חצי
פורסמה בקשת RFI לשירותי ייעוץ וניהול הקמת נמל תעופה

מצב
הנושא נעול.
למה שיהיו רכבות מתל אביב לנמל תעופה בצפון ולא יהיו רכבות

אם יהיו רכבות לילה מתל אביב לנמל התעופה החדש בצפון,
הרכבות לא יגיעו לנהריה / כרמיאל וסביר להניח שגם לא לחיפה. על מסילת עירון שמעת?

עכשיו נראה לי שאתה מבין היטב את ההבדל בין רכבות לילה מ/ל נהריה / כרמיאל ל/מ תל אביב, לבין רכבות לילה מ/ל תל אביב לנמל התעופה החדש בצפון דרך מסילת עירון כאשר הרכבות לא מגיעות אפילו לחיפה.
למה שיהיו רכבות מתל אביב לנמל תעופה בצפון ולא יהיו רכבות
מחיפה ומנהריה לנתב"ג, שבכל מקרה יישאר נמל התעופה הראשי ברמה הארצית?
כי כך נוח לך לטעון?

מצד אחד אתה טוען שתל אביב לא מעניינת את משרד התחבורה ומצד שני אתה מנסה לצייר מצב שבו תל אביב תקושר ברכבות לילה גם לנתב"ג וגם לנמל תעופה נוסף (בצפון או בדרום) ואילו חיפה והגליל המערבי ינותקו מנתב"ג.

מה שאני מבין היטב זה שאתה מנסה בכוח לצייר את המציאות העתידית עם טיעונים חסרי ביסוס כלשהו, שנוחים לך אישית.
 

tenen

New member
משום שלא יחזיקו רכבת כזו אם מספר הנוסעים ירד משמעותית

למה שיהיו רכבות מתל אביב לנמל תעופה בצפון ולא יהיו רכבות
מחיפה ומנהריה לנתב"ג, שבכל מקרה יישאר נמל התעופה הראשי ברמה הארצית?
כי כך נוח לך לטעון?

מצד אחד אתה טוען שתל אביב לא מעניינת את משרד התחבורה ומצד שני אתה מנסה לצייר מצב שבו תל אביב תקושר ברכבות לילה גם לנתב"ג וגם לנמל תעופה נוסף (בצפון או בדרום) ואילו חיפה והגליל המערבי ינותקו מנתב"ג.

מה שאני מבין היטב זה שאתה מנסה בכוח לצייר את המציאות העתידית עם טיעונים חסרי ביסוס כלשהו, שנוחים לך אישית.
משום שלא יחזיקו רכבת כזו אם מספר הנוסעים ירד משמעותית
יהיה הרבה יותר משתלם להפעיל כמה אוטובוסים במקום להשאיר כל התחנות פתוחות
 
מספר הנוסעים מהצפון לנתב"ג יהיה גדול יותר ממספר הנוסעים מת"א

משום שלא יחזיקו רכבת כזו אם מספר הנוסעים ירד משמעותית
יהיה הרבה יותר משתלם להפעיל כמה אוטובוסים במקום להשאיר כל התחנות פתוחות
מספר הנוסעים מהצפון לנתב"ג יהיה גדול יותר ממספר הנוסעים מת"א
לנמל תעופה משני ברמת דוד.
מי שסבור שתהיינה רכבות בין ת"א לנמל התעופה המשני בצפון או בדרום, מבחינה לוגית, לא יכול לטעון שלא תהיינה רכבות בין המטרופולין השני בגודלו במדינה לבין נמל התעופה הראשי של המדינה.
 

25306yosef

New member
קו אוטובוס מהצפון לנתב"ג יהיה אסון גדול ביותר

אתה מתכוון להתנהלות שלפיה מפעילים קווי אוטובוס לכל אורך
הלילה בין ירושלים לנתב"ג ובין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב?
או להתנהלות לפיה מפעילים את קו 1 של המטרונית ואת קווים 200 ו 210 במטרופולין חיפה בכל לילות השבוע?

אתה החלטת שאם יהיה נמל תעופה בצפון יבטלו את התח"צ הלילית בין הגליל המערבי ומטרופולין חיפה לבין מרכז המדינה.
ואם במקום רכבות יופעל קו אוטובוס (לא שאני חושב שיבטלו את הרכבות), זה יהיה "אסון"?

נמל התעופה בצפון מיועד להיות משלים לנתב"ג, הוא לא מבטל את היות נתב"ג נמל תעופה ברמה הארצית.

אתה מצד אחד כתבת שלדעתך יפעילו רכבות לילה בין תל אביב לבין נמל התעופה בדרום, כדי להצדיק את הקמת הנמל בדרום ולא בצפון, אבל מצד שני אתה כותב בפסקנות שיבטלו את רכבות הלילה בין הצפון לנתב"ג.
ואולי דווקא אם יהיה נמל תעופה בצפון, בנוסף לרכבות הלילה בין הצפון לנתב"ג יפעילו גם רכבות לילה בין תל אביב לבין הנמל בצפון?
רק אם יהיה נמל בדרום יפעילו רכבות לילה בינו לבין תל אביב, כי זה נוח לטיעונים שלך?
קו אוטובוס מהצפון לנתב"ג יהיה אסון גדול ביותר
מאחר והוא לא יתן שירות לנוסעים לתל אביב.

כיום רכבות הלילה לנתב"ג נותנות שירות רכבתי עבור הנוסעים לעיר תל אביב וממנה. ואילו קו אוטובוס מהצפון לנתב"ג יתן שירות לנוסעים לנתב"ג בלבד ולא לנוסעים לתל אביב וממנה.

וזאת בלי להזכיר את התסבוכת בתשלום עבור הנסיעה באוטובוס.
 
ונניח שהתסריטים חסרי הבסיס שלך יתממשו, מה האסון הגדול ביותר

קו אוטובוס מהצפון לנתב"ג יהיה אסון גדול ביותר
מאחר והוא לא יתן שירות לנוסעים לתל אביב.

כיום רכבות הלילה לנתב"ג נותנות שירות רכבתי עבור הנוסעים לעיר תל אביב וממנה. ואילו קו אוטובוס מהצפון לנתב"ג יתן שירות לנוסעים לנתב"ג בלבד ולא לנוסעים לתל אביב וממנה.

וזאת בלי להזכיר את התסבוכת בתשלום עבור הנסיעה באוטובוס.
ונניח שהתסריטים חסרי הבסיס שלך יתממשו, מה האסון הגדול ביותר
בהחלפת אוטובוס בנתב"ג כדי להגיע באמצע הלילה לתל אביב?
האם אתה מכיר את קו 469 שנוסע מבאר שבע לתל אביב דרך נתב"ג? אופס...קו אוטובוס לילי בין באר שבע לנתב"ג שממשיך לתל אביב (שלא מעניינת את משרד התחבורה). לא עובר בתל אביב בדרך לנתב"ג, אלא ממשיך אחרי נתב"ג עד תל אביב.
לגמרי שונה מהתיאוריות המופרכות שלך.

אז קודם כל, לנסוע מנהריה לנתב"ג ולהחליף שם אוטובוס לתל אביב זה לא אסון גדול ביותר.
אבל לא יהיה צורך בכך, כי קו 469 מראה שכל התיאוריה שלך חסרת שחר ולכן, הטענה שלך שיבטלו את הקישור הלילי בין חיפה והגליל המערבי לבין תל אביב מופרכת מהיסוד.
 

tenen

New member
אני לא חושב שזה חסר בסיס

ונניח שהתסריטים חסרי הבסיס שלך יתממשו, מה האסון הגדול ביותר
בהחלפת אוטובוס בנתב"ג כדי להגיע באמצע הלילה לתל אביב?
האם אתה מכיר את קו 469 שנוסע מבאר שבע לתל אביב דרך נתב"ג? אופס...קו אוטובוס לילי בין באר שבע לנתב"ג שממשיך לתל אביב (שלא מעניינת את משרד התחבורה). לא עובר בתל אביב בדרך לנתב"ג, אלא ממשיך אחרי נתב"ג עד תל אביב.
לגמרי שונה מהתיאוריות המופרכות שלך.

אז קודם כל, לנסוע מנהריה לנתב"ג ולהחליף שם אוטובוס לתל אביב זה לא אסון גדול ביותר.
אבל לא יהיה צורך בכך, כי קו 469 מראה שכל התיאוריה שלך חסרת שחר ולכן, הטענה שלך שיבטלו את הקישור הלילי בין חיפה והגליל המערבי לבין תל אביב מופרכת מהיסוד.
אני לא חושב שזה חסר בסיס
אני משתמש גם ברכבת הזו ורוב הנוסעים עליה בהחלט פניהם לנתב"ג וזה בכלל לא מובן מאליו שהיא תיסע אם חלק גדול מהנוסעים יעברו לנסוע מהצפון.
&nbsp
אין הצדקה להפעיל אמצעי להסעת המונים בשעות בהן אין המונים, אם הצדיקו את הרכבת הזו בתור דרך יחידה להגעה של 100 תושבים בלילה מהצפון לנתבג זה בכלל לא בטוח שימשיכו השירות בשביל 50 משום שיכול להיות שהרכבת תעשה חשבון שבשביל כזו כמות כזו של נוסעים מפעילים 4 אוטובוסים מאספים בין תחנות הרכבת ומעלים רק נוסעים לנתב"ג בלי תחנות ירידה באיסוף ולא משאירים כל תחנות הרכבת במסלול פתוחות כל הלילה.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
שוב, הטיסות ליעדים רחוקים יותר יישארו בנתב"ג.

אני לא חושב שזה חסר בסיס
אני משתמש גם ברכבת הזו ורוב הנוסעים עליה בהחלט פניהם לנתב"ג וזה בכלל לא מובן מאליו שהיא תיסע אם חלק גדול מהנוסעים יעברו לנסוע מהצפון.
&nbsp
אין הצדקה להפעיל אמצעי להסעת המונים בשעות בהן אין המונים, אם הצדיקו את הרכבת הזו בתור דרך יחידה להגעה של 100 תושבים בלילה מהצפון לנתבג זה בכלל לא בטוח שימשיכו השירות בשביל 50 משום שיכול להיות שהרכבת תעשה חשבון שבשביל כזו כמות כזו של נוסעים מפעילים 4 אוטובוסים מאספים בין תחנות הרכבת ומעלים רק נוסעים לנתב"ג בלי תחנות ירידה באיסוף ולא משאירים כל תחנות הרכבת במסלול פתוחות כל הלילה.
&nbsp
&nbsp
שוב, הטיסות ליעדים רחוקים יותר יישארו בנתב"ג.
 

25306yosef

New member
אבל זה לא מבטיח שמספר הנוסעים ברכבת ישאר כפי שהוא כיום

שוב, הטיסות ליעדים רחוקים יותר יישארו בנתב"ג.
אבל זה לא מבטיח שמספר הנוסעים ברכבת ישאר כפי שהוא כיום
ויצדיק להפעיל רכבות לילה ל/מ נתב"ג.

אם מספר הנוסעים ירד משמעותית, סביר להניח שיבטלו את רכבות הלילה לנתב"ג.
 

Bus Nerd

Active member
מספר הנוסעים בנתב"ג רק יעלה

אבל זה לא מבטיח שמספר הנוסעים ברכבת ישאר כפי שהוא כיום
ויצדיק להפעיל רכבות לילה ל/מ נתב"ג.

אם מספר הנוסעים ירד משמעותית, סביר להניח שיבטלו את רכבות הלילה לנתב"ג.
מספר הנוסעים בנתב"ג רק יעלה
העברה של חלק מהקווים ליעדים קצרים מנתב"ג לרמת דוד ולרמון יאפשרו פתיחה של עוד קווים בנתב"ג. אף אחד לא מתכנן להוריד את נפח הפעילות בנתב"ג, אלא להפך - להעלות אותה, כדי לתמוך בגדילה באוכלוסיה, במספר תיירים נכנסים גדול יותר, ובביקוש גבוה יותר לטיסות ארוכות.

אם היו חושבים שמספר הנוסעים בנתב"ג הולך לרדת לא היו משקיעים בעוד שרוולים בטרמינל 3, בחידוש המסלולים, במגדל הפיקוח החדש, או בהרחבת תחנת הרכבת.

אין לך ממה לפחד.
 

25306yosef

New member
אני מאוד מקווה שאכן מספר הנוסעים יעלה כדבריך

מספר הנוסעים בנתב"ג רק יעלה
העברה של חלק מהקווים ליעדים קצרים מנתב"ג לרמת דוד ולרמון יאפשרו פתיחה של עוד קווים בנתב"ג. אף אחד לא מתכנן להוריד את נפח הפעילות בנתב"ג, אלא להפך - להעלות אותה, כדי לתמוך בגדילה באוכלוסיה, במספר תיירים נכנסים גדול יותר, ובביקוש גבוה יותר לטיסות ארוכות.

אם היו חושבים שמספר הנוסעים בנתב"ג הולך לרדת לא היו משקיעים בעוד שרוולים בטרמינל 3, בחידוש המסלולים, במגדל הפיקוח החדש, או בהרחבת תחנת הרכבת.

אין לך ממה לפחד.
אני מאוד מקווה שאכן מספר הנוסעים יעלה כדבריך
ואני מאוד מקווה שמספר הנוסעים מהגליל המערבי וחיפה לנתב"ג יעלה והדבר ימנע את ביטול רכבות הלילה לאחר פתיחת שדה התעופה בצפון.

אבל אם תושבי חיפה והגליל המערבי יעדיפו את שדה התעופה בצפון (בגלל הקרבה למקום מגוריהם וגם בגלל המחירים הזולים ביותר של הטיסות ממנו ואליו...), תהיה ירידה משמעותית ביותר במספר הנוסעים לנתב"ג וסביר להניח שרכבות הלילה לנתב"ג יבוטלו.
 
אם מספר הנוסעים ברמת דוד יהיה כל כך מוצלח, אז יהיו רכבות

אני מאוד מקווה שאכן מספר הנוסעים יעלה כדבריך
ואני מאוד מקווה שמספר הנוסעים מהגליל המערבי וחיפה לנתב"ג יעלה והדבר ימנע את ביטול רכבות הלילה לאחר פתיחת שדה התעופה בצפון.

אבל אם תושבי חיפה והגליל המערבי יעדיפו את שדה התעופה בצפון (בגלל הקרבה למקום מגוריהם וגם בגלל המחירים הזולים ביותר של הטיסות ממנו ואליו...), תהיה ירידה משמעותית ביותר במספר הנוסעים לנתב"ג וסביר להניח שרכבות הלילה לנתב"ג יבוטלו.
אם מספר הנוסעים ברמת דוד יהיה כל כך מוצלח, אז יהיו רכבות
לילה בין הגליל המערבי לרמת דוד וכפי שאתה כתבת יהיו רכבות בין רמת דוד לתל אביב והנה שירות רכבתי (עם החלפה ברמת דוד) בין הגליל המערבי לתל אביב.
אז גם לפי שיטתך, בכל מקרה ניתן יהיה לנסוע בלילה ברכבות בין הגליל המערבי לבין תל אביב...

למי שנהג בעבר לנסוע בין נהריה לתל אביב דרך עפולה (ואפילו דרך קרית שמונה) באוטובוסים בינעירוניים, זה ודאי לא אסון לנסוע בין הגליל המערבי לתל אביב ברכבות דרך רמת דוד...
 

25306yosef

New member
איך בדיוק ניתן להפעיל רכבות מנהריה / כרמיאל לרמת דוד?

אם מספר הנוסעים ברמת דוד יהיה כל כך מוצלח, אז יהיו רכבות
לילה בין הגליל המערבי לרמת דוד וכפי שאתה כתבת יהיו רכבות בין רמת דוד לתל אביב והנה שירות רכבתי (עם החלפה ברמת דוד) בין הגליל המערבי לתל אביב.
אז גם לפי שיטתך, בכל מקרה ניתן יהיה לנסוע בלילה ברכבות בין הגליל המערבי לבין תל אביב...

למי שנהג בעבר לנסוע בין נהריה לתל אביב דרך עפולה (ואפילו דרך קרית שמונה) באוטובוסים בינעירוניים, זה ודאי לא אסון לנסוע בין הגליל המערבי לתל אביב ברכבות דרך רמת דוד...
איך בדיוק ניתן להפעיל רכבות מנהריה / כרמיאל לרמת דוד?
אם תפעולית לא ניתן להפעיל רכבות מנהריה / כרמיאל לרמת דוד, אז גם לא יהיו רכבות מנהריה כרמיאל למקום שממנו יהיה ניתן להחליף רכבת לצורך ההגעה לרמת דוד.
 
אם נמל התעופה ברמת דוד יהיה כל כך מוצלח, אז יקימו קשת שתאפשר

איך בדיוק ניתן להפעיל רכבות מנהריה / כרמיאל לרמת דוד?
אם תפעולית לא ניתן להפעיל רכבות מנהריה / כרמיאל לרמת דוד, אז גם לא יהיו רכבות מנהריה כרמיאל למקום שממנו יהיה ניתן להחליף רכבת לצורך ההגעה לרמת דוד.
אם נמל התעופה ברמת דוד יהיה כל כך מוצלח, אז יקימו קשת שתאפשר
נסיעת רכבות בין הגליל המערבי לרמת דוד או במינימום ייצרו את הקישור עם החלפה בחיפה.

אתה לא יכול להחזיק את החבל בשני קצותיו, ומצד אחד לטעון שהנמל ברמת דוד יקטין משמעותית את מספר הנוסעים בנתב"ג ויגרום אפילו להפעלת רכבות בין תל אביב לרמת דוד ומצד שני לנסות להוכיח איך ינתקו את הגליל המערבי מרכבות ליליות.
אם משהו יגרום להפעלת רכבות לילה בין תל אביב לרמת דוד, אז אותו משהו יגרום לקישור רכבתי של הגליל המערבי לרמת דוד.
 

25306yosef

New member
לא יפעילו רכבות לילה לנתב"ג אם מספר הנוסעים ירד משמעותית

ונניח שהתסריטים חסרי הבסיס שלך יתממשו, מה האסון הגדול ביותר
בהחלפת אוטובוס בנתב"ג כדי להגיע באמצע הלילה לתל אביב?
האם אתה מכיר את קו 469 שנוסע מבאר שבע לתל אביב דרך נתב"ג? אופס...קו אוטובוס לילי בין באר שבע לנתב"ג שממשיך לתל אביב (שלא מעניינת את משרד התחבורה). לא עובר בתל אביב בדרך לנתב"ג, אלא ממשיך אחרי נתב"ג עד תל אביב.
לגמרי שונה מהתיאוריות המופרכות שלך.

אז קודם כל, לנסוע מנהריה לנתב"ג ולהחליף שם אוטובוס לתל אביב זה לא אסון גדול ביותר.
אבל לא יהיה צורך בכך, כי קו 469 מראה שכל התיאוריה שלך חסרת שחר ולכן, הטענה שלך שיבטלו את הקישור הלילי בין חיפה והגליל המערבי לבין תל אביב מופרכת מהיסוד.
לא יפעילו רכבות לילה לנתב"ג אם מספר הנוסעים ירד משמעותית
רכבות הלילה לנתב"ג לא ימשיכו לפעול אם חלק גדול מהנוסעים בהן יעברו לנסוע משדה התעופה בצפון. אני מניח וגם סביר להניח שזו גם אחת המטרות של הקמת שדה התעופה בצפון, להעביר את הנוסעים לחו"ל שגרים בצפון לשדה התעופה הצפוני.

התאוריה שלי איננה מופרכת כפי שאתה טוען שוב שוב בצורה בוטה ופוגענית, היא מתבססת על כך שמעולם לא הופעל בישראל שירות רכבות לילה שאיננו שירות לנתב"ג.

ובאשר לאסון הגדול ביותר שנקרא אוטובוס,

אין לי מה להוסיף מעבר למה שכבר כתבתי כאן בפורום בשנים האחרונות במאות שרשורים.

יום טוב לך.
 
שר התחבורה אמר שהשדה ברמת דוד החלטה סופית

מקווה שבסוף יבחרו ברמת דוד
המסלולים ומגדל הפיקוח כבר קיימים, כל מה שנשאר לעשות זה להאריך אחד מהמסלולים ולבנות טרמינל. הקרבה לקו רכבת העמק יכולה להפוך אותו לנגיש במיוחד לכל תושבי הצפון בפרט והארץ בכלל - כל מה שצריך זה תחנת נוסעים בטרמינל, שאם יבנו בצידו הדרומי של השדה אפשר לבנות בלי להסיט את קו העמק יותר מדי בכלל.

זה גם יחזק כלכלית את כל הערים שבסביבה כי שדה התעופה יספק פרנסה להמון אנשים, ויביא יותר תיירים לצפון.

האפשרות האחרת היא נבטים (או חצרים?) ושניהם לא נמצאים במיקומים שימשכו הרבה תיירים (רוב התיירים מעדיפים תיירות עירונית, ולא מדברית), לא מאוד נגישים תחבורתית, ופוגעים אסטרטגית בחיל האוויר (ברמת דוד יש הרבה פחות פעילות צבאית מבשדות האחרים).

תושבי העמק שמתנגדים היום לשדה בינ"ל פשוט לא יודעים מה הם מפסידים.
שר התחבורה אמר שהשדה ברמת דוד החלטה סופית
שר התחבורה אמר בועידה לעסקים וצמיחה בצפון שהשדה ברמת דוד הוא החלטה סופית, צריך שצה"ל יתארגן, וצריך עוד כמה דברים, אבל השדה יקום סופית ברמת דוד.
&nbsp
 
ואני מקווה שהם ירחיבו את שדה תעופה חיפה במקום זה

מקווה שבסוף יבחרו ברמת דוד
המסלולים ומגדל הפיקוח כבר קיימים, כל מה שנשאר לעשות זה להאריך אחד מהמסלולים ולבנות טרמינל. הקרבה לקו רכבת העמק יכולה להפוך אותו לנגיש במיוחד לכל תושבי הצפון בפרט והארץ בכלל - כל מה שצריך זה תחנת נוסעים בטרמינל, שאם יבנו בצידו הדרומי של השדה אפשר לבנות בלי להסיט את קו העמק יותר מדי בכלל.

זה גם יחזק כלכלית את כל הערים שבסביבה כי שדה התעופה יספק פרנסה להמון אנשים, ויביא יותר תיירים לצפון.

האפשרות האחרת היא נבטים (או חצרים?) ושניהם לא נמצאים במיקומים שימשכו הרבה תיירים (רוב התיירים מעדיפים תיירות עירונית, ולא מדברית), לא מאוד נגישים תחבורתית, ופוגעים אסטרטגית בחיל האוויר (ברמת דוד יש הרבה פחות פעילות צבאית מבשדות האחרים).

תושבי העמק שמתנגדים היום לשדה בינ"ל פשוט לא יודעים מה הם מפסידים.
ואני מקווה שהם ירחיבו את שדה תעופה חיפה במקום זה
שדה התעופה בחיפה הכי נוח.
גם קשור לעיר גדולה.
גם ההמראות והנחיתות בשטח הים ולא מפריעים לאף אחד.
גם אפשר בקלות לסדר תחבורה שם.
 

Bus Nerd

Active member
חשבתי שזה ירד מהפרק בגלל התנגדות של איזור התעשיה/חיל הים?

ואני מקווה שהם ירחיבו את שדה תעופה חיפה במקום זה
שדה התעופה בחיפה הכי נוח.
גם קשור לעיר גדולה.
גם ההמראות והנחיתות בשטח הים ולא מפריעים לאף אחד.
גם אפשר בקלות לסדר תחבורה שם.
חשבתי שזה ירד מהפרק בגלל התנגדות של איזור התעשיה/חיל הים?
אם אני זוכר נכון, דיברו על הארכת המסלול של חיפה לתוך הים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות ולהמריא שם, אבל העדיפו להרחיב את איזור התעשיה לתוך השטח הזה ובגלל זה לא מאריכים את המסלול לים?
משהו כזה, בכל אופן.

הבנתי שכץ אמר שבכל מקרה, בלי קשר לתוכנית רמת דוד, מתכוונים להאריך (קצת, לא לתוך הים) את המסלול בחיפה ולהגדיל את נפח הפעילות בו, אבל לא נראה לי שמדובר על פעילות בינ"ל ענפה במיוחד.
 

אבישי ק

New member
בגלל הנמל החדש נפל הרעיון של השדה בחיפה

חשבתי שזה ירד מהפרק בגלל התנגדות של איזור התעשיה/חיל הים?
אם אני זוכר נכון, דיברו על הארכת המסלול של חיפה לתוך הים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות ולהמריא שם, אבל העדיפו להרחיב את איזור התעשיה לתוך השטח הזה ובגלל זה לא מאריכים את המסלול לים?
משהו כזה, בכל אופן.

הבנתי שכץ אמר שבכל מקרה, בלי קשר לתוכנית רמת דוד, מתכוונים להאריך (קצת, לא לתוך הים) את המסלול בחיפה ולהגדיל את נפח הפעילות בו, אבל לא נראה לי שמדובר על פעילות בינ"ל ענפה במיוחד.
בגלל הנמל החדש נפל הרעיון של השדה בחיפה
הנמל בעצם לקח את כל השטח התפעולי והאפשרות להמשיך את הנתיבים לים.
המקסימום הוא שיקימו את השדה דב של חיפה ולא יותר מזה.
אם היו חושבים על זה לפני 5 או 6 שנים אולי היו יכולים לעשות משהו.
עכשיו אבוד.
רמת דויד היא האופציה הכי טובה.
כמובן שבארץ השיקולים הם גם ביטחוניים.
אז אני מאמין שקיימים כאלו.
 

luckydude

Active member
הנמל החדש לא הפריע

בגלל הנמל החדש נפל הרעיון של השדה בחיפה
הנמל בעצם לקח את כל השטח התפעולי והאפשרות להמשיך את הנתיבים לים.
המקסימום הוא שיקימו את השדה דב של חיפה ולא יותר מזה.
אם היו חושבים על זה לפני 5 או 6 שנים אולי היו יכולים לעשות משהו.
עכשיו אבוד.
רמת דויד היא האופציה הכי טובה.
כמובן שבארץ השיקולים הם גם ביטחוניים.
אז אני מאמין שקיימים כאלו.
הנמל החדש לא הפריע
והתוכנית המקורית במשך זמו רב היתה לשלב בין הנמל החדש להארכת המסלול לתוך הים.

לפני כמה שנים, מסיבה לא ממש ברורה, הורידו את הרעיון של הארכת המסלול לתוך הים ועשו שינויים קטנים יחסית בתצורה של הנמל החדש מהתוכנית הקודמת שאמנם הם קטנים אבל הם מאוד יקשו על הארכת המסלול לתוך הים בעתיד.

אפשר לראות זאת בקלות אם משווים את התוכנית המקורית לזו שמבוצעת עכשיו.
 

Bus Nerd

Active member
שיקולים בטחוניים קיימים ועוד איך

בגלל הנמל החדש נפל הרעיון של השדה בחיפה
הנמל בעצם לקח את כל השטח התפעולי והאפשרות להמשיך את הנתיבים לים.
המקסימום הוא שיקימו את השדה דב של חיפה ולא יותר מזה.
אם היו חושבים על זה לפני 5 או 6 שנים אולי היו יכולים לעשות משהו.
עכשיו אבוד.
רמת דויד היא האופציה הכי טובה.
כמובן שבארץ השיקולים הם גם ביטחוניים.
אז אני מאמין שקיימים כאלו.
שיקולים בטחוניים קיימים ועוד איך
נבטים לא אפשרי בגלל "מפעל הטקסטיל" הסמוך ועוד כמה סיבות מבצעיות של חיל האוויר שלא ניכנס אליהן כאן.

חצרים לא אפשרי בגלל שהוא במרחק יריקה מרצועת עזה ולכן לא נותן גיבוי בטחוני לנתב"ג במקרה של ירי טילים עליו מעזה כמו שהיה במלחמה האחרונה. הוא יהפוך למטרה גדולה מאוד.

תל נוף גם קרוב לעזה וגם בו יש פעילות מבצעית ענפה.

רמת דוד הוא השדה היחיד של חיל האוויר שהוא גם גדול מספיק וגם אין בו בעיה מבצעית/אסטרטגית לאפשר בו פעילות אזרחית. מה גם שאם חיל האוויר יפסיד בקרב על מיקום השדה (מאוד לא סביר) אז הוא יצטרך להעביר פעילות ענפה מהבסיסים בדרום לרמת דוד, מה שיגרום ליותר רעש לתושבי העמק בלי היתרונות הכלכליים הגלומים בשדה אזרחי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה