יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
בבאר שבע אין ים, על מה אתה מדבר

בת"א מותר ובחיפה וב"ש אסור שורה תחתונה
חוף הים של חיפה נסגר לגישה של תושבי חיפה במשך שנים.
השיקוע המדובר לא יהיה שיקוע רציני וייתן לחיפה קצת גישה לים.
בת"א יודעים יפה מאד להילחם מול המדינה על פרוייקטים כדי שלא תיפגע העיר.
גם חיפה מעוניינת ליצור גישה לחוף הים לתושבי חיפה וכן זו זכות של כל עיר גדולה לדאוג גם לרווחת התושבים.
מתנצל אם זה יצא תקיף מדי אבל תבדוק לפני שאתה רושם.
בבאר שבע אין ים, על מה אתה מדבר
ואין בעיה לסדר "גישה לים" בצורה שלא פוגעת בתשתית לאומית שעולה פחות כסף ויש בה פחות סיכונים לסיבוכים - למשל ע"י גשרים להולכי רגל מעל המסילה, העברת המסילה לגשר ויאדקט יפה, או פתרון אחר מהסגנון הזה.

בסופו של דבר תושבי חיפה והצפון יהיו מי שהכי יפגעו מפרוייקט מגלומאני כזה - בעיקר אם לא יהיה תוואי חלופי לפני תחילת העבודות על השיקוע. העומס באוטובוסים יהיה קטסטרופלי, וכל מי שגר בצפון ועובד במרכז (או מי שגר במרכז ועובד בצפון) ייפגע. מה לדעתך אמורים לעשות כל אלפי היוממים שנוסעים ביום מהצפון למרכז בזמן שעיריית חיפה נאבקת בהצפות מי ים תוך חפירת השיקוע?

קל לחיפה להיאבק ברכבת על חשבון כל תושבי הצפון, אבל לא עושים כלום כדי להיאבק בדברים אחרים שפוגעים בחיפה כמו זיהום האוויר. זו צביעות.
ואיזה "חוף ים" בדיוק יש באיזור של הנמל ודגון? הים שם מזוהם והכל מסביב נמלי תובלה ונמלי חיל הים, לא בדיוק אטרקציה תיירותית.
 
קודם כל עיריית חיפה בהחלט נאבקת בדברים אחרים שפוגעים בחיפה

בבאר שבע אין ים, על מה אתה מדבר
ואין בעיה לסדר "גישה לים" בצורה שלא פוגעת בתשתית לאומית שעולה פחות כסף ויש בה פחות סיכונים לסיבוכים - למשל ע"י גשרים להולכי רגל מעל המסילה, העברת המסילה לגשר ויאדקט יפה, או פתרון אחר מהסגנון הזה.

בסופו של דבר תושבי חיפה והצפון יהיו מי שהכי יפגעו מפרוייקט מגלומאני כזה - בעיקר אם לא יהיה תוואי חלופי לפני תחילת העבודות על השיקוע. העומס באוטובוסים יהיה קטסטרופלי, וכל מי שגר בצפון ועובד במרכז (או מי שגר במרכז ועובד בצפון) ייפגע. מה לדעתך אמורים לעשות כל אלפי היוממים שנוסעים ביום מהצפון למרכז בזמן שעיריית חיפה נאבקת בהצפות מי ים תוך חפירת השיקוע?

קל לחיפה להיאבק ברכבת על חשבון כל תושבי הצפון, אבל לא עושים כלום כדי להיאבק בדברים אחרים שפוגעים בחיפה כמו זיהום האוויר. זו צביעות.
ואיזה "חוף ים" בדיוק יש באיזור של הנמל ודגון? הים שם מזוהם והכל מסביב נמלי תובלה ונמלי חיל הים, לא בדיוק אטרקציה תיירותית.
קודם כל עיריית חיפה בהחלט נאבקת בדברים אחרים שפוגעים בחיפה
ראה ערך מיכל האמוניה.
דבר שני, המדינה והרכבת כבר הסכימו וחתמו על הסכם בקשר לשיקוע בעיר התחתית, כך שהעיריה לא נאבקת ברכבת בקשר אליו.

המאבק של העיריה כעת הוא על התכנון של הרכבת להוסיף באותו תוואי עוד שתי מסילות - מאבק צודק לחלוטין.
אולי כדי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק באיילון יוסיפו שתי מסילות בטיילות של תל אביב, הרצליה ובת ים? כיצד חולדאי יגיב?

הרכבת רוצה להכפיל את מסילת החוף? שתתן פתרון שמקובל גם על העיר חיפה.
חיפה לא צריכה לוותר על מילימטר אחד מפארק הכט. חוץ מזה שתושבי הצפון שמצפון לחיפה בעצמם רוצים תוואי אחר.

הסכם השיקוע שעיריית חיפה חתמה עם המדינה דומה להסכם הקו הירוק שעיריית תל אביב חתמה עם המדינה.
 

Bus Nerd

Active member
ההבדל הוא שהקו הירוק לא פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ

קודם כל עיריית חיפה בהחלט נאבקת בדברים אחרים שפוגעים בחיפה
ראה ערך מיכל האמוניה.
דבר שני, המדינה והרכבת כבר הסכימו וחתמו על הסכם בקשר לשיקוע בעיר התחתית, כך שהעיריה לא נאבקת ברכבת בקשר אליו.

המאבק של העיריה כעת הוא על התכנון של הרכבת להוסיף באותו תוואי עוד שתי מסילות - מאבק צודק לחלוטין.
אולי כדי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק באיילון יוסיפו שתי מסילות בטיילות של תל אביב, הרצליה ובת ים? כיצד חולדאי יגיב?

הרכבת רוצה להכפיל את מסילת החוף? שתתן פתרון שמקובל גם על העיר חיפה.
חיפה לא צריכה לוותר על מילימטר אחד מפארק הכט. חוץ מזה שתושבי הצפון שמצפון לחיפה בעצמם רוצים תוואי אחר.

הסכם השיקוע שעיריית חיפה חתמה עם המדינה דומה להסכם הקו הירוק שעיריית תל אביב חתמה עם המדינה.
ההבדל הוא שהקו הירוק לא פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ
 
אם ההסכם הזה פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ, מדוע המדינה והרכבת

ההבדל הוא שהקו הירוק לא פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ
אם ההסכם הזה פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ, מדוע המדינה והרכבת
חתמו עליו?
כנראה שהוא לא ממש פוגע.

