חצי
פורסמה בקשת RFI לשירותי ייעוץ וניהול הקמת נמל תעופה

מצב
הנושא נעול.

syules

New member
מכירה את פיזור ההבטחות הזה

"ולא, בפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים.
גם לא בבתי ספר."

בכתבה מאתמול, שר התחבורה מצוטט כאומר בפירוש:
"גם נושא התעופה בטיפול. רמת דויד כמובן, שם יוקם שדה. טיסות לצפון הן מצרך שמצוי בחסר. צבא ההגנה לישראל מוכן לצמצם את הטיסות הצבאיות -וברמת דויד יוקם השדה הבינלאומי גליל. אנו נצמצם רעשים והשדה יהיה מנוף אדיר. יהיו כבישים. רכבות. נמל חדש בחיפה. שדה תעופה מחודש בחיפה. כך הגליל יהיה במקום שעליו להיות."
[URL]http://www.calcalist.co.il/conference/articles/0,7340,L-3710462,00.html[/URL]

אז "כמי שיודעים מעט מאוד על מה שקורה מאחורי הקמת השדה ברמת דוד", למי עלינו להאמין? לבפירוש שאת כותבת או לבפירוש ששר התחבורה אמר?
מכירה את פיזור ההבטחות הזה
הוא גם צוטט בעיתון כאומר שיביא לרמת דוד מטוסים שלא עושים רעש...
אני תוהה היכן הוא החביא אותם עד עכשיו ולמה לא גילה לתושבים סביב נתב"ג שיש באמתחתו מטוסים שקטים, הוא רק בוחר לא להשתמש בהם.
נו, זה הכל שטויות ופוליטיקה. אם היה רוצה לצמצם רעשים כבר מזמן היה אומר איך. הוא לא מוכן לדבר עם תושבי האזור ולא עם ראשי הרשויות באזור.
הוא פועל לבד, מהר, מאחורי הקלעים.
והנה הכתבה/בדיחה עצובה:
http://www.colbonews.co.il/חדשות/אנחנו-מקימים-שדה-תעופה-בינלאומי-ברמת-ד/
 
כתבת שבפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים

מכירה את פיזור ההבטחות הזה
הוא גם צוטט בעיתון כאומר שיביא לרמת דוד מטוסים שלא עושים רעש...
אני תוהה היכן הוא החביא אותם עד עכשיו ולמה לא גילה לתושבים סביב נתב"ג שיש באמתחתו מטוסים שקטים, הוא רק בוחר לא להשתמש בהם.
נו, זה הכל שטויות ופוליטיקה. אם היה רוצה לצמצם רעשים כבר מזמן היה אומר איך. הוא לא מוכן לדבר עם תושבי האזור ולא עם ראשי הרשויות באזור.
הוא פועל לבד, מהר, מאחורי הקלעים.
והנה הכתבה/בדיחה עצובה:
http://www.colbonews.co.il/חדשות/אנחנו-מקימים-שדה-תעופה-בינלאומי-ברמת-ד/
כתבת שבפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים
האם יש לך סימוכין למה שאת טוענת שבפירוש נאמר מראש, כאשר את בעצמך מביאה כתבת שבה נאמר אחרת?
למה שנאמין לך ולא למה שכתוב גם בכתבה שאת עצמך הבאת לכאן?
 

Bus Nerd

Active member
אתם בוכים שאין עבודות בצפון, ואז לא רוצים משהו שיביא עבודה?

מאד מקווה שהשדה לא יוקם ברמת דוד (או: דברים שלא סיפרו לכם)
כפעילה נגד השדה ותושבת המקום אני יכולה לומר שאתם יודעים מעט מאד על מה קורה מאחורי הקמת השדה ברמת דוד.
אמנם התקבלה החלטת ממשלה אולם היא התקבלה ללא בדיקה וללא שקילת כל הגורמים.
מאז קבלת ההחלטה ועד היום לא נעשו בדיקות ולא נלקחו בחשבון נושאי רעשים, זיהום אוויר, עומסי תנועה ועוד.
האזור לא מתאים לזה כלל. כבר היום כל היישובים פקוקים מאד רוב שעות היום וכביש 6 העתידי, המנהרות, המחלפים והגשרים יסייעו רק לפיתרון המצב כיום אולם לא תוכננו לנהירת מאות אלפים לשדה תעופה.

גם אין סיכוי שנושאים אלו יילקחו בחשבון מפני שהשדה לא יהיה בבעלות רש"ת אלא בבעלות טייקון שממש לא יעניין אותו מזיהום אוויר או מרעשים מאחר והוא לא יגור באיזור, הוא רק יגזור קופון.
כל מי שחושב שזה יפתור את בעית האבטלה טועה מכיוון שכמעט ואין אבטלה בעמק ונשמח לעוד מפעלי הייטק כמו הקיימים ביקנעם ומגדל העמק ולא בשדה תעופה שייצר עבודה בעיקר לעובדי קבלן במשכורות נמוכות.
כל השדות הירוקים יהפכו לבטון ופני העמק ישתנו לגמרי.

לפני שאתם מגלגלים עיניים וזורקים שכבר התרגלנו לרעש של חיל האוויר ולכן אין לנו על מה לקטר, אספר שחיל האוויר לא טס בלילות ולא בסופי שבוע (אלא אם כן יש צורך מיידי) ולכן איכות החיים שלנו נשמרת.
השדה האזרחי בבעלות הטייקון יפעל כל ימות השנה (מלבד יום הכיפורים), ביום ובלילה. מתוכננות טיסות כל כ 10 דקות, מעל היישובים רמת ישי, שדה יעקב (שהוא יישוב דתי), כפר יהושע ועוד. גם ביום וגם בלילה וגם בסופי שבוע.
לא כמו בנתב"ג - *כל שעות היום*.
תוסיפו לזה את העובדה שהשדה האזרחי יתקיים לצד השדה הצבאי שגם הוא ימשיך להיות פעיל.
כמו כן יש צורך בהתאמת מסלול אחד ברמת דוד למסלול אזרחי.
פעולה שתעלה יותר מהתאמת שדה התעופה בחיפה לשדה בינ"ל (בהתאם לבדיקות מקצועיות שנעשו) וזה אומר הארכת המסלול כך שיתקרב כ 2 ק"מ לבתי התושבים ברמת ישי ולבתי הספר (שלא יוכלו ללמד ברעש הצפוי).
השדה האזרחי ישתמש במסלול אחד בלבד וכל נטל הפעילות תהיה אך ורק עליו.
זה אומר שיש כמה ישובים שפשוט אפשר לסגור אותם כבר עכשיו כי לא ניתן יהיה לקיים בהם חיים נורמאלים עם המראות ונחיתות כל 10 דקות.
ולא, בפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים. גם לא בבתי ספר.

אז בבקשה, לפני שאתם חושבים על נוחות טיסת הלואו קוסט הבאה שלכם (כי לזה השדה יהיה מיועד, בעצם), תחשבו על הדרך שבה מתקבלות החלטות ממשלה - כבולדוזר תוקפני, בלי התחשבות באזרחים.

מציעה לכם להביט בהחלטות משרד התחבורה מהשנים הקודמות. הן היו (ועדיין) בעד נבטים וגם תושבי הנגב רוצים בנבטים, אולם חיל האוויר נוהג במדינה כאילו היא שלו ומשרד התחבורה בחר לו יעד חדש להרוס.

העמק הוא יפה, העמק הוא ירוק.
נשמח אם יישאר כך ולא ייהרס בשל טיסות לואו קוסט.
אתם בוכים שאין עבודות בצפון, ואז לא רוצים משהו שיביא עבודה?
שדה תעופה מביא אלפי משרות חדשות, זה ידוע. לא רק בשדה עצמו, אלא גם בענף התיירות, בענף התחבורה, בענף השירותים. הוא מושך איזורי תעשייה כי נוח יותר לייבואנים ולייצואנים לשבת ליד שדה שממנו אפשר לשלוח או לקבל סחורה מאירופה. הוא מושך גם הייטק, כמו למשל באיזור התעשייה "אירפורט סיטי" שלייד נתב"ג, ומכניס המוווווון כסף למעוצות המקומיות והאזוריות שבסביבתו, מה שיאפשר שיפור השירות לתושבים מבחינת תשתיות, חינוך ומבני ציבור.

אי אפשר פשוט להכריח חברות להגיע לצפון. זה לא משתלם כרגע לרובן. אבל שדה תעופה כזה יספק מוקד משיכה שכן ימשוך חברות לצפון, כולל יקנעם, נצרת, ואפילו עפולה.

ניהול של השדה לא ע"י רש"ת זה לא בהכרח דבר רע, ורש"ת והמדינה עדיין יפקחו על השדה, אפילו באופן הדוק יותר ממה שמפקחים על נתב"ג.

בקשר לרעש, בתור מישהו שגר ליד נתב"ג, ממש מתחת לנתיב נחיתת המטוסים - זה לא מפריע לי. בכלל לא. גם לא חייבים בהכרח להשתמש במסלול 15/33 שמכוון לרמת ישי, אפשר להשתמש במסלול 11/29 - עד שהמטוס יגיע משם לאיזור יישוב הוא כבר יהיה גבוה מספיק כדי לא לעשות רעש.
ושוב, אני גר ליד נתב"ג - המקומות היחידים שיש בהם רעש הם אלו ש*בדיוק* מתחת לנתיב, כמה מטרים מחוץ לנתיב הרעש לא כזה קריטי ולא כזה מפריע.

אתם אומרים ש"כל העמק יהפוך לבטון"... אבל, השטח שרוצים להשתמש בו הוא שטח של השדה הצבאי, לא שטח של שדות. וזה רק חלק קטן מהעמק, לא כולו.



אני לא טס בlowcost, ולא משתלם לי לנסוע צפונה במקום לקחת טיסה מנתב"ג. אבל אחרים כן. כל תושבי הצפון יוכלו לנסוע הרבה פחות כדי להגיע לטיסות שלהם ולחזור מהן, ויגיעו הרבה יותר תיירים לעמק.

הצפון קורס וחייבים להציל אותו, ושדה תעופה זה יופי של דרך לעשות את זה.
בסופו של דבר לא משנה כמה קווי רכבת ייבנו וכמה כבישים ומחלפים יסללו, הצפון לא יינצל אם הממשלה לא תשקיע בו באופן רציני. יש לזכור גם שרוב תושבי הצפון בחרו בליכוד, שהמדיניות הכלכלית שלו היא קפיטליסטית לחלוטין. הדרך הקיפטליסטית לעזור לצפון היא לבנות שדה תעופה ולתת אותו לזכיין שיפעיל אותו.
אם רציתם "לשמור על הסביבה" ושהמדינה תנקוט במדיניות כלכלית סוציאליסטית שתתמוך בצפון במקום (יש כל מיני דברים שאפשר לעשות), אולי הייתם צריכים להצביע למפלגה אחרת שחורטת את הסביבה או את הסוציאליזם על דגלה.
 

jp3raptor

Member
מסכים 100%. בנוסף טענת התנועה פשוט מגוחכת

אתם בוכים שאין עבודות בצפון, ואז לא רוצים משהו שיביא עבודה?
שדה תעופה מביא אלפי משרות חדשות, זה ידוע. לא רק בשדה עצמו, אלא גם בענף התיירות, בענף התחבורה, בענף השירותים. הוא מושך איזורי תעשייה כי נוח יותר לייבואנים ולייצואנים לשבת ליד שדה שממנו אפשר לשלוח או לקבל סחורה מאירופה. הוא מושך גם הייטק, כמו למשל באיזור התעשייה "אירפורט סיטי" שלייד נתב"ג, ומכניס המוווווון כסף למעוצות המקומיות והאזוריות שבסביבתו, מה שיאפשר שיפור השירות לתושבים מבחינת תשתיות, חינוך ומבני ציבור.

אי אפשר פשוט להכריח חברות להגיע לצפון. זה לא משתלם כרגע לרובן. אבל שדה תעופה כזה יספק מוקד משיכה שכן ימשוך חברות לצפון, כולל יקנעם, נצרת, ואפילו עפולה.

ניהול של השדה לא ע"י רש"ת זה לא בהכרח דבר רע, ורש"ת והמדינה עדיין יפקחו על השדה, אפילו באופן הדוק יותר ממה שמפקחים על נתב"ג.

בקשר לרעש, בתור מישהו שגר ליד נתב"ג, ממש מתחת לנתיב נחיתת המטוסים - זה לא מפריע לי. בכלל לא. גם לא חייבים בהכרח להשתמש במסלול 15/33 שמכוון לרמת ישי, אפשר להשתמש במסלול 11/29 - עד שהמטוס יגיע משם לאיזור יישוב הוא כבר יהיה גבוה מספיק כדי לא לעשות רעש.
ושוב, אני גר ליד נתב"ג - המקומות היחידים שיש בהם רעש הם אלו ש*בדיוק* מתחת לנתיב, כמה מטרים מחוץ לנתיב הרעש לא כזה קריטי ולא כזה מפריע.

אתם אומרים ש"כל העמק יהפוך לבטון"... אבל, השטח שרוצים להשתמש בו הוא שטח של השדה הצבאי, לא שטח של שדות. וזה רק חלק קטן מהעמק, לא כולו.



אני לא טס בlowcost, ולא משתלם לי לנסוע צפונה במקום לקחת טיסה מנתב"ג. אבל אחרים כן. כל תושבי הצפון יוכלו לנסוע הרבה פחות כדי להגיע לטיסות שלהם ולחזור מהן, ויגיעו הרבה יותר תיירים לעמק.

הצפון קורס וחייבים להציל אותו, ושדה תעופה זה יופי של דרך לעשות את זה.
בסופו של דבר לא משנה כמה קווי רכבת ייבנו וכמה כבישים ומחלפים יסללו, הצפון לא יינצל אם הממשלה לא תשקיע בו באופן רציני. יש לזכור גם שרוב תושבי הצפון בחרו בליכוד, שהמדיניות הכלכלית שלו היא קפיטליסטית לחלוטין. הדרך הקיפטליסטית לעזור לצפון היא לבנות שדה תעופה ולתת אותו לזכיין שיפעיל אותו.
אם רציתם "לשמור על הסביבה" ושהמדינה תנקוט במדיניות כלכלית סוציאליסטית שתתמוך בצפון במקום (יש כל מיני דברים שאפשר לעשות), אולי הייתם צריכים להצביע למפלגה אחרת שחורטת את הסביבה או את הסוציאליזם על דגלה.
מסכים 100%. בנוסף טענת התנועה פשוט מגוחכת
מגוכך שמשתמשים בטענה של "עמוס פה גם ככה"

באיזור של רמת דוד יש 3-4 פרויקטים תחבורתיים שאמורים להגביר באופן משמעותי את קיבולת התנועה של האיזור.


בנוסף אני מעריך ששדה תעופה אזרחי ברמת דוד יוביל לקידום של פרויקטים תחבורתיים שנמצאים כרגע במקרר

-מיחלוף כביש ואדי ערה
-הכפלת מסילת העמק (לפחות עד עפולה)
-מסילת עירון

NIMBY NIMBY ועוד NIMBY
 

Bus Nerd

Active member
בנוסף, רוב הישראלים לא באים לשדה התעופה ברכב הפרטי

מסכים 100%. בנוסף טענת התנועה פשוט מגוחכת
מגוכך שמשתמשים בטענה של "עמוס פה גם ככה"

באיזור של רמת דוד יש 3-4 פרויקטים תחבורתיים שאמורים להגביר באופן משמעותי את קיבולת התנועה של האיזור.


בנוסף אני מעריך ששדה תעופה אזרחי ברמת דוד יוביל לקידום של פרויקטים תחבורתיים שנמצאים כרגע במקרר

-מיחלוף כביש ואדי ערה
-הכפלת מסילת העמק (לפחות עד עפולה)
-מסילת עירון

NIMBY NIMBY ועוד NIMBY
בנוסף, רוב הישראלים לא באים לשדה התעופה ברכב הפרטי
החנייה מבוקשת ביותר ולכן היא מצרך יקר ערך. מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך עד שדה התעופה ומשאירים בו את המכונית. תרומה של שדה תעופה לפקקים היא מינורית.
 

jp3raptor

Member


בנוסף, רוב הישראלים לא באים לשדה התעופה ברכב הפרטי
החנייה מבוקשת ביותר ולכן היא מצרך יקר ערך. מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך עד שדה התעופה ומשאירים בו את המכונית. תרומה של שדה תעופה לפקקים היא מינורית.
 

syules

New member
אם אתה "בונה" על רכבת ישראל, כנראה לא נסעת איתה לעמק

בנוסף, רוב הישראלים לא באים לשדה התעופה ברכב הפרטי
החנייה מבוקשת ביותר ולכן היא מצרך יקר ערך. מעטים האנשים שנוסעים כל הדרך עד שדה התעופה ומשאירים בו את המכונית. תרומה של שדה תעופה לפקקים היא מינורית.
אם אתה "בונה" על רכבת ישראל, כנראה לא נסעת איתה לעמק
רכבת העמק מחברת את העמק ל...חיפה.
מי שרוצה להגיע למרכז הארץ צריך להחליף בחיפה רכבת.
לפני שקו הרכבת נחנך היו הרבה ציפיות ממנו אך היום, כשהבינו שהוא לא נוח, הוא בקושי בשימוש.
אנשים מעדיפים לנסוע למרכז הארץ עם הרכבים הפרטיים שלהם דרך כביש 6 מאשר לעלות על רכבת לחיפה ומשם למרכז.
הרכבת אולי נוחה למי שגר בעמק ועובד במת"מ אך הייעוד שלה הוא לא לשדה תעופה אלא להעברת סחורות (בעתיד).

ומי בכלל יכול להבטיח שאם אתם גרים במרכז ותזמינו טיסה היא לא תצא מרמת דוד ולהיפך - שתושבי העמק יטוסו מנתב"ג?
זה מתכון בדוק להרבה רכבים על הכביש.
 

Bus Nerd

Active member
אף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו

אם אתה "בונה" על רכבת ישראל, כנראה לא נסעת איתה לעמק
רכבת העמק מחברת את העמק ל...חיפה.
מי שרוצה להגיע למרכז הארץ צריך להחליף בחיפה רכבת.
לפני שקו הרכבת נחנך היו הרבה ציפיות ממנו אך היום, כשהבינו שהוא לא נוח, הוא בקושי בשימוש.
אנשים מעדיפים לנסוע למרכז הארץ עם הרכבים הפרטיים שלהם דרך כביש 6 מאשר לעלות על רכבת לחיפה ומשם למרכז.
הרכבת אולי נוחה למי שגר בעמק ועובד במת"מ אך הייעוד שלה הוא לא לשדה תעופה אלא להעברת סחורות (בעתיד).

ומי בכלל יכול להבטיח שאם אתם גרים במרכז ותזמינו טיסה היא לא תצא מרמת דוד ולהיפך - שתושבי העמק יטוסו מנתב"ג?
זה מתכון בדוק להרבה רכבים על הכביש.
אף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו
אנשים לוקחים מונית, או טרמפ, או אוטובוס, או רכבת. בנתב"ג נדיר מאוד שיש פקקים, ופעילות השדה החדש תהיה קטנה מבנתב"ג.

את משאירה את האוטו שלך בשדה התעופה כשאת טסה לחו"ל? אני לא מכיר אף אחד שעושה את זה.

בנוסף, אפשר להחליף רכבת, לא חייבים רכבת ישירה מכל מקום לכל מקום. לא לכל מי שגר בארץ יש רכבת ישירה לנתב"ג ובכל זאת המוני נוסעים מגיעים לנתב"ג דווקא ברכבת. אנשים יסעו ברכבת מהמרכז (או מכרמיאל, או מנהריה, או מעפולה, you get the point) ויחליפו רכבת בחיפה אם יצטרכו. כמות הנוסעים בקו העמק דווקא הוכיחה את עצמה והקו לא כזה "ריק" כמו שאת מתארת.
 

25306yosef

New member
אז בשביל מה מיועד מגרש החנייה שנועד לחניה ממושכת?

אף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו
אנשים לוקחים מונית, או טרמפ, או אוטובוס, או רכבת. בנתב"ג נדיר מאוד שיש פקקים, ופעילות השדה החדש תהיה קטנה מבנתב"ג.

את משאירה את האוטו שלך בשדה התעופה כשאת טסה לחו"ל? אני לא מכיר אף אחד שעושה את זה.

בנוסף, אפשר להחליף רכבת, לא חייבים רכבת ישירה מכל מקום לכל מקום. לא לכל מי שגר בארץ יש רכבת ישירה לנתב"ג ובכל זאת המוני נוסעים מגיעים לנתב"ג דווקא ברכבת. אנשים יסעו ברכבת מהמרכז (או מכרמיאל, או מנהריה, או מעפולה, you get the point) ויחליפו רכבת בחיפה אם יצטרכו. כמות הנוסעים בקו העמק דווקא הוכיחה את עצמה והקו לא כזה "ריק" כמו שאת מתארת.
אז בשביל מה מיועד מגרש החנייה שנועד לחניה ממושכת?
אם באמת אף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו כפי שאתה טוען, אז למה קיים מגרש חנייה שנועד לחניה ממושכת?

הרוב (שטסים במחלקות הרגילות) בוחרים שלא להגיע עם הרכב הפרטי ומעדיפים מונית או אוטובוס או רכבת, אבל יש סוג מסויים של אנשים שטסים רק במחלקה ראשונה או במחלקת עסקים וגם מבקרים דרך קבע בטרקליני ה-VIP, אני מניח שסוג אנשים זה מגיע לשדה התעופה רק עם הרכב הפרטי שלו.

בכל מקרה, טענתך שאף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו אינה נכונה. נכון היה אם היית כותב שהרוב לא מגיעים לשדה התעופה ברכב שלהם.
 

tenen

New member
זה בשביל המיעוט הזניח שכן עושה את זה

אז בשביל מה מיועד מגרש החנייה שנועד לחניה ממושכת?
אם באמת אף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו כפי שאתה טוען, אז למה קיים מגרש חנייה שנועד לחניה ממושכת?

הרוב (שטסים במחלקות הרגילות) בוחרים שלא להגיע עם הרכב הפרטי ומעדיפים מונית או אוטובוס או רכבת, אבל יש סוג מסויים של אנשים שטסים רק במחלקה ראשונה או במחלקת עסקים וגם מבקרים דרך קבע בטרקליני ה-VIP, אני מניח שסוג אנשים זה מגיע לשדה התעופה רק עם הרכב הפרטי שלו.

בכל מקרה, טענתך שאף אחד לא בא לשדה התעופה ברכב שלו אינה נכונה. נכון היה אם היית כותב שהרוב לא מגיעים לשדה התעופה ברכב שלהם.
זה בשביל המיעוט הזניח שכן עושה את זה
גם מיעוט זניח מהמון נוסעים זה מגרש חניה גדול. המחיר יקר מאוד, לרוב יותר יקר ממונית.
אם אתה גר באילת וחוזר לנתבג בלילה אין לך ברירה אלא להשאיר שם רכב.
אם אתה בכסא גלגלים לך תבנה על מונית מתאימה שתחזיר אותך.
מגרש חניה צריך בשביל החריג ולא בשביל הכלל, אם מגרש החנייה היה מיועד לכולם הוא היה צריך להיות גדול פי כמה.
 

syules

New member
אני אוהבת את התגובות של הנימבי

מסכים 100%. בנוסף טענת התנועה פשוט מגוחכת
מגוכך שמשתמשים בטענה של "עמוס פה גם ככה"

באיזור של רמת דוד יש 3-4 פרויקטים תחבורתיים שאמורים להגביר באופן משמעותי את קיבולת התנועה של האיזור.


בנוסף אני מעריך ששדה תעופה אזרחי ברמת דוד יוביל לקידום של פרויקטים תחבורתיים שנמצאים כרגע במקרר

-מיחלוף כביש ואדי ערה
-הכפלת מסילת העמק (לפחות עד עפולה)
-מסילת עירון

NIMBY NIMBY ועוד NIMBY
אני אוהבת את התגובות של הנימבי
כתבת את זה גם לתושבי חיפה והקריות כשהפגינו נגד הרחבת בז"ן?
כי גם זה יביא עבודה בסופו של דבר.
וזכותי להיות נימבי. אתה מוזמן להקים שדה תעופה כזה 2 ק"מ מהבית *שלך*.
אני לא בחרתי לגור ליד כזה.
האפשרות של חיפה היא הכי טובה. היא לא פוגעת באיכות החיים של אף אחד.
שדה שם גם לא יעלה כמו שינוי השדה ברמת דוד.
אבל ככה זה כשהכסף מדבר ומה שטייקונים מחליטים זה מה שיתקבל בסופו של דבר.
 

Bus Nerd

Active member
יש שדה תעופה כזה שני ק"מ מהבית שלי.

אני אוהבת את התגובות של הנימבי
כתבת את זה גם לתושבי חיפה והקריות כשהפגינו נגד הרחבת בז"ן?
כי גם זה יביא עבודה בסופו של דבר.
וזכותי להיות נימבי. אתה מוזמן להקים שדה תעופה כזה 2 ק"מ מהבית *שלך*.
אני לא בחרתי לגור ליד כזה.
האפשרות של חיפה היא הכי טובה. היא לא פוגעת באיכות החיים של אף אחד.
שדה שם גם לא יעלה כמו שינוי השדה ברמת דוד.
אבל ככה זה כשהכסף מדבר ומה שטייקונים מחליטים זה מה שיתקבל בסופו של דבר.
יש שדה תעופה כזה שני ק"מ מהבית שלי.
קוראים לו נתב"ג, אולי יצא לך לבקר בו בעבר.

בכל מקרה החלופה של נבטים זו לא אופציה, אלא אם אתם רוצים לשכנע את הממשלה להעביר את "מפעל הטקסטיל" של דימונה לעמק (שכידוע לכל מי שיודע קצת היסטוריה של חיל האוויר, הוא אחת הסיבות העיקריות לחשיבות האסטרטגית של נבטים).
 

syules

New member
אתה מתייחס לנחיתות. אני מתייחסת להמראות

יש שדה תעופה כזה שני ק"מ מהבית שלי.
קוראים לו נתב"ג, אולי יצא לך לבקר בו בעבר.

בכל מקרה החלופה של נבטים זו לא אופציה, אלא אם אתם רוצים לשכנע את הממשלה להעביר את "מפעל הטקסטיל" של דימונה לעמק (שכידוע לכל מי שיודע קצת היסטוריה של חיל האוויר, הוא אחת הסיבות העיקריות לחשיבות האסטרטגית של נבטים).
אתה מתייחס לנחיתות. אני מתייחסת להמראות
שני סוגי רעשים שונים.
לגבי פיקוח של רש"ת, השבוע נכתב שהם לא עומדים בתקנים של עצמם לגבי רעשים בנתב"ג...
ולא יודעת למה ההתעקשות שלך שניתן להשתמש גם במסלול אחר.
יואל פלדשו בפירוש ציין שלא. יהיה רק מסלול אחד פעיל.

שוב אני כותבת, אם מישהו היה מנסה לדבר עם ראשי הרשויות לגבי סוג של פשרה (מסלולים, שעות, שבתות וכו') זה היה נראה אחרת.
אבל שום סוג של שיחה לא נעשתה. רק דורסנות.
ככה לא מחליטים וכך לא פותרים בעיות.

דבר נוסף, בעמק יש לא מעט מקרים של ערפל כבד (כמו הבוקר).
בשל צורתו הגאוגרפית הערפל נשאר לא מעט שעות.
אני מניחה שמטוסים הממריאים כל 10 דקות יגרמו ל"קערה" של זיהום אוויר שיישאר בעמק.
זכותנו לחשוש מנושא הרעשים והזיהום. עד כה לא נעשתה שום בדיקה בנושא.
 

jp3raptor

Member
אין שום אפשרות לשדרג את חיפה

אני אוהבת את התגובות של הנימבי
כתבת את זה גם לתושבי חיפה והקריות כשהפגינו נגד הרחבת בז"ן?
כי גם זה יביא עבודה בסופו של דבר.
וזכותי להיות נימבי. אתה מוזמן להקים שדה תעופה כזה 2 ק"מ מהבית *שלך*.
אני לא בחרתי לגור ליד כזה.
האפשרות של חיפה היא הכי טובה. היא לא פוגעת באיכות החיים של אף אחד.
שדה שם גם לא יעלה כמו שינוי השדה ברמת דוד.
אבל ככה זה כשהכסף מדבר ומה שטייקונים מחליטים זה מה שיתקבל בסופו של דבר.
אין שום אפשרות לשדרג את חיפה
אין אף גורם רציני שקשור לתעופה שבאמת מצדד בפיתרון הזה
 

syules

New member
ראינו כמה תעסוקה השדה הביא לרמלה-לוד

אתם בוכים שאין עבודות בצפון, ואז לא רוצים משהו שיביא עבודה?
שדה תעופה מביא אלפי משרות חדשות, זה ידוע. לא רק בשדה עצמו, אלא גם בענף התיירות, בענף התחבורה, בענף השירותים. הוא מושך איזורי תעשייה כי נוח יותר לייבואנים ולייצואנים לשבת ליד שדה שממנו אפשר לשלוח או לקבל סחורה מאירופה. הוא מושך גם הייטק, כמו למשל באיזור התעשייה "אירפורט סיטי" שלייד נתב"ג, ומכניס המוווווון כסף למעוצות המקומיות והאזוריות שבסביבתו, מה שיאפשר שיפור השירות לתושבים מבחינת תשתיות, חינוך ומבני ציבור.

אי אפשר פשוט להכריח חברות להגיע לצפון. זה לא משתלם כרגע לרובן. אבל שדה תעופה כזה יספק מוקד משיכה שכן ימשוך חברות לצפון, כולל יקנעם, נצרת, ואפילו עפולה.

ניהול של השדה לא ע"י רש"ת זה לא בהכרח דבר רע, ורש"ת והמדינה עדיין יפקחו על השדה, אפילו באופן הדוק יותר ממה שמפקחים על נתב"ג.

בקשר לרעש, בתור מישהו שגר ליד נתב"ג, ממש מתחת לנתיב נחיתת המטוסים - זה לא מפריע לי. בכלל לא. גם לא חייבים בהכרח להשתמש במסלול 15/33 שמכוון לרמת ישי, אפשר להשתמש במסלול 11/29 - עד שהמטוס יגיע משם לאיזור יישוב הוא כבר יהיה גבוה מספיק כדי לא לעשות רעש.
ושוב, אני גר ליד נתב"ג - המקומות היחידים שיש בהם רעש הם אלו ש*בדיוק* מתחת לנתיב, כמה מטרים מחוץ לנתיב הרעש לא כזה קריטי ולא כזה מפריע.

אתם אומרים ש"כל העמק יהפוך לבטון"... אבל, השטח שרוצים להשתמש בו הוא שטח של השדה הצבאי, לא שטח של שדות. וזה רק חלק קטן מהעמק, לא כולו.



אני לא טס בlowcost, ולא משתלם לי לנסוע צפונה במקום לקחת טיסה מנתב"ג. אבל אחרים כן. כל תושבי הצפון יוכלו לנסוע הרבה פחות כדי להגיע לטיסות שלהם ולחזור מהן, ויגיעו הרבה יותר תיירים לעמק.

הצפון קורס וחייבים להציל אותו, ושדה תעופה זה יופי של דרך לעשות את זה.
בסופו של דבר לא משנה כמה קווי רכבת ייבנו וכמה כבישים ומחלפים יסללו, הצפון לא יינצל אם הממשלה לא תשקיע בו באופן רציני. יש לזכור גם שרוב תושבי הצפון בחרו בליכוד, שהמדיניות הכלכלית שלו היא קפיטליסטית לחלוטין. הדרך הקיפטליסטית לעזור לצפון היא לבנות שדה תעופה ולתת אותו לזכיין שיפעיל אותו.
אם רציתם "לשמור על הסביבה" ושהמדינה תנקוט במדיניות כלכלית סוציאליסטית שתתמוך בצפון במקום (יש כל מיני דברים שאפשר לעשות), אולי הייתם צריכים להצביע למפלגה אחרת שחורטת את הסביבה או את הסוציאליזם על דגלה.
ראינו כמה תעסוקה השדה הביא לרמלה-לוד
ולגבי רעשים, כתבתי על ישובים שיהיו במרחק של כ 2 ק"מ ממסלול *ההמראה* לא הנחיתה.
נחמד שכתבת שישובים מרוחקים יותר מתנב"ג לא מרגישים ברעשים. זה אומר שניתן להזיז את כפר יהושע? רמת ישי? שדה יעקב? לא ברורה לי התגובה שלך.
שאולי אני אעבור דירה? לזה התכוונת? למקום מרוחק יותר כמו שאתה גר בו?
2 ק"מ ממסלול ההמראה זה כמו לגור בתוך מנוע של בואינג. זה לא רק רעש.
כל הבית רועד!

ולגבי המסלול שיהיה בשימוש, אתה לא מכיר את העובדות - הם כן ישתמשו במסלול 15/33. בלבד. ללא חלוקת נטל הגיונית במסלולים אחרים.
זה כבר נאמר ע"י יואל פלדשו בפרוטוקול ועדת הכלכלה של הכנסת.
גם שם (וזה כתוב ומופיע באתר האינטרנט של הכנסת) הוא מציין כי הישובים שיסבלו בעיקר הינם: רמת ישי, קרית טבעון, שדה יעקב, כפר יהושע.
אם הוא אמר בוודאות שיש לא מעט תושבים שיסבלו - לא מבינה על מה אתה מתווכח?

מי שגר בצפון לא מבקש "להינצל". נוח לנו עם איכות החיים הזו. אנו לא מבקשים לגור בעיר סואנת. אנו מחפשים את החקלאות ואת השקט ובהתאם לנתונים - יש רק ביקוש למעבר לעמק.
 

jp3raptor

Member
התאמת שדה התעופה בחיפה לא אפשרית

מאד מקווה שהשדה לא יוקם ברמת דוד (או: דברים שלא סיפרו לכם)
כפעילה נגד השדה ותושבת המקום אני יכולה לומר שאתם יודעים מעט מאד על מה קורה מאחורי הקמת השדה ברמת דוד.
אמנם התקבלה החלטת ממשלה אולם היא התקבלה ללא בדיקה וללא שקילת כל הגורמים.
מאז קבלת ההחלטה ועד היום לא נעשו בדיקות ולא נלקחו בחשבון נושאי רעשים, זיהום אוויר, עומסי תנועה ועוד.
האזור לא מתאים לזה כלל. כבר היום כל היישובים פקוקים מאד רוב שעות היום וכביש 6 העתידי, המנהרות, המחלפים והגשרים יסייעו רק לפיתרון המצב כיום אולם לא תוכננו לנהירת מאות אלפים לשדה תעופה.

גם אין סיכוי שנושאים אלו יילקחו בחשבון מפני שהשדה לא יהיה בבעלות רש"ת אלא בבעלות טייקון שממש לא יעניין אותו מזיהום אוויר או מרעשים מאחר והוא לא יגור באיזור, הוא רק יגזור קופון.
כל מי שחושב שזה יפתור את בעית האבטלה טועה מכיוון שכמעט ואין אבטלה בעמק ונשמח לעוד מפעלי הייטק כמו הקיימים ביקנעם ומגדל העמק ולא בשדה תעופה שייצר עבודה בעיקר לעובדי קבלן במשכורות נמוכות.
כל השדות הירוקים יהפכו לבטון ופני העמק ישתנו לגמרי.

לפני שאתם מגלגלים עיניים וזורקים שכבר התרגלנו לרעש של חיל האוויר ולכן אין לנו על מה לקטר, אספר שחיל האוויר לא טס בלילות ולא בסופי שבוע (אלא אם כן יש צורך מיידי) ולכן איכות החיים שלנו נשמרת.
השדה האזרחי בבעלות הטייקון יפעל כל ימות השנה (מלבד יום הכיפורים), ביום ובלילה. מתוכננות טיסות כל כ 10 דקות, מעל היישובים רמת ישי, שדה יעקב (שהוא יישוב דתי), כפר יהושע ועוד. גם ביום וגם בלילה וגם בסופי שבוע.
לא כמו בנתב"ג - *כל שעות היום*.
תוסיפו לזה את העובדה שהשדה האזרחי יתקיים לצד השדה הצבאי שגם הוא ימשיך להיות פעיל.
כמו כן יש צורך בהתאמת מסלול אחד ברמת דוד למסלול אזרחי.
פעולה שתעלה יותר מהתאמת שדה התעופה בחיפה לשדה בינ"ל (בהתאם לבדיקות מקצועיות שנעשו) וזה אומר הארכת המסלול כך שיתקרב כ 2 ק"מ לבתי התושבים ברמת ישי ולבתי הספר (שלא יוכלו ללמד ברעש הצפוי).
השדה האזרחי ישתמש במסלול אחד בלבד וכל נטל הפעילות תהיה אך ורק עליו.
זה אומר שיש כמה ישובים שפשוט אפשר לסגור אותם כבר עכשיו כי לא ניתן יהיה לקיים בהם חיים נורמאלים עם המראות ונחיתות כל 10 דקות.
ולא, בפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים. גם לא בבתי ספר.

אז בבקשה, לפני שאתם חושבים על נוחות טיסת הלואו קוסט הבאה שלכם (כי לזה השדה יהיה מיועד, בעצם), תחשבו על הדרך שבה מתקבלות החלטות ממשלה - כבולדוזר תוקפני, בלי התחשבות באזרחים.

מציעה לכם להביט בהחלטות משרד התחבורה מהשנים הקודמות. הן היו (ועדיין) בעד נבטים וגם תושבי הנגב רוצים בנבטים, אולם חיל האוויר נוהג במדינה כאילו היא שלו ומשרד התחבורה בחר לו יעד חדש להרוס.

העמק הוא יפה, העמק הוא ירוק.
נשמח אם יישאר כך ולא ייהרס בשל טיסות לואו קוסט.
התאמת שדה התעופה בחיפה לא אפשרית
שירתתי בשדה ומי שהנפיץ את הסיפור הזה הוא פשוט שקרן
&nbsp
נבטים לא אופצייה מסיבות שאני לא יכול להיכנס אליהם.
&nbsp
רמת דוד זאת האופצייה הכי סבירה.
וכמי ששירת שם ומכיר לא מעט את האיזור מדובר בNIMBY ממדרגה ראשונה
 

אבישי ק

New member
את צודקת אבל בסוף כולם ירוויחו

מאד מקווה שהשדה לא יוקם ברמת דוד (או: דברים שלא סיפרו לכם)
כפעילה נגד השדה ותושבת המקום אני יכולה לומר שאתם יודעים מעט מאד על מה קורה מאחורי הקמת השדה ברמת דוד.
אמנם התקבלה החלטת ממשלה אולם היא התקבלה ללא בדיקה וללא שקילת כל הגורמים.
מאז קבלת ההחלטה ועד היום לא נעשו בדיקות ולא נלקחו בחשבון נושאי רעשים, זיהום אוויר, עומסי תנועה ועוד.
האזור לא מתאים לזה כלל. כבר היום כל היישובים פקוקים מאד רוב שעות היום וכביש 6 העתידי, המנהרות, המחלפים והגשרים יסייעו רק לפיתרון המצב כיום אולם לא תוכננו לנהירת מאות אלפים לשדה תעופה.

גם אין סיכוי שנושאים אלו יילקחו בחשבון מפני שהשדה לא יהיה בבעלות רש"ת אלא בבעלות טייקון שממש לא יעניין אותו מזיהום אוויר או מרעשים מאחר והוא לא יגור באיזור, הוא רק יגזור קופון.
כל מי שחושב שזה יפתור את בעית האבטלה טועה מכיוון שכמעט ואין אבטלה בעמק ונשמח לעוד מפעלי הייטק כמו הקיימים ביקנעם ומגדל העמק ולא בשדה תעופה שייצר עבודה בעיקר לעובדי קבלן במשכורות נמוכות.
כל השדות הירוקים יהפכו לבטון ופני העמק ישתנו לגמרי.

לפני שאתם מגלגלים עיניים וזורקים שכבר התרגלנו לרעש של חיל האוויר ולכן אין לנו על מה לקטר, אספר שחיל האוויר לא טס בלילות ולא בסופי שבוע (אלא אם כן יש צורך מיידי) ולכן איכות החיים שלנו נשמרת.
השדה האזרחי בבעלות הטייקון יפעל כל ימות השנה (מלבד יום הכיפורים), ביום ובלילה. מתוכננות טיסות כל כ 10 דקות, מעל היישובים רמת ישי, שדה יעקב (שהוא יישוב דתי), כפר יהושע ועוד. גם ביום וגם בלילה וגם בסופי שבוע.
לא כמו בנתב"ג - *כל שעות היום*.
תוסיפו לזה את העובדה שהשדה האזרחי יתקיים לצד השדה הצבאי שגם הוא ימשיך להיות פעיל.
כמו כן יש צורך בהתאמת מסלול אחד ברמת דוד למסלול אזרחי.
פעולה שתעלה יותר מהתאמת שדה התעופה בחיפה לשדה בינ"ל (בהתאם לבדיקות מקצועיות שנעשו) וזה אומר הארכת המסלול כך שיתקרב כ 2 ק"מ לבתי התושבים ברמת ישי ולבתי הספר (שלא יוכלו ללמד ברעש הצפוי).
השדה האזרחי ישתמש במסלול אחד בלבד וכל נטל הפעילות תהיה אך ורק עליו.
זה אומר שיש כמה ישובים שפשוט אפשר לסגור אותם כבר עכשיו כי לא ניתן יהיה לקיים בהם חיים נורמאלים עם המראות ונחיתות כל 10 דקות.
ולא, בפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים. גם לא בבתי ספר.

אז בבקשה, לפני שאתם חושבים על נוחות טיסת הלואו קוסט הבאה שלכם (כי לזה השדה יהיה מיועד, בעצם), תחשבו על הדרך שבה מתקבלות החלטות ממשלה - כבולדוזר תוקפני, בלי התחשבות באזרחים.

מציעה לכם להביט בהחלטות משרד התחבורה מהשנים הקודמות. הן היו (ועדיין) בעד נבטים וגם תושבי הנגב רוצים בנבטים, אולם חיל האוויר נוהג במדינה כאילו היא שלו ומשרד התחבורה בחר לו יעד חדש להרוס.

העמק הוא יפה, העמק הוא ירוק.
נשמח אם יישאר כך ולא ייהרס בשל טיסות לואו קוסט.
את צודקת אבל בסוף כולם ירוויחו
אין לי מה להגיד.
את צודקת בכל מילה.
אבל...
האזור סביב הנמל יהפוך לפיסת נדל"ן מאד יקרה.
האזור לא יחזור לעולם להיות כמו שהיה אבל ככה זה.
פעם הקריות היו מקום שקט ורגוע והיום עמוס עם כביש מהיר ורכבות 24/7.
החיים מתקדמים.
זה נכון שבחלק מהישובים יכול להיות שיצטרכו להוסיף בידוד רעשים וכו...
יפתור הרבה בעיות אחרות שאין דרך אחרת לפתור.
יוריד את העומס של התנועה מהצפון למרכז.
יאפשר יצירת המווון מקומות עבודה חדשים.
יפתח את הכללה לדברים חדשים.
ישפר את מצב העוני בצפון הנמצא כעת ב50%.
ועוד...
ואני חוזר על זה שאת צודקת, הכל הולך להשתנות לתמיד.
 

syules

New member
קודם כל תודה על תשובה נעימה ומתחשבת

את צודקת אבל בסוף כולם ירוויחו
אין לי מה להגיד.
את צודקת בכל מילה.
אבל...
האזור סביב הנמל יהפוך לפיסת נדל"ן מאד יקרה.
האזור לא יחזור לעולם להיות כמו שהיה אבל ככה זה.
פעם הקריות היו מקום שקט ורגוע והיום עמוס עם כביש מהיר ורכבות 24/7.
החיים מתקדמים.
זה נכון שבחלק מהישובים יכול להיות שיצטרכו להוסיף בידוד רעשים וכו...
יפתור הרבה בעיות אחרות שאין דרך אחרת לפתור.
יוריד את העומס של התנועה מהצפון למרכז.
יאפשר יצירת המווון מקומות עבודה חדשים.
יפתח את הכללה לדברים חדשים.
ישפר את מצב העוני בצפון הנמצא כעת ב50%.
ועוד...
ואני חוזר על זה שאת צודקת, הכל הולך להשתנות לתמיד.
קודם כל תודה על תשובה נעימה ומתחשבת

באמת.
דבר שני, אני רואה כדוגמה את רמלה לוד והם לא הפכו לפיסת נדל"ן כלל.
הדאגה שלי היא ליישובים ממש ליד השדה ולא המרוחקים (נצרת, טבריה וכו').
ולא יהיה בידוד רעשים. יואל פלדשו כבר אמר את זה בפגישה עם ראשי היישובים בעמק.
הקריות כבר שנים הן ערים. זה אופי אחר לגמרי מהיישובים בעמק.

יותר מזה אני אוסיף, אם מישהו היה מנסה לדבר עם ראשי היישובים בעמק, מנסה להביא לפיתרון הגיוני שכולם ירוויחו ממנו (כמו המראות לא בשבתות, לא בלילות, חלוקת נטל במסלולים ועוד) אני מניחה שהיה אפשר להגיע לפיתרון הגיוני.
אבל הכל נעשה בדורסנות, בחוסר התחשבות, בחוסר רצון לדבר עם ראשי היישובים.
החליטו שזה יקרה, החליטו איך, היכן, מה המסלולים ומתי.
ומי שגר באזור - האנשים ש(חלקם) בחרו באלו שהחליטו- הם לא חשובים.
הבעיה היא עם קבלת ההחלטות.
היום זה שדה תעופה, מחר זה מפעל מזהם...
העיקר זה יביא כסף. זה הכי חשוב.

היכן יש עוד בארץ שדה תעופה בינ"ל בבעלות פרטית? מישהו יכול בכלל לצפות איך זה יתופעל? איזו התחשבות תהיה בסביבה?
אתם בכלל יודעים כמה העמק חיוני לנדודי הציפורים למשל?
ולמה בכלל בבעלות פרטית?

אתם אולי גרים בעיר גדולה ולכם זה נשמע הגיוני לשים שדה בעמק.
לנו לא. ואין לנו בעיה לנסוע שעה וקצת עד לנתב"ג כדי לטוס לחו"ל.

(ואין בעמק בעיה של אבטלה. זה גם ראשי הערים שבעד השדה אומרים בעצמם).
 

Bus Nerd

Active member
רמלה ולוד לא התפתחו כי השדה לא בשטח המוניציפלי שלהם

קודם כל תודה על תשובה נעימה ומתחשבת

באמת.
דבר שני, אני רואה כדוגמה את רמלה לוד והם לא הפכו לפיסת נדל"ן כלל.
הדאגה שלי היא ליישובים ממש ליד השדה ולא המרוחקים (נצרת, טבריה וכו').
ולא יהיה בידוד רעשים. יואל פלדשו כבר אמר את זה בפגישה עם ראשי היישובים בעמק.
הקריות כבר שנים הן ערים. זה אופי אחר לגמרי מהיישובים בעמק.

יותר מזה אני אוסיף, אם מישהו היה מנסה לדבר עם ראשי היישובים בעמק, מנסה להביא לפיתרון הגיוני שכולם ירוויחו ממנו (כמו המראות לא בשבתות, לא בלילות, חלוקת נטל במסלולים ועוד) אני מניחה שהיה אפשר להגיע לפיתרון הגיוני.
אבל הכל נעשה בדורסנות, בחוסר התחשבות, בחוסר רצון לדבר עם ראשי היישובים.
החליטו שזה יקרה, החליטו איך, היכן, מה המסלולים ומתי.
ומי שגר באזור - האנשים ש(חלקם) בחרו באלו שהחליטו- הם לא חשובים.
הבעיה היא עם קבלת ההחלטות.
היום זה שדה תעופה, מחר זה מפעל מזהם...
העיקר זה יביא כסף. זה הכי חשוב.

היכן יש עוד בארץ שדה תעופה בינ"ל בבעלות פרטית? מישהו יכול בכלל לצפות איך זה יתופעל? איזו התחשבות תהיה בסביבה?
אתם בכלל יודעים כמה העמק חיוני לנדודי הציפורים למשל?
ולמה בכלל בבעלות פרטית?

אתם אולי גרים בעיר גדולה ולכם זה נשמע הגיוני לשים שדה בעמק.
לנו לא. ואין לנו בעיה לנסוע שעה וקצת עד לנתב"ג כדי לטוס לחו"ל.

(ואין בעמק בעיה של אבטלה. זה גם ראשי הערים שבעד השדה אומרים בעצמם).
רמלה ולוד לא התפתחו כי השדה לא בשטח המוניציפלי שלהם
לעומתם מועצה אזורית חבל מודיעין מרוויחה הון מהארנונה של חלק מנתב"ג שנמצא על שטחה ושל איזור התעשיה שהקימה בסמוך לו. זו חלוקה לא צודקת כמובן ולדעתי רמלה ולוד צריכות לקבל נתח גדול בהרבה מהארנונה של נתב"ג. בעמק יש לכם הזדמנות לדאוג שזה יקרה. הכנסה אדירה לרשויות המקומיות שלכם, שתביא לשיפור כל השירותים שהמועצות נותנות לתושבים.

לגבי בעלות פרטית: יש המון שדות בהפעלה פרטית בעולם (לא בארץ). ההתחשבות בסביבה היא לפי רגולציות ממשלתיות, לא נותנים למפעיל לעשות כל מה שבראש שלו, ומפקחים עליו באופן אדוק. הסיבה שבוחרים בבעלות פרטית היא כפולה: 1) מדובר בליכוד. זו מפלגה קפיטליסטית שמאמינה בשוק חופשי. לכן כל תוכנית שממשלות הליכודד מנסות לקדם היא תוכנית שמתאימה לתפיסת העולם הכלכלית הזו. 2) הליכוד רוצה להחליש את עובדי רת"א, כדי ששביתות שלהם לא ינתקו את המדינה מהעולם. זה נותן קלף מיקוח למדינה נגד העובדים.

ושוב אחדד ואומר: יש הרבה דרכים להציל את הצפון. שדה תעופה הוא הדרך הקפיטליסטית ביותר לעשות את זה. אם רציתם דרך סוציאליסטית יותר אולי לא הייתם צריכים להצביע לליכוד, שהיא מפלגה קפיטליסטית לחלוטין. תחשבו על זה בבחירות הבאות.
 

syules

New member
שדה תעופה משלם ארנונה?

רמלה ולוד לא התפתחו כי השדה לא בשטח המוניציפלי שלהם
לעומתם מועצה אזורית חבל מודיעין מרוויחה הון מהארנונה של חלק מנתב"ג שנמצא על שטחה ושל איזור התעשיה שהקימה בסמוך לו. זו חלוקה לא צודקת כמובן ולדעתי רמלה ולוד צריכות לקבל נתח גדול בהרבה מהארנונה של נתב"ג. בעמק יש לכם הזדמנות לדאוג שזה יקרה. הכנסה אדירה לרשויות המקומיות שלכם, שתביא לשיפור כל השירותים שהמועצות נותנות לתושבים.

לגבי בעלות פרטית: יש המון שדות בהפעלה פרטית בעולם (לא בארץ). ההתחשבות בסביבה היא לפי רגולציות ממשלתיות, לא נותנים למפעיל לעשות כל מה שבראש שלו, ומפקחים עליו באופן אדוק. הסיבה שבוחרים בבעלות פרטית היא כפולה: 1) מדובר בליכוד. זו מפלגה קפיטליסטית שמאמינה בשוק חופשי. לכן כל תוכנית שממשלות הליכודד מנסות לקדם היא תוכנית שמתאימה לתפיסת העולם הכלכלית הזו. 2) הליכוד רוצה להחליש את עובדי רת"א, כדי ששביתות שלהם לא ינתקו את המדינה מהעולם. זה נותן קלף מיקוח למדינה נגד העובדים.

ושוב אחדד ואומר: יש הרבה דרכים להציל את הצפון. שדה תעופה הוא הדרך הקפיטליסטית ביותר לעשות את זה. אם רציתם דרך סוציאליסטית יותר אולי לא הייתם צריכים להצביע לליכוד, שהיא מפלגה קפיטליסטית לחלוטין. תחשבו על זה בבחירות הבאות.
שדה תעופה משלם ארנונה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה