יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
השיקוע לא יהיה רק באיזור דגון

קודם כל השיקוע הוא רק באזור דגון
עיריית חיפה לא הגורם המעכב לחישמול.
חיפה כבר אישרה את החישמול.
יש מספיק מקום חוץ מנקודות מסויימות באזור בת גלים והעיר התחתית להעביר 4 מסילות.
באזור פרק הכט יש מספיק מקום לריבוע מסילות רק חסר מעברים נורמאלים מתחת למסילה.
בכתבה שהייתה בעבר על שיקוע המסילות דובר על סלילת מסילות חלופיות כך שלא תהיה הפסקה של שרות הרכבות, חיפה והצפון לא יוכלו לעמוד בהשבתה מלאה.
הנושא כבר נסגר עם חיוכים וצילומים לעיתונות, למה לפתוח שוב.
המסילה תשוקע
השיקוע לא יהיה רק באיזור דגון
יהב אמר בעצמו שלא ייתן לחשמל את המסילות בתוואי עילי עד שלא יהיה שיקוע בין בית המכס עד חוף הכרמל. הוא אפילו איים שיחסום את המסילה עם משאיות זבל (איום כוחני ומיותר).

הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון, אבל עכשיו כשמדברים על ריבוע המסילות יהב מתעקש לשקע עד חוף הכרמל.

אין מקום בתוואי הקיים (תמדוד בעצמך בצילומי לוויין) לארבע מסילות לאורך כל התוואי בלי להרוס בתי תושבים באיזור בת גלים - לא משנה אם זה משוקע או לא. ואין מקום למסילה חלופית בזמן עבודות שיקוע באיזור הזה גם כן, בגלל שאי אפשר לחפור שיקוע ליד מסילה פעילה (אי אפשר לשקע את זוג המסילות הקיימות כיום "אחת-אחת", הן קרובות מדי אחת לשנייה).

איפה בדיוק תסלול מסילות חלופיות בזמן השיקוע כשתרצה לשקע כל הדרך מבית המכס עד חוף הכרמל? אין מקום למסילה זמנית שם.

עד שלא יוצגו תוכניות קונקרטיות לציבור שמראות בדיוק איפה המסילה הזמנית הזו תקום אני לא אאמין שתהיה מסילה זמנית שתאפשר את המשך השירות במהלך החפירות.
 
סופסוף כתבת בעצמך את העניין:

השיקוע לא יהיה רק באיזור דגון
יהב אמר בעצמו שלא ייתן לחשמל את המסילות בתוואי עילי עד שלא יהיה שיקוע בין בית המכס עד חוף הכרמל. הוא אפילו איים שיחסום את המסילה עם משאיות זבל (איום כוחני ומיותר).

הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון, אבל עכשיו כשמדברים על ריבוע המסילות יהב מתעקש לשקע עד חוף הכרמל.

אין מקום בתוואי הקיים (תמדוד בעצמך בצילומי לוויין) לארבע מסילות לאורך כל התוואי בלי להרוס בתי תושבים באיזור בת גלים - לא משנה אם זה משוקע או לא. ואין מקום למסילה חלופית בזמן עבודות שיקוע באיזור הזה גם כן, בגלל שאי אפשר לחפור שיקוע ליד מסילה פעילה (אי אפשר לשקע את זוג המסילות הקיימות כיום "אחת-אחת", הן קרובות מדי אחת לשנייה).

איפה בדיוק תסלול מסילות חלופיות בזמן השיקוע כשתרצה לשקע כל הדרך מבית המכס עד חוף הכרמל? אין מקום למסילה זמנית שם.

עד שלא יוצגו תוכניות קונקרטיות לציבור שמראות בדיוק איפה המסילה הזמנית הזו תקום אני לא אאמין שתהיה מסילה זמנית שתאפשר את המשך השירות במהלך החפירות.
סופסוף כתבת בעצמך את העניין:
"הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון, אבל עכשיו כשמדברים על ריבוע המסילות יהב מתעקש לשקע עד חוף הכרמל."

יהב מתעקש שלא יהיו מסילות נוספות בתוואי הקיים.
כלומר: לפני שעלה עניין המסילות הנוספות, כבר הייתה הסכמה על חישמול עם שיקוע בין בית המכס לממגורות דגון בלבד.

וזה בדיוק מה שאני כותב מתחילת השרשור הזה.
כשהרכבת הניפה סדין אדום בפני עיריית חיפה והגישה תוכנית של ריבוע המסילות בתוואי הקיים, עיריית חיפה נעמדה על הרגליים האחוריות ובצדק רב.
 

25306yosef

New member
ושוב אני שואל, היכן בדיוק ניתן להקים תוואי חלופי באזור דגון

סופסוף כתבת בעצמך את העניין:
"הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון, אבל עכשיו כשמדברים על ריבוע המסילות יהב מתעקש לשקע עד חוף הכרמל."

יהב מתעקש שלא יהיו מסילות נוספות בתוואי הקיים.
כלומר: לפני שעלה עניין המסילות הנוספות, כבר הייתה הסכמה על חישמול עם שיקוע בין בית המכס לממגורות דגון בלבד.

וזה בדיוק מה שאני כותב מתחילת השרשור הזה.
כשהרכבת הניפה סדין אדום בפני עיריית חיפה והגישה תוכנית של ריבוע המסילות בתוואי הקיים, עיריית חיפה נעמדה על הרגליים האחוריות ובצדק רב.
ושוב אני שואל, היכן בדיוק ניתן להקים תוואי חלופי באזור דגון
לצורך תפעול הרכבות בתקופת העבודות על השיקוע?

ציטוט:

"הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון"

הכיצד ניתן לבצע את עבודות השיקוע ללא השבתת השירות למשך שנים?

האפשרות היחידה היא הקמת מסילה חלופית (או זוג מסילות) בקטע שבין בית המכס לבין דגון. אבל היכן בדיוק ניתן להקים את אותן מסילות חלופיות?

אפשרות אחת היא להרוס מבנה היסטורי מתקופת המנדט שנמצא ברחוב קפטן סטיב (בסמוך לבית המכס) מאחר והמבנה הזה צמוד למסילות הקיימות כיום. לאחר מכן יש כבישים ומגרשי חנייה שאפשר להפקיע אותם לצורך המסילות לתקופת העבודות ובהמשך יש את הרציף של תחנת חיפה מרכז שיש להרוס אותו על מנת להקים בו את המסילות הזמניות לתקופת העבודות על השיקוע. בהמשך יהיה צורך להפקיע שטחים מממגורות דגון לצורך המסילות הזמניות לתקופת העבודות.

אופס, שכחתי דבר חשוב ביותר, בשנות ה-80 הוקמה מנהרה בסמוך לבית המכס מתחת למסילת הרכבת על מנת שתהיה גישה רגלית לתוך בית המכס שלמעשה נמצא בתוך שטח הנמל מעבר למסילת הרכבת. המנהרה הזו נמצאת מתחת למסילה ולא ניתן לבצע את השיקוע הזה בלי להרוס את המנהרה הזו ולמעשה לפגוע גם בכל מי שמעוניין להגיע לבית המכס בנוסף לפגיעה של ממש בכל נוסעי הרכבת. (ככל הנראה ה"מהנדסים" של יונה יהב לא עשו שיעורי בית)

אפשרות שנייה היא להקים את המסילות הזמניות בתוך השטח של נמל חיפה, אך גם כאן יש צורך להרוס מבנים בשטח הנמל ובנוסף גם להרוס כמה בתי מגורים בשכונת אל עתיקה לצורך העיקול שיחבר את התוואי הקיים באל עתיקה אל התוואי הזמני בתוך הנמל. ובנוסף יהיה גם צורך להרוס חלק חשוב ממערך המסילות הנוכחי בתחנת חיפה מזרח לצורך בניית העיקול שיחבר את התוואי הקיים כיום לתוואי הזמני בשטח הנמל.

אז היכן בדיוק יוקם התוואי החלופי לתקופת העבודות אם בכלל יוקם תוואי חלופי?
 
כל האזור שאתה מתייחס אליו ממילא עומד לעבור שינוי במסגרת

ושוב אני שואל, היכן בדיוק ניתן להקים תוואי חלופי באזור דגון
לצורך תפעול הרכבות בתקופת העבודות על השיקוע?

ציטוט:

"הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון"

הכיצד ניתן לבצע את עבודות השיקוע ללא השבתת השירות למשך שנים?

האפשרות היחידה היא הקמת מסילה חלופית (או זוג מסילות) בקטע שבין בית המכס לבין דגון. אבל היכן בדיוק ניתן להקים את אותן מסילות חלופיות?

אפשרות אחת היא להרוס מבנה היסטורי מתקופת המנדט שנמצא ברחוב קפטן סטיב (בסמוך לבית המכס) מאחר והמבנה הזה צמוד למסילות הקיימות כיום. לאחר מכן יש כבישים ומגרשי חנייה שאפשר להפקיע אותם לצורך המסילות לתקופת העבודות ובהמשך יש את הרציף של תחנת חיפה מרכז שיש להרוס אותו על מנת להקים בו את המסילות הזמניות לתקופת העבודות על השיקוע. בהמשך יהיה צורך להפקיע שטחים מממגורות דגון לצורך המסילות הזמניות לתקופת העבודות.

אופס, שכחתי דבר חשוב ביותר, בשנות ה-80 הוקמה מנהרה בסמוך לבית המכס מתחת למסילת הרכבת על מנת שתהיה גישה רגלית לתוך בית המכס שלמעשה נמצא בתוך שטח הנמל מעבר למסילת הרכבת. המנהרה הזו נמצאת מתחת למסילה ולא ניתן לבצע את השיקוע הזה בלי להרוס את המנהרה הזו ולמעשה לפגוע גם בכל מי שמעוניין להגיע לבית המכס בנוסף לפגיעה של ממש בכל נוסעי הרכבת. (ככל הנראה ה"מהנדסים" של יונה יהב לא עשו שיעורי בית)

אפשרות שנייה היא להקים את המסילות הזמניות בתוך השטח של נמל חיפה, אך גם כאן יש צורך להרוס מבנים בשטח הנמל ובנוסף גם להרוס כמה בתי מגורים בשכונת אל עתיקה לצורך העיקול שיחבר את התוואי הקיים באל עתיקה אל התוואי הזמני בתוך הנמל. ובנוסף יהיה גם צורך להרוס חלק חשוב ממערך המסילות הנוכחי בתחנת חיפה מזרח לצורך בניית העיקול שיחבר את התוואי הקיים כיום לתוואי הזמני בשטח הנמל.

אז היכן בדיוק יוקם התוואי החלופי לתקופת העבודות אם בכלל יוקם תוואי חלופי?
כל האזור שאתה מתייחס אליו ממילא עומד לעבור שינוי במסגרת
תוכנית חזית הים (תמ"א 3/13/א) שאושרה במועצה הארצית לתכנון ולבניה.
השיקוע בין בית המכס לבין ממגורות דגון מהווה חלק מאותה תוכנית, הוא אינו עומד בפני עצמו.

תסתכל בנספח שיקוע מסילות בתמ"א הנ"ל (מדובר בקבצים גדולים מדי שלא ניתן להעלות לפורום).. יש שם פירוט שלבים והתייחסות למסילות ורציפים זמניים חלופיים.
 

Bus Nerd

Active member
אז נניח ויש תוואי חלופי בשיקוע באיזור דגון

כל האזור שאתה מתייחס אליו ממילא עומד לעבור שינוי במסגרת
תוכנית חזית הים (תמ"א 3/13/א) שאושרה במועצה הארצית לתכנון ולבניה.
השיקוע בין בית המכס לבין ממגורות דגון מהווה חלק מאותה תוכנית, הוא אינו עומד בפני עצמו.

תסתכל בנספח שיקוע מסילות בתמ"א הנ"ל (מדובר בקבצים גדולים מדי שלא ניתן להעלות לפורום).. יש שם פירוט שלבים והתייחסות למסילות ורציפים זמניים חלופיים.
אז נניח ויש תוואי חלופי בשיקוע באיזור דגון
מה עם שאר השיקוע? איפה תשים את התוואי החלופי ממערב לחיפה מרכז? שם בהחלט אין מקום לתוואי חלופי.
 
התוכנית מתייחסת לשיקוע המוסכם בין בית המכס לממגורות דגון

אז נניח ויש תוואי חלופי בשיקוע באיזור דגון
מה עם שאר השיקוע? איפה תשים את התוואי החלופי ממערב לחיפה מרכז? שם בהחלט אין מקום לתוואי חלופי.
התוכנית מתייחסת לשיקוע המוסכם בין בית המכס לממגורות דגון
והיא כוללת מסילות זמניות לזמן עבiדות השיקוע.
למעשה התוכנית כבר מתייחסת לתצורה של 4 מסילות ובנויה בצורה כזו שמקימים שתי מסילות בתוואי הקרקע מצפון למסילות הקיימות, לאחר השלמתן משקעים את המסילות הקיימות ולאחר השיקוע של המסילות הקיימות משקעים את המסילות החדשות.
התוכנית אפילו מתייחסת לחלופת מינהור שבה המסילות יהיו במפלס נמוך יותר.

מכיוון שאין החלטה לגבי תוואי המסילות (לא בציר האנכי ולא בציר האופקי) בקטע שבין ממגורות דגון לבין חוף הכרמל, אין גם תוכנית שמתייחסת לכך. זו בדיוק ההחלטה שאמורה להתקבל בתת"ל 65.

אבל ללא ההתייחסות לתת"ל 65, ההסכם משנת 2015 קבע שיקוע בקטע בית המכס ממגורות דגון, כולל חישמול וחישמול בתוואי הקיים בין דגון לחוף הכרמל.
והנחת המוצא שלך ושל יוסף שאין תוואי חלופי בזמן ביצוע השיקוע שעליו הוסכם ושהשיקוע יגרום לניתוק של הצפון במשך שנים, הייתה הנחה מוטעית ולא מבוססת.

לגבי השאלה שלך - נכון לעכשיו אין "שאר שיקוע", כי אין בכלל החלטה לגבי שאר התוואי בתחומי העיר חיפה. ההחלטה צריכה להתקבל לגבי ארבע מסילות ולכן ההחלטה שתתקבל בתת"ל 65 תקבע מה יקרה. תקוו שהרכבת תציג גישה ריאלית שלא מצפצפת על העיר חיפה (ולא מציגה תוכנית שאפילו לדעתך ולדעת יוסף בשרשור הזה אינה מעשית) וכך יהיה אפשר להתקדם.

כלומר: בניגוד לנקודת המוצא שלך ושל יוסף, הכדור נמצא בידיים של הרכבת ולא בידייים של יונה יהב הרשע.
 

אבישי ק

New member
תודה שכתבתה לעניין כי זה כבר יצא משליטה


התוכנית מתייחסת לשיקוע המוסכם בין בית המכס לממגורות דגון
והיא כוללת מסילות זמניות לזמן עבiדות השיקוע.
למעשה התוכנית כבר מתייחסת לתצורה של 4 מסילות ובנויה בצורה כזו שמקימים שתי מסילות בתוואי הקרקע מצפון למסילות הקיימות, לאחר השלמתן משקעים את המסילות הקיימות ולאחר השיקוע של המסילות הקיימות משקעים את המסילות החדשות.
התוכנית אפילו מתייחסת לחלופת מינהור שבה המסילות יהיו במפלס נמוך יותר.

מכיוון שאין החלטה לגבי תוואי המסילות (לא בציר האנכי ולא בציר האופקי) בקטע שבין ממגורות דגון לבין חוף הכרמל, אין גם תוכנית שמתייחסת לכך. זו בדיוק ההחלטה שאמורה להתקבל בתת"ל 65.

אבל ללא ההתייחסות לתת"ל 65, ההסכם משנת 2015 קבע שיקוע בקטע בית המכס ממגורות דגון, כולל חישמול וחישמול בתוואי הקיים בין דגון לחוף הכרמל.
והנחת המוצא שלך ושל יוסף שאין תוואי חלופי בזמן ביצוע השיקוע שעליו הוסכם ושהשיקוע יגרום לניתוק של הצפון במשך שנים, הייתה הנחה מוטעית ולא מבוססת.

לגבי השאלה שלך - נכון לעכשיו אין "שאר שיקוע", כי אין בכלל החלטה לגבי שאר התוואי בתחומי העיר חיפה. ההחלטה צריכה להתקבל לגבי ארבע מסילות ולכן ההחלטה שתתקבל בתת"ל 65 תקבע מה יקרה. תקוו שהרכבת תציג גישה ריאלית שלא מצפצפת על העיר חיפה (ולא מציגה תוכנית שאפילו לדעתך ולדעת יוסף בשרשור הזה אינה מעשית) וכך יהיה אפשר להתקדם.

כלומר: בניגוד לנקודת המוצא שלך ושל יוסף, הכדור נמצא בידיים של הרכבת ולא בידייים של יונה יהב הרשע.
תודה שכתבתה לעניין כי זה כבר יצא משליטה
 
דבר נוסף: במסגרת תוכנית חזית הים (מעבר לחלק המצומצם של שיקוע

אז נניח ויש תוואי חלופי בשיקוע באיזור דגון
מה עם שאר השיקוע? איפה תשים את התוואי החלופי ממערב לחיפה מרכז? שם בהחלט אין מקום לתוואי חלופי.
דבר נוסף: במסגרת תוכנית חזית הים (מעבר לחלק המצומצם של שיקוע
הרכבת), גם האזור בחלק המערבי של הנמל וממערב לדגון אמור להשתנות לחלוטין, כולל אזור אל עתיקה.
כך שמה שאתה מכיר שקיים בשטח היום לא בהכרח יהיה נכון בעוד מספר שנים.
כיום אולי "בהחלט אין מקום לתוואי חלופי", אבל מכיוון שמדובר באזור שעומד לשנות את פניו, אתה לא יכול לדעת מה יהיה בהחלט בעוד שלוש או ארבע שנים.

הרכבת הרי הגישה תוכנית לארבע מסילות בתוואי הזה, כך שכנראה יש לה איזשהו מושג לגבי מה צפוי שם.

למה אתה שואל דווקא על "שאר השיקוע" ומתמקד בעניין של השיקוע ולא שואל שאלה דומה לגבי תוכנית הרכבת לריבוע המסילות? כי יותר נוח לך להפנות את הזרקור למה שעיריית חיפה רוצה מאשר למה שהרכבת רוצה?
 
והמעבר התת-קרקעי להולכי רגל שהזכרת מופיע בנספח השיקוע

ושוב אני שואל, היכן בדיוק ניתן להקים תוואי חלופי באזור דגון
לצורך תפעול הרכבות בתקופת העבודות על השיקוע?

ציטוט:

"הסכם השיקוע שסוכם עד עכשיו הוא שיקוע רק באיזור דגון"

הכיצד ניתן לבצע את עבודות השיקוע ללא השבתת השירות למשך שנים?

האפשרות היחידה היא הקמת מסילה חלופית (או זוג מסילות) בקטע שבין בית המכס לבין דגון. אבל היכן בדיוק ניתן להקים את אותן מסילות חלופיות?

אפשרות אחת היא להרוס מבנה היסטורי מתקופת המנדט שנמצא ברחוב קפטן סטיב (בסמוך לבית המכס) מאחר והמבנה הזה צמוד למסילות הקיימות כיום. לאחר מכן יש כבישים ומגרשי חנייה שאפשר להפקיע אותם לצורך המסילות לתקופת העבודות ובהמשך יש את הרציף של תחנת חיפה מרכז שיש להרוס אותו על מנת להקים בו את המסילות הזמניות לתקופת העבודות על השיקוע. בהמשך יהיה צורך להפקיע שטחים מממגורות דגון לצורך המסילות הזמניות לתקופת העבודות.

אופס, שכחתי דבר חשוב ביותר, בשנות ה-80 הוקמה מנהרה בסמוך לבית המכס מתחת למסילת הרכבת על מנת שתהיה גישה רגלית לתוך בית המכס שלמעשה נמצא בתוך שטח הנמל מעבר למסילת הרכבת. המנהרה הזו נמצאת מתחת למסילה ולא ניתן לבצע את השיקוע הזה בלי להרוס את המנהרה הזו ולמעשה לפגוע גם בכל מי שמעוניין להגיע לבית המכס בנוסף לפגיעה של ממש בכל נוסעי הרכבת. (ככל הנראה ה"מהנדסים" של יונה יהב לא עשו שיעורי בית)

אפשרות שנייה היא להקים את המסילות הזמניות בתוך השטח של נמל חיפה, אך גם כאן יש צורך להרוס מבנים בשטח הנמל ובנוסף גם להרוס כמה בתי מגורים בשכונת אל עתיקה לצורך העיקול שיחבר את התוואי הקיים באל עתיקה אל התוואי הזמני בתוך הנמל. ובנוסף יהיה גם צורך להרוס חלק חשוב ממערך המסילות הנוכחי בתחנת חיפה מזרח לצורך בניית העיקול שיחבר את התוואי הקיים כיום לתוואי הזמני בשטח הנמל.

אז היכן בדיוק יוקם התוואי החלופי לתקופת העבודות אם בכלל יוקם תוואי חלופי?
והמעבר התת-קרקעי להולכי רגל שהזכרת מופיע בנספח השיקוע
כך שכנראה יש מהנדסים שמכירים את האזור לא פחות טוב ממך...
 

25306yosef

New member
לעניות דעתי, אין כל תוקף להסכם ההזוי שנחתם בין המדינה לרכבת

קודם כל עיריית חיפה בהחלט נאבקת בדברים אחרים שפוגעים בחיפה
ראה ערך מיכל האמוניה.
דבר שני, המדינה