הצעה למי שמתעניין או עוסק ברוחניות

Y. Welis

New member
אולי משום שהוא לא חיבב נשים...

ובמקום אחד אף הגדיר אותן כמסוכנות מאוד ושואבות אנרגיה מגברים (יש סצינת מאבק נהדרת בינו [כדמות בספר] למכשפה, בפתיחה של 'הטבעת השניה של העוצמה'). עם תחילת שנות התשעים נראה שדעתו השתנתה, והוא הוסיף לחוג הקרוב שלו 4 נשים (אחת מהן הוחזרה על ידו כביכול ממציאות נפרדת).
 

Y. Welis

New member
כן. טרם פגשתי אדם שהצליח להגיע

למודעות עצמית בזמן חלום ('לעצור ולהרים את הידיים, ואז להסתכל מסביב').
 
דווקא עשיתי את זה כמה פעמים

אם כי זה היה די ספונטני, ולא בעקבות הנחיות שקראתי בספר. חוויה מהממת שמותירה המון מחשבות מטרידות על הנושא של מודעות עצמית, רצון חופשי וכו'. מבין הספרים של קסטנדה שקראתי, "מסע לאיכטלאן" מצוין, וכל השאר זבל.
 

Y. Welis

New member
הצלחת להגיע למודעות עצמית בחלום?

ואני לא מדבר על זה שבסוף החלום, כששנת החלום הופכת לשינה קלה ואתה יודע שזה היה חלום, אלא על מודעות *בזמן* החלום, כשאתה עוצר את רצף ההתרחשויות, מסתכל על כפות הידיים ומתבונן מסביב. גם אני הגעתי למודעות לכך שאני חולם בזמן החלימה, ושהדברים שאני חווה תלויים ברצוני (לעיתים קרובות אין קשר בין השמות שאתה נותן לדברים בחלום לבין צורתם האמיתית), אבל להגיע לשליטה בהם, או לעצור את רצף האירועים - זה דבר שלא שמעתי שנעשה.
 
לא הבנתי בדיוק למה אתה מתכוון

אבל בהחלט היו מספר מקרים בהם, בזמן החלום ממש, שיניתי את מהלכו מתוך החלטה מודעת, זימנתי אנשים שרציתי לפגוש ושלא הופיעו בו מלכתחילה ואפילו ביצעתי את הבדיקות המסורתיות שנועדו לבדוק האם אתה חולם או לא (בסגנון "קפוץ: אם אתה נשאר תלוי באוויר, סימן שאתה בחלום").
 

Y. Welis

New member
ושוב - לא לחלום שאתה מכוון את

התוכן שלו ע"י רצון (כי הוכח מחקרית שהמחשבות שלך רגע לפני ההירדמות - אלה הלפני אחרונות - קובעות את תוכן החלומות שלך), אלא חלום שאתה *עוצר* בכוח הרצון, ומפנה את 'עיניך' לעבר דברים שאתה 'רואה' ולא 'ממציא'.
 
כמו שאמרתי - כן,

אם כי זה כמובן לא פשוט וחד משמעי כמו שזה נשמע. אם יש לך הפניה למחקר שהזכרת, זה ישמח אותי מאד.
 

inbal76

New member
בהחלט אפשרי. יש טכניקות.

גם אני הייתי סקפטית מאוד, אך לפני מספר שנים קראתי קצת על הטכניקות וניסיתי, ולמרבה הפלא זה עובד.
 

Arthur Dent

New member
אתה סתם חוסם לעצמך את הדלת

יש בתפוז פורום שלם מלא אנשים שחולמים חלימות מודעות (פורום חלומות צלולים). אני לא מתחבר אליהם, אבל זה עניין של גישה. חלימות מודעות זה כל כך קל... רוב הילדים חולמים לפחות פעם אחת חלימה מודעת, קרוב לוודאי שאתה עשית/עושה את זה רק מדחיק או סתם לא זוכר. תשאל בנות סביבך. לדעתי יש סבירות של 3 מתוך 10 שהן יענו לך בחיוב.
 

אום נטע

New member
אכן ... וגם בלי הכשרה או הנחייה

אבל זה היה בתקופה אחרת של חיי ולא חזר מאז.
 

Y. Welis

New member
ועוד משהו בעניין - ב'אינסומניה' של

סטיבן קינג מצאתי השראה רבה לא פחות, ואולי יותר (איכשהו חשתי שזה 'אותנטי' יותר), לראיית הדברים שמעבר לעולם הרגיל. למעשה מצאתי זהות בלתי רגילה בין תחושות שחשתי לבין תיאורי הצבעים בספר. אינני יודע מניין באה ההשראה של קינג, ומה היתה מטרתו. אולי הוא ניסה להדגים שגם הוא יכול להיות 'קסטנדה' אם רק ירצה - אם כהדגמת טכניקה ושיכנוע, ואם כדרך לבטא משהו שהוא האמין בו (אלא שהוא לא חזר על כך באף אחד מספריו, ככל שידוע לי); מכל מקום הנסיון שלו בתחום היה מרתק לא פחות, ומבחינתי 'שימושי' באותה מידה, אם לא יותר.
 

Boojie

New member
אני. באופן טבעי, בלי שום אימונים.

מאז ילדותי היו לי חלומות מודעים, חלומות נשלטים, חלומות על תעופה וכל הג'אנק הזה. ואני מכירה עוד אנשים, אם כי אני מודה, כל אלה שאני מכירה הגיעו לזה אחרי אימונים. ודווקא פגשת אותי כמה פעמים, אז הנה. פגשת.
 

אום נטע

New member
../images/Emo6.gif זה לא מסוג הטעויות שמתקנים ...

וחוצמזה, עכשיו אני שמחה אם אני מסוגלת לישון יותר משעתיים רצוף. לא חולמת אפילו על חלומות מודעים. סתם רגילים יהיה נחמד במצבי הנוכחי.
 

Kiru

New member
הקורס הזה,

עד כמה שאני זוכר, ממש לא מיועד ללימוד עצמי ללא הכוונה.
 

Arthur Dent

New member
מה הופך סיפור לפנטזיה?

לדעתי יש 2 דברים: 1. התרחשויות שלא קיימות אלא רק בדמיון של המחבר ו/או 2. התרחשויות שהיו יכולות לקרות אבל אתה לא הולך לממש אותן.
 

Boojie

New member
לא, לא ממש.

אנה קרנינה, למשל, רווי בהתרחשויות שקרו רק בדמיון המחבר. זה לא פנטזיה. ההגדרה הפשוטה ביותר לפנטזיה, שמן הסתם אפשר למצוא דוגמאות נוגדות אבל ככלל אצבע היא נוחה ויעילה: סיפור שלא היה, שכולל קסם מסוג כלשהו. ואם נרצה להרחיב - שנועד להיות סיפור ולא משהו אחר (מיתוס, משל שנועד רק לשרת מטרה וכד').
 

Y. Welis

New member
התייחסות לקסם כאל דבר טבעי

והימנעות מהסברתו באופן מדעי. מרגע שקיבלת דבר בלתי-אפשרי (מדעית) כחלק מהמציאות, יצרת פנטסיה.
 

אום נטע

New member
../images/Emo28.gif בפנטזיה יש קוסמים ודרקונים

ברצינות - יש יצירות שהן בהחלט שנויות במחלוקת. יש מי שיגדיר אותן כפנטזיה ויש מי שלא. אני חושבת שזה תלוי מאוד במערכת האמונות של הקורא. (סיפור יציאת מצריים עם 10 המכות וקריעת ים סוף - פנטזיה?)
 
למעלה