השר כץ רב עם האוצר,והתחבורה הציבורית ניזוקה

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
בשנות השמונים לא היה ממש סלולר

אתה כנראה אינך זוכר את שנות השמונים
שבהן היה מונופול ממשלתי בתחום (פלאפון-בזק). הצרכנים היו האחרונים שהרוויחו מכך.
בשנות השמונים לא היה ממש סלולר
ב-1990 היו עדיין כמה אלפי מנויים. בכל אופן לא טענתי שמונופול ממשלתי הוא דבר טוב. כן טענתי שעד השנה, לא הייתה תחרות אמיתית על הלקוחות הפרטיים בשוק הסלולר. מה שקובע זה קיומה של תחרות ממשית, ולא מי הבעלים.
 

טשאפק

New member
להבהרה

בשנות השמונים לא היה ממש סלולר
ב-1990 היו עדיין כמה אלפי מנויים. בכל אופן לא טענתי שמונופול ממשלתי הוא דבר טוב. כן טענתי שעד השנה, לא הייתה תחרות אמיתית על הלקוחות הפרטיים בשוק הסלולר. מה שקובע זה קיומה של תחרות ממשית, ולא מי הבעלים.
להבהרה
הייתה תקופה של תחרות מסוימת בזמן חדירתם של מפעילים חדשים. השוק התייצב בשלב מסוים, לפני כמה שנים, וכל השחקנים היו מרוצים מהמצב ולא באמת התחרו זה בזה, אלא עשו את מירב המאמץ לסחוט את המירב מן הצרכן.
 

alantan

New member
שניים-שלושה מפעילים זה לא באמת תחרות

להבהרה
הייתה תקופה של תחרות מסוימת בזמן חדירתם של מפעילים חדשים. השוק התייצב בשלב מסוים, לפני כמה שנים, וכל השחקנים היו מרוצים מהמצב ולא באמת התחרו זה בזה, אלא עשו את מירב המאמץ לסחוט את המירב מן הצרכן.
שניים-שלושה מפעילים זה לא באמת תחרות
אלא דואופולי (מושג מקובל), או טריאופולי (מושג ששלפתי מהשרוול). מספרים לי שמפעילי הסלולר בארץ התחילו לשקשק בזמן האחרון עם כניסתו של רמי לוי לשוק, אבל נחיה ונראה. לשם השוואה, בבריטניה היו עד השנה חמישה מפעילים סלולריים אמיתיים (שניים התמזגו השנה) אבל עוד עשרות מפעילים וירטואלים (קונים תשתיות בצורה מרוכזת ומשווקות מכשירים בשמם כאילו הם רשת נפרדת). כנ"ל רשתות הדלק - שלושת הגדולים (פז, דלק, סונול) שלטו כאן ביד חזקה במשך עשורים, ונראה שהם אף קבעו יחד מחירים, עם ברכה ממשלתית. הגיעה חברת דור אלון והתחילה לאיים על ההגמוניה, אבל גם כאן נראה שהצליחו לדאוג למיתון התחרות שהביאה דור אלון בתחילת דרכה. אחרת קשה לי להסביר את המחירים האחידים בכל התחנות...
 

droriko

New member
אבל תחבורה ציבורית לא אמורה ליהות כלכלית

ההפרטה היא צעד עמוק וחיובי
הממשלה לא יודעת לנהל כלום, חוץ אולי מכמה יוצאי דופן. כמעט כל דבר שהממשלה עושה הוא לקוי ו \ או בזבזני. סירת מטכ"ל היא דוגמא לא טובה מכיון שאינה כלכלית. אף אחד לא מודד אותה במונחים של תפוקה מול השקעה. בגדול, הפרטה היא תמיד חיובית אלא שמתעוררת בעית הפיקוח על הזוכה בחברה המופרטת. עדיין, עם המגרעות של הפרטה, היא הרבה יותר טובה מהסיאוב והרקבון של פעילות ממשלתית. יהודה
אבל תחבורה ציבורית לא אמורה ליהות כלכלית
כי אם כן היתה אז חצי מהאוכלוסיה היתה מנותקת מנותקת ממנה..
 

