הפתיחה המוקדמת מדי של הסגר בישראל כבר מביאה להתפרצות חדשה

דיברגנט חדש

Well-known member
זה בסדר, לא צפיתי שתוכי מדבר בכלוב יוכל להגיב, לכן החזרתי

אותך לשוטף הראש שלך שהתאמץ כ"כ ללמד אותך לדקלם.
 
מה שאתה לא מבין זה שאי אפשר לאסור אנשים במעצרי בית תקופה

כל כך ארוכה. נגיף שהתפשט בכל העולם וממשיך להתפשט אי אפשר להעלים כל עוד אין חיסון, ולכן אין ברירה אלא ליצור שגרת חיים חדשה עם הנגיף. בשגרה הזו יהיו עליות ומורדות, הקלות והחמרות (כפי שראש הממשלה כינה "אקורדיון"), עד שנלמד כיצד לחיות עם הקורונה, נתרגל ונגיע לשיווי משקל. וכפי שחיים באופן תמידי עם פושעים ולא אוסרים את כל האוכלוסיה בגלל פושעים, כך נחיה גם עם אנשים שלא שומרים על הכללים ולא ממלאים את ההנחיות, מבלי להטיל הסגר הרמטי על כל האוכלוסיה.
 
אתה כמו ילד קטן קושר כל דבר לגוש

בינתיים רוב הנדבקים לא מגיעים מ"הגוש" שאני נמנה בו. זה מגוחך שאתה קושר גושים לנושא הקורונה. ה"גוש" שלך רצח ראש ממשלה בישראל. ואם אתה לא רוצה שאכתוב דברים כאלה, אז תפסיק לשרבב "גוש" לכל דבר. כדאי שתתחיל להבין שאין דבר כזה "גוש" שכל האנשים שנכללים בו פוליטית מתנהגים באותו אופן. כפי שאתה ודאי לא מעוניין שיתייחסו ל"גוש" שאתה נמנה בו כרוצחי ראש ממשלה וכהורגי אנשים מה"גוש" השני בהפגנות (יונה אברושמי שרצח את אמיל גרינצוויג)... אם אתה כל כך דואג בקשר ל"גושים" אז כדאי שתדאג שב"גוש" שלך יידבקו פחות. בינתיים רוב הנדבקים, גם בימים האחרונים, בירושלים ולא בתל אביב. עם נתונים אי אפשר להתווכח.
 
אז אחרי הרמדאן והדגלים השחורים, עכשיו תחגוג שבועיים על

המסיבות בתל אביב? אני לא מתרשם מתחזיות "חכה", אני מתייחס לנתונים בפועל. כשהנתונים בפועל יהיו לטובת ה"גוש" שלך תחזור אליי. איך כתבת? "לא מראים חצי עבודה" - תראה לי נתונים, לא תחזיות, ציפיות ותקוות שלך...
 
איזו אכזבה לכל המצפים והמחכים ל"התפרצות חדשה"...

[URL]https://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-5739320_184,00.html[/URL] " משרד הבריאות: 14 חולי קורונה אובחנו במהלך היום משרד הבריאות עדכן כי במהלך היום אובחנו 14 חולי קורונה חדשים בלבד בישראל, ירידה חדה לעומת אתמול, אז אובחנו 101 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עלה ב-9 ועומד כעת על 1,917. מניין החולים המונשמים עומד על 34. מניין המאובחנים הכולל בנגיף בארץ הוא 17,012 בני אדם. "
 
זה הנתון של משרד הבריאות, אולי הוא חלקי אבל אני מניח שמשרד

הבריאות לא מפרסם "פייק". אגב, לא אמרו "פייק", אמרו נתונים מבלבלים. בכל מקרה, גם 40+14 זה לא ה"התפרצות" שאתם כל כך מייחלים לה.
 
כתבה עם נתוני נדבקים לפי יישובים בחודש מאי כולו ומאז שישי

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5739933,00.html נדבקים חדשים בחודש מאי כולו: ירושלים 358 בני ברק 102 חורה 74 בית שמש 66 תל אביב 54 בת ים 27 פתח תקוה 24 מודיעין עילית 18 ביתר עילית 18 ראשון לציון 17 באר שבע 17 רחובות 15 חולון 15 נתניה 14 אשדוד 13 רמלה 13 חיפה 11 נדבקים חדשים מאז יום שישי האחרון: ירושלים 129 תל אביב 7 פתח תקוה 3 באר שבע 3 חורה 2 בית שמש 2 ראשון לציון 2 חולון 2 נתניה 2 בני ברק 1 בת ים 1
 

דיברגנט חדש

Well-known member
חצה את רף ה-7


בנוסף, לראשונה מזה הרבה זמן, מס' המחלימים פחת ב-19 כאשר עד הלום, הוא עלה מיום ליום ואין לי מושג מה זה אומר, האם ה-19 האלו חלו שוב למרות שהחלימו? מתים בעולם 372338 החלימו בעולם 2776241 מתים בישראל 285 החלימו בישראל 14792 (285/14792)/(372338/2776241)=6.96 1.93% 13.41% יחס פי 6.96 ממשיך לרדת לעומת העולם כאשר אצלנו, מת חדש ומשהו שלא קרה כבר הרבה זמן, פחות 19 מחלימים חדשים מאתמול וכתוצאה מכך היחס בין המתים למחלימים אצלנו עלה בפינטצה במקום לרדת ובעולם היחס בין המתים למחלימים ממשיך לרדת.
 
