ידיעות אחרונות: לשלול הטבות

RVD18

New member
יש לזה טיפולים

זה לא תירוץ מבחינתי, אבל אני לא מכיר את כל המקרים אז אני לא אתחיל פה ויכוח. הבעיה היא איך מחליטים למי מגיעות זכויות ולמי לא. לא נראה לי שאפשר לדעת. ואז יש דילמה, אם לתת זכויות לכל מי שעשה שירות חלקי. ואז זה יעודד אנשים להשתמט במהלך השירות. בעייתי.
 

Ambious

New member
אבל האם צריך לפגוע באותם מקרים 'אמיתיים' בגלל

כמה חולירות? הצבא לא יכול להבדיל בין האמיתיים לבין ה-'זייפנים', כי אם הוא היה יכול הזייפנים לא היו משוחררים. ובגלל שאי אפשר להבדיל - איך אתה דואג שבמהלך שלילת הזכויות שלך, לא יפגעו אנשים שבאמת ובתמים מגיע להם לקבל זכויות של חיילים משוחררים?
 

RVD18

New member
אני לא חושב

שזה "כמה חולירות" כי כמו שכתבתי כבר, ממה שראיתי, מי שמשתחרר על נפשי, הרבה רוצים להשתחרר ולא באמת סובלים מבעיה כי אז יכלו לקבל טיפול, ככה שזו תופעה רחבה יותר. והצבא משחרר את הזייפנים, כמו שקראת להם, כי הם לא מביאים שום תועלת. אבל עזוב את זה. ניסיתי לחשוב על פתרון ולא נראה לי שיש. אפשר לעשות הבחנה בין שחרור מסיבה רפואית וסיבה נפשית, ואז יסבלו מזה האנשים שבאמת סבלו מבעיה נפשית והשתחררו. או שפשוט להשאיר את המצב הקיים, שמי שמשתחרר אחראי פרק זמן מסיים יקבל את הזכויות. ככה גם משתמטים יהנו אבל מי שמגיע לו לא ייפגע. לא רואה פתרון אחר.
 

Ambious

New member
ומה שהרוב שוכחים, הוא שגובה התגמולים וההטבות

לחיילים משוחררים שווה ערך למספר החודשים שהם שירתו בצבא. מי ששירת רק חצי שירות - יקבל רק חצי מההטבות, ולדעתי זה הוגן לחלוטין והגיוני ביותר. כמו כן, הטבות ניתנות רק למי ששירת לפחות שנה וחודשיים, ומי ששירת פחות אפילו לא נחשב חייל משוחרר.
 

RVD18

New member
טוב

אם ככה אני לא רואה שום בעיה. כל מי ששירת שירות חלקי מקבל מה שמגיע לו. מה הבעיה? בשביל מה פורום? יש פורום משוחררים בשביל מי שהשתחרר.
 

Ambious

New member
הפורום הוא כי יש אנשים שחושבים שגם זה יותרמדי

ורוצים לקחת את זה מחיילים שהרוויחו את זה ביושר, ועוד קוראים להם משתמטים ויורקים להם בפנים בדרך כתודה על השירות שהם כן עשו.
 

סלוניק

New member
בגלל שיחסה של החברה לבעלי פטור

גובל ברדיפה, ומצבם של משוחררים ששירתו שירות חלקי הוא לדעתי קשה עוד יותר. הרבה יותר קשה להתמודד עם תחושות האשם והבושה שהחברה מחדירה לך (שלא לצורך) על שחרור באמצע השירות כאשר אתה כבר בתוך המערכת אל מול שחרור לפני השירות.
 
זה לא נכון

שירתתי הרבה פחות ואני נחשבת חיילת משוחררת וקיבלתי את כל ההטבות בהתאם למספר החודשים ששירתתי. הייתי חיילת לבשתי מדים ונשבעתי בשבועה. אז אם אני משתחררת לא מגיע לי להחשב חיילת משוחררת???
 

Ambious

New member
לא כולם חוזרים בכזאתי קלות לחיי האזרחות

אולי החברים שלך והאנשים שאתה מכיר, אבל שוב אתה מכליל על כולם מקרה אחד או שנים שאתה חושב עליו, וזאת בעצם התופעה שהפורום הזה בא לשים לה קץ.
 

nemoalive

New member
יפה מאוד

נמאס מכל ההתלהמות הזו, ואני מניח שלכל אנשי הפורום הזה לא היה יותר נחמד העיניין ממה שהוא היה לי ולשכמותי. אף אחד במדינה הזו לא יכול לקחת ממישהו את זה שהוא שירת בצבא ולא יכל להמשיך, ולא משנה מה הנסיבות. זו חוצפה להגיד שצריך לקחת זכויות אדם או אזרח. אחותי היא דוגמא מעולה לעניין כי היא גילתה שיש לה כרון (קרון?) בזמן השירות והצבא שיחרר אותה בלי מחשבה שניה, היא לא אשמה בכך שהיא חולה. אז מי הם שיבואו ויגידו למישהו כמו אחותי שהיא או הוא הם אזרחים סוג ב'?! התקשורת מסייעת לאנשים שרק רוצים לשמור על הכסא שלהם ועל המשכורת השמנה שלהם. צריך להחרים את התקשורת ולא את האזרחים.
 

Ambious

New member
לי אישית יצא להכיר מישהו שאחרי ששוחרר מהצבא

מסיבות בריאותיות (במקרה שלו - אפילפסיה) הוא חזר והתנדב חצי שנה אחר כך, ואחי חצי שנה קיבל עוד התקף ושוב 'זרקו' אותו מהצבא. ויש עוד כלכך הרבה אנשים כמוהו, אבל לרוב לא שומעים עליהם כי זה לא מספיק 'מעניין' או 'עסיסי' בשביל להכנס לעיתונות, העיתונים אוהבים להציג את האנשים הרעים ולגרום לזה להראות כאילו כולם רעים וכולם אשמים וכולם לא בסדר, ודווקא את אלה שכן בסדר וכן רוצים וכן מנסים וכן נלחמים הם לא מציגים. מקווה שנצליח לשנות את זה.
 

סלוניק

New member
זה קצת מגוחך,

כי אתה הרי יודע בבירור שהמסגרת הצבאית שונה באופן מוחלט מהמסגרת האזרחית מכל בחינה כמעט, כך שזה קצת מצחיק שאתה מופתע שאנשים מתפקדים טוב יותר אחרי השחרור שלהם (יש פטור כזה, אגב, "חוסר יכולת הסתגלות למסגרת הצבאית").
 

golgi21

New member
הכתבה הזאת הרטיחה אותי

שלום לכם, ראשית אציג את עצמי - בן 21, אחרי שירות צבאי של שנה בלבד. יצאתי מהצבא על סעיף נפשי לאחר שבחצי שנה השנייה שלי בצבא ירדתי 12 ק"ג והגעתי למצב נפשי גרוע מאוד. את הצבא שלי התחלתי במסלול קרבי ובתור ייעודי לקצונה. אני לא חושב שזה המקום לפרט איך הגעתי למצב הזה, אך אין לי ספק שידו הבלעדית של הצבא אחראית לכך. הכתבה הזאת קוממה אותי אתמול. את כל מה שהצבא נתן לי קיבלתי ביושר. נתתי שנה מחיי בניגוד מוחלט לרצוני בשביל לקבל את המענק והפיקדון שקיבלתי. לא קיבלתי שום תרומה מהמדינה. הצבא לקח לי שנה מהחיים והביא אותי למצב נורא, לפחות שישלם את הגרושים שהוא חייב לי, וכן, הוא חייב לי. זה נהייה הלהיט החדש לדבר על המשתמטים. טרנד. תבדקו את איכות המפקדים בצה"ל, את ההתנהלות שלו, את הרגשת התרומה שלא קיימת והוחלפה מזמן בבזבוז זמן מוחלט בקרב החיילים ותבינו מאיפה זה נובע. קל לאנשים להישחף בטרנד הזה. בתור אחד שיצא מהצבא לאחר שנה, אני מרגיש כאילו מצפים שאני אקעקע על הכתף שלי את המספר האישי שלי, כמה ימים הייתי בצבא ולמה יצאתי. הנקודת מוצא של אנשים במדינה הזאת חייבת להשתנות. מכריחים ילדים בני 18 ללכת לצבא. נותנים להם נשק ומצפים שהם יקריבו את חייהם בשביל המולדת, וכל זה בשביל משכורת עתק של 350-800 ש"ח בחודש. האלטרנטיבה שעומדת בפני אותו ילד היא לא להתגייס, להרוויח פי 10 ממה שהוא היה מקבל בצבא, לא לוותר על חיי החברה שלו ולהישאר בבית ולא בבוטקה על הגבול. פעם אולי הייתה ציונות. היום לא. אפשר להתווכח על מי אחראי לכך, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שהיום זאת פשוט תמימות לצפות שילד בן 18 יבחר בתוך רצון מוחלט ואידיאולוגיה להתגייס לצבא.
 

Ambious

New member
ברוך הבא לפורום ../images/Emo13.gif

הסיפור שלך מוכר לי, ולא ממך. כמוך יש עוד מאות אם לא אלפי חיילים משוחררים שמצבם הבריאותי והנפשי הדרדרו במהלך השירות, והצבא במקום לקחת אחריות ולטפל בהם התנער מאחריות ושיחרר אותם. דרך אגב, לידיעת מי שלא יודע, ברוב המקרים זה הצבא שדורש מאותם חיילים להשתחרר, גם אם הם לא רוצים להשתחרר, פשוט כי הצבא לא מוכן לקחת אחריות או להשתתף בעלויות הטיפול הרפואי של אותם חיילים. לגבי מה שכתבת על מוטיבציה ותרומה, אני לא חושב שהתשלום וההטבות זאת הסיבה להתרעם מהצבא - כלומר - אני הייתי מוכן לסיים את השירות שלי עד סופו ועוד להשאר לקבע גם אם לא הייתי מקבל שום תמלוגים ושום פיקדון ולא היו משלמים לי אגורה מעבר למשכורת הצבאית הסטנדרטית. הנקודה היא היחס, שמתייחסים לחיילים ששוחררו על סיבות רפואיות בטרם עת כאילו הם רצו את זה, כאילו הם רק ביקשו לחלות בשביל להשתחרר, כאילו זה אשמתם. בכל מקרה, ברוך הבא לפורום, מקווה שתמצא פה אנשים שחושבים כמוך ושביחד נמצא את הדרך להחזיר לנו את הכבוד המגיע לנו כחיילים משוחררים.
 
למעלה