ידיעות אחרונות: לשלול הטבות

Ambious

New member
ידיעות אחרונות: לשלול הטבות

בידיעות אחרונות של אתמול (ב' - 21.08.07) נכתב במאמר הראשי כי זה "אבסורד" שמי שלא שרת שירות מלא מקבל הטבות של חייל משוחרר, כגון מענק שיחרור או פיקדון. בכתבתו של אלכס פישמן, הוא כותב כי כל מי ש- "נמאס לו מהשירות הצבאי" והשתחרר על פרופיל 21 יקבל צ'ק של 10,000 שקל מהמדינה, מלגה, הנחה לקורס פסיכומטרי, והטבות של כל חייל משוחרר. מה שפישמן לא טורח לכתוב היא כי ישנם אלפים אם לא יותר של חיילים שבאמת ובתמים אינם יכולים לסיים את השירות שלהם, מסיבות בריאותיות כאלה ואחרות, ונתנו את המקסימום למדינה במהלך השירות שלהם - גם אם היה קצר. הצורה שבה פישמן מתבטא גורמת לזה להשמע כי כל מי שלא סיים שירות צבאי מנצל ועושק את המדינה באלפי שקלים, ושלא מגיע לו לקבל ולו אגורה על שירותו לצבא - גם אם עשה את השירות על הצד הטוב ביותר וברצון מלא לסיימו. פישמן גם נמנע מלציין שרק מי ששירת לפחות שנה וחודשיים יחשב כחייל משוחרר ויקבל הטבות, וכי גודל ההטבות שווה ערך לתקופת השירות, כלומר, מי ששירת שנה וחצי לא יקבל את אותן הטבות כמו מי ששירת שלוש שנים. האם גם מי שנתן את כל כולו לצבא, קיבל תעודות הצטיינות והערכה, והיה על גדר מתנדב – אבל לא סיים שירות מלא של שלוש שנים מסיבות בריאות, הוא משתמט? על פי אלכס פישמן – כנראה שכן.
עוצב באמצעות תפוז-פד
 
תגובה

קראתי את ההודעה שלך ויש להבדיל בין חייל שקיבל צרור לכתף בזמן המלחמה וכעת הוא נכה לכל החיים, לבין מתנדב ששירת תקופה מסויימת ולא יכול היה לסיים את השירות שלו מסיבות בריאותיות כאלוה ואחרות, לבין חייל שאחרי חצי שנה הבין שלא מתאים לו כל העסק הזה, לא מתאים לו שיושבים לו על הראש ולפי דעתו זה בזבוז של זמן וישרף העולם הוא לא נשאר בצבא. 2 הדוגמאות הראשונות שציינתי מהוות אחוז אפסי לעומת הדוגמא השלישית של ה"קב"ניסטים". אם תשאל אותי, אותם קב"ניסטים לא רק שאין להם זכות לזכויות שוות ערך של חיילים שסיימו שרות צבאי מלא, אלא יש להקשות עליהם בכל שלב בחיים האזרחיים שלהם. אם זה אומר שחייל שלא סיים ת'שרות שלו לא יוכל להתקבל לשום מוסד אקדמאי שמסובסד ע"י המדינה או כל מקום עבודה ממשלתי. לא יתכן שההשטמטות הפכה לנורמה בחברה שלנו ואלו שעושים שרות סדיר פעיל ואח"כ עוד משרתים במערך המילואים הפך לקומץ. צריך לעקור את התופעה הזאת מהשורש. יש להגיע למצב שכל חייל שפונה לקב"ן (ואני אפילו לא מאמין ש5 % מהפונים לקב"ן אכן זקוקים לו) יידע שבמידה והוא עוזב את הצבא הוא יוצא לאזרחות נכה חברתית!! אנשים כאלו צריכים להסתובב ברחוב כשראשם מושפל מטה ולא עם חיוך על פניהם שאומר (דפקתי את המערכת)
 

Ambious

New member
מאיפה הסטטיסטיקה שלך שזה אחוז אפסי?