מצטער, אבל אני לא קונה כיום את ההתנפלות החד-צדדית הזו על עיריית חיפה.
בסופו של דבר התפקיד העיקרי של עיריית חיפה הוא לדאוג לחיפה וכשמדובר בשיתופי פעולה עם פרוייקטי תחבורה ציבורית, להרבה עיריות במדינה יש מה ללמוד מעיריית חיפה, כולל לעיריית תל אביב.
חיפה בהרבה היבטים הייתה חלוצה בענף התחבורה הציבורית במדינה ולא סתם גם הרכבת מאוד פופולרית בעיר הזו ובסביבתה.
לצייר כיום את עיריית חיפה כאוייבת הרכבת וכפוגעת בכל נוסעי התח"צ בארץ זו ראייה מאוד חד-צדדית.

לעיריית חיפה יש לא רק זכות, אלא חובה לדרוש מהמדינה חלופה להקמת עוד שתי מסילות בתוואי הקיים וגם המדינה וגם הרכבת חבות לעיר חיפה את החוב הזה. חיפה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל עם זכויות לא פחותות מכל מקום אחר במדינה. לחיפה יש זכות לשמור למשל על פארק הכט לא פחות מאשר לתל אביב יש זכות לשמור על פארק הירקון.

אולי את המסילות החמישית והשישית בתל אביב (בעצם אולי את הרביעית) יקימו במקום במנהרות יקרות על הקירוי שתל אביב מעוניינת להקים מעל האיילון? גם זה קשור לכל נוסעי התח"צ בארץ...
 

25306yosef

New member
הרכבת והמדינה זה אותו הדבר בדיוק!!!

אם ההסכם הזה פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ, מדוע המדינה והרכבת
חתמו עליו?
כנראה שהוא לא ממש פוגע.

מצטער, אבל אני לא קונה כיום את ההתנפלות החד-צדדית הזו על עיריית חיפה.
בסופו של דבר התפקיד העיקרי של עיריית חיפה הוא לדאוג לחיפה וכשמדובר בשיתופי פעולה עם פרוייקטי תחבורה ציבורית, להרבה עיריות במדינה יש מה ללמוד מעיריית חיפה, כולל לעיריית תל אביב.
חיפה בהרבה היבטים הייתה חלוצה בענף התחבורה הציבורית במדינה ולא סתם גם הרכבת מאוד פופולרית בעיר הזו ובסביבתה.
לצייר כיום את עיריית חיפה כאוייבת הרכבת וכפוגעת בכל נוסעי התח"צ בארץ זו ראייה מאוד חד-צדדית.

לעיריית חיפה יש לא רק זכות, אלא חובה לדרוש מהמדינה חלופה להקמת עוד שתי מסילות בתוואי הקיים וגם המדינה וגם הרכבת חבות לעיר חיפה את החוב הזה. חיפה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל עם זכויות לא פחותות מכל מקום אחר במדינה. לחיפה יש זכות לשמור למשל על פארק הכט לא פחות מאשר לתל אביב יש זכות לשמור על פארק הירקון.

אולי את המסילות החמישית והשישית בתל אביב (בעצם אולי את הרביעית) יקימו במקום במנהרות יקרות על הקירוי שתל אביב מעוניינת להקים מעל האיילון? גם זה קשור לכל נוסעי התח"צ בארץ...
הרכבת והמדינה זה אותו הדבר בדיוק!!!
כלומר, רכבת ישראל היא כיום חברה ממשלתית הנשלטת באופן בלעדי ומוחלט ע"י המדינה. מנכ"ל הרכבת וכל בעלי התפקידים הבכירים ברכבת וכל מורשי החתימה ברכבת, הם כולם מינויים ועובדים שלמדינה יש זכות לפטר אותם או לכפות עליהם או לשלול מהם את הרשאת החתימה בשם החברה שהוקנתה להם ע"י המדינה. אין מדובר כאן כלל בחברה פרטית בבעלות פרטית ולא בחברה ציבורית ואף לא בחברה מעורבת. רכבת ישראל היא חברה ממשלתית בשליטה מלאה ומוחלטת של המדינה.

ומי זה בדיוק המדינה? האם זה אני ואתה כאזרחי המדינה? לא!!!

כשאומרים מדינה או המדינה, הכוונה היא לפוליטיקאים ולפקידים בשירות המדינה שהם למעשה מורשי החתימה בשם המדינה. הפוליטיקאים ופקידי הממשלה פועלים לרוב משיקולים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור.

ולכן כל הסכם שנחתם ע"י פקידים בשירות המדינה ופוגע פגיעה של ממש בציבור ובאזרחי המדינה ולמעשה גורם לשיבושים קשים ביותר בשירות לציבור במשך שנים רבות מאוד, הוא שחיתות!!! וזאת כל עוד אותם פקידי ממשלה לא הציגו לציבור חלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת כאמור למשך שנים רבות מאוד.

חלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת במשך שנים רבות מאוד, צריכה להיות מפורסמת לציבור בצורה שקופה לחלוטין וכמסמכים מקוריים באתר האינטרנט של המדינה. לא כתבת יח"צ בעיתונות ולא הודעת יח"צ לעיתונות!!! אלא מסמכים מקוריים המפרטים לפרטי פרטים מה בכוונת המדינה לעשות על מנת למנוע פגיעה של ממש בציבור במהלך ההשבתה הממושכת למשך שנים רבות מאוד.

וכל עוד אין מסמכים שכאלה, מדובר בשחיתות!!! וזאת מאחר וידוע שלא ניתן לבצע את השיקוע בלי להשבית את השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

מינהל תקין בשירות המדינה משמעו שקיפות. וכשאין שקיפות בדבר קבלת החלטות הפוגעות בציבור פגיעה של ממש, מדובר בשחיתות!!!
 

אורח117

New member
פשוט מסיר את הכובע בפניך. דבר דבור על אופניו.

אם ההסכם הזה פוגע בכל נוסעי התח"צ בארץ, מדוע המדינה והרכבת
חתמו עליו?
כנראה שהוא לא ממש פוגע.

מצטער, אבל אני לא קונה כיום את ההתנפלות החד-צדדית הזו על עיריית חיפה.
בסופו של דבר התפקיד העיקרי של עיריית חיפה הוא לדאוג לחיפה וכשמדובר בשיתופי פעולה עם פרוייקטי תחבורה ציבורית, להרבה עיריות במדינה יש מה ללמוד מעיריית חיפה, כולל לעיריית תל אביב.
חיפה בהרבה היבטים הייתה חלוצה בענף התחבורה הציבורית במדינה ולא סתם גם הרכבת מאוד פופולרית בעיר הזו ובסביבתה.
לצייר כיום את עיריית חיפה כאוייבת הרכבת וכפוגעת בכל נוסעי התח"צ בארץ זו ראייה מאוד חד-צדדית.

לעיריית חיפה יש לא רק זכות, אלא חובה לדרוש מהמדינה חלופה להקמת עוד שתי מסילות בתוואי הקיים וגם המדינה וגם הרכבת חבות לעיר חיפה את החוב הזה. חיפה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל עם זכויות לא פחותות מכל מקום אחר במדינה. לחיפה יש זכות לשמור למשל על פארק הכט לא פחות מאשר לתל אביב יש זכות לשמור על פארק הירקון.

אולי את המסילות החמישית והשישית בתל אביב (בעצם אולי את הרביעית) יקימו במקום במנהרות יקרות על הקירוי שתל אביב מעוניינת להקים מעל האיילון? גם זה קשור לכל נוסעי התח"צ בארץ...
פשוט מסיר את הכובע בפניך. דבר דבור על אופניו.
 

Ccyclist

Well-known member
אי אפשר לעכב את החישמול או לנתק את הצפון.

קודם כל עיריית חיפה בהחלט נאבקת בדברים אחרים שפוגעים בחיפה
ראה ערך מיכל האמוניה.
דבר שני, המדינה והרכבת כבר הסכימו וחתמו על הסכם בקשר לשיקוע בעיר התחתית, כך שהעיריה לא נאבקת ברכבת בקשר אליו.

המאבק של העיריה כעת הוא על התכנון של הרכבת להוסיף באותו תוואי עוד שתי מסילות - מאבק צודק לחלוטין.
אולי כדי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק באיילון יוסיפו שתי מסילות בטיילות של תל אביב, הרצליה ובת ים? כיצד חולדאי יגיב?

הרכבת רוצה להכפיל את מסילת החוף? שתתן פתרון שמקובל גם על העיר חיפה.
חיפה לא צריכה לוותר על מילימטר אחד מפארק הכט. חוץ מזה שתושבי הצפון שמצפון לחיפה בעצמם רוצים תוואי אחר.

הסכם השיקוע שעיריית חיפה חתמה עם המדינה דומה להסכם הקו הירוק שעיריית תל אביב חתמה עם המדינה.
אי אפשר לעכב את החישמול או לנתק את הצפון.
אין לי דבר וחצי דבר נגד פיתוח תוואי מקביל שיענה על כל הצרכים (כולל רכבות מטען מונעות דיזל שתצטרכנה להגיע לנמל חיפה עד לחישמול כל הרשת מתישהו אחרי 2030 או הלאה) אבל הסחטנות נגד החישמול, השקרים על ה"קרינה", והאיום על הרשת הלאומית מטעם עיריית חיפה אינם ראויים.
&nbsp
סוג של "מנהרות הכרמל" לרכבת בחיפה יוציאו את התחנות מהעיר, ינתקו את הנמל מרשת המסילות הארצית בגלל הגבלות על דיזל במנהרות ויתכן שיצריכו תחנה בעומק מאות מטרים או ניתוק מוחלט של מרכז הגוש העירוני אם לא תהיה חפיפה ביניהן באזור הגראנד קניון בנחל גיבורים.
&nbsp
עדיף לחשוב על תוואי מקביל לקיים, מתחת לדרך ההגנה או קו 50 המטר עם פירי איוורור שיאפשרו בפעלה בדיזל ושמירה על מרבית התחנות והתשתיות הקיימות. גם אם חלק מהתחנות יועתקו פיזית או שיהיו להן רציפים תת קרקעיים חדשים.
&nbsp
עם השלמת הריבוע פרברית חיפה תוכל לפעול בתדירות גבוהה יותר וקווי מרכז הארץ יוכלו לוותר על תחנות ביניים בחיפה ולחסוך 15-20 דקות בנסיעה למרכז הודות ליתרון כפול של אי עצירה וחישמול.
&nbsp
אבל לעיר שהציעה כדוגמה את פורטסמות' (שבה יש ויאדוקטים) צריך להזכיר שבסאות'המפטון השכנה קו הרכבת מפריד בין הכביש הראשי למנל בצורה דומה לזו שבחיפה, ומבצע הפרדה דומה בשני צידי חצי האי עליו נמצא מרכז העיר. יש דברים כאלו בעולם ומקובל שעיר נמל תעשייתית מעדיפה את הנמל על פני חופי הרחצה.
&nbsp
&nbsp
 
עיריית חיפה לא מעכבת כיום את החישמול

אי אפשר לעכב את החישמול או לנתק את הצפון.
אין לי דבר וחצי דבר נגד פיתוח תוואי מקביל שיענה על כל הצרכים (כולל רכבות מטען מונעות דיזל שתצטרכנה להגיע לנמל חיפה עד לחישמול כל הרשת מתישהו אחרי 2030 או הלאה) אבל הסחטנות נגד החישמול, השקרים על ה"קרינה", והאיום על הרשת הלאומית מטעם עיריית חיפה אינם ראויים.
&nbsp
סוג של "מנהרות הכרמל" לרכבת בחיפה יוציאו את התחנות מהעיר, ינתקו את הנמל מרשת המסילות הארצית בגלל הגבלות על דיזל במנהרות ויתכן שיצריכו תחנה בעומק מאות מטרים או ניתוק מוחלט של מרכז הגוש העירוני אם לא תהיה חפיפה ביניהן באזור הגראנד קניון בנחל גיבורים.
&nbsp
עדיף לחשוב על תוואי מקביל לקיים, מתחת לדרך ההגנה או קו 50 המטר עם פירי איוורור שיאפשרו בפעלה בדיזל ושמירה על מרבית התחנות והתשתיות הקיימות. גם אם חלק מהתחנות יועתקו פיזית או שיהיו להן רציפים תת קרקעיים חדשים.
&nbsp
עם השלמת הריבוע פרברית חיפה תוכל לפעול בתדירות גבוהה יותר וקווי מרכז הארץ יוכלו לוותר על תחנות ביניים בחיפה ולחסוך 15-20 דקות בנסיעה למרכז הודות ליתרון כפול של אי עצירה וחישמול.
&nbsp
אבל לעיר שהציעה כדוגמה את פורטסמות' (שבה יש ויאדוקטים) צריך להזכיר שבסאות'המפטון השכנה קו הרכבת מפריד בין הכביש הראשי למנל בצורה דומה לזו שבחיפה, ומבצע הפרדה דומה בשני צידי חצי האי עליו נמצא מרכז העיר. יש דברים כאלו בעולם ומקובל שעיר נמל תעשייתית מעדיפה את הנמל על פני חופי הרחצה.
&nbsp
&nbsp
עיריית חיפה לא מעכבת כיום את החישמול
המדינה והרכבת חתמו על הסכם עם עיריית חיפה והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה של המדינה יצרה את התלות בין התוכנית הנובעת מאותו הסכם לבין תוכנית הרכבת להכפלת מסילות החוף.

לפי ההודעות שלכם אפשר לחשוב שאוטוטו הרכבת מסיימת את חישמול מסילות החוף עד חוף הכרמל ועיריית חיפה הרשעית מעכבת הכל ודופקת את תושבי הצפון.
האימרות הללו היו אולי רלוונטיות לפני שלוש-ארבע שנים. לא היום.
החישמול התעכב ומתעכב בגלל גורמים אחרים לגמרי.
 

25306yosef

New member
עיריית חיפה דווקא כן מעכבת את החישמול ובזדון ובאופן מכוון

עיריית חיפה לא מעכבת כיום את החישמול
המדינה והרכבת חתמו על הסכם עם עיריית חיפה והמועצה הארצית לתכנון ולבנייה של המדינה יצרה את התלות בין התוכנית הנובעת מאותו הסכם לבין תוכנית הרכבת להכפלת מסילות החוף.

לפי ההודעות שלכם אפשר לחשוב שאוטוטו הרכבת מסיימת את חישמול מסילות החוף עד חוף הכרמל ועיריית חיפה הרשעית מעכבת הכל ודופקת את תושבי הצפון.
האימרות הללו היו אולי רלוונטיות לפני שלוש-ארבע שנים. לא היום.
החישמול התעכב ומתעכב בגלל גורמים אחרים לגמרי.
עיריית חיפה דווקא כן מעכבת את החישמול ובזדון ובאופן מכוון
להבנתי, עיריית חיפה מתנה את החישמול של התוואי הקיים בשיקוע.

שיקוע משמעו השבתה מוחלטת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

הכיצד ניתן לחשמל את המסילות בתוואי הקיים ללא השיקוע ההזוי של יונה יהב?

הכיצד ניתן לבצע את השיקוע ההזוי של יונה יהב ללא השבתה של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד?

האם בכוונת המדינה להקים מסילה זמנית (או זוג מסילות זמניות) בשטח נמל חיפה* לתקופת העבודות על השיקוע?

ואם לאו, אז מה בכוונת המדינה להציע כחלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת לחלוטין במשך ביצוע העבודות?

* - בשטח הפנימי של נמל חיפה קיים כיום כביש פנימי המשמש את הנמל לתנועת משאיות וכלי רכב. ניתן להפקיע חלק מהכביש לצורך הקמת מסילת רכבת זמנית (או זוג מסילות) לתקופת העבודות על השיקוע. יתכן ולצורך הקמת מסילה זמנית זו בשטח נמל חיפה יאלצו להפקיע ולהרוס כמה בתים פרטיים בשכונת אל עתיקה וזאת בנוסף לכמה מבנים ושטחי אחסון של הנמל שיאלצו להרוס לצורך הקמת המסילה הזמנית.

*****

למיטב הבנתי מדבריך, המדינה לא הציגה שום חלופה לתקופת העבודות ואין לך גם שום מסמך בעניין חלופה לתקופת העבודות וכל מה שיש לך זה רק:

1. כתבות בעיתונות שעם כל הכבוד להן, הן לא מציגות שום חלופה לתקופת העבודות.
2. מסמכים בעניין השיקוע המציגים את השיקוע באופן כללי ואין בהם כל התייחסות וכל רמז לחלופה לשירות הרכבתי בתקופת העבודות על השיקוע.
 
עיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים מלבד שיקוע

עיריית חיפה דווקא כן מעכבת את החישמול ובזדון ובאופן מכוון
להבנתי, עיריית חיפה מתנה את החישמול של התוואי הקיים בשיקוע.

שיקוע משמעו השבתה מוחלטת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

הכיצד ניתן לחשמל את המסילות בתוואי הקיים ללא השיקוע ההזוי של יונה יהב?

הכיצד ניתן לבצע את השיקוע ההזוי של יונה יהב ללא השבתה של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד?

האם בכוונת המדינה להקים מסילה זמנית (או זוג מסילות זמניות) בשטח נמל חיפה* לתקופת העבודות על השיקוע?

ואם לאו, אז מה בכוונת המדינה להציע כחלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת לחלוטין במשך ביצוע העבודות?

* - בשטח הפנימי של נמל חיפה קיים כיום כביש פנימי המשמש את הנמל לתנועת משאיות וכלי רכב. ניתן להפקיע חלק מהכביש לצורך הקמת מסילת רכבת זמנית (או זוג מסילות) לתקופת העבודות על השיקוע. יתכן ולצורך הקמת מסילה זמנית זו בשטח נמל חיפה יאלצו להפקיע ולהרוס כמה בתים פרטיים בשכונת אל עתיקה וזאת בנוסף לכמה מבנים ושטחי אחסון של הנמל שיאלצו להרוס לצורך הקמת המסילה הזמנית.

*****

למיטב הבנתי מדבריך, המדינה לא הציגה שום חלופה לתקופת העבודות ואין לך גם שום מסמך בעניין חלופה לתקופת העבודות וכל מה שיש לך זה רק:

1. כתבות בעיתונות שעם כל הכבוד להן, הן לא מציגות שום חלופה לתקופת העבודות.
2. מסמכים בעניין השיקוע המציגים את השיקוע באופן כללי ואין בהם כל התייחסות וכל רמז לחלופה לשירות הרכבתי בתקופת העבודות על השיקוע.
עיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים מלבד שיקוע
בעיר התחתית לצורך פיתוח תוכנית חזית הים. שיקוע זה לא מגיע כלל לשכונת אל עתיקה, ותחום בין בית המכס לממגורות דגון.

אבל מעניין שכולכם בשרשור הזה מתמקדים בשיקוע ובחישמול (שתקוע בגלל סיבות שלא קשורות כלל לחיפה, אלא אם יונה יהב הוא מנכ"ל חברת SEMI או לחילופין מי שגרם לרכבת ישראל להתקשר דווקא איתה...) שכבר הוסכמו בין המדינה לעיריית חיפה, ולא מתייחסים לרצונה של הרכבת לדחוף לגרונה של חיפה עוד שתי מסילות, ללא שום התחשבות בה (וגם לא בהתאם לרצונם של תושבי הצפון שמצפון לחיפה שכל כך דואגים להם בשרשור הזה, דואגים להם רק מתעלמים מרצונם...).
הרי אתה היית זה שכתב שאין מקום להוסיף שתי מסילות בתוואי הקיים.

אם יש מקום להוספת שתי מסילות בתוואי הקיים, אז יש מקום גם למסילות זמניות בזמן השיקוע. ואם אין מקום לשתי מסילות בתוואי הקיים, אז אתה צריך לתמוך ביונה יהב שמתנגד לתוכנית הזו של רכבת ישראל (שלדעתך כלל אינה ישימה).

אי אפשר להחזיק את החבל משני קצותיו.
 

Bus Nerd

Active member
אין מקום לשתי מסילות נוספות בתוואי הקיים בלי הפקעת שטחים

עיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים מלבד שיקוע
בעיר התחתית לצורך פיתוח תוכנית חזית הים. שיקוע זה לא מגיע כלל לשכונת אל עתיקה, ותחום בין בית המכס לממגורות דגון.

אבל מעניין שכולכם בשרשור הזה מתמקדים בשיקוע ובחישמול (שתקוע בגלל סיבות שלא קשורות כלל לחיפה, אלא אם יונה יהב הוא מנכ"ל חברת SEMI או לחילופין מי שגרם לרכבת ישראל להתקשר דווקא איתה...) שכבר הוסכמו בין המדינה לעיריית חיפה, ולא מתייחסים לרצונה של הרכבת לדחוף לגרונה של חיפה עוד שתי מסילות, ללא שום התחשבות בה (וגם לא בהתאם לרצונם של תושבי הצפון שמצפון לחיפה שכל כך דואגים להם בשרשור הזה, דואגים להם רק מתעלמים מרצונם...).
הרי אתה היית זה שכתב שאין מקום להוסיף שתי מסילות בתוואי הקיים.

אם יש מקום להוספת שתי מסילות בתוואי הקיים, אז יש מקום גם למסילות זמניות בזמן השיקוע. ואם אין מקום לשתי מסילות בתוואי הקיים, אז אתה צריך לתמוך ביונה יהב שמתנגד לתוכנית הזו של רכבת ישראל (שלדעתך כלל אינה ישימה).

אי אפשר להחזיק את החבל משני קצותיו.
אין מקום לשתי מסילות נוספות בתוואי הקיים בלי הפקעת שטחים
והריסת בתי מגורים. פשוט אין.

אבל גם אם היו מפקיעים את אותם שטחים והורסים את אותם בתים וסוללים עוד זוג מסילות, הוא היה קרוב מדי לזוג הקיים ולכן לא היה אפשר לחפור שיקוע תוך כדי שרכבות נוסעות על הזוג החדש.

לכן, אפילו עם הפקעת שטחים - אין מספיק מקום לתוואי חלופי.

יהב אמר בסרטון הזה בפירוש שהוא מתכוון להתנגד לחשמול ולחסום אותו עם משאיות זבל אלא אם כל התוואי ישוקע בין בית המכס לחוף הכרמל. מילים של יהב, לא שלי.

ונכון, יהב לא מעכב את חשמול מקטע הרצליה-ירושלים, שם יש בעיות לא קשורות. אבל יהב כן עיכב את החשמול צפונה (בגללו כל הצפון נדחק להיות אחרון בתור לחשמול) ובגלל שתהליכי תכנון, אישור, ועבודה על פרוייקט כזה מסובך של שיקוע לוקחים המון זמן זה גם יעכב את החשמול בעתיד.

ושוב אנחנו מסבירים: אי אפשר לנתק את כל הצפון משירות רכבתי למשך שנים בשביל פרוייקט עם אינטרסים מקומיים וצרים. אם אין תוואי חלופי שיהיה אפשר להשתמש בו במהלך השיקוע, זו בעיה גדולה.

אסור לתת לשיקוע לקרות בלי תוואי חלופי. לא משנה היכן ר"י תבחר למקם את זוג המסילות החדש שהיא רוצה - במנהרה מתחת להר או בcut&cover מתחת לדרך ההגנה או כל אפשרות אחרת - הזוג הזה חייב לקרות לפני שמתחילים לעבוד על השיקוע (המיותר) של התוואי הקיים.

אם השיקוע לא היה כולל ניתוק הצפון מהרשת הרכבתית למשך שנים, לא היינו מתנגדים לו בכזו נחרצות.

ובטח שאני דואג לתושבי הצפון, ולתושבי המרכז שעובדים בצפון, אבל אני גם ריאליסטי - רכבת מהצפון למסילת החוף שמדלגת לחלוטין על חיפה היא לא הגיונית מבחינה מערכתית.
 
אילו בתי מגורים יש באזור השיקוע הנכלל בהסכם שנחתם?

אין מקום לשתי מסילות נוספות בתוואי הקיים בלי הפקעת שטחים
והריסת בתי מגורים. פשוט אין.

אבל גם אם היו מפקיעים את אותם שטחים והורסים את אותם בתים וסוללים עוד זוג מסילות, הוא היה קרוב מדי לזוג הקיים ולכן לא היה אפשר לחפור שיקוע תוך כדי שרכבות נוסעות על הזוג החדש.

לכן, אפילו עם הפקעת שטחים - אין מספיק מקום לתוואי חלופי.

יהב אמר בסרטון הזה בפירוש שהוא מתכוון להתנגד לחשמול ולחסום אותו עם משאיות זבל אלא אם כל התוואי ישוקע בין בית המכס לחוף הכרמל. מילים של יהב, לא שלי.

ונכון, יהב לא מעכב את חשמול מקטע הרצליה-ירושלים, שם יש בעיות לא קשורות. אבל יהב כן עיכב את החשמול צפונה (בגללו כל הצפון נדחק להיות אחרון בתור לחשמול) ובגלל שתהליכי תכנון, אישור, ועבודה על פרוייקט כזה מסובך של שיקוע לוקחים המון זמן זה גם יעכב את החשמול בעתיד.

ושוב אנחנו מסבירים: אי אפשר לנתק את כל הצפון משירות רכבתי למשך שנים בשביל פרוייקט עם אינטרסים מקומיים וצרים. אם אין תוואי חלופי שיהיה אפשר להשתמש בו במהלך השיקוע, זו בעיה גדולה.

אסור לתת לשיקוע לקרות בלי תוואי חלופי. לא משנה היכן ר"י תבחר למקם את זוג המסילות החדש שהיא רוצה - במנהרה מתחת להר או בcut&cover מתחת לדרך ההגנה או כל אפשרות אחרת - הזוג הזה חייב לקרות לפני שמתחילים לעבוד על השיקוע (המיותר) של התוואי הקיים.

אם השיקוע לא היה כולל ניתוק הצפון מהרשת הרכבתית למשך שנים, לא היינו מתנגדים לו בכזו נחרצות.

ובטח שאני דואג לתושבי הצפון, ולתושבי המרכז שעובדים בצפון, אבל אני גם ריאליסטי - רכבת מהצפון למסילת החוף שמדלגת לחלוטין על חיפה היא לא הגיונית מבחינה מערכתית.
אילו בתי מגורים יש באזור השיקוע הנכלל בהסכם שנחתם?
והגישה שלך באה לידי ביטוי במשפט הבא: "לא משנה היכן תבחר ר"י למקם את זוג המסילות החדש שהיא רוצה..."

ר"י לא יכולה לבחור כרצונה כל מה שבא לה. רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא והיא חייבת להתחשב באותן רשויות.
הרכבת לא יכולה לצפצף על עיריית חיפה ולהחליט בתחומי העיר חיפה כל מה שבא לה.

הרכבת לא "תבחר" - הרכבת מחוייבת להגיע להסכמה עם עיריית חיפה. חיפה אינה מגרש משחקים של הרכבת ועיריית חיפה אינה חותמת גומי של הרכבת.

תואיל הרכבת ותגיע להסכמה עם העירייה על תוואי המסילות בחיפה.

המועצה הארצית לתכנון ולבניה היא זו שיצרה את הקשר בין מה שכבר הוסכם עליו (חישמול ושיקוע) לבין רצונה של הרכבת להוסיף שתי מסילות ולכן נכון להיום כל הסכמה של עיריית חיפה בקשר לחישמול תלויה במה שייקבע (ולא רק על ידי הרכבת לבדה) בנושא שתי המסילות הנוספות.

ואם אתם קובעים בפסקנות שאין מקום לעוד שתי מסילות בתוואי הקיים - על אחת כמה וכמה שהעמדה של עיריית חיפה בקשר לאותן מסילות נכונה.
 

raminec

New member
רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא

אילו בתי מגורים יש באזור השיקוע הנכלל בהסכם שנחתם?
והגישה שלך באה לידי ביטוי במשפט הבא: "לא משנה היכן תבחר ר"י למקם את זוג המסילות החדש שהיא רוצה..."

ר"י לא יכולה לבחור כרצונה כל מה שבא לה. רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא והיא חייבת להתחשב באותן רשויות.
הרכבת לא יכולה לצפצף על עיריית חיפה ולהחליט בתחומי העיר חיפה כל מה שבא לה.

הרכבת לא "תבחר" - הרכבת מחוייבת להגיע להסכמה עם עיריית חיפה. חיפה אינה מגרש משחקים של הרכבת ועיריית חיפה אינה חותמת גומי של הרכבת.

תואיל הרכבת ותגיע להסכמה עם העירייה על תוואי המסילות בחיפה.

המועצה הארצית לתכנון ולבניה היא זו שיצרה את הקשר בין מה שכבר הוסכם עליו (חישמול ושיקוע) לבין רצונה של הרכבת להוסיף שתי מסילות ולכן נכון להיום כל הסכמה של עיריית חיפה בקשר לחישמול תלויה במה שייקבע (ולא רק על ידי הרכבת לבדה) בנושא שתי המסילות הנוספות.

ואם אתם קובעים בפסקנות שאין מקום לעוד שתי מסילות בתוואי הקיים - על אחת כמה וכמה שהעמדה של עיריית חיפה בקשר לאותן מסילות נכונה.
רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא
אבל לא יכול להיות שתשתיות לאומיות תהיינה שבויות בכיס של ראשי רשויות מקומיות.
תשתיות לאומיות צריכות להיות מתוכננות בראיה לאומית תוך חשיבה מערכתית והתחשבות בצרכי כלל הציבור במדינה.
לכן, לראשי הרשויות צריכה להיות במה בות"ל להשמיע את התנגדותם אבל רכבת ישראל לא חייבת להישמע לבקשותיהם. קבעה הות"ל שאין הצדקה לבקשתו של ראש רשות כלשהי, שילך הביתה ויקבל את הדין ולא יתחיל להשמיע איומים של חוליגן ולהסית לדבר עבירה.
 
הות"ל לא קבעה ששתי המסילות הנוספות יתווספו בתוואי הקיים

רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא
אבל לא יכול להיות שתשתיות לאומיות תהיינה שבויות בכיס של ראשי רשויות מקומיות.
תשתיות לאומיות צריכות להיות מתוכננות בראיה לאומית תוך חשיבה מערכתית והתחשבות בצרכי כלל הציבור במדינה.
לכן, לראשי הרשויות צריכה להיות במה בות"ל להשמיע את התנגדותם אבל רכבת ישראל לא חייבת להישמע לבקשותיהם. קבעה הות"ל שאין הצדקה לבקשתו של ראש רשות כלשהי, שילך הביתה ויקבל את הדין ולא יתחיל להשמיע איומים של חוליגן ולהסית לדבר עבירה.
הות"ל לא קבעה ששתי המסילות הנוספות יתווספו בתוואי הקיים
הות"ל והמועצה הארצית לתכנון ולבניה שלחה את הרכבת לעשות שיעורי בית ולבחון חלופות לתוואי שתי המסילות הנוספות.

לכן אין שום דין של שתי מסילות נוספות בתוואי הקיים וראש העיריה עושה את מה שהוא צריך לעשות - לפעול לכך שתוואי המסילות הנוספות יתאים לצרכי העיר חיפה.

ממילא אם המסילות הנוספות נועדו מערכתית לרכבות מהירות, אין שום הכרח מערכתי שהן תהיינה על פני הקרקע לאורך העיר חיפה. גם תושבי הצפון שמצפון לחיפה מעדיפים תוואי אחר.
 

Bus Nerd

Active member
"היכן ר"י תבחר" = "היכן הות"ל תבחר", בסדר?

אילו בתי מגורים יש באזור השיקוע הנכלל בהסכם שנחתם?
והגישה שלך באה לידי ביטוי במשפט הבא: "לא משנה היכן תבחר ר"י למקם את זוג המסילות החדש שהיא רוצה..."

ר"י לא יכולה לבחור כרצונה כל מה שבא לה. רכבת ישראל פועלת בתחומי רשויות מקומיות שיש להן מה לומר בנושא והיא חייבת להתחשב באותן רשויות.
הרכבת לא יכולה לצפצף על עיריית חיפה ולהחליט בתחומי העיר חיפה כל מה שבא לה.

הרכבת לא "תבחר" - הרכבת מחוייבת להגיע להסכמה עם עיריית חיפה. חיפה אינה מגרש משחקים של הרכבת ועיריית חיפה אינה חותמת גומי של הרכבת.

תואיל הרכבת ותגיע להסכמה עם העירייה על תוואי המסילות בחיפה.

המועצה הארצית לתכנון ולבניה היא זו שיצרה את הקשר בין מה שכבר הוסכם עליו (חישמול ושיקוע) לבין רצונה של הרכבת להוסיף שתי מסילות ולכן נכון להיום כל הסכמה של עיריית חיפה בקשר לחישמול תלויה במה שייקבע (ולא רק על ידי הרכבת לבדה) בנושא שתי המסילות הנוספות.

ואם אתם קובעים בפסקנות שאין מקום לעוד שתי מסילות בתוואי הקיים - על אחת כמה וכמה שהעמדה של עיריית חיפה בקשר לאותן מסילות נכונה.
"היכן ר"י תבחר" = "היכן הות"ל תבחר", בסדר?
לא כזה משנה. בסופו של דבר מי שמחליט זה הות"ל ביחד עם הרכבת.
האפשרות היחידה למסילות נוספות בתוואי הקיים היא מנהרה מתחת לדרך ההגנה, וגם לזה יש חסרונות דומים לשיקוע והרבה הפרעה לתנועה במהלך העבודות. אם אתה לא מאמין לי פתח צילום לווין ב־govmap ותסתכל בעצמך.

אני לא מדבר בכלל על השיקוע שהסכימו לו באיזור דגון (למרות שהוא גם מיותר) אלא על ההתעקשות של יהב לשקע את כל המסילה מבית המכס עד חוף הכרמל.

והאם אני באמת היחיד בפורום שמפריע לו שעיריית חיפה רוצה להרוס את המבנים ההיסטוריים והאנדרטה של חיפה מזרח?
 
הות"ל ביחד עם הרכבת ועיריית חיפה

"היכן ר"י תבחר" = "היכן הות"ל תבחר", בסדר?
לא כזה משנה. בסופו של דבר מי שמחליט זה הות"ל ביחד עם הרכבת.
האפשרות היחידה למסילות נוספות בתוואי הקיים היא מנהרה מתחת לדרך ההגנה, וגם לזה יש חסרונות דומים לשיקוע והרבה הפרעה לתנועה במהלך העבודות. אם אתה לא מאמין לי פתח צילום לווין ב־govmap ותסתכל בעצמך.

אני לא מדבר בכלל על השיקוע שהסכימו לו באיזור דגון (למרות שהוא גם מיותר) אלא על ההתעקשות של יהב לשקע את כל המסילה מבית המכס עד חוף הכרמל.

והאם אני באמת היחיד בפורום שמפריע לו שעיריית חיפה רוצה להרוס את המבנים ההיסטוריים והאנדרטה של חיפה מזרח?
הות"ל ביחד עם הרכבת ועיריית חיפה
מה אתה רוצה מיהב? שייכנע ויאפשר לרכבת להוסיף על פני הקרקע בפארק הכט ובעיר התחתית מסילות כאוות נפשה?
למה שלא תוסיף מסילות כאוות נפשה גם באמצע רחוב יגאל אלון בת"א? או באמצע דרך נמיר, דרך בגין ורחוב המסגר בת"א?
האזור הזה משווע למסילות נוספות, יותר מחיפה.

כי רק חיפה צריכה להשתחוות ולהיכנע מפני הרכבת?
 
כפי שהרכבת מתכננת הוספת זוג מסילות לרכבות מהירות במנהרות

הות"ל ביחד עם הרכבת ועיריית חיפה
מה אתה רוצה מיהב? שייכנע ויאפשר לרכבת להוסיף על פני הקרקע בפארק הכט ובעיר התחתית מסילות כאוות נפשה?
למה שלא תוסיף מסילות כאוות נפשה גם באמצע רחוב יגאל אלון בת"א? או באמצע דרך נמיר, דרך בגין ורחוב המסגר בת"א?
האזור הזה משווע למסילות נוספות, יותר מחיפה.

כי רק חיפה צריכה להשתחוות ולהיכנע מפני הרכבת?
כפי שהרכבת מתכננת הוספת זוג מסילות לרכבות מהירות במנהרות
משפיים ועד שפירים או נתב"ג שתעקופנה חלק מתחנות ת"א, כך היא יכולה גם לתכנן מנהרות לזוג מסילות עבור רכבות מהירות מתחת לכרמל שתעקופנה חלק מתחנות חיפה.
לא רק שאין הכרח, אין שום צורך בארבע מסילות שתעבורנה בתחנת בת גלים.
 

Bus Nerd

Active member
אני רוצה מיהב דברים מאוד פשוטים:

הות"ל ביחד עם הרכבת ועיריית חיפה
מה אתה רוצה מיהב? שייכנע ויאפשר לרכבת להוסיף על פני הקרקע בפארק הכט ובעיר התחתית מסילות כאוות נפשה?
למה שלא תוסיף מסילות כאוות נפשה גם באמצע רחוב יגאל אלון בת"א? או באמצע דרך נמיר, דרך בגין ורחוב המסגר בת"א?
האזור הזה משווע למסילות נוספות, יותר מחיפה.

כי רק חיפה צריכה להשתחוות ולהיכנע מפני הרכבת?
אני רוצה מיהב דברים מאוד פשוטים:
1) שיפסיק עם איומים כוחניים
2) שלא יהרוס מבנים היסטוריים בחיפה מזרח
3) שלא יגרום לניתוק של הרשת הרכבתית כדי לקדם שיקוע מיותר
4) שלא יעכב את פרוייקט החשמול.

לא קשה. יהב מתעקש על שיקוע של המסילות *הקיימות*, כל הדרך מבית המכס עד חוף הכרמל. הוא גם אומר שלא יסכים לחשמול לפני שיהיה שיקוע כזה. אם יהב מקדם את השיקוע הזה בתור המקום לשים בו את כל ארבעת המסילות, ולא רק זוג, אז אין דרך לבנות אותו בלי לנתק את הצפון מהמרכז למשך שנים, נקודה.

יהב לא אומר "תבנו עוד שתי מסילות במנהרה ואז אולי תשקעו את הזוג הקיים",
הוא אמר שחייבים לשקע *הכל*, ואמר שבלי השיקוע הזה הוא לא יסכים לחשמול.
 
יהב כבר הסכים ב 2015 לחישמול תמורת שיקוע בעיר התחתית בלבד

אני רוצה מיהב דברים מאוד פשוטים:
1) שיפסיק עם איומים כוחניים
2) שלא יהרוס מבנים היסטוריים בחיפה מזרח
3) שלא יגרום לניתוק של הרשת הרכבתית כדי לקדם שיקוע מיותר
4) שלא יעכב את פרוייקט החשמול.

לא קשה. יהב מתעקש על שיקוע של המסילות *הקיימות*, כל הדרך מבית המכס עד חוף הכרמל. הוא גם אומר שלא יסכים לחשמול לפני שיהיה שיקוע כזה. אם יהב מקדם את השיקוע הזה בתור המקום לשים בו את כל ארבעת המסילות, ולא רק זוג, אז אין דרך לבנות אותו בלי לנתק את הצפון מהמרכז למשך שנים, נקודה.

יהב לא אומר "תבנו עוד שתי מסילות במנהרה ואז אולי תשקעו את הזוג הקיים",
הוא אמר שחייבים לשקע *הכל*, ואמר שבלי השיקוע הזה הוא לא יסכים לחשמול.
יהב כבר הסכים ב 2015 לחישמול תמורת שיקוע בעיר התחתית בלבד
אבל לאחר מכן הרכבת תקעה לו בין העיניים את התוכנית שלה לריבוע המסילות בתוואי הקיים.
לאחר מכן המועצה הארצית לתכנון ולבניה התלתה את תוכנית השיקוע שסוכם בתת"ל 65 - התוכנית שעוסקת בריבוע המסילות.
אז להפנות את כל הטענות ליהב מבלי לראות את חלקה של הרכבת בעניין, זו חד-צדדיות.
 

אבישי ק

New member
קודם כל השיקוע הוא רק באזור דגון

עיריית חיפה דווקא כן מעכבת את החישמול ובזדון ובאופן מכוון
להבנתי, עיריית חיפה מתנה את החישמול של התוואי הקיים בשיקוע.

שיקוע משמעו השבתה מוחלטת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

הכיצד ניתן לחשמל את המסילות בתוואי הקיים ללא השיקוע ההזוי של יונה יהב?

הכיצד ניתן לבצע את השיקוע ההזוי של יונה יהב ללא השבתה של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד?

האם בכוונת המדינה להקים מסילה זמנית (או זוג מסילות זמניות) בשטח נמל חיפה* לתקופת העבודות על השיקוע?

ואם לאו, אז מה בכוונת המדינה להציע כחלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת לחלוטין במשך ביצוע העבודות?

* - בשטח הפנימי של נמל חיפה קיים כיום כביש פנימי המשמש את הנמל לתנועת משאיות וכלי רכב. ניתן להפקיע חלק מהכביש לצורך הקמת מסילת רכבת זמנית (או זוג מסילות) לתקופת העבודות על השיקוע. יתכן ולצורך הקמת מסילה זמנית זו בשטח נמל חיפה יאלצו להפקיע ולהרוס כמה בתים פרטיים בשכונת אל עתיקה וזאת בנוסף לכמה מבנים ושטחי אחסון של הנמל שיאלצו להרוס לצורך הקמת המסילה הזמנית.

*****

למיטב הבנתי מדבריך, המדינה לא הציגה שום חלופה לתקופת העבודות ואין לך גם שום מסמך בעניין חלופה לתקופת העבודות וכל מה שיש לך זה רק:

1. כתבות בעיתונות שעם כל הכבוד להן, הן לא מציגות שום חלופה לתקופת העבודות.
2. מסמכים בעניין השיקוע המציגים את השיקוע באופן כללי ואין בהם כל התייחסות וכל רמז לחלופה לשירות הרכבתי בתקופת העבודות על השיקוע.
קודם כל השיקוע הוא רק באזור דגון
עיריית חיפה לא הגורם המעכב לחישמול.
חיפה כבר אישרה את החישמול.
יש מספיק מקום חוץ מנקודות מסויימות באזור בת גלים והעיר התחתית להעביר 4 מסילות.
באזור פרק הכט יש מספיק מקום לריבוע מסילות רק חסר מעברים נורמאלים מתחת למסילה.
בכתבה שהייתה בעבר על שיקוע המסילות דובר על סלילת מסילות חלופיות כך שלא תהיה הפסקה של שרות הרכבות, חיפה והצפון לא יוכלו לעמוד בהשבתה מלאה.
הנושא כבר נסגר עם חיוכים וצילומים לעיתונות, למה לפתוח שוב.
המסילה תשוקע
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה