הרגע סיימתי את הספר השלישי
MJ

Billy Shirs

New member
זה באמת נכון.
MJ

אבל את הקטע הזה ידעתי
רציתי לדעת למה משתלם למחוז 13 להרוג כל כך הרבה חובשים משלהם. גייל עיצב את הפצצה ככה שהיא תהרוג הרבה אנשים מהאויב, לא מהצד שלהם...
 

N o R i K o

New member
לא נראה לי ש
MJ


ב-13 היו מודעים לכך שהמרפאים שלהם ילכו לעזור לילדי הקפיטול. אני מניחה שהם ציפו שאנשים הקפיטול הם אלו שילכו להושיע אותם, לא פרים \:
 

Billy Shirs

New member
זה נורא מצחיק,

עוד לא קראתי את החפירה ואין לי כישרון לזה כמוך. אבל בדיוק את מה שאת חושבת על פיטה, אני חושבת על גייל, מילה במילה
 

Billy Shirs

New member
ואני חייבת להבהיר משהו,
MJ

זה לא בדיוק מה שאמרתי. לקטניס יש הרבה סיבות למה היא לא צריכה להיות עם גייל. הסוף פשוט נראה לי מאוד מאולץ, למרות שזה מה שהיה צריך לקרות מבחינתי, רק לא בצורה הזאת.
 

ellendili

New member


זה ממש דומה למה שאני הרגשתי כשסיימתי
חוץ מהמוות של פרים- שהיה לדעתי נכון. למרות שהוא היה עשוי וכתוב ממש אבל ממש גרוע.
 

ורדונה2

New member
מה נכון מה?!!?!?!?!
MJ

שום דבר לא נכון במוות שלה!!!
מיותר וסתם גרם לי לבכות הרבה! ועוד התיאורים אח"כ?! שאחותה הפכה ללפיד אנושי... אלוהים ישמור. מיותר. זה מה שהרס את כל הספר! כי ברגע שפרים מתה, הספר קיבל תחושה מדכאת מאוד, וככה זה נגרר עד הסוף. כי בלי פרים, אי אפשר באמת לסיים הכל בנימה חיובית. אז זה מה שיצא, תירוץ עלוב לספר. אני לא אתפלא אם קולינס המטומטמת הזאת הייתה מסוממת כשכתבה את כל הספר. כי רק בנאדם עם חצי מוח מת היה אשכרה חושב שהוא עשה עבודה טובה ושולח את זה להדפסה!!!
 

ellendili

New member
מישהי לקחה את זה קשה...


לדעתי מה שהרס את הספר (בין השאר) זה לא העובדה שפרים מתה אלא איך שהמוות שלה נכתב והתגובות של קטניס וכל שאר העליבות שהלכה שם בסוף. בזה אני מסכימה איתך. אבל עצם זה שהיא מתה... זה מאוד סמלי ומה לעשות שגם דברים לא הוגנים קורים במלחמות וילדים נהרגים. זה דווקא לא הפריע לי. ונוי הסבירה יפה, אני לא אחזור על זה. מה שכן- זה היה כתוב כ"כ גרוע שאפילו לא היה לי עצוב. זה היה מאוד סתמי.
 

ורדונה2

New member
הכל בחצי צחוק


אל תקחי אותי ברצינות, זה מעצבן ומתסכל אבל תוך 2 דקות אני שוכחת
וכן, נכתב בצורה איומה, למרות שאני דווקא כן בכיתי. המחשבה על הילדה הקטנה הזאת עולה באש, והמילים שהיא בחרה לתאר את זה "לפיד אנושי", ממש שבר לי ת'לב. אבל זאת הייתה טעות בעיניי כי זה גרם לכך שהטרילוגיה כולה נסגרה בנימה כ"כ מדכאת ומאכזבת וחסרת פואנטה... לא אתפלא אם קולינס דחפה כמה קוראים להתאבד.
 

Billy Shirs

New member
אגב,
MJ

אני היחידה שממש התאכזבתי מקטניס כשהיא הסכימה לארגן את משחקי הרעב לקפיטול?
 

ורדונה2

New member
וואו, אני ממש שמחה שאמרת את זה!
MJ

זה אחד הרגעים הכי גרועים בספר בעיניי. אני חושבת ברצינות לפתוח כאן שרשור "הרגעים הגרועים ביותר ב-Mockingjay", פשוט כי יש כ"כ הרבה כאלה... הרגשתי מאוד מאוכזבת. חשבתי לעצמי "WTF?! אז בשביל מה כל הטירחה, בשביל מה להילחם בקפיטול אם בסוף את חסרת לב, נקמנית ואכזרית בדיוק כמותם?!". זה היה נראה לי כמו ניסיון עלוב של קולינס "להפתיע עם תשובה לא צפויה". די ברור שלקולינס לא ממש איכפת להישאר נאמנה לדמויות, אלא רק להפתיע עם ה"אומץ" שלה. מה שהיא לא מבינה זה שיש גבול די דק בין אומץ לטימטום. הייתה לי הרגשה לאורך כל הספר שהיא מנסה להתחמק מהשוואות לספרים אחרים (כמו "דמדומים" למשל), ובגלל זה העלילה שהיא בחרה בה יצאה כ"כ מעורפלת, לא מאורגנת, מדכאת וכ"כ לא אמינה.
 

ellendili

New member
MJ

לא יודעת מה היא ניסתה לעשות ואת מי היא ניסתה להפתיע אבל דווקא הקטע עם המשחקים החדשים ממש גרם לי לחשוב- אויש נו, זה כזה חוות החיות של אורוול. רק הרבה הרבה הרבה פחות מגניב. מכירה את הספר? (המעולה!)
 

ellendili

New member
הספר מעולה.

של ג'ורג' אורוול. יש גם את "1984" שלו, שממנו התחיל כל מושג האח הגדול. ספרים מצויינים. אבל מזהירה שהם מפחידים ומדכאים. עדיין מצויינים אבל.
 

ורדונה2

New member
מפחידים זה הקטע שלי... מדכאים פחות.


אבל נראה, ארשום לעצמי ואולי אקנה בהזדמנות
 

Billy Shirs

New member
וואו, לא חשבתי על זה
MJ

כבר בתחילת הספר אפשר לראות שגם מחוז 13 הוא דיקטטורה מטורפת, אבל זה לא עלה לי לראש איכשהו. ולא שטורחים להגיד על זה משהו בפרולוג, אבל זה נראה כאילו פיילור הביאה שלום ושגשוג ובלה בלה בלה לפאנם. אין לי מושג למה דווקא היא נבחרה להיות הנשיאה מלכתחילה אבל היי, מי אני שאשפוטO0.
 
למעלה