מאיפה לך או לאלכס פישמן לדעת מי מהמשוחררים באמת סובל מבעיה בריאותית ומי לא? אם היתה דרך לדעת אם מישהו השתחרר כי 'נמאס לו' אז הוא לא היה משתחרר. הבעיה היא שגם אם מה שאתה אומר זה נכון, ורק אחד ממאה משוחררים הם מסיבות בריאותיות אמיתיות (ואני יכול להבטיח לך שזה לא קרוב למציאות, ושיש המון המון משוחררים מסיבות בריאות) - עדיין אי אפשר לפגוע באותם חיילים משוחררים ולשלול להם את הזכויות שמגיעות להם בצדק על התרומה שלהם למדינה והרצון שלהם לשרת, בגלל אותם אנשים שכמו שאמרת משתמטים. הבעיה היא - וזאת הסיבה שהפורום הזה נפתח - היא שרוב האנשים לא עושים את ההבדלה, ומי שיפגע בסוף הם אותם אנשים שנתנו את כל כולם ובכל זאת נכנסו בקטגוריה של "משתמטים" למרות שהם ממש לא.
 

the new L

New member
אתה צודק במאה אחוז

וזה בכלל לא כמות אפסית. הרבה אנשים פשוט החליטו שכל מי שמקבל פטור מטעמים נפשיים הוא משתמט שקרן, מה ששיקרי לחלוטין.
 
תגובה

הסטיסטיקה שלי לא מבוססת על על מחקר או נתונים רשמיים, אלא על מעקב במשך 3 שנים אחרי חיילים שלא סיימו את השרות שלהם והסיבות הן כה חן גוניות שזה פשוט מחריד יצא לי לראות עשרות (אני לא מגזים) של חיילים/מכרים/חברים שלא סיימו את השירות הצבאי שלהם. אני יכול לספור על יד אחת את כמות האנשים שאכן לא יכלו להמשיך לתפקד מסיבות בריאותיות, בין אם זה מחלות סופניות או חיילים שאושפזו לאחר עזיבתם את הצבא בבי"ח עקב מצב נפשי קשה. ראוי לציין שאותם אנשים גם נשארו שם לתקופה ארוכה או פשוט שלחו יד בנפשם. ראיתי עוד כמה מקרים בודדים של חיילים שעזבו את הצבא והמשיכו לתרום למדינה בצורה רשמית בשרות לאומי. אבל הרוב הגורף, בניהם גם חברים ומכרים, היו כאלו שפשוט "לא רצו" להמשיך לשרת בצבא, ולא "לא יכלו". אז לא צריך להתייפייף ולנסות להפיל את הבעיות שלכם על כל העולם ואחותו בזמן שאתם עשיתם את הבחירה שלכם וכעת התוצאות לא לרוחכם. הודעה זו אינה מתייחסת לאותם חיילים שעזבו את הצבא והמשיכו להתנדב במסגרת שרות לאומי.
 

Ambious

New member
בחירה? מה אתה יודע עלי? אתה מכיר אותי בכלל?

אל תתיימר לדעת הכל ולדעת מה כולם אמרו או עשו או רצו. דבר בשם עצמך וזהו.
 

seed20

New member
ומי אתה שתחליט מי פה אזרח סוג ב'