yehuda7K

New member
יש לסבסד תחבורה ציבורית,אך לא להגזים

אבל תחבורה ציבורית לא אמורה ליהות כלכלית
כי אם כן היתה אז חצי מהאוכלוסיה היתה מנותקת מנותקת ממנה..
יש לסבסד תחבורה ציבורית,אך לא להגזים
אם ניקח דוגמא קיצונית, לא צריך לקיים קו שמסיע נוסעים בודדים בלבד. ניתן ללמוד משוייץ שבה רכב הדואר גם לוקח נוסעים. יהודה
 

droriko

New member
אני מכיר קוים בצפון תל אביב

יש לסבסד תחבורה ציבורית,אך לא להגזים
אם ניקח דוגמא קיצונית, לא צריך לקיים קו שמסיע נוסעים בודדים בלבד. ניתן ללמוד משוייץ שבה רכב הדואר גם לוקח נוסעים. יהודה
אני מכיר קוים בצפון תל אביב
שברוב היום נוסעים בהם 5 נוסעים לאורך כל החצי טור . אז מה ננתק את כל צפון תל אביב מתחבורה ציבורית? ואנחנו מדברים רק על צפון תל אביב , אז תאר לך מה קורה בכפרים וקיבוצים בצפון.
 

droriko

New member
לא רק זה

אני מכיר קוים בצפון תל אביב
שברוב היום נוסעים בהם 5 נוסעים לאורך כל החצי טור . אז מה ננתק את כל צפון תל אביב מתחבורה ציבורית? ואנחנו מדברים רק על צפון תל אביב , אז תאר לך מה קורה בכפרים וקיבוצים בצפון.
לא רק זה
גם בקוים שיש להם כן ביקוש החברה היתה מעדיפה לשלוח כמה שפחות אוטובוסים כדי למקסם רווחים . היית רוצה שניהיה כמו ביפן שיש סדרנים מיוחדים שדוחפים אנשים לתוך הרכבת ?
 

yehuda7K

New member
לקוים אלה אין הצדקה

אני מכיר קוים בצפון תל אביב
שברוב היום נוסעים בהם 5 נוסעים לאורך כל החצי טור . אז מה ננתק את כל צפון תל אביב מתחבורה ציבורית? ואנחנו מדברים רק על צפון תל אביב , אז תאר לך מה קורה בכפרים וקיבוצים בצפון.
לקוים אלה אין הצדקה
אבל בד"כ ניתן לארגן מחדש קוים כך שהיעילות תעלה. הכוונה שהנוסע יחליף מס' אוטובוסים- קו מאסף שכונתי לצומת ראשית, קן מהיר בצירים ראשיים , ואחריו קו מאסף מהצומת הראשית לשכונת היעד. יהודה
 

שכנה

New member
בשביל זה אתה צריך שכל הקוים שהוא לוקח,

לקוים אלה אין הצדקה
אבל בד"כ ניתן לארגן מחדש קוים כך שהיעילות תעלה. הכוונה שהנוסע יחליף מס' אוטובוסים- קו מאסף שכונתי לצומת ראשית, קן מהיר בצירים ראשיים , ואחריו קו מאסף מהצומת הראשית לשכונת היעד. יהודה
בשביל זה אתה צריך שכל הקוים שהוא לוקח,
יהיו בתדירות גבוהה. אי אפשר לשלוח אנשים לחכות 15-20-30-40 דקות לאוטובוס (תלוי בשעה), ועוד להחליף אותם בדרך. כלומר, אפשר, והתוצאה תהיה הנוכחית: כל מי שיכול - נוסע בדרכים אחרות.
 

