מאד מקווה שהשדה לא יוקם ברמת דוד (או: דברים שלא סיפרו לכם)
כפעילה נגד השדה ותושבת המקום אני יכולה לומר שאתם יודעים מעט מאד על מה קורה מאחורי הקמת השדה ברמת דוד.
אמנם התקבלה החלטת ממשלה אולם היא התקבלה ללא בדיקה וללא שקילת כל הגורמים.
מאז קבלת ההחלטה ועד היום לא נעשו בדיקות ולא נלקחו בחשבון נושאי רעשים, זיהום אוויר, עומסי תנועה ועוד.
האזור לא מתאים לזה כלל. כבר היום כל היישובים פקוקים מאד רוב שעות היום וכביש 6 העתידי, המנהרות, המחלפים והגשרים יסייעו רק לפיתרון המצב כיום אולם לא תוכננו לנהירת מאות אלפים לשדה תעופה.
גם אין סיכוי שנושאים אלו יילקחו בחשבון מפני שהשדה לא יהיה בבעלות רש"ת אלא בבעלות טייקון שממש לא יעניין אותו מזיהום אוויר או מרעשים מאחר והוא לא יגור באיזור, הוא רק יגזור קופון.
כל מי שחושב שזה יפתור את בעית האבטלה טועה מכיוון שכמעט ואין אבטלה בעמק ונשמח לעוד מפעלי הייטק כמו הקיימים ביקנעם ומגדל העמק ולא בשדה תעופה שייצר עבודה בעיקר לעובדי קבלן במשכורות נמוכות.
כל השדות הירוקים יהפכו לבטון ופני העמק ישתנו לגמרי.
לפני שאתם מגלגלים עיניים וזורקים שכבר התרגלנו לרעש של חיל האוויר ולכן אין לנו על מה לקטר, אספר שחיל האוויר לא טס בלילות ולא בסופי שבוע (אלא אם כן יש צורך מיידי) ולכן איכות החיים שלנו נשמרת.
השדה האזרחי בבעלות הטייקון יפעל כל ימות השנה (מלבד יום הכיפורים), ביום ובלילה. מתוכננות טיסות כל כ 10 דקות, מעל היישובים רמת ישי, שדה יעקב (שהוא יישוב דתי), כפר יהושע ועוד. גם ביום וגם בלילה וגם בסופי שבוע.
לא כמו בנתב"ג - *כל שעות היום*.
תוסיפו לזה את העובדה שהשדה האזרחי יתקיים לצד השדה הצבאי שגם הוא ימשיך להיות פעיל.
כמו כן יש צורך בהתאמת מסלול אחד ברמת דוד למסלול אזרחי.
פעולה שתעלה יותר מהתאמת שדה התעופה בחיפה לשדה בינ"ל (בהתאם לבדיקות מקצועיות שנעשו) וזה אומר הארכת המסלול כך שיתקרב כ 2 ק"מ לבתי התושבים ברמת ישי ולבתי הספר (שלא יוכלו ללמד ברעש הצפוי).
השדה האזרחי ישתמש במסלול אחד בלבד וכל נטל הפעילות תהיה אך ורק עליו.
זה אומר שיש כמה ישובים שפשוט אפשר לסגור אותם כבר עכשיו כי לא ניתן יהיה לקיים בהם חיים נורמאלים עם המראות ונחיתות כל 10 דקות.
ולא, בפירוש נאמר כבר מראש שלא יממנו שום דבר נגד רעשים. גם לא בבתי ספר.
אז בבקשה, לפני שאתם חושבים על נוחות טיסת הלואו קוסט הבאה שלכם (כי לזה השדה יהיה מיועד, בעצם), תחשבו על הדרך שבה מתקבלות החלטות ממשלה - כבולדוזר תוקפני, בלי התחשבות באזרחים.
מציעה לכם להביט בהחלטות משרד התחבורה מהשנים הקודמות. הן היו (ועדיין) בעד נבטים וגם תושבי הנגב רוצים בנבטים, אולם חיל האוויר נוהג במדינה כאילו היא שלו ומשרד התחבורה בחר לו יעד חדש להרוס.
העמק הוא יפה, העמק הוא ירוק.
נשמח אם יישאר כך ולא ייהרס בשל טיסות לואו קוסט.