כל העניין הזה מגוחך מהשורש. הצבא מנהל צייד מכשפות מודרני ומשתמש בשיטות ההתלהמות הוותיקות ביותר בשביל להלהיט את הרוחות ולהזיז את המוקד מהבעיה האמיתי. הארגון הזה רקוב מהיסוד!!! ועד שהממשלה לא תערוך בדק בית רציני בצבא אנחנו נמשיך לראות גדודים של חיילים שפשוט לא יהיו מסוגלים להמשיך לשרת בזבל הזה. ותתפלא כמה קל להיכנס לדכאון קליני בצבא, אתה יכול להיות הבן אדם הכי חסין רגשית בעולם ופתאום מתרחש איזה אירוע או שאיזה קצין/ נגד זורק איזושהי מילה ומתחילה אצל בן אדם שרשרת של ארועים שמובילה להתמוטטות טוטאלית של כל מערכות ההגנה שלו עד למצב שהמשך השירות פשוט בלתי אפשרי. והצבא כל כך מצטיין בלחפש את הנקודות האלה. והבעיה היא שאי אפשר לעשות ריסט למערכת, אי אפשר להתנתק אלא אם כן אתה פשוט חותך. ואני לא רואה שהצבא יותר מדי מתאמץ להשאיר את האנשים האלה בשירות. שום טיפולים, שום תרופות, חמש פגישות והביתה. יודע למה? כי הם יודעים טוב מאוד שהם אלה שהביאו אותך למצב הזה מלכתחילה והם יודעים טוב מאד שהבן אדם הזה כבר נשרף, אין עוד מה למצוץ ממנו אז הם זורקים אותו. ועכשיו את האמת - מי באמת רוצה להודות שהנה הוא נשבר, הם הגיעו אליו. מי רוצה להצטייר בתור קורבן המערכת? אז אנשים אומרים "דפקתי את המערכת, הקב"ן הפראייר קנה תהצגה" וטוב שכך כי במקרה של הצבא הכחשה עובדת בגלל שלא נצטרך להתמודד עם משהו דומה בעתיד. והנקודה האחרונה - כל הבהמות הפשיסטים שצועקים "לקחת מהם זכויות, לא לתת להם תנאים" - מי נראה לכם שאתם? חבורה של נסחפים חסרי חוט שדרה. הזכויות שאדם מקבל במדינה דמוקרטים נובעות מהיותו אזרח שומר חוק ומשלם מיסים בלבד!!! המוסדות האקדמיים מסובסדים ע"י הכסף שאנחנו וההורים שלנו משלמים כל חודש למדינה (ומיותר לציין שזה לא גרושים). זאת לא מדינה פאשיסטים!!! עדיין לפחות. המחיר שמשלמים כשלוקחים ממך את שארית שמחת החיים גבוהה הרבה יותר מהמחיר של תחושת ה"למה רק אני פראייר" שיש לרוב האנשים פה.
 

Ambious

New member
הרבה אנשים גם עושים הצגה של "דפקתי את הקב"ן"

כשמתחת לפני השטח הסיפור האמיתי הוא שהם באמת נשברו נפשית, והצבא הוא זה שלא הסכים להשאיר אותם. הרי יותר קל להגיד לסביבה שלך "דפקתי את הקבן ואת הצבא" מאשר "יש לי בעיות אמיתיות", ואולי פה חלק מהבעיה - שאנשים עם בעיות אמיתיות לא מודים בזה, ואז הם בעיקר פוגעים בעצמם אבל גם באנשים אחרים כמוהם. לגבי מה שאמרת על זה שהצבא לא מתאמץ כי הוא יודע שהבן אדם "שרוף", זה נכון חלקית. הצבא מתאמץ הרבה יותר לאחרונה, עד כדי מימון טיפול פסיכולוגי תרופתי לחיילים, ואישור לפסיכולוגים פרטיים מהאזרחות כשאין כוח אדם לטיפולים צבאיים. הבעיה מתחילה כשהבעיה מדרדרת והחייל צריך השגחה צמודה יותר של פסיכיאטר, ושם הצבא חותך ואומר "תודה שלום, אתה יכול ללכת הביתה". אם החייל ממש מתעקש להשאר והוא לא בסכנה אובדנית, לפעמים מאשרים לו פרופיל 24 (חצי שנה שיחרור זמני עם ספירת פז"ם), אבל בדרך כלל מקשים את זה עליו ומנסים לדחוף אותו ללכת בדרך ה- 21, גם אם הוא היה רוצה להשאר בצבא. הסיבה היא בעיקר כלכלית, חוסר כח אדם פסיכיאטרי, וכסת"ח, אבל השורה התחתונה היא שזה הצבא עצמו שמשחרר את החיילים, ואז כל העולם בא אליהם (אל החיילים) בטענות.
 
תשמע..

יש לי את כל הזכות בעולם, בתור מי שחווה את כל מה ציינת, לשפוט את מי שהחליט לוותר לעצמו ולעזוב!! אל תבלבל לי את השכל עם הדוגמאות הפטתיות והעלובות האלו של דיכאון קליני, אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה!!! אתה מחליט שהמערכת רקובה, עוזב אותה ועוד דורש לקבל ממנה זכויות?!?!?! מי אתה בכלל שתפצה את פיך?!?! עצם העובדה שבחרת לעקוף את החוק ולהשתמש בתירוץ "הדיכאון הקליני" שלך, בזמן שיש אנשים שסובלים לא פחות ממך וממלאים את החוב שלהם למדינה, בין אם הם נהנים מזה או לא, לא אומר שאתה אזרח שומר חוק!!! ואם אכן אתה סובל מבעיה מבעיה נפשית כזאת או אחרת שמגבילה אותך לתרום לצבא בכל מקום/תפקיד כנראה שמקומך בבית החולים הפסיכיאטרי הקרוב לביתך עטוף בכותונת לבנה ומטופל תרופתית בכפיה. אחרת אני לא רואה סיבה למה שבצה"ל ישרתו חיילים בלי רגליים/ידיים או כל איבר אחר שמגביל אותם ואתה מר' דיכאון קליני לא תוכל!!!!
 

the new L

New member
קשקוש מוחלט

אין פה שום עקיפה של החוק. צה"ל קבע, ובצדק, שיש בעיות נפשיות שמי שסובל מהן ישוחרר ממנו. זה לא אומר שהוא צריך להיות מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי (ואגב, סתם לידיעה - מאשפזים בכפיה רק אנשים שמסוכנים לסביבה שלהם, לא אף אחד אחר). זה שאתה, מומחה פסיכיאטריה עולמי, החלטת שמערכת בריאות הנפש של צה"ל טועה, לא עושה אותה לכזה.
 
קשקוש מוחלט 2

חייל שקיבל כדור לעין בזמן המלחמה ואיבד את ראייתו, ישוחרר מצה"ל וסביר להניח שראייתו לא תשוב אליו ברגע שהוא ייצא לאזרחות וסביר להניח שזה יגביל אותו במהלך כל חייו. כנ"ל לגבי חייל שנפגע בעמוד השדרה, כנראה שלא יוכל לתפקד כמו פעם וסביר להניח שגם במקרה הזה אותה בעיה תגביל אותו בעתיד. עכשיו לגבי כל אותם פגועים נפשית שצצים להם כמו פטריות לאחר הגשם, דווקא בבין גיל 18 לגיל 21, הם משום מה חוזרים לחיי האזרחות כמו חדשים ומסוגלים פתאום לצאת ללימודים/להשתלב בחברה/לטייל בחו"ל בלי שום מגבלה וכאילו כלום לא קרה. מוזר, אותם חיילים, כמה דקות לפני שיצאו לעולם החדש והורוד שלהם לא יכולו לבצע שום פעולה במסגרת צבאית כי הם היו פגועים נפשית!!!
 

nemoalive

New member
לאני בתור בלאט

תגיד לי אתה בכלל יודע מזה דיכאון שאתה מדבר ככה? יש לך אולי איזה תואר שאתה אומר את הדברים האלו? כשאני הייתי בכיתה י' לא היה רגע שלא חשבתי על לקפוץ מהחלון ולגמור עם זה וזהו כל היום וכל הלילה הייתי קבור בתוך עצמי ובמחשבותיי על כמה העולם הזה לא צריך אותי ואני לא צריך אותו. כשאתה תעבור את התחושות האלו במשך שנה אז תדבר על דיכאון. כשתדע מזה לספור את הדרכים שאתה יכול להתאבד בהן ועל איזה סוג של מסר להשאיר ואיך להסביר את עצמך בו תיהה לך זכות דיבור בעניין. אתה לא יכול לקבוע אם מישהו בדיכאון או לא ואין לך את הכלים לדעת. אתה הצגת בהודעותייך בורות ותו לא. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית לא פאשיסטית ואתה לא יכול לשלוח כל אדם עם דיכאון קליני או פסיכואידה למוסד. עובדה אני הוכרזתי כחולה מדי פיזית ונפשית בכדי לשרת בצבא אז אני משתמט? הצבא לא רצהאותי ואני לא אותו ולא בא לי להתנדב לצבא כי אני יכול להועיל יותר במקומות אחרים. אבל מי אתה שתקבע שאני אזרח סוג ב'? אתה אדם בור וחסר הבנה של ערכי הדמוקרטיה ואטום לסבלם של אחרים, אתה עוקב אחר התקשורת וההצהרות הפופוליסטיות של הממשלה ומסכים עם כל מילה במקום לראות את האמת מאחורי המילים. המערכת רקובה וצריכה שינוי המערכת החינוכית רקובה וחייבת שינוי והממשלה רקובה וצריכה שינוי. המערכת הצבאית לא מסוגלת להתמודד עם החברה בעקבות מות הציונות. הפחדים של שרידים זקנים מאכילים את המערכת עד שהיא תגסוס אט אט אבל בטוח ותעלם. הבעיה האמיתית של צבא מדינת ישראל היא לא החוסר רצון של אזרחיה להתנדב אלא חוסר היכולת שלו להתאים את עצמו לתקופה. צבא ההגנה לישראל מהווה סכנה חמורה למדינה במצבו הנוכחי. והמצב הוא חוסר הגנה, חוסר התקפה ובלבול בכול שורותיו. הצבא רקוב והמדינה ואזרחיה מחוייבים להתחל מערכות לפני הקריסה ולא המדינה בסכנה חמורה.
 
לבחור האובדני

דבר ראשון אל תרד לפסים אישיים אם דעתי שונה משלך או שלא נראה לך מה שאני אומר, אתה מתנהג בניגוד להוראות הברורות של הפורום. דבר שני אני לא רואה שום קשר בין ריקבון הממשלה לבין המצב הבריאותי שלך, סביר להניח שגם אם הממשלה היתה מוחלפת הבעיות האישיות שלך לא היו נפתרות אז דמגוגיה לא תעזור פה. גם העובדה שהוכרזת כחולה נפשית ופיזית לא פוסלת את העובדה שאין סיבה שתקבל את אותן זכויות כמו חייל שהשלים שרות מלא. זה שווה ערך לדוגמא שאין סיבה שאדם שחי מקצבה של ביטוח לאומי או הבטחת הכנסה יקבל את אותה המשכורת כמו אדם עובד. סביר להניח שבאותה תקופה בה הציונות פרחה והמערכת יכלה להתאים את עצמה לתקופה שלה סו קולד, לא היו כ"כ הרבה חיילים בעלי מחלה נפשית כזו או אחרת ועוד סביר להניח שאלו שכן סבלו ,היו מאשפזים אותם בכפיה או שהם היו מושמצים בקרב כולם. לפני 40 שנה היו מתייחסים אליך בצורה שונה לגמרי אם היית נפלט מהצבא עקב בעיה נפשית.
 

nemoalive

New member
אתה הוא

זה שירד לפסים אישיים. אתה וכל מי שכותב את התגובות המתלהמות בכל אתר ועל כל כתבה. אני הגבתי לדברים שנאמרו על ידך שנאמרו סתם, מתוך בורות וחוסר ידע או הבנה בסיסית. אני כל בוקר פותח תאינטרנט ורואה תגובות של אנשים שקוראים להפוך את הערבים, חרידים, ואנשים שלא שירתו או יצאו באמצע השירות לאזרחים סוג ב'. אתה יודע מה מספר המתאבדים שיש בצבא? אתה מוכן לשלם את המחיר הזה? כי אני לא. ורק בגלל שהייתי בדיכאון לא הופך אותי לאובדני היום וזה רק מוכיח שאין לך שום ידע בנושא ואתה מדבר סתם.
 
ווואו..

חבר, תרגיע אתה יורד לפסים אישיים כבר פעם שניה ומכנה אותי בור ועם הארץ וזה לא לעניין בכלל. אני לא יודע איך הסקת שאני זה שירד לפסים אישיים כשבכלל לא אני זה שפנה אליך. וכן, חרדים, אנשים שלא שרתו בצבא או יצאו במהלך השרות הם אנשים שלא מגיעות להם הזכויות שמגיעות לאותם האנשים שכן סיימו שרות מלא. (לערבים פשוט אין את האופציה לשרת בצבא אז הם לא רלוונטים לנושא) אתה פשוט לא מצליח להבין את הראציונל הפשוט שמי שלא עמד בקריטריון מסויים לא זכאי לקבל את ההטבות הנלוות וזאת הבעיה שלך. גם עניין ההתאבדות לא רלוונטי לנושא, ערך החיים הוא ערך עליון ואם הבחירה שלך היא בין להתאבד או להשתחרר מהצבא אז אני אתמוך בשחרורך מהצבא ואני אברך אותך לשלום, רק קח בחשבון שבגלל שלא השלמת שרות מלא אל תצפה לקבל את הזכויות שמקבל כל מי שמסיים שרות מלא.
 

the new L

New member
מה מוזר בזה?

הרשה לי לספר לך כמה דברים על עצמי: 1. שירתתי שירות צבאי מלא. 2. בחודשים האחרונים שלי בצבא, היה לי מאוד קשה נפשית להישאר בצבא. 3. ברגע שהשתחררתי, המצב הנפשי שלי השתפר בצורה מאוד משמעותית. אתה באמת כל כך אטום? אתה באמת לא מבין שלצבא יש השפעה נפשית קשה על הרבה מאוד אנשים?
 

the new L

New member
לא מדובר בשביזות

מדובר באמת בדיכאון, בהתקפי חרדה, במצב נפשי קשה שנגרם להמון חיילים עקב הלחץ הרב של השירות הצבאי.
 

Ambious

New member
אתה לא יודע אם ככה מה משמעות המילה דכאון

דכאון היא מחלה קלינית שנובעת - בין היתר - מחוסר איזון כימיקלי במוח, ובדרך כלל (1 מכל 10 אנשים - נתון מדעי, לא סתם מספר מהשמיים) זה מתבטא בחוסר יכולת של הרצפטורים במוח לשחרר סרוטינין (הורמון שאחראי על תחושות, מצבי רוח, וכו') לדם, מה שגורם לדכאון קליני. אותם 1 מ- 10 אנשים שיש להם את הבעיה הזאת הם אנשים שיכנסו לדכאון גם אם החיים שלהם דבש, פשוט כי זה משהו כימי לחלוטין ואין להם שליטה עליו. הוכח שיש קשר ישיר בין לחץ נפשי לבין התעצמות של התופעה, ככה שאם אחד מאותם עשרה אנשים נמצא בלחץ נפשי או פסיכולוגי, הדכאון יכול להתעצם ולהשתלט על הבן אדם, ובשלב כזה בדרך כלל הצבא משחרר חייל שמגיע לרמה כזאת - גם אם הוא לא רוצה - ובטח שלא מדובר ב- 'בחירה'. לפני שאתה מתחיל לירות טענות לכל הכוונים, תבדוק שאתה יודע על מה לכל הרוחות אתה מדבר.
 
למעלה