yehuda7K

New member
הקו הראשי בתדירות גבוהה,המאספים לא בטוח שצריך

בשביל זה אתה צריך שכל הקוים שהוא לוקח,
יהיו בתדירות גבוהה. אי אפשר לשלוח אנשים לחכות 15-20-30-40 דקות לאוטובוס (תלוי בשעה), ועוד להחליף אותם בדרך. כלומר, אפשר, והתוצאה תהיה הנוכחית: כל מי שיכול - נוסע בדרכים אחרות.
הקו הראשי בתדירות גבוהה,המאספים לא בטוח שצריך
גם במרכז פריז יש אנשים שצריכים ללכת כמה דקות עד למטרו. אי אפשר לקיים קוים מאספים שיאספו כל אחד מהבית ובתדירות גבוהה. מי שצריך קו מאסף שאינו תדיר צריך לתכנן את זמנו. התכנון צריך לכלול גם את המאסף שהוא הקטע האחרון של הנסיעה. לא כל כך קשה לסדר שאוטובוסים ידייקו. בהולנד נהג האוטובוס עוצר בחלק מהתחנות ומחכה כמה דקות כדי שלא יקדים אלא יגיע במדויק. למי שגר בישובים כפריים קטנים יש באמת בעיה להגיע לכביש הראשי. יתכן שניתן לקבוע שאחד מהתושבים יהיה מין מונית ספיישל עד לכביש הראשי בתעריף מסובסד. יהודה
 

ארזS

New member
למה מה שהיה טוב במשך עשרות שנים

הקו הראשי בתדירות גבוהה,המאספים לא בטוח שצריך
גם במרכז פריז יש אנשים שצריכים ללכת כמה דקות עד למטרו. אי אפשר לקיים קוים מאספים שיאספו כל אחד מהבית ובתדירות גבוהה. מי שצריך קו מאסף שאינו תדיר צריך לתכנן את זמנו. התכנון צריך לכלול גם את המאסף שהוא הקטע האחרון של הנסיעה. לא כל כך קשה לסדר שאוטובוסים ידייקו. בהולנד נהג האוטובוס עוצר בחלק מהתחנות ומחכה כמה דקות כדי שלא יקדים אלא יגיע במדויק. למי שגר בישובים כפריים קטנים יש באמת בעיה להגיע לכביש הראשי. יתכן שניתן לקבוע שאחד מהתושבים יהיה מין מונית ספיישל עד לכביש הראשי בתעריף מסובסד. יהודה
למה מה שהיה טוב במשך עשרות שנים
הפך פתאום באיבחת חתימה למשהו לא טוב ? ההשוואות שאתה עושה עם חו''ל ממש לא מתאימות לארצנו הקטנטונת. למשל בנושא שאם אוטובוס מקדים מעט הוא ממתין מעט. איפה בדיוק אתה רוצה שהוא ימתין ??? ואני לא מדבר על ישובים קטנים. אני מדבר על המקומות הצפופים, שמאכלסים את רוב רובה המוחלט של אוכלוסיית ארצנו, ומביניהם באים רוב רובם של משתמשי התחבורה הציבורית.
 

alantan

New member
שהאוטובוס ימתין בתחנה שלו

למה מה שהיה טוב במשך עשרות שנים
הפך פתאום באיבחת חתימה למשהו לא טוב ? ההשוואות שאתה עושה עם חו''ל ממש לא מתאימות לארצנו הקטנטונת. למשל בנושא שאם אוטובוס מקדים מעט הוא ממתין מעט. איפה בדיוק אתה רוצה שהוא ימתין ??? ואני לא מדבר על ישובים קטנים. אני מדבר על המקומות הצפופים, שמאכלסים את רוב רובה המוחלט של אוכלוסיית ארצנו, ומביניהם באים רוב רובם של משתמשי התחבורה הציבורית.
שהאוטובוס ימתין בתחנה שלו
למה מה שעובד בכל העולם המערבי, במדינות קטנות כגדולות, לא אפשרי במדינת ישראל?
 

ארזS

New member
ודרך אגב

אתה רציני ?
אתה חי בארץ או בחו''ל ?
ודרך אגב
תגובתך לא נכונה בלשון המעטה. זה לא עובד ככה בכל העולם המערבי. זה כן עובד במדינות מסויימות שבהן אוטובוס יכול לעצור בתחנה מבלי לעכב את התנועה שאחריו בנתיב צפוף כפי שיש במדינת ישראל ב-99% מהנתיבים שבהם נוסעים אוטובוסים. אתה באמת לא יודע את זה ?
 

alantan

New member
ממה שאני רואה בארץ

ודרך אגב
תגובתך לא נכונה בלשון המעטה. זה לא עובד ככה בכל העולם המערבי. זה כן עובד במדינות מסויימות שבהן אוטובוס יכול לעצור בתחנה מבלי לעכב את התנועה שאחריו בנתיב צפוף כפי שיש במדינת ישראל ב-99% מהנתיבים שבהם נוסעים אוטובוסים. אתה באמת לא יודע את זה ?
ממה שאני רואה בארץ
לתחנות רבות יש מפרצים, הרבה יותר מאשר למשל באנגליה. בלונדון המאוד צפופה (יותר מתל אביב), האוטובוסים ממתינים בתחנות ביניים - לא בכל תחנה, אלא בתחנות העיקריות בהן יש מקום לתנועה החולפת חעבור. אולי זה לא כך בכל העולם המערבי, אבל בינתיים ראיתי תחנות ביניים מווסתות באנגליה, צרפת, שוויץ, גרמניה, ספרד, שוודיה, דנמרק, נורווגיה, פינלנד, אוסטריה וסלובקיה.
 

ארזS

New member
אתה כנראה לא רואה טוב

ממה שאני רואה בארץ
לתחנות רבות יש מפרצים, הרבה יותר מאשר למשל באנגליה. בלונדון המאוד צפופה (יותר מתל אביב), האוטובוסים ממתינים בתחנות ביניים - לא בכל תחנה, אלא בתחנות העיקריות בהן יש מקום לתנועה החולפת חעבור. אולי זה לא כך בכל העולם המערבי, אבל בינתיים ראיתי תחנות ביניים מווסתות באנגליה, צרפת, שוויץ, גרמניה, ספרד, שוודיה, דנמרק, נורווגיה, פינלנד, אוסטריה וסלובקיה.
אתה כנראה לא רואה טוב
"דברים שרואים משם לא רואים מכאן". למיטב זכרוני אתה מתגורר ברוב השנה בחו''ל, או שמא אני טועה ? [אנא אל תתעלם, זה חשוב להבנת הסוגיה !]. וגם אם אתה נמצא בארץ, לפי דבריך אני בספק גדול מאוד אם אתה באמת יודע מה שקורה בתחנות האוטובוס בכבישי ישראל.
 

down under

New member
ההערה שלך, ארז, מאוד לא במקום

אתה כנראה לא רואה טוב
"דברים שרואים משם לא רואים מכאן". למיטב זכרוני אתה מתגורר ברוב השנה בחו''ל, או שמא אני טועה ? [אנא אל תתעלם, זה חשוב להבנת הסוגיה !]. וגם אם אתה נמצא בארץ, לפי דבריך אני בספק גדול מאוד אם אתה באמת יודע מה שקורה בתחנות האוטובוס בכבישי ישראל.
ההערה שלך, ארז, מאוד לא במקום
א) לא ברמה העקרונית. לא נהוג לתקוף לגופו של אדם. יש להתייחס אך ורק לדבריו/דעותיו/טענותיו ב) אלאנטאן הוא אחד האנשים שיותר מעורים בנושא אוטובוסים בארץ למרות שברוב הזמן הוא חי בלונדון. הן משום שהוא כל שנה מגיע לכמה וכמה שבועות לחופשת מולדת ונוסע בעצמו באוטובוסים בגוש דן והן משום שהוא חי כאן בעבר בארץ במשך מעל ל-10 שנים, בחלקן בשנות ה-90 וראשית שנות ה-2000. וכשהוא חי כאן זה היה בגוש דן ולא באיזה מצפה מבודד בגליל או באיזו חוות בודדים בנגב. ומשהו שאכן מתרחש במעל ל-10 מדינות מתוקנות במערב אין שום סיבה שלא יתרחש גם בארץ הקודש שמערבית לנהר הירדן ודרומית להר הלבנון ומזרחית לים התיכון...
 

alantan

New member
והגנים הישראלים אינם שונים מאלה בחו"ל...

ההערה שלך, ארז, מאוד לא במקום
א) לא ברמה העקרונית. לא נהוג לתקוף לגופו של אדם. יש להתייחס אך ורק לדבריו/דעותיו/טענותיו ב) אלאנטאן הוא אחד האנשים שיותר מעורים בנושא אוטובוסים בארץ למרות שברוב הזמן הוא חי בלונדון. הן משום שהוא כל שנה מגיע לכמה וכמה שבועות לחופשת מולדת ונוסע בעצמו באוטובוסים בגוש דן והן משום שהוא חי כאן בעבר בארץ במשך מעל ל-10 שנים, בחלקן בשנות ה-90 וראשית שנות ה-2000. וכשהוא חי כאן זה היה בגוש דן ולא באיזה מצפה מבודד בגליל או באיזו חוות בודדים בנגב. ומשהו שאכן מתרחש במעל ל-10 מדינות מתוקנות במערב אין שום סיבה שלא יתרחש גם בארץ הקודש שמערבית לנהר הירדן ודרומית להר הלבנון ומזרחית לים התיכון...
והגנים הישראלים אינם שונים מאלה בחו"ל...
 

ארזS

New member
כן במקום, לא במקום

ההערה שלך, ארז, מאוד לא במקום
א) לא ברמה העקרונית. לא נהוג לתקוף לגופו של אדם. יש להתייחס אך ורק לדבריו/דעותיו/טענותיו ב) אלאנטאן הוא אחד האנשים שיותר מעורים בנושא אוטובוסים בארץ למרות שברוב הזמן הוא חי בלונדון. הן משום שהוא כל שנה מגיע לכמה וכמה שבועות לחופשת מולדת ונוסע בעצמו באוטובוסים בגוש דן והן משום שהוא חי כאן בעבר בארץ במשך מעל ל-10 שנים, בחלקן בשנות ה-90 וראשית שנות ה-2000. וכשהוא חי כאן זה היה בגוש דן ולא באיזה מצפה מבודד בגליל או באיזו חוות בודדים בנגב. ומשהו שאכן מתרחש במעל ל-10 מדינות מתוקנות במערב אין שום סיבה שלא יתרחש גם בארץ הקודש שמערבית לנהר הירדן ודרומית להר הלבנון ומזרחית לים התיכון...
כן במקום, לא במקום
זאת עובדה שהוא לא יודע על מה הוא מדבר, עם כל הכבוד למי שהוא. אני מכבד את כולם ולא זילזלתי באף אחד. אני חוזר וטוען: לא כל מה שטוב בחו''ל ובר ביצוע בחו''ל גם בר ביצוע לישראל. ושים לב שלא טענתי לרגע שזה לא טוב. אחזור שוב: זה לא בר ביצוע. למה ? ככה ! כי זה המצב [לצערי].
 

amit1270

New member
יופי של טיעונים. אי אפשר לנצח אותך!

כן במקום, לא במקום
זאת עובדה שהוא לא יודע על מה הוא מדבר, עם כל הכבוד למי שהוא. אני מכבד את כולם ולא זילזלתי באף אחד. אני חוזר וטוען: לא כל מה שטוב בחו''ל ובר ביצוע בחו''ל גם בר ביצוע לישראל. ושים לב שלא טענתי לרגע שזה לא טוב. אחזור שוב: זה לא בר ביצוע. למה ? ככה ! כי זה המצב [לצערי].
יופי של טיעונים. אי אפשר לנצח אותך!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה