ידיעות אחרונות: לשלול הטבות

גלתו

New member
תגובה

"תבדקו את איכות המפקדים בצה"ל, את ההתנהלות שלו, את הרגשת התרומה שלא קיימת והוחלפה מזמן בבזבוז זמן מוחלט בקרב החיילים ותבינו מאיפה זה נובע." ציטוט שלך. אז לא יושבים מהצד, מסתכלים ומתמרמרים - קמים ועושים. מגדילים ראש, יוזמים, נשארים במערכת ומשנים אותה. אם המפקדים לא בסדר - נשארים בצבא, מגדילים ראש, אולי הופכים למפקדים, משפיעים ומשנים את מה שחשוב לשנות. וזה לא בלתי אפשרי. אם אני, ועוד כ"כ הרבה ילדים בני 18-21 יכולים לקום ולעשות דברים מדהימים ולא מובנים מאליהם בצבא - כל אחד יכול. אבל לא יושבים בצד ובוכים.
 

EgeBamayasi

New member
אף אחד לא בוכה

פשוט מפסיקים לשרת אפשר להסתכל על זה בצורה כזו, שמחאת "ההשתמטות" גורמת לכך שצהל לא יקח חיילים בתור מובן מאליו, וזה יגרום למפקד לחשוב פעמים לפני שהוא מתעלל בפקוד שלו, אם הוא ידע שאותו פקוד הוא בן אנוש שלא כבול אליו למשך שלוש שנים ואת צהל אי אפשר לשנות מבפנים, כל אחד יודע שמפקד שלא קצין בקושי יכול לעשות משהו, וכך גם מ"מ. באמת בשביל לשנות משהו (ברמה חוקית, בלי סירוב פקודה) צריך להגיע לדרגות הגבוהות. ולמה לי לעשות את זה? למה לי להקדיש את חיי בשביל לשנות את צהל?
 

סלוניק

New member
אלה שתי מסקנות שנובעות מאותו גורם.

הכוונה היא לעלייה ב"השתמטות" ולהפחתת הטרטורים והתיזוזים. אני מאמין שמחזור הגיוס שלנו טורטר בטירונות שלו הרבה פחות מהמחזור שהיה חמש שניםלפניו, והרבה פחות מזה של עשר שנים לפניו. קל וחומר עשרים שנה. עם הזמן (גם אם זה לא נראה ככה) מדינת ישראל מתקדמת בצעדים קטנים מבחינת ליברליזם וזכויות פרט, ויש חשיבות גדולה יותר לאדם הקטן ביחס למדינה (או במקרה הזה - לצבא). כמובן שבחמש עשרה השנים האחרונות התהליך הזה הואץ הרבה יותר גם בזכות מהפיכת המידע. לשם השוואה - בניצחון המזהיר הגדול ביותר שלנו (ובעצם, האחרון) במלחמת ששת הימים נהרגו כ-900 חיילים. לא מזמן יצאנו למלחמה והחרבנו את לבנון בגלל שני חטופים, ועוד זעמנו שהפסדנו בגלל שנפלו כ-120 חיילים בעקבותיה. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי, בכל אופן (בכל זאת מאוחר ואין לי חשק להרחיב).
 

Bardug0

New member
אלכס פישמן

כתב בטחוני בכיר בעל עמדות הגובלות בפאשיזם. הכתבות שלו מריחות מקארתיזם זול וקשר לאיזשהו פוליטיקאי (אהוד ברק, אולי?) שמנסה לכסות תחת או להסיט את דעת הקהל הציבורית. אני מנסה כמה שיותר לא לקחת אותו ואת כל חרחורי הגסיסה של "חוק גיוס חובה" ברצינות, ואני מייעץ לכולם לנהוג כך. ימי צבא החובה ספורים - וטוב שכך.
 

MmMm20

New member
מספיק להשתמש במושגים שאתם לא מבינים מה הם!!

ואני מדבר על מקארתיזם! הבחור שלמעלה כתב שאין עוד ציונות - הוא טועה! לי אישית היה חבר שחרף את נפשו במלחמת לבנון האחרונה בגלל אהבתו למולדת! וכן, הוא היה מוכן לעשות את זה תמורת "סכום עתק של 350-800 שקלים". כל פעם שאני רואה תגובות כמו "עם המשכורת הזאת מי ירצה לשרת בצה"ל" או "לא רוצה לשרת את אולמרט ושאר החכי"ם המושחתים שלו" אני פשוט רותח! אתם לא עושים את זה בשביל הכסף!! לא עושים את זה בשביל אולמרט! ואפילו לא בשביל נינט! אנשים מגנים על המדינה הזאתי כי מאז הברית בין הבתרים של אברהם אבינו רודפים את היהודים איפה שהם לא יהיו! והמדינה הזאתי, שכ"כ הרבה לא רוצים לשרת בצבא עבורה, היא ההגנה שלנו. בגלל החיילים שכן משרתים בצבא, אתם לא בונים פירמידות בת"א, או מוכנסים לתאי גזים בחדרה. קראתי הרבה טוקבקים, תגובות בתפוז ובעוד מספר מקומות, שאנשים מצדיקים את ההשתמטות כי "המדינה לא עושה בשבילי כלום למה שאני אעשה בשביל המדינה משהו" אז כמו שמישהו קצת יותר חכם ממני אמר פעם: "אל תשאלו מה המדינה יכולה לעשות בשבילכם, תשאלו מה אתם יכולים לעשות בשביל המדינה". זאת, לדעתי, המהות של להיות אזרח!
 

Ambious

New member
אני מסכים. כסף או תגמולים הם לא הסיבה שבגללה

אנשים צריכים לרצות לשרת בצה"ל. מבחינתי - וכתבתי את זה כבר קודם (למרות שאולי זה נמחק באחד מהדיונים שהוסרו) - הייתי משרת את כל שלושת השנים ועוד שנתיים קבע בלי לקבל שקל - רק כי אני מאמין בלב מלא ובאמונה שלמה שהשירות הצבאי זה דבר חשוב ואמיתי. לגבי מקארתיזם, אני מאמין שזה נאמר בהקשר של "ציד המכשפות" שמתנהל כנגד 'משתמטים', והאנאלוגיה דווקא נכונה (אם כי לשמחתי הרבה עוד לא הגענו לרמה של אמריקה בימי מקארתי). מקארתי, למי שצריך תזכורת, היה סנאטור שרדף אנשים מכל המגזרים ומכל התחומים (בעיקר בתקשורת ובהוליווד) בהאשמה שהם קומוניסטים ואנטי-אמריקאים.
 

סלוניק

New member
אולי מספיק עם ההפחדה האינפנטילית הזאת?

כל פעם שאני שומע את הדמגוגיות של "הצבא שומר עליך אז תשתוק" אני מתפלא עד כמה אתה ושכמותך ערים לעובדה שמדובר בנסיון השתקה לטיעונים וביקורת בהפחדות לא רציניות. אני לא יודע מה סיפרו לך על צה"ל, אבל מחסור בחיילים אין לו. למען האמת, אני לא חושב שזה כבר סוד שהוא עמוס בתפקידים מיותרים ומבוזבזים ומכלה את זמנו בפעולות שיטור, בינוי ופינוי שבינן לבין "הגנה" אין ולו חצי דבר.
 

סלוניק

New member
ואגב,

שירות המדינה היא ה"מהות" של כל אזרח רק במדינות פאשיסטיות בהן המדינה מהווה ערך עליון והאזרח הוא כלי להאדרתו. בדמוקרטיה, המדינה המהות היא האינדיבידואל, כאשר המדינה נועדה לשרת אותו, ולא להפך.
 
ואם כבר...

קח לדוגמא את הדמוקרטיה הגדולה בעולם, הלא היא ארה"ב. סביר להניח שאם היית, בתור תושב ארה"ב, נדרס ומפונה לבי"ח- היית צריך לשלם עבור הטיפולים שלך במשך כל חייך ויותר... בהנחה שלא היית מבוטח. לעומת זאת במדינה הפאשיסטית שלנו, אם תדרס אז לא יגבה ממך אפילו שקל מהסיבה הפשוטה שכל אזרח בישראל מבוטח. (בהנחה שתאושפז ) אני מסכים שישנם הרבה כשלים בצבא והמערכת לא עובדת כמו שצריך, אפילו לא קרוב. אבל אם שוב תשווה אותנו לארה"ב שהיא, שוב להזכירך, הדמוקרטיה הגדולה בעולם, כאשר פה השרות הוא "מהות" בארה"ב הוא נובע בעיקר מחוסר ברירה, משום שרוב הצבא מורכב מה"סחלה" של האוכלוסיה שסביר להניח שלא היתה מצליחה בחיים האזרחיים קבל סימוכין ישירות מחתימה שלך , אמן גדול פציפיסט לא פחות גדול :)
 

סלוניק

New member
מה דין שמיטה לכלי מיטה?

ביטוח בריאות ממלכתי הוא לא ערובה לדמוקרטיה, ואני לא מצליח למצוא שום סיבה שהוא יהיה. האם סין היא דמוקרטיה? ודאי שלא, שכן ישנם עקרונות בסיסיים לפיהם דמוקרטיה נמדדת, וזאת "על אף" שמאז מהפכת התרבות שירותי הרווחה והבריאות הסינים עלו בצורה ניכרת. אתה מחפש לעצמך איש קש. אל תספר לי איך אני "שוב" משווה אותנו לארה"ב, לא זכור לי שעשיתי זאת, ובטח אל תנסה לדחוף את המסקנות שלך כנימוקים כמו העובדה שהשירות בישראל הוא "מהות" (וזה תוך העובדה שהתעלמת לגמרי מההודעה שכתבתי בנידון). כמו בכל מקום בעולם, גיוס בחירה בד"כ פונה לשכבות החלשות של המדינה. אמריקה לא גילתה את אמריקה.
 

The Human

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif - סוף סוף מישהו שמדבר לעניין..

הגיע הזמן לשים סוף לפאשיזם.. לא יהיה פה צדק ושוויון בלי חופש... יבוטל חוק גיוס חובה לאלתר... אנחנו יכולים להסתדר עם 100 אלף חיילים אין לנו צורך בעוד 750 אלף שגם ככה רק ייגזלו את הכסף של המדינה ולא ייעשו את עבודתם נאמנה.. חייבים צבא קטן ומקצועי. אי אפשר.. וזה לא נכון אתית לגייס עם שלם למערכת שהופכת בני אדם לברגים גוזלת מהם את כבודם העצמי ועושה להם רצח אופי. שלא תבינו לא נכון.. אני מעריך מאוד את החיילים שנותנים מעצמם ומקריבים מעצמם כדי שתהיה לנו מדינה... אבל אם זורקים את כל הערכים האלה לפח.. והופכים את המדינה שלנו לאירן.. באמת אין טעם להגן. הבעייה היא שרוב העם היום חושב ומדבר במושגים מעוותים של כוח, פחד ואגו. הם לא רואים את המציאות כפי שהיא. המציאות היא שתקציב הביטחון הורס לנו את המדינה.. 34 מיליארד שקל הולכים לרוב על אוכל שנזרק, על משאבים צבאיים שאין להם שימוש, על משאבים צבאיים שמשתמשים בהם ללא תועלת ועל הכיס המטונף והשמן של הקצינים והקצינים רמי הדרג חמומי האגו בעלי תסביכי אלוהים שמלבד להשפיל, לרמוס ולשלוח לאבדון את חייליהם לא מביאים הרבה תועלת.. צבא חובה זה צבא שרובו חושב ועובד על ראש קטן... והפיקוד המושחת שמבזבז את הכסף של המדינה דורש בחוצפתו עוד כסף מבלי שהוא בעצמו ייעל את המצב בשטח. 34 מיליארד שקל שחצי ממנו היה יכול ללכת לחינוך, בריאות, תחבורה, משטרה, תרבות... כל החולי במדינה קשור באופן ישיר לתקציב המעוות והחולני הזה ולחוק הדרקוני והבלתי אנושי הזה שנקרא חוג גיוס חובה. בתור אחד שעשה צבא ושירת שירות מלא וראה במו עיניו את כל תהליכי הבירוקרטיה המעוותים שהולכים ואת ההתנהגות הנפשעת של רוב הקצינים במערכת הזו אני קורא לכולם לצאת נגד האויב הזה שמכרסם בנו עד תום.. האויב מבפנים. צדק ושוויון יבואו רק אחרי שיהיה פה חופש.
 

קווץ

New member
צבא

אני מבוגר מרוב האנשים שנמצאים בפורום הזה. שירתי בסדיר מעל שלוש שנים כלוחם. ואחר כך עוד למעלה מעשרים שנה במילואים בתפקידי לחימה ובט"ש, כולל שלוש מלחמות. למרות כל האמור לעיל, שנאתי, אני חוזר, שנאתי כל רגע מן השירות הצבאי. עשיתי זאת בגלל שחשבתי שאני צריך לעשות, לא הפריע לי שהיו אחרים שלא יכלו להיות לי שותפים. אינני חושב שמגיע לי או למישהו מחברי ששירתו אתי, איזשהן זכויות יתר על פני אזרחים אחרים של מדינת ישראל. (אני מוותר גם על מילות השבח הריקות מתוכן) אינני חושב שמישהו רשאי, בשם איזה רעיון, ערך, או מטלה בלתי ממומשת, לרדוף אחרי אדם אחר כל חייו. לכנות אותו בשמות, או להעניק לו מספר זוגי כזה או אחר, שמייחדים אותו על פני אחר. שמונעים ממנו קבלת דבר כזה או אחר מן המדינה. האם מישהו מן המחרימים, בשם לאומיות מזוייפת, אמר אי פעם לאזרח שלא שירת בצבא, כי המדינה מוותרת על תשלומי הביטוח הלאומי, או מס ההכנסה של אותו אזרח? הבעייה בעיני היא בחינוך. לא בחינוכם בלבד של האזרחים הלא משרתים, אלא בכלל החינוך. ואינני מתכוון לחינוך הממלכתי בלבד( כולל הדתי). אני מתכוון לחינוך של הסביבה, הבית, אמצכעי התקשורת והבידור. כל אלה המאלילים את זה ומפלילים את זה. כשהחינוך הוא רדוד, כשההומור הוא לגופם של בני אדם, כשהסתלבט הוא חזות הכל, מה הפלא שהמדינה (מדינה? הרי מדובר בבעלי תפקידים שגם הם לקויי חינוך) רודפת באף וחימה את מי שנראה לה כמסתדר בלעדיה?
 

kalanadom

New member
אי שרות בצבא

כאחד שלא גויס לצה"ל לפני 20 שנה *נגד רצונו* בגלל סעיף נפשי, מסכים עם כל מילה (סבלתי רדיפה בנושא "למה לא שרתת בצה'ל" שלא תבייש את הטלאי הצהוב מגרמניה)
 

GeJuFan

New member
כאחת שהשתחררה על 21 זה כואב לי

אני חושבת שצריך לעשות חשיבה רציונאלית לא צריך להכליל את כל אלו שלא עשו שירות מלא ולמנוע מהם את ההטבות. אני שירתתי שנה וחצי לפני שיצאתי על 21. לא נפצעתי במלחמה, אפילו בהתנתקות לא הייתי(לטוב ולרע). הייתי פקידת קצין חימוש במשך שנה וארבע חודש ישבתי במשרד ובהיתי בקיר. אני לא אשקר, כלל לא רציתי להתגייס לצבא מהתחלה כשעוד קיבלתי את הצו הראשון האינסטינקט הזה שיש בכולנו אמר לי כי בצבא אני לא אתאים, אני יותר מדי רגישה, יותר מדי אוהבת בריות בשביל להיות מסוגלת לעשות את זה כמו שצריך. וכמה שצדקתי עוד בטירונות כשהמ"מ שאלה מי היה מעדיף לא להתגייס הרמתי את היד לא התביישתי, אני בצבא לא רציתי להיות. הרגשתי וידעתי שבחוץ אני יכולה לתרום יותר למדינה. איפשהוא החלטתי לתת לזה צ'אנס אולי עוד יהיה טוב. בהתחלה זה היה בסדר אהבתי את המסגרת הזו אפילו ניגשתי לראות קב"ן באופן קבוע אולי זה יקל על השירות ובדרך אני אוכל למצוא תבונות חדשות על עצמי, אבל אם הזמן דברים קרו והחיים השתנו ומצאתי עצמי אחרי שנה וחצי נחנקת במערכת הזו שנקראת צה"ל. הקב"ן שלי יצאה לחופשת לידה והממונים עליה סירבו להצמיד לי קב"ן אחר בגלל שהייתי פחות משנה לפני שיחרור, ללא תמיכה הכל התפרק היו לי חודשיים אומללים יותר ויותר, לא עברו יומיים שלא מצאתי את עצמי בוכה תוהה מה לכל הרוחות אני עושה פה. לבסוף הצלחתי לשכנע את המפקד שלי ואת בריאות הנפש שלהשאיר אותי בצבא אולי לא יגרום לי להתאבד אבל זה בהחלט גורם לי לבעיות רגשיות קשות ביותר. אני בסוף כן התגייסתי למרות שלא רציתי כי ידעתי שאני מחויבת על פי חוק, הרגשתי רע לא להתגייס כשמצבי הבריאותי והנפשי היה בסדר גמור ולא הייתה שום סיבה שבגללה לא היה לי טעם להתגייס אינני דתייה או שמרת מצוות ואני גם לא פציפסטית מוחלטת למרות סלידתי הרבה מנשק ומלחמות וכל מה שמסביב. כשהתגייסתי מצבי הנפשי היה בסדר גמור לא מזהיר אבל שרדתי טוב מאד. בצבא מצבי הנפשי והרגשי רק הידרדר, הצבא עשה אותי אבל בעיקר שבר אותי. אין לי ספק שקיימים עוד כמוני.(ולכן אני חושבת שהפורום הזה הוא מתנה משמיים אני משוחררת כבר שנה וחצי ועדיין קשה לי להשלים עם הכל). כשאני רואה כתבות כמו אלו אני נזעמת אנשים שהשתחררו מוקדם מסיבות נכונות אינם אזרחים סוג ב' אך רבים מתייחסים עלינו כאל ככה. לפעמים זה משפט פה ושם לפעמים זה מבט שגורם לך להרגיש הכי חרא. אבל ראבק אני כן שירתתי וכן נתתי רק פשוט לא היה יותר מה לתת לפחות לא לצה"ל שכמעט וכלום לא נתן לי. אחד הדברים הכי טובים שצה"ל נתן לי זה כספי הפיקדון שעזרו לי לשלם על הלימודים שלי. עוד צעד קטן בדרך לחיים טובים יותר. בחזרה לעניינו אני חושבת שצריך לתת את ההטבות למי שבאמת נתן לצבא. למרות שלא רציתי כן התגייסתי כי לא מצאתי לנכון לעבור על החוק. חשבתי שיהיה בסדר. אני חושבת שצריך לבחון כל מקרה לגופו, למי שרוצה לצאת על 21 צריך להעביר אותו ראיון אצל קב"ן ואצל פסיכולוג פרטי חיצוני על חשבון החייל או לפחות שהחייל ישלם חלק מהתשלום. אני ביליתי שנה אצל קב"ן ניסיתי התאמצתי וזו אני בטוחה הסיבה היחידה שהשיחרור שלי היה מהיר וחלק ללא בעיות מהצד של בריאות הנפש בצבא ביום ראשון הגשתי בקשת שיחרור וביום חמישי כבר חזרתי להיות אזרחית. אם מישהו אחרי חודש משתחרר אז באמת מבחינתי שלא יקבל כלום. מישהו שהיה חודש חודשיים לא באמת ניסה ולא באמת שירת. אני חושבת שצריך לעשות ויחסית עושים את זה היום. מי ששירת מלא שיקבל על פול ההטבות מהמדינה. מי ששירת מעל זמן מסוים שיקבל חלק מההטבות אלא אם כן השתחרר בעקבות פציעה שקרתה בשירות או משהו בסיגנון. מי ששירת רק חודש חודשיים שישתחרר בלי כלום, לא מענק, לא פיקדון לא כלום, לא מגיע לו.
 

GeJuFan

New member
אני רק אבהיר

לכל אלו שאולי יבוא לומר אחרת. לא השתחררתי תחת חזות שקר של דיכאון. עוד לפני הצבא היו לי בעיות מספר חברתיות שהובילו לבעיות רגשיות ונפשיות קלות כל המערכת הצבאית רק החמירה את בעיותיי עד שזה הגיע למצב של דיכאון. היו מחשבות על מוות אבל לא מספיק חזקות בשביל שאני משהו על כך חיי היו חשובים לי יותר מדי והידיעה כי אם אסיים את שארית השירות מצבי הנפשי רק ידרדר.
 
לא מסכימה איתך

בתור אחת ששירתה מספר חודשים בלבד אני יכולה להגיד לך שבאתי בדיוק כמוך לנסות ולתרום מה שאני יכולה... אבל מה שקרה לי שם במשך שבוע שהיה השבוע הכי קשה והרסני מבחינה נפשית בחיים שלי, לא נתן לי בכלל את האפשרות לחשוב על להשאר שם אפילו רגע אחד יותר. אז מה בגלל שהשתחררתי אז אני לא צריכה לקבל כלום? לא מספיק הגעתי למצב נפשי קשה והצבא התנער ממני מהר מאוד אז גם לצאת לאזרחות בלי שום כסף ובלי שום הטבה לפחות על זה שהייתי שם ועשיתי את העבודה שלי כל יום מ8 עד 18 ולפעמים אפילו יותר.. ואני לא מאותם אלה שישבו והסתכלו על הקיר. למזלי נפלתי על קבני"ת שעד היום אני מודה לה בכל ליבי שהפסיקה את הסיוט שלי שם, חודש אחרי השחרור היא הייתה מתקשרת אליי באופן פרטי לראות שהכל מסתדר. אז באמת את חושבת שלא מגיע בגלל הזמן הקצר שהייתי?! לעומת זאת, יש לי ידיד שהיה שנה וחצי בצבא בתקן עציץ. הוא היה בא לשעה אחת עד3 שעות לבסיס רק כדי להראות שהוא נמצא... הוא לא יודע מה זה שמירות ומה זה מסדר וכלום.. אפילו המפקדים כבר התייאשו מלתת לו ריתוק וכלא.. אבל הוא היה הרבה יותר ממני... אז לו מגיע ולי לא? בגלל הזמן ?? את פשוט טועה וזה ממש פוגע.
 

GeJuFan

New member
כמו שאמרתי בהתחלה

לא צריך להכליל את כולם. ברור שיש מקרים יוצאי דופן כמו שלך. אני מדברת מנקודת מבטי ומחוויותי האישיות. רוב הצעירים שפגשתי בצבא אשר יצאו אחרי מספר חודשים מעטים יצאו לא כי היו להם בעיות שהיו מחמירות בעקבות השארתם בצבא אלא פשוט כי הם לא שמו ז** וסירבו לתת למערכת צ'אנס אמיתי. תאמיני לי שלא ישבתי ובהיתי בקיר מרצוני החופשי ממש לא, אני ניסיתי פעם אחר פעם להגדיל את סמכויותי לעשות יותר דברים, אפילו להחליף את התפקיד שלי אבל פעם אחר פעם נתקלתי בחוסר איכפתיות וחוסר רצון של המפקדים שלי לראות שאני מסוגלת לעשות הרבה יותר מסתם לבהות בקיר כל היום לרדוף אחרי חיילים בבוקר לראות אם הם הגיעו לבסיס ולהדפיס מכתב פה ושם. בסופו של דבר פשוט התייאשתי והעברתי את כל המוטיבציה שלי לתוך הלימודים והעבודה שלי. אני שמחה שאת נפלת על קבנ"ית איכפתית שעזרה לך והייתה לצידך גם לאחר שהשתחררת. אני באמת מקווה שהיום את מרגישה הרבה יותר טוב ושהצלחת אם לא לגמרי לפחות חלקית להמשיך הלאה מהחוויה הקשה שעברה עליך.
 

סלוניק

New member
לא יודע אם שמת לב

אבל את לא שונה בהרבה מאלו שמזלזלים בך בגלל השחרור שלך בכך שאת מוצאת יריב קל יותר (כאלה שהשתחררו אחרי זמן קצר מאוד) ומשתמשת בו בתור שק חבטות. מה זה תורם לך? כמובן, את היכולת להשוות בין מישהי שהשתחררה בצדק לבין אחרים שהשתחררו שלא בצדק, ואותם צריך לרדוף. לא צריך לא לרדוף ולא להרוס את חייו של אף אחד. חבל לי שדווקא בפורום כזה שציפיתי שיהיה עוגן לשפיות בתקופה האחרונה אפשר לקרוא כל כך הרבה אנשים שמחפשים את אותו שק חבטות של "משוחררים שלא הגיע להם".
 

GeJuFan

New member
אני לא מחפשת להפוך אף אחד לשק חבטות

על אחת כמה וכמה כשאני יודעת כיצד זה להיות בצד המקבל. אבל אני חושבת שאדם שהתגייס לצבא ורק שירת חודש חודשיים לא צריך לקבל מענק אולי סכום סימלי של איזה 300 ש"ח על כך שהוא בכלל הגיע לבקו"ם. כמובן שיש מקרים יוצאי דופן של אנשים שהשתחררו אחרי חודש חודשיים מסיבות מוצדקות אם אלו אין לי שום בעיה מצידי שיקבלו את המענקים במלואם אפילו. בוא נפתח את הקלפים אתה באמת רוצה להגיד לי שחייל שהשתחרר אחרי חודש חודשיים ולוקח בערך בממוצע חודש חודשיים לעבור את כל הבירוקרטיה הצבאית ולהגיע ל-21 מגיע לו באמת לקבל משהו? חייל כזה במקרה הטוב רק התחיל את השירות הסדיר שלו אחרי שסיים את הטירונות והקורס המקצועי בצבא. זה לא אומר שאני מחפשת "שק חבטות" כפי שאמרת. אלא רק היגיון פשוט. אני מבינה את עצבנותם של אלו שעשו שירות מלא ורואים אותנו אלו שיצאו מוקדם יותר(בין אם במוצדק ובין אם לא) מקבלים את אותם הטבות כמותם. ואני מאוד מבינה אותם כי מבחינתם (תחילת טון סרקסטי) אנחנו לא היינו מספיק "חזקים" להתמודד עם המערכת אנחנו נכשלנו.(סוף טון סרקסטי) זה שטויות הרי כולנו מודעים לזה אחרת לא היינו באים לפורום הזה.
 
למעלה