וזאת תמונה מאתמול, יצא קצת מתושתש..

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות

וזאת תמונה מאתמול, יצא קצת מתושתש..
סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
 

alantan

New member
תמונה 01: אופניים באיילון

סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
תמונה 01: אופניים באיילון
כמו שכולכם יודעים, ילדים אוהבים את יום כיפור, ומה יותר כיף מאשר לרכב על אופניים בנתיבי איילון?
 

ees

New member
דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת

תמונה 01: אופניים באיילון
כמו שכולכם יודעים, ילדים אוהבים את יום כיפור, ומה יותר כיף מאשר לרכב על אופניים בנתיבי איילון?
דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת
דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת הילדים נסעו והמבוגרים התפללו או לפחות שהו בבית הכנסת היום הקדוש ליהודים לדורי דורות. גאה להיות ביום הזה בבית הכנסת מה עוד שהיה מפוצץ העיקר שראית את היהודים שלא שכחו את מורשתם ולא בקטע הדתתתתתתתתי ולא בקטע הדתתתתתתי .
 

alantan

New member
אני שמח מאוד בשבילך. תהיה לי בריא.

דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת
דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת הילדים נסעו והמבוגרים התפללו או לפחות שהו בבית הכנסת היום הקדוש ליהודים לדורי דורות. גאה להיות ביום הזה בבית הכנסת מה עוד שהיה מפוצץ העיקר שראית את היהודים שלא שכחו את מורשתם ולא בקטע הדתתתתתתתתי ולא בקטע הדתתתתתתי .
אני שמח מאוד בשבילך. תהיה לי בריא.
 

אורי404

New member
"איש באמונתו יחיה".

דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת
דווקא אצלי בשכונה הלכנו לבית הכנסת הילדים נסעו והמבוגרים התפללו או לפחות שהו בבית הכנסת היום הקדוש ליהודים לדורי דורות. גאה להיות ביום הזה בבית הכנסת מה עוד שהיה מפוצץ העיקר שראית את היהודים שלא שכחו את מורשתם ולא בקטע הדתתתתתתתתי ולא בקטע הדתתתתתתי .
"איש באמונתו יחיה".
גם אני הלכתי לבית הכנסת ואני כמוך חושב שמסורת יהודית זה עניין חשוב (ולא. אני לא מה שנקרא "חובש כיפה"). אבל, מסורת ודת אלה עניינים אישיים ולכל אחד הזכות לחיות על פי אמונתו וזאת כל עוד אין פגיעה באנשים אחרים (עיקרון "הרב תרבותיות" ולא "ריבוי תרבויות"). שתהיה שנה טובה לכולם.
 

alantan

New member
תמונה 02: שלטומאניה חלק א'

סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
תמונה 02: שלטומאניה חלק א'
איך אפשר בלי השלטומאניה?
 

אורי404

New member
../images/Emo6.gif אגב, איך הגעתם?

תמונה 02: שלטומאניה חלק א'
איך אפשר בלי השלטומאניה?
אגב, איך הגעתם?
האם רכבתתם באופניים, כדי לצלם?
 

alantan

New member
תמונה 03: מתקרבים לבית ספר הולץ

סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
תמונה 03: מתקרבים לבית ספר הולץ
כפי שניתן לראות בתמונה, המצולמת מכיוון דרום, הרבה עדיין לא נעשה. הצריפים הגדולים ברקע שייכים לבית הספר, וישארו במקומם. לפי דברי דניאל, הצריף הקטן יותר שבחזית, ואשר ממתין להריסה, כלל לא שייך לבית הספר.
 

alantan

New member
תמונה 04: הצריף שעומד לפני הריסה

סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
תמונה 04: הצריף שעומד לפני הריסה
כאן ניתן לראות את אותו הצריף שהזכרתי מכיוון צפון, הממתין לבולדוזרים. ניתן להבחין שנעשתה עבודת טרום-סלילה מצפון לצריף. ברגע שתסתיים הסלילה, תוסט הכביש התחתי, כלומר רמפת היציאה הקרקעית מהאיילון לדרך קיבוץ גלויות.
 

alantan

New member
תמונה 05: ,,אוזן" בגשר המחלף

סקירה של מחלף חולון-קיבוץ גלויות
כפי ששנינו הבטחנו לפני כחודשיים, היום בעלות השחר נפגשנו דניאל בוכמן ואנוכי במחלף קיבוץ גלויות על מנת לסקור את פרוייקט הרחבת נתיבי איילון והכנת רצועה לרכבת. מיעוט כלי הרכב נותן הזדמנות לתעד דברים ממקומות שלא זוכים לביקור המצלמה ביום רגיל. כמו כן, זה נותן לי אפשרות להראות לפורום דרכים בבריטניה מה זה יום כיפור בארץ! להפתעתי יש לי זמן מחשב מכיוון שמורן עסוקה בלצפות בסרט עם חמתי (,,הגשרים של מחוז מדיסון" למי שתוהה). לפיכך מהר עשיתי הקטנה וחידוד. אני ממתין שדניאל גם ,,ירביץ אותה" עם התמונות שלו, כי נראה לי שיש לו מבחר לא קטן של תמונות מזוויות שונות ומשונות. טוב, נתחיל...
תמונה 05: ,,אוזן" בגשר המחלף
כאן רואים את ה,,אוזן" שנבנה מראש, או אז בשנות התשעים. בניגוד לכמה טענות שמועלות השכם וערב כאילו סללו את הכביש בלי להעלות את קו הרכבת על דעתם, ההכנה הזו היא עדות לכך שידעו טוב מאוד שיום יבוא, וייאלצו להסיט את הכביש מזרחה. לאחר שיתפנה הכביש מלמטה (ראו תמונה 04), יוקם גשר מעליו שיתחבר לאוזן הזו. הכביש יעבור על הגשר החדש ותתפנה רצועה לקו הרכבת. קו הרכבת יעבור בשטח שבו נמצא כעת הדשא שליד השילוט האלקטרוני וימשיך על הגשר הקיים שמשמאל למצלמה. השאלה שמעניינת אותי כעת היא האם הגשר הקיים הוא מספיק חזק לרכבת או שמא יאלצו לפרקו ולבנות גשר חדש תחתיו?
 

mauzer

New member
אם אני זוכר נכון

תמונה 05: ,,אוזן" בגשר המחלף
כאן רואים את ה,,אוזן" שנבנה מראש, או אז בשנות התשעים. בניגוד לכמה טענות שמועלות השכם וערב כאילו סללו את הכביש בלי להעלות את קו הרכבת על דעתם, ההכנה הזו היא עדות לכך שידעו טוב מאוד שיום יבוא, וייאלצו להסיט את הכביש מזרחה. לאחר שיתפנה הכביש מלמטה (ראו תמונה 04), יוקם גשר מעליו שיתחבר לאוזן הזו. הכביש יעבור על הגשר החדש ותתפנה רצועה לקו הרכבת. קו הרכבת יעבור בשטח שבו נמצא כעת הדשא שליד השילוט האלקטרוני וימשיך על הגשר הקיים שמשמאל למצלמה. השאלה שמעניינת אותי כעת היא האם הגשר הקיים הוא מספיק חזק לרכבת או שמא יאלצו לפרקו ולבנות גשר חדש תחתיו?
אם אני זוכר נכון
זה פעם שימש לעליה לגשר לפני שגשר הולץ נפתח ( היו עוברים את הצומת ואז היו עולים ).
 

XrayCharlie

New member
ממש לא

אם אני זוכר נכון
זה פעם שימש לעליה לגשר לפני שגשר הולץ נפתח ( היו עוברים את הצומת ואז היו עולים ).
ממש לא
לפני שהגשר הזה נפתח מי שהגיע מחולון פנה בצומת ימינה ולאחר חציית כביש 1 / נתיבי איילון הוא פנה שמאלה (פניה שקיימת גם היום למגיעים מקיבוץ גלויות מצד אחד ודרך לוד מצד שני) ונכנס לאיילון ליד מגרש הכדורגל של השכונה. בעבר חשבתי שהמדרגה הזו היא אופציה להרחבת הכביש. אני לא בטוח שזה נבנה עבור פינוי מקום לרכבת אבל היום ישתמשו בזה לכך.
 
הוא כן צודק

ממש לא
לפני שהגשר הזה נפתח מי שהגיע מחולון פנה בצומת ימינה ולאחר חציית כביש 1 / נתיבי איילון הוא פנה שמאלה (פניה שקיימת גם היום למגיעים מקיבוץ גלויות מצד אחד ודרך לוד מצד שני) ונכנס לאיילון ליד מגרש הכדורגל של השכונה. בעבר חשבתי שהמדרגה הזו היא אופציה להרחבת הכביש. אני לא בטוח שזה נבנה עבור פינוי מקום לרכבת אבל היום ישתמשו בזה לכך.
הוא כן צודק
בהתחלה בכדי לרדת לאיילון, אכן היה צריך לפנות ימינה לחצות את איחלון ולפנות שמאלה.. אבל פספסת שלב,- אח"כ פתחו את הרמפה שיורדת לאילון, אבל עוד לא היה גשר מעל לרחוב קיבוץ גלויות, ולכן החיבור היה ישר אחרי הרמזור (מכיון חולון- היו ממשיכים ישר ועולים לרמפה לכיון איילון, איפה שה"אוזן" צולמה).
 
איילון

הוא כן צודק
בהתחלה בכדי לרדת לאיילון, אכן היה צריך לפנות ימינה לחצות את איחלון ולפנות שמאלה.. אבל פספסת שלב,- אח"כ פתחו את הרמפה שיורדת לאילון, אבל עוד לא היה גשר מעל לרחוב קיבוץ גלויות, ולכן החיבור היה ישר אחרי הרמזור (מכיון חולון- היו ממשיכים ישר ועולים לרמפה לכיון איילון, איפה שה"אוזן" צולמה).
איילון
 

talitalitali

New member
זה בדיוק מה שטענתי

תמונה 05: ,,אוזן" בגשר המחלף
כאן רואים את ה,,אוזן" שנבנה מראש, או אז בשנות התשעים. בניגוד לכמה טענות שמועלות השכם וערב כאילו סללו את הכביש בלי להעלות את קו הרכבת על דעתם, ההכנה הזו היא עדות לכך שידעו טוב מאוד שיום יבוא, וייאלצו להסיט את הכביש מזרחה. לאחר שיתפנה הכביש מלמטה (ראו תמונה 04), יוקם גשר מעליו שיתחבר לאוזן הזו. הכביש יעבור על הגשר החדש ותתפנה רצועה לקו הרכבת. קו הרכבת יעבור בשטח שבו נמצא כעת הדשא שליד השילוט האלקטרוני וימשיך על הגשר הקיים שמשמאל למצלמה. השאלה שמעניינת אותי כעת היא האם הגשר הקיים הוא מספיק חזק לרכבת או שמא יאלצו לפרקו ולבנות גשר חדש תחתיו?
זה בדיוק מה שטענתי
הם ידעו היטב שיום יבוא וייאלצו להזיז את הגשר (למעשה שני גשרים) מזרחה... פשוט לא היה אכפת להם. מה, המיליונים ייצאו מהכיס שלהם? לא. הג'ובים שלהם יהיו בסכנה? לא, עד אז הם כבר יעברו עשרה תפקידים. הבוסים שלהם יכעסו? לא, עד אז יתחלפו הבוסים עשרים פעם. אז למה להתאמץ ולתכנן תכנון משולב? אז המדינה הפסידה 200-300 מיליון ש"ח, אז הנהגים יעמדו עוד עשרים שנה בפקק, אז תושבי חולון/בת ים/ראשל"צ/יבנה/אשדוד יחכו עוד 25 שנה לרכבת מהירה לת"א. אז מה?!?!? למי אכפת?! בושה וחרפה.
 

alantan

New member
אני פשוט לא מסכים עם הקביעה שלך

זה בדיוק מה שטענתי
הם ידעו היטב שיום יבוא וייאלצו להזיז את הגשר (למעשה שני גשרים) מזרחה... פשוט לא היה אכפת להם. מה, המיליונים ייצאו מהכיס שלהם? לא. הג'ובים שלהם יהיו בסכנה? לא, עד אז הם כבר יעברו עשרה תפקידים. הבוסים שלהם יכעסו? לא, עד אז יתחלפו הבוסים עשרים פעם. אז למה להתאמץ ולתכנן תכנון משולב? אז המדינה הפסידה 200-300 מיליון ש"ח, אז הנהגים יעמדו עוד עשרים שנה בפקק, אז תושבי חולון/בת ים/ראשל"צ/יבנה/אשדוד יחכו עוד 25 שנה לרכבת מהירה לת"א. אז מה?!?!? למי אכפת?! בושה וחרפה.
אני פשוט לא מסכים עם הקביעה שלך
איך הגעת למסקנה שהמדינה הפסידה 200-300 מליון ש"ח? האם אתה בטוח שזוהי העלות של פיצול הבניה לשני שלבים? ואולי ההפרש הוא הרבה יותר קטן? מאיפה הסכומים הללו? האם אתה בטוח שגשר הכביש הקיים יהרס או שמא הוא ישמש את מסילת הרכבת במקום את הכביש? בנוסף, ספרת את הפסד הכסף שכל שנה של עיכוב בפתיחת הגשר הראשוני היתה גוררת? היה באמת שווה לחכות 3 עד 6 שנים על מנת לסיים עם הפינוי של בי"ס הולץ ולא לסיים את המחלף כבר אז? רכבת ישראל לא הייתה מוכנה דאז להתחלת בניית הקו לחולון, ואף לא הייתה מתוקצבת לכך (היא הייתה שייכת לרשות הנמלים עדיין). האם היה שווה לאוצר לשלם כספי פיצויים ולהפסיד את הריבית על הכסף? אני משער שאילו היו עושים כך לא היו חסרים חכמים שהיו מבכים על ההשקעה המתבצעת לריק. הייתי שמח אם תוכל להביא את המספרים המדוייקים (שאגב, גם לי אין אותם), על מנת שנוכל להגיע למסקנות קצת פחות חפוזות.
 

talitalitali

New member
עיין בארכיון

אני פשוט לא מסכים עם הקביעה שלך
איך הגעת למסקנה שהמדינה הפסידה 200-300 מליון ש"ח? האם אתה בטוח שזוהי העלות של פיצול הבניה לשני שלבים? ואולי ההפרש הוא הרבה יותר קטן? מאיפה הסכומים הללו? האם אתה בטוח שגשר הכביש הקיים יהרס או שמא הוא ישמש את מסילת הרכבת במקום את הכביש? בנוסף, ספרת את הפסד הכסף שכל שנה של עיכוב בפתיחת הגשר הראשוני היתה גוררת? היה באמת שווה לחכות 3 עד 6 שנים על מנת לסיים עם הפינוי של בי"ס הולץ ולא לסיים את המחלף כבר אז? רכבת ישראל לא הייתה מוכנה דאז להתחלת בניית הקו לחולון, ואף לא הייתה מתוקצבת לכך (היא הייתה שייכת לרשות הנמלים עדיין). האם היה שווה לאוצר לשלם כספי פיצויים ולהפסיד את הריבית על הכסף? אני משער שאילו היו עושים כך לא היו חסרים חכמים שהיו מבכים על ההשקעה המתבצעת לריק. הייתי שמח אם תוכל להביא את המספרים המדוייקים (שאגב, גם לי אין אותם), על מנת שנוכל להגיע למסקנות קצת פחות חפוזות.
עיין בארכיון
הנושא עלה כאן ודנו בו באריכות, בפירוט ובנימוקים. לא כולם הסכימו איתי וגם אתה לא חייב. תאמין לי שאני לא מתרגז אם מישהו לא מסכים איתי. מה שמרגיז אותי כאן זה הטמטום וקוצר הראיה של הרשויות ולא מחלוקת כזו או אחרת בפורום. מאחר שאין לי כוונה לטחון מים, רק כמה מילים בקצרה: החברות המבצעות עצמן מכריזות על פירוק הגשרים הקיימים בשני המחלפים ובנייתם מחדש. מכאן שכל גשר נבנה פעמיים ועלות בניה אחת היא בזבוז. הבזבוז נמשך בהפרשים בין עלות הפיצויים של אז להיום וכמובן מספר המפוצים שגדל בטור הנדסי לעומת שנות השמונים. רוצה עוד? עלויות הבניה אז היו נמוכות יותר. רוצה עוד? עלויות עשרים וחמש שנה של פקקים, זיהום אוויר ודלק בגלל אי בניית הרכבת. הנימוק שבחרת רק מדגיש את טענתי. ברור שהרכבת לא היתה מתוקצבת לבניית הקו. זהו המחדל הגדול! במקום לתכנן ולתקצב את הפרוייקט במשולב תכננו את חלקיו בנפרד. זוהי הבכיה לדורות. והעלות למשק מגמדת כל "ריבית" דמיונית שהאוצר היה מרוויח. דרך אגב, לפי ההגיון שלך אסור להשקיע אף פעם בשום פרוייקט תשתית כי אז מפסידים את הריבית על הכסף... אבל נדמה לי שההחמצה הכי גדולה, שלא נתת עליה את הדעת, היא בתחום הפיננסי. האוצר מסכים היום שהקו לראשון מערב הוא הקו היחיד שכדאי כלכלית גם מההסתכלות הצרה והמוגבלת ששררה באוצר במשך חמישים שנה - כלומר מבחינת עלות בניה ותפעול מול הכנסות מכרטיסים. וזאת משום שמדובר בקו קצר מאד גיאוגרפית שצפוי לשמש אוכלוסיה גדולה מאד. ולמרות זאת, במקום לתקצב ולבנות ולהפעיל דווקא את הקו הזה לפני כל קו אחר - אפילו לפני המשך איילון דרום , אם הדבר היה הכרחי - קברו אותו לעשרים וחמש שנה. ספק בעיניי אם אפשר אפילו לחשב את ההפסד העצום שנגרם למשק ולמדינה מהמחדל הזה, אבל אם אתה רוצה לטמון את הראש בחול ולהעמיד פנים שהכל סבבה (כמאמר הדג נחש) - זכותך המלאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה