חשבתי על דרך לשפר את הקשר בין הצבעת הצופים בלייב לבין איכות

  • פותח הנושא xjoiq
  • פורסם בתאריך

xjoiq

New member
חשבתי על דרך לשפר את הקשר בין הצבעת הצופים בלייב לבין איכות

המתמודדים.

אחת הפאלטות של פורמטי הריאליטי היא שמתמודדים איכותיים ומובילים עלולים לעוף ביום שחור(שיש לכל זמר גם המקצועי והמנוסה ביותר) או בבחירת שיר לא מספיק טובה ו/או מתאימה להם או התרגשות מבלבלת.

בקיצור הרעיון שבא לי הוא שהצבעת הצופים תהיה מצטברת ולא רק לאותו ביצוע. והמתמודד שיועמד להדחה יהיה זה שבאופן מצטבר קיבל את מינימום ההצבעות.

בצורה הזאת המתמודד הכי איכותי והכי מרגש תמיד יהיה לו יותר סיכוי לשרוד לאורך התחרות.

אבל בשביל להוריד את הבעיה שציינתי לעיל של יום שחור או בחירת שיר לא נכונה או התרגשות חריגה,כאירוע חד פעמי,הפתרון יהיה לא להחשיב הצבעה על תוכנית אחת לכל מתמודד-את ההצבעה הכי נמוכה לאותו מתמודד.

לדוגמא:
אם מתמודד א' התוצאות הטובות שלו היו בתוכניות 1,3,4 והתוצאה החלשה שלו היתה בתוכנית 2
ומתמודד ב' התוצאות הטובות שלו היו בתוכניות 2,3,4 והתוצאה החלשה שלו היתה בתוכנית 1 למשל
אז ישוו את סך 3 ההצבעות הטובות בלבד של כל מתמודד ולפי זה ידרגו ביניהם.


ואפשר בתור אופציה להוסיף הצבעה וירטואלית למתמודדים שעברו אודישן הצבעה שלא תשנה את המהלכים והניהול ע"י המנטורים והקידום שלהם כפי שקורה בפורמט הנוכחי אבל היא תעמוד לזכות המתמודד אם בתוכנית הראשונה של הלייב המתמודד דווקא בלייב הראשון שלו הוציא תוצאה לא טובה.
או שאפשרות נוספת היא שדירוג המתמודדים אחרי הלייב הראשון יהיה חיבור הקולות בין מה שהצביעו להם וירטואלית על האודישן שלהם יחד עם ההצבעה על הלייב הראשון עצמו. ככה הלייב הראשון "יתמחר" גם את ביצועי האודישן. והמתמודד החלש ייחשב מי שהיה חלש באודישן ובלייב הראשון גם יחד.


לדעתי זאת שיטה שיכולה לקדם באמת את הטובים והיציבים ולא שמתמודד חלש בהופעה מוצלחת כאירוע חד פעמי יעיף מתמודדים טובים ממנו בהרבה שנפלו על יום חלש
 
יש לי כמה

השגות על השיטה המוצעת:

נניח שהיתה מתמודדת שהפציצה בהופעה הראשונה ואז נתנה ביצועים די פושרים בכל שאר ההופעות, לעומת מתמודדת שנתנה ביצוע בינוני בהופעה הראשונה, אבל התחילה להפגיז שבוע אחרי.
אם ההפרש ביניהם היה מספיק גדול בשבוע הראשון, בכלל לא בטוח שלמתמודדת השניה יש סיכוי להגיע לגמר.

חוץ מזה, אודישן הוא לא מדד לכלום. לרומה, נניח יש קול מצוין ואחלה אודישן, אבל יש לה בעיה אמיתית בעמידה על במה- ואין לה שום עדיפות ( עם כל הכבוד וזה) על מתמודדת עם אודישן שפחות אהבתי ( נניח, נוי).

