טוב...

shabaz

New member
לא!

טוב לב זה לאו דווקא תכונה רעה. תלוי איך אתה עושה את זה. הרי זה בא לספק אינטרסים אישיים, אז זה כבר לא טוב "אמיתי" וכאשר זה מספק אינטרסים אישיים זה בא על כל דבר אחר שאנשים עושים. אם זה צביעות ובין אם זה אמת. הכל כדי לספק את האינטרסים האישיים שלנו <<כמה שקשה לי לומר את זה>> אם אתה יודע איך להשתמש בטוב לב הזה, אז זה יכול לבוא לך בטקטיקה. אנשים אוהבים טוב לב <<מסיבה לא ברורה>> והם מקבלים את זה. אבל תלוי איך אתה מציג את זה. אם אתה מראה להם שאתה אפס עלוב חסר עמוד שדרה <<אם אתה לא יודע איך להתמודד אם מה שהם אומרים לך>> הם מנצלים אותך. אתה צריך להיות טוב אבל עד לגבול מסוים ואז זאת לא תהיה תכונה רעה. בדיוק כמו צביעות...כאשר אתה יודע איך להשתמש בזה אתה יכול לנצל אחרים אבל שאתה מקצין <<למשל>> אז אתה נדפק...כי אף אחד <או כך הם טוענים> לא אוהבים צביעות <אנשים טיפשים בהכחשה...כמה פתטי לומר משהו כזה>. זהו.
 

Henryf

New member
בלבול מוחלט.

אתה משתמש בהרבה מובנים שונים של המושג "טוב" ועושה מהם סלט כאילו הם דבר אחד. הגדר תחילה לאיזה מושג "טוב" אתה מתכוון. האם "טוב" עבור מערכת ערכים מסוימת (טוב ליות חיי חופש) האם "טוב" מדיד, בלוגיקה להשיג משהוא כמית (היתה לי הצלחה טובה בעסק מסוים). האם "טוב" בלתי מדיד, בלוגיקה להשיג ערך (עשינו עבודה טובה להקנות ערכים של אי אלימות במשפחה). אם עושים מכל המושגים השונים בלבול אחד, לא מתקבלת תוצאה קוהרנטית.
 

Alcharzor

New member
אם כבר מנסים להגדיר טוב

אז צריך לסים לב שלטוב יש לא רק עוצמה אלא גם כיוון מה שטוב לאחד רע לשני
 

dig9

New member
זהו שהטוב שאנחנו מנסים להשיג פה

הוא טוב אבסולוטי, לא יחסי.
 

Alcharzor

New member
הממממ הבעיה היא שקשה מאד

להבין מה זה "טוב אבסולוטי".אני לא מצליח לעלות לעצמי בראש שום דוגמה ל"טוב אבסולוטי" האם קיים בכלל דבר כזה?
 

shabaz

New member
משהו שלא גורם לסבל

משהו שלא נגרם כדי להרוס. אני דווקא חושב שזה די ברור... פשוט הבנת את התיאורים שלי אולי בצורה לא נכונה... אני לא עושה בלבול בדברים שלי.
 

Henryf

New member
"שלא נגרם כדי להרוס"

האם להרוס זה טוב או רע? כאשר היהודים הרסו את מזבחי הבעל זה היה רע או טוב? כאשר בעלי הברית הרסו את התשתית של גרמניה הנאצית זה רע או טוב. Sabaz, עד שלא תגדיר לעצמך על איזה "טוב" אתה מדבר, לאיזו מערכת ערכים אתה מתכוון, לא יהיה מובן יחיד של דבריך.
 
למעלה