של T6 לא נחשב לרייד בעל תחושת השגיות. זה בערך כמו לעשות היום LK 25 הירואיק אם לא הרבה יותר קל.
 

Fanty S

New member
../images/Emo45.gifלא מבינה את הטעם להתרפק על דברים שמעולם

לא התנסינו בהם. זו כבר סתם תסמונת QQ של "לא משנה מה יש עכשיו, פעם היה יותר טוב".
 

Fanty S

New member
אני מסכימה שבריידים של 25 אנשים יש יותר גאווה

אבל אני תמיד נהניתי יותר מהקבוצה מהצומצמת של ה-10 אנשים שהייתה לנו. ההתקדמות שם הרבה יותר טובה, תמיד, וזה הרבה יותר אינטימי וכיפי. אתה הולך עם עוד 9 אנשים יחסית קבועים ויש שם הרבה יותר מרווח לדבר ולעשות שטויות כי זה לא עושה כאוס.
 

O s w a l d

New member
While I have my own thoughts on this

The funny thing I noticed is that Blizzard made a sort of automated cancellation process with most answers filled out for you already. For some reason I thought that's because there are so many people canceling as of late. Anyway, why the game is probably still fun on some levels, I most certainly am struggling to stay in it while having fun. Even the raids I had last week didn't excite me. Basically I am kind of struggling with the whole gaming thing, not the first time. Don't find it fun anymore, however there has to be some sort of home entertainment after work, I mean you can't go out or whatever it is that you do every single night. So, I'm somewhere in-between. And as boring as WoW has become for me, there is nothing better. And I doubt that there will be anything else that can replace WoW for me/ So, I'm stuck, WoW is boring, but there is nothing long term that can replace it. Go figure, maybe I'm going insane
 

פנריר

New member
אני מסכים עם הרבה דברים שרשמת, אבל...

אני גם חושב שהדיון הזה הוא די מיותר. בסופו של דבר אם אתה לא מרוצה מהמשחק ואתה לא נהנה ממנו אתה פשוט צריך להפסיק לשחק. לפני שאני הפסקתי, עשיתי בערך את אותו הדבר כאן בפורום - התלוננתי על המשחק. אבל במה הפורום הזה אשם? הם יכולים רק לקרוא ולהסכים או לא להסכים, לא לשנות שום דבר במשחק. ובוא אני אומר לך משהו, להפסיק לשחק הייתה אחת ההחלטות הטובות שעשיתי, משום שמצאתי תחומי עניין חדשים, או שחזרתי לישנים, וזאת הרגשה נהדרת, ואני ממש ממש ממש לא מתגעגע למשחק. זה הפתיע אותי מאד, כי הוא היה חלק גדול בחיים שלי, אבל אני פשוט לא מתגעגע לשום אספקט שלו. וזה מאשר עבורי את הרגשות שרבים מכם תיארו כאן - שאומנם הרבה מאד אלמנטים במשחק התחדשו והשתפרו, אבל בשורה התחתונה, הכל אותו דבר בדיוק כמו שהיה קודם לכן. הכל מבוסס על אותם עקרונות, אותם דרכי פעולה, אותם רעיונות וכו'. ולכן, זה משעמם עבור רבים. ואם ב-WOTLK התוכן היה יחסית קל ואנשים יכלו לעבור אותו במהירות יחסית, אז בקאטא התוכן נהיה יותר קשה, דורש הרבה יותר ריכוז, זמן והשקעה. ועבור אותם אנשים, שמתנדנדים בין הרצון להישאר לבין ההרגשה שמיצו, או אלו שכבר נגמר להם ה"דלק" כפי שמישהו ציין כאן, עבורם השילוב של עלייה בדרגת הקושי + תוכן שבבסיסו הוא זהה לדברים שהם כבר מכירים (כלומר לעשות את אותו הדבר שכבר עשיתי, רק להשקיע בזה יותר זמן, ריכוז ומאמץ), מוביל לחוסר רצון להתחבר/הפסקת מנוי וכו'. לעומת זאת, יש תמיד כניסה של שחקנים חדשים, שמתחילים מההתחלה, וההתחלה תמיד מגניבה ביותר ויש עולם שלם וחדש לחקור ולגלות. רק אזור ההתחלה של הוורגונים מספיק כדי לתפוס כל שחקן חדש לפחות לשנה שלמה, אם במקרה הוא בחר בוורגן כדמות הראשונה שלו. אם המשחק מיצה את עצמו עבורך, תפסיק לשחק בו, ואם אתה רוצה עדיין לשחק במשחקי מחשב אז יש די והותר משחקים. נכון, רובם אינם MMO, אבל אז אינך תלוי באף אחד, וזאת גם סיבה שדחפה אותי לעזוב. אני שונא להיות יותר מדי תלוי באנשים אחרים. יש משחקים מאד מעניינים בשוק, מכל מני סוגים, ויש גם MMO אחרים. ואל תשכח שיש גם עולם מחוץ למסך המחשב, ובמקום לחקור את אזורות', אפשר לחקור את ארץ ישראל, או את העולם. ובמקום לקרוא ספרים במשחק כדי להשלים את LOREMASTER, אפשר לקרוא ספרים אמיתיים ולהחכים מהם ולהנות מהם גם כן. אני אחזור להתחלה, הדיון די מיותר כי זאת הרגשה אישית, וכן הרבה אנשים מרגישים כמוך וזה קשור לקאטא, בלי שום ספק, אבל עדיין זאת הרגשה שלך, ואתה צריך להחליט מה לעשות איתה. עוד דבר, בנוגע לריידים, אני תמיד נהנתי יותר בריידים של 10 אנשים. הרבה יותר אינטימי, נחמד, כיפי ומשעשע. די שנאתי ריידים של 25 אנשים, כי אף אחד לא מתייחס שם יותר מדי לשום דבר, וזאת הרגשה של מבצע צבאי במקום משחק מחשב. בסופו של דבר ההנאה היחידה שהייתה לי מהריידים של 25 אנשים היא התחרות הנצחית ביני לבין שני DPSים אחרים בגילדה על המקום הראשון בטבלת הנזק. וכל השאר, בדיעבד, היה פשוט סתם. בכל אופן, השקט בפורום אולי מעיד ואולי לא. כן הרבה אנשים עזבו, אבל יש גם את הגמדיה, יש גם את העניין שאנשים פשוט מעדיפים לשחק. אין לי מושג.
 
אפשר להביע דעות לכאן או לכאן...

אבל עובדתית, ומסיבה שעדיין לא ברורה ... הרבה אנשים הפסיקו לשחק לגמרי או משחקים פחות. אישית אני ״מכור״ לעולם ולאווירה של המשחק.. ככה שאני לא רואה את עצמי מפסיק.. אבל הקטע החברתי, נפגם מאוד. גם הגילדה שלי הפסיקה לעשות ריידים, חלק עזבו..וזה סיפור שאני שומע שחוזר על עצמו אצל עוד כמה.. Time will tell
 
למעלה