והכי חשוב- מרגע שהקהל מתחיל ״להתערב״ זה רק כמה כח הצבעה יש לך. דנה דור קיבלה פעמיים רצוף את מירב הקולות ובגלל זה עפו סיון וטלמור ויהל וגיא, שגדולים עליה בכמה רמות. אם זה היה מצטבר, היא היתה מגיעה לגמר כנראה כנציגה של אביב....
 

xjoiq

New member
מדובר ב

משווים את הקולות של ההופעה הטובה.
ובדוגמא שלך את הקולות של המתמודדת מההופעה הראשונה לקולות של המתמודדת מההופעה השניה,לפי הגבוה.
ואם מתמודדת השניה ממשיכה להפציץ והראשונה ממשיכה להיות בינונית אז בספירה השניה למתמודדת הראשונה יהיה ספירה אחת טובה(השבוע הראשון) ואחת בינונית(השבוע השלישי) ואילו לשניה יהיו 2 ספירות טובות(השבוע השני והשבוע השלישי) והפער עוד ימשיך לגדול לטובת השניה בהמשך השבועות.
&nbsp
הנושא של כח הצבעה:
יש עם זה בעייתיות מסוימת בשבועות הראשונים במקרה של כח הצבעה גדול ברמה מגזרית אבל עדיין המתמודדים החלשים יחסית יודחו ואילו החלשים יודחו בהמשך גם אם הם בעלי כח הצבעה כי ככל שמתקדמים בתוכנית הבעייתיות תרד כי מספר הצופים עולה ככל שמתקרבים לגמר וגם מספר המצביעים עולה ו"כח ההצבעה" מידלדל ובנוסף מספר המועמדים הולך וקטן והקולות מתפזרים פחות ומגיעים למועמדים הטובים.
 
לא כ"כ הבנתי

א וב' הן 2 זמרות בדה וייס
א' נתה ביצוע מטורף וזכתה, נניח ל 5000 SMSים.
ב' נתנה ביצוע פושר, וזכתה ל900 SMSים, אבל לא הודחה

מכאן והלאה (עוד שלושה שירים, נניח) ב' משתפרת ונהיית טובה מתוכנית לתוכנית וא' שרה בצורה בינונית - ב3 תוכניות - קצת קשה לסגור פער כזה (בעיקר אם לא' יש גם במקרה כח הצבעה מאחריה.).

אני לא חושבת שהתפקיד של תוכנית ריאליטי מוזיקה היא "לבחור את הכי טוב במוזיקה" אלא לבחור את מי שהקהל הכי התחבר אליו - אם זה במקרה יוצא/ת אותו/ה זמר/ת, מה טוב, אבל כולם אמורים לדעת לשיר טוב בשלב ההופעות החיות- וכמו שבטח שמת לב בשרשור של התוכנית בשלישי, שני אנשים יכולים לראות את אותה ההופעה - ולא להסכים בכלל לגבי טיב המופיעים בה...
נכון, קורות "פאשלות" ומתמודדות טובות הולכות הביתה בגלל כח הצבעה ומגוון סיבות שונות, אבל גם בשוק המוזיקה המקומי והעולמי- לא תמיד מי שיותר מוזיקלי, הוא גם מי שיותר מצליח.
 

xjoiq

New member
אני אנסה להסביר

אם ב' נתנה בשבוע השני ביצוע חזק שנגיד הביא 4000 SMSים
ו-א' הביאה ביצוע חלש שהביא 600 SMSים
&nbsp
אז אחרי השבוע השני היחס ביניהם הוא 5000 ל-א' ו- 4000 ל-ב'.
כי לא סופרים את התוצאה הגרועה של כל מתמודד.
&nbsp
עכשיו אם בשבוע השלישי ב' הביאה 7000 SMSים ו-א' הביאה 1000 SMSים
&nbsp
אז הסיכום יהיה ל-א' 5000+1000=6000 (התוצאה הגרועה של ה-600 SMSים מהשבוע השני לא נספרת)
ול-ב' הסיכום יהיה 4000+7000=11000 (התוצאה הגרועה של ה-900 SMSים מהשבוע הראשון לא נספרת)
&nbsp
ולכן סך הקולות של א' אחרי השבוע השלישי יהיה 6000 ואילו סך הקולות של ב' יהיה 11000.
&nbsp
ואם ב' תמשיך להפציץ ו-א' תמשיך לדשדש הפער עוד ילך ויגדל.
&nbsp
&nbsp
ולא, אני לא מסכים שיש הבדל בין הכי טוב במוזיקה אליבא דהקהל לבין מי שהציבור הכי התחבר אליו.
&nbsp
ואם מנגנון הבחירה יקטין את הסיכוי למתמודדים טובים שכן מסוגלים להתאהב על הציבור ללכת הביתה הציבור יהנה הרבה יותר מהתוכנית וגם התוכנית לא תיפול ברייטינג שלה.
&nbsp
כי במצב שמתמודדים טובים מסוגלים לעוף ייתכנו תגובות אימפולסיביות של רצון של יותר ויותר צופים להתנתק מהתוכנית להפסיק לעקוב אחריה ולשים X על התוכנית וככה גם התוכנית מאבדת מיכולתה הכלכלית להחזיק את עצמה.
&nbsp
לדוגמא את יכולה לראות איך באקס פקטור האמריקאי האחרון הם העיפו שבוע אחרי שבוע את המתמודדים הטובים באמת שלהם בשלבים מוקדמים כתוצאה מימים חלשים מקריים של אותם מתמודדים טובים והציבור הצביע ברגליים והתנתק מהתוכנית עד שהרייטינג של התוכנית ירד וירד עד שהתוכנית ירדה בסוף אותה עונה ולא יהיה לנו עונה חדשה של אקס פקטור אמריקאי.
&nbsp
במובן מסוים זה גם מה שקרה לכוכב נולד פה אצלנו
וההפקה הלכה לחפש את האבדה מתחת לאור ולשנות את הפורמט לכוכב הבא במקום לתקן את מנגנון ההצבעה.
&nbsp
למותר לציין שגם שינוי הפורמט לא עזר הרבה להפקה והרייטינג לא התרומם הרבה ורק מכירת הפורמט לחו"ל יצר הצדקה כלכלית מסוימת(כי גם שם בחו"ל הם סובלים ממנגנון ההצבעה וחיפשו שינויי פורמט).
&nbsp
מנגנון שיוריד את מימד האקראיות בתוכניות כגון אלה רק יוסיף לרייטינג כי הציבור רוצה שמי שהציבור מתחבר אליו יותר גם יגיע יותר רחוק בתוכנית. אחרת נמשיך להיתקל בתגובות אימפולסיביות של אנשים שרוצים להתנתק מהתוכנית
 
בדוגמא שלך המספרים מסתדרים

אבל בקלות אפשר להציג מספרים אחרים
(נניח
כמו שאמרתי- בשבוע הראשון א' מביאה 5000 קולות
מול 1000 לב'.

ב' משתפרת ומביאה 2000 קולות בשבוע שלאחר מכן
וא' מביאה 1000 קולות

בצורה רגילה, א' היתה עפה הביתה- אבל בגלל שזה מצטבר, ב' תעוף
יותר מזה, נגיד שבשבוע הבא ב' אפילו משתפרת ומקבלת 3000 קולות
וא' מביאה עדיין את אותם 1000 קולות

המצטבר יהיה - 5000 +1000 (כי מורידים את התוצאה הרעה) לא'
ו 3000+2000 לב'.
במצטבר, א' שהיתה לה פתיחה טובה, אבל מדשדשת מאז תישאר, בעוד שבפועל, כבר שבועיים רצוף, לא' יש פחות קולות מלב')

יש הבדל בין מתמודדת טובה מבחינה מוזיקלית (נניח קייטלין) למתמודדת שהקהל אוהב (יובל דיין).
ושינויי הפורמט בכוכב נולד היו מסיבה אחת- כדי שהצבעת הקהל תהיה כמו שהשופטים חושבים שהיא צריכה להיות. וזו הסיבה שהרבה מהקהל אבדו אמון בתוכנית. כשכל יומיים משנים את הפורמט, מחזירים מתמודדים שעפו וכאלו לא פלא שאנשים מצביעים ברגליים.
 

xjoiq

New member
את שוכחת שמדובר בתחרות רבת משתתפים

יחד עם א' ו-ב' יש גם ג'-ח' ואולי עוד.
אם ב' משתפרת אבל עדיין מדשדשת על יד א' ויש עוד לא מעט מתמודדים טובים יותר שעקפו את שניהם אז העיוות המכסימלי בכל הסיפור הוא ש-ב' תודח שבוע לפני א' במקום ההפך.
אבל עדיין אני מונע את ה-עיוות בהא הידיעה והוא הדחה של מתמודד פייבוריט ביום שחור.
&nbsp
זה דומה קצת להבדל בין תחרות גביע לטורניר או ליגה בגביע אפשר לתפוס גם את אלופת הליגה ביום שחור ולהדיח אותה גם אם המדיחה היא קבוצה מליגה ב'. בטורניר הטוב מסדרת משחקים הוא המנצח.
בכל שאר הענפים לצופים יכולה להיות סובלנות להדחה של פייבוריטים למעט שירה שבה לפייבוריט מתחברים הכי הרבה כי הוא הכי מרגש.
&nbsp
מה שחשוב זה מתמודד שהקהל אוהב ולאו דווקא הכי מוזיקלי.
והדוגמא שהבאת היא דוגמא טובה איפה יובל דיין היום ואיפה קטלין?
&nbsp
מה שהפיל את כוכב נולד בעיקר זה שבשנים האחרונות לא מי שהקהל אהב וציפה לו הוא זה שהגיע לשלבים האחרונים ולכן כל הפיינליסטים מהשנים האחרונות לא הצליחו לחדור לתעשיה.
ההפקה ניסתה לשנות פורמטים ולארגן גלגלי הצלה בעיקר כדי להקטין את ה"אנטגוניזם"/חוסר התחברות של הציבור עקב הדחה של מועמדים אהובים.
 
זה ויכוח סרק

בחיי שאני יכולה להביא לך גם דוג' כזו עם עשרה מתמודדים.
&nbsp
אני אצטרך דוג' מדה וייס בבקשה- תן לי שם של מתמודד/ת שהודח בגלל "יום שחור" בדה וייס, ולא בגלל שפחות אנשים מצביעים לו...
&nbsp
יובל דיין וקייטלין שתיהן באותו מקום די בינוני. כלומר, מי שצפה בדה וייס מכיר אותן. השאר קצת פחות עד בכלל לא.
מה שהפיל את כוכב נולד הן המניפולציות שההפקה ניסתה לעשות כדי שהמתמודדים המקובלים עליה ואלו שהיא רצתה להעביר יעברו לשלבים הבאים. אני (ואני לא לבד בענין) הפסקתי לצפות בכוכב נולד בדיוק בגלל המניפולציות האלו.
 

xjoiq

New member
אנאל ולנזי משנה שעברה שהודחה ברבע גמר אצל שלומי

ע"י ניב מנצור במקום לעלות לחצי הגמר ולהתמודד מול לינה מחול על כרטיס לגמר(ויש מן הסתם עוד אבל זה מה שבא לי על רגל אחת)

ההפקה ניסתה לעזור למתמודדים מושכי רייטינג וצפיות ביוטיוב על מנת להגדיל את הרייטינג של התוכנית.
2 העונות האחרונות של כוכב נולד הגיעו לשלבים המאוחרים של התוכנית, פינליסטים פחות מעניינים
 
אם זו הדוג' שלך ליום שחור

אז אני בכלל נגד השיטה שתמזער דברים כאלו. אנאל היתה צרחנית, חסרת שליטה בקול- וזה כבר באמת היה מביך באיזשהו שלב. ניב היה זמר טוב ממנה.
היא לא עפה דקה מוקדם מדי ובטח לא בגלל ש"היה לה יום שחור".
&nbsp
ושוב ההוכחה לכך שמתמודד שנחשב איכותי בעיניך, יחשב לדי בינוני בעיני אחרים.
&nbsp
לגבי כוכב נולד- את 2 העונות האחרונות של כוכב נולד כבר לא ראיתי, מרוב שנמאס לי מכל ההמצאות ושינויי הפורמט והזיופים בהצבעות ומה לא בעונות שלפני
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיניי היא לא הייתה צריכה לעלות בדו-קרב...