לגבי מספר המחלימים באמת לא ברור וכנראה הייתה טעות או אתמול

או היום בנתונים. קשה לי להאמין שמדובר ב-19 שחלו שוב. יכולה להיות טעות אבחנה, שמישהו שאובחן כמחלים לא החלים עדיין, אבל 19 זה מספר גדול מדי לטעות אבחנה. יותר סביר שהייתה טעות במספר המחלימים. אגב, אין משמעות ליחס הזה שאתה מחשב בקשר למצב בישראל. מספר המחלימים הרבה יותר גדול ממספר המתים והמספרים בעולם הרבה יותר גדולים מהמספרים בישראל, כך שברור שלאורך זמן יש התכנסות עולמית לאיזשהו ממוצע של היחס בין מספר המחלימים למספר המתים וברור שהיחס בישראל יילך ויתקרב ליחס העולמי, או יותר נכון היחס העולמי יתכנס למספר שקרוב יותר ליחס בישראל. אני לא מבין מה אתה מנסה להראות ביחס הזה בין היחס בישראל ליחס העולמי. זה לא מראה בשום צורה שהמצב בישראל מחמיר. מה שזה מראה שהמצב בכלל העולם באופן כללי משתפר.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זה משנה אם כאן זה מחמיר או שם זה משתפר?

הייתי מצפה ליחס ישר, כשם שבעולם זה משתפר, הייתי מצפה שכך גם אצלנו, כי כמו העולם גם אנחנו למדנו מהטעויות שעשינו, לכן למה בתקופת הסגר היחס היה מעל 9.5 בינינו לבין העולם וכיום כבר פחות מ-7?
 
לא יכול להיות יחס ישר כשאתה משווה מדינה אחת קטנטנה

לכלל העולם (שאגב כולל את אותה מדינה). היחס העולמי זה ממוצע וההשפעה של מדינת ישראל על הממוצע הזה מזערית. בישראל המספרים קטנים ולכן גם השינויים קטנים וההשפעה שלהם על הממוצע העולמי מזערית. כשהממוצע העולמי במגמת שיפור משמעותית, בישראל שהמצב הנתון בה הרבה יותר טוב מהממוצע העולמי לא יכול להיות שיפור באותה מידה ולכן היחס העולמי מתקרב ליחס בישראל. אז כן זה מאוד משנה שבעולם כולו משתפר, כי שיפור בעולם משפיע על היחס שאתה משתמש בו הרבה יותר משינוי קטנצ'יק לכיוון שיפור או לכיוון החמרה בישראל. אם אתה רוצה להשתמש ביחס בין מתים למחלימים כדי לבחון שיפור או החמרה בישראל תבחן את המגמה של היחס בישראל ולא את היחס בין היחס בישראל ליחס בעולם. אם אתה רוצה לראות המחשה של ההסבר שלי אז תעקוב לאורך זמן אחרי שינוי היחס בישראל לעומת שינוי היחס העולמי. אבל להסתכל על השינוי ביחס שבין היחסים זה חסר משמעות ולא מעיד שום דבר על המצב בישראל. ככל שהמצב במדינה מסויימת טוב יותר כך השיפור הרגעי בה יהיה קטן יותר. אתן לך דוגמה קיצונית: במדינה שאין בה יותר חולים בכלל, היחס בה לא משתנה יותר ונשאר קבוע. ואילו היחס העולמי ילך וישתפר ככל שיהיו יותר מחלימים ופחות חולים. אז האם זה אומר שהמצב במדינה שכבר אין בה חולים מחמיר? ברור שלא.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כולל אך לא משפיע כפי שאתה בעצמך כתבת

אני בהחלט בוחן את המגמה לאורך תקופה של חודשיים כאשר אני מחשב לפחות פעמיים ביום את היחס בין המתים שלנו למחלימים שלנו לעומת היחס בין המתים בעולם למחלימים בעולם. &nbsp לגבי דוגמתך הקיצונית, אם במדינה כבר אין יותר חולים, לכן אין יותר מתים ואין יותר מחלימים, אז כבר אין צורך לבדוק יותר כי הגענו לאופטימום ובמצב כזה נרצה שגם היחס בעולם יילך וישתפר בכדי שחס ושלום לא יעבירו אלינו חולה שיפתח שוב את תיבת הפנדורה. &nbsp כל עוד לא הגענו לאופטימום, אני מעוניין שנלך ונשתפר לפחות בקצב של העולם. &nbsp
 
למעלה