שכחתי את שם המתמודדת שהתחרתה מולה, אבל היא הגישה את השיר כ"כ הרבה יותר טוב...
אני זוכרת שאני ועוד כמה כאן חיכינו וייחלנו ללכתה תכנית אחרי תכנית.
&nbsp
בסופו של דבר אין מה למזער או לשנות בשיטה; חביבי הקהל אמורים להיבחר ע"ס הצבעות הקהל, וכל עוד אין זיופים בהצבעות, אלה הבחירות הנכונות (כי זה מה שהכי הרבה אנשים בחרו) גם אם הן לא נכונות בעיניי.
 

xjoiq

New member
אני יודע שאנאל היא מתמודדת שנויה במחלוקת

כמו כוסברה או שאוהבים או ששונאים.
אבל הרבה מאוד אהבו התחברו ועפו עליה.
רוב העולם אוהבים קולות גדולים.

ניב לא היה טוב ממנה כמעט בכלום(פרט לאצל אלה שאוהבים קולות קטנים) אפילו בשבילו זה היה הפתעת החיים שהוא הצליח לעבור את אנאל(כמעט היה צריך לסדר לו את אתגר מי הקרח באותה שעה). גם לשלומי זה היה הפתעה עצומה וגם לשאר המנטורים וגם לכל הנוכחים.

האמת שבריאליטי אחרים לאו דווקא דה וויס ישראל היו הרבה יותר מקרים אבל גם בדה וויס יש.
אבל אם את מתעקשת אז אפשר לציין יום שחור שהיה למישה סוחינין(למרות שהוא לא ממש היה הטעם שלי-את רואה אני מתייחס לא רק מפוזיציה אישית בניגוד למי שמייחס לי את זה בעקשנות)
אפשר לציין יום שחור גם ל: רוני פרי,רודי ביינסין,עתליה פירס,ואפשר ללכת עוד אחורה דניאלה מילוא,לוסיל בלקלמן,מיה יוהנה
שאגב שוב לא כולם הטעם שלי. ויש עוד אבל לא בא לי לעשות דוקטוראט על נושא "בעלי יום שחור בעונת דה וויס ישראל עונה 2"

בכל מקרה הדחות אנומליות היו וגם יהיו כל עוד לא ישנו את השיטה שתצמצם השפעות חד פעמיות
 
עכשיו אתה סתם

לא נותן לעובדות לבלבל אותך.
אתה ברצינות נותן לי דוג' מהפיינליסטים, כדוג' ליום שחור?
מישה הודח כשהיו 3 מתמודדים ב"קופה" - הוא, עתליה ודנה.
דניאלה הודחה בשלב שבו נשארו 3 מתמודדים. היא, דן ורודי.
רודי הגיעה לגמר.
רוני הודחה כנשארו 2 מתמודדות - היא ואופיר.
עתליה הודחה בחצי הגמר כשזה היא או דנה - וזה ממש לא היה קשור לביצוע שלה.
מיה יוהנה עפה בדו קרב, בלי קשר לקהל בכלל
ולוסיל? אליה בוודאות הקהל לא התחבר בכלל, כי יצרו לה איזה תדמית של פרובוקטרית בשקל. כך שזה בכלל לא קשור ליום שחור.

אם לא חשבתי שמישה טוב יותר מדנה ועתליה? כן. ללא ספק. אבל הקהל, חשב אחרת ממני. לדנה היה כח הצבעה, עד כדי כך שהיא ניצחה ועלתה לגמר על חשבון עתליה שהיתה הפייבוריטית לגמר בנבחרת של שרית כמעט מההתחלה.
אם לא חשבתי שדניאלה טובה מדן סלומון? חשבתי שכמעט כל מתמודד/ת בנבחרת של המשינות טוב יותר מדן. אבל בשלבים האלו זה כבר ממש לא "יום גרוע" - אלא כמה אנשים מצביעים לך. לדניאלה היו פחות מלדן.
רוני הגיעה לחצי הגמר, רודי לגמר, וגם עתליה לחצי הגמר - על איזה "יום שחור" אתה מדבר?

היו הרבה פחות שעפו על אנאל מחוץ לפורום. ראינו את הפרק שהיא הודחה בפורום משפחתי די גדול שכולל מגוון אנשים, בעלי טעם מוזיקלי שונה לחלוטין - ואף אחד לא תפס ת'ראש או דיבר על יום שחור. לכולם היה ברור שהגיע הזמן שלה.
(וכמה הבדל יש בין קול גדול שיודעים להשתמש בו, לקול גדול וחסר שליטה. אנאל חייבת לקחת בדחיפות שיעורי פיתוח קול וללמוד לשלוט בקול שלה. ראינו אותה בהופעה של שלומי שבת בנתניה (עיר הולדתה, מסתבר) לפני שנה בערך, והיא פשוט צרחה לתוך המיקרופון. יש לה קול טוב, אבל זה היה פשוט לא נעים.)

בכל מקרה, אם נחזור רגע לנושא- אני באמת לא מבינה למה שתהיה למישה "חסינות" על אף שחיבבתי אותו ממש, אם יש פחות קהל שמסמס שמתחבר אליו. וזה בסופו של דבר המדד - אהבתי ממש את מישה וחיבבתי את דניאלה- אבל לא טרחתי להצביע למי מהם. אנשים אחרים כן טרחו להצביע לפייבוריטים שלהם - בלי קשר לביצוע - ולכן הפייבוריטים שלהם ולא שלי המשיכו הלאה.

אחרון ודי- בכלל לא בטוח שבשיטה שאתה מציע מישה/רוני/דניאלה לא היו הולכים הביתה. גם במצטבר לדעתי, לרודי היו יותר הצבעות מדניאלה ולעתליה יותר ממישה (וכמו שאמרת, בשביל שבוע יותר או פחות...).
 

xjoiq

New member
עצם זה

שהיום השחור שלהם הגיע רק בחצי גמר זה היה מזלם שלא הגיע בשלב יותר מוקדם.(לכן גם לא רציתי כל כך להתעסק בדוגמאות מדה-וויס שנה שעברה אבל בריאליטים אחרים יש עיוותים יותר גדולים). אבל בהחלט היה עלול להגיע בשלב יותר מוקדם ואז היינו רואים את העיוות בצורה מובלטת. אין שום צורך להשאיר את הדברים לחסדי הסטטיסטיקה.
&nbsp
לגבי מישה- הקהל בעיקר הדיח אותו על ביצוע באותו יום-מה שהיה נמנע,אולי,לו היתה הצבעה מצטברת תוך סינון הצבעות היום החלש.
&nbsp
לא יודע איך זה במשפחתך אבל אנאל עברה בצפיות ביוטיוב את כולם בנבחרת של שלומי חוץ מלינה שלה היה גם הצבעה מגזרית.
הטונים היפיפיים שלה עשו הרבה התרגשות למי שבאמת אוהב קולות גדולים.
&nbsp
מבלי לעבור דוגמא דוגמא לסיכום אפשר להגיד שהצבעה מצטברת יכולה למנוע יותר עיוותים מאשר הצבעה חד פעמית יכולה או יותר נכון לא יכולה למנוע.
&nbsp
את יכולה בקלות לקבל המחשה מתחרויות ספורט שם רואים שבטורניר או תחרות ליגה כמעט ואין עיוותים והחזק בד"כ זוכה בטורניר לעומת גביע שם יכולים להיות דברים לא צפויים(אם את מתעניינת בכדורסל או מודעת למשהו שקורה שם אז למשל מכבי ת"א לקחה את גביע היורוליג האחרון בזכות 2 ימים שחורים רצופים של שתי יריבותיה בחצי גמר ובגמר-יריבות שעדיפות ממנה בהרבה והשמחה שהיתה בארץ על ההפתעה היתה יותר גדולה מכל הגביעים שמכבי לקחה חוץ מאותו גביע ראשון ב-1977).
&nbsp
בקיצור הצבעה טורנירית טובה בהרבה על הצבעות חד פעמיות "גביעיות".
&nbsp
&nbsp
 
זה סתם ספקולטיבי

כל עוד ההפקה לא משחררת את הנתונים המספריים של ההצבעות.
זה לא סטטיסטיקה. זה מספר האנשים שטורחים להצביע. בשלבים כמו רבע וחצי הגמר, זה כבר לא תלוי ביצוע, אלא תלוי כח הצבעה של מתמודד.

בהצבעה מצטברת יש מספיק עיוותים משלה, שעיקרן- כשיש פער התחלתי די גדול, קשה להתגבר עליו בהמשך- גם אם השתפרת פלאים וגם אם המתמודד מולך הפך לבינוני. "נס הקיזוז" (אבי לוזון ה@#$%^&**) שהביא להגועל ת"א אליפות ב2010 - לא קורה כל יום ולא קורה בכלל בד"כ.


עוד לא הבנתי מה זה יום שחור ששולח מתמודד הביתה.
עד לשלב ההופעות החיות, למתמודדים יש זמן לבנות קהל מצביעים נאמן שיצביע להם בלי קשר להופעה.יש שמצליחים בזה יותר ויש שפחות רוב המצביעים לא מצביעים בכלל על סמך ההופעה של המתמודד "שלהם" אלא באוטומט. הצבעות ספורדיות על בסיס ביצוע משפיעות אולי בסיבוב הראשון של ההופעות החיות (כי אז יש הרבה יותר מתמודדים ככה שכל קול משפיע)- לא מעבר.

ואני אחזור שוב- זה שמתמודד/ת מוכשר/ת הולך הביתה, זה חבל- אבל זה לא סטטיסטיקה, אלא SMSים.

בקיצור- לא השתכנעתי שהשיטה הנוכחית גרועה. היא אולי לא עובדת בתוכניות אחרות. אבל היות שבדה וייס עסקינן, וכאן זה עובד יופי יופי - אני לא רואה סיבה לשנות את כל שיטת ההצבעה. לא נראה לי שהיא תמנע יותר עיוותים מאשר היא תיצור.
 

xjoiq

New member
העיוות הוא קיים באופן עקרוני גם על הנייר

בכל הצבעה "גביעית" יש עיוות.
&nbsp
פער התחלתי גדול בכלל לא מצוי כי בהתחלה הקולות מתפזרים על הרבה מתמודדים. וגם אם מישהו הביא ביצוע מעיף יש עוד כמה כמוהו שהביאו ביצוע מעיף והקולות בכל מקרה מתחלקים.
וחוץ מזה אם את מתעקשת לא תהיה לי התנגדות אם נוריד את ההצבעה הוירטואלית על האודישנים ולנהל את הספירה באופן מצטבר מהשלבים שלאחר מכן. כמו שהצעתי את זה בתור אופציה.
&nbsp
את ההחלטה הסופית לגבי זה אם להכליל הצבעות וירט' על אודישנים יש לקבל לאחר בדיקה אם תיתכן באופן מציאותי מצב של עיוות של פער גדול.
&nbsp
גם בחצי גמר ואפילו בגמר זה לא רק כח הצבעה. וההוכחה לכך היא מצבים של הפתעות. לדוגמא כוכב נולד 2 או כ"נ 7.
אם זה היה רק כח הצבעה לא היו הפתעות.
כתוצאה מימים שחורים והפתעות אפשר לפעמים אפשר לשמוע בקהל,עם פרסום תוצאות הצבעות וווהווו/wwuww כזה עוצמתי שעובר בקהל.
&nbsp
קהל מצביעים נאמן זה רק כח הצבעה של חברים קרובים מגזר וכו' שיצביעו לו גם בלי קשר לאיך הוא יפתח את הפה באודישן
אבל הציבור בלא מעט מקרים לא יהיה נאמן דווקא באותו יום חלש ויעדיפו להצביע "למלך החדש" של אותו יום.
&nbsp
גם בדה וויס השיטה לא עובדת יופי ותמיד יהיו עיוותים. והרבה יותר עדיף לבחור שיטת הצבעה "טורנירית" שתתעדף את המתמודד שהפגין הכי הרבה יציבות במשיכת ואהבת הציבור
 
טוב, כבר כתבתי

שאני לא מסכימה...
(ובקצב הזה, שהמנטורים בוחרים כל הזמן, בכלל אין צורך לשנות כלום, כי עד שיגיעו להצבעות הקהל- כולם יצביעו באוטומט על בליינד למתמודד/ת שלהם)
&nbsp
אני לא יודעת מי הופתע בכוכב נולד 2 - כל מי שאני הכרתי, הצביע/היה בעד הראל מויאל (וכווולם הצביעו).
ובכוכב נולד 7, ממש חיפשתי איפה מהמרים(באמיתי לגמרי. אבל לא מצאתי אף אחד שיודע, כולם ילדים טובים בואכה חננות סביבי
), כי היה לי ברור שרוני דלומי תזכה.
&nbsp
זה לא שפרסמו את נתוני ההצבעה, וכל העונה נתוני ההצבעה של X היו פחות משל Y - ואז בגמר פתאום, נפל הניצחון על X.
זה קצת מזכיר את ההפתעה שנחתה על חלק מכותבי הפורום כשאנאל עפה.
כשכולם סביבך חושבים אותו דבר ומזינים אחד את השני, וההפקה מייצרת מצג שווא שכזה כדי למשוך עוד SMSים, ברור למה אנשים מופתעים - אבל זה לא קשור ליום שחור.
&nbsp
אין צורך לתקן משהו לא שבור.
 

xjoiq

New member
יש לי כבר דוגמא טרייה נגדך

אתמול חלק גדול מהמתמודדים היו ביום,אם לא שחור,אז לפחות אפור.
&nbsp
ותמיד יש סיכוי שמתמודד יפול על יום שחור או לפחות אפור גם בחצי גמר והגמר.
&nbsp
למרות שאין נתוני הצבעה בפועל שמפורסמים יש אינדיקציה חלקית והיא צפיות ביוטיוב.
&nbsp
בכ"נ 2 הדוגמא שהבאת לי על מי שהצביע בפועל בגמר זה בדיוק ההוכחה של ההפתעה. כי במשך כל העונה הבאזז היה הפוך. ואיפה שקראתי או צפיתי בתוכניות של המסביב דיברו על ההפוך. וגם אם בחוג מכרייך התמונה היתה אחרת כמדומני הצפיות על הביצועים המוקדמים גם תמכו באותו באזז הפוך).
&nbsp
גם בכ"נ 7 למרות כשרונך לחזות את הזוכה הבאזזים היו אחרים והפוכים.
&nbsp
אבל את רשאית לא להסכים. לא קרה כלום.
 
אתמול לא הצביעו


ובקצב הזה גם לא יצביעו בכלל. איזו מן הפקה ישראלית מוותרת על smsים??:p
וקשה לי להאמין שאתה חושב שאייל או תמר היו הולכים הביתה, רק כי הביצוע שלהם היה פחות ממוצלח אתמול.
אם הייתי צריכה לחזות ( ואין לי איך, סתם ע״ס תקוות שלי) אני מניחה שדווקא לאוהד, בגלל כל ההייפ השלילי שנוצר נגדו בגלל אביב - לא היו הרבה מצביעים והוא היה הולך. ודווקא לו היה ביצוע סבבה.
הסברתי כבר את הבאזזים. כשאותם בעלי טעם דומה מזינים אחד את הטעם של השני וההפקה עוזרת ליצירת כאלו ע״מ לקבל עוד smsים, לא מפתיע שאנשים מופתעים. הצפיות ביוטיוב הן מדד בעיקר לפמפום של ההפקה. מתמודדים שההפקה דוחפת ( והשופטים מתעלפים עליהם בכל ביצוע) יקבלו גם יותר צפיות ביוטיוב, פשוט בגלל שהשם שלהם מוכר יותר.
אין דבר כזה יום שחור בחצי גמר/גמר, ולו בגלל שעד כמה שאני יודעת, אין הרבה אנשים שמחכים לחצי הגמר כדי להתחיל לסמס ( אולי בעונה הזו לא תהיה ברירה, ורק אז יתירו לקהל לסמס
, אבל באופן כללי). בחצי הגמר, ובטח בגמר- אנשים כבר החליטו מי הפייבוריט/ית שלהם והם מצביעים לו/ה ללא קשר לביצוע-
לו זה היה תלוי ביצוע, אופיר היתה לוקחת את הגמר בהפרש גדול בשנה שעברה...
כמו שכבר אמרתי, השיטה עובדת. לא יודעת למה פה בניגוד לכוכב נולד זה מצליח (הקהל התבגר? הsmsים בחינם?) אבל אין סיבה לקלקל משהו שעובד.
אנחנו כנראה נסכים שלא להסכים

&nbsp
 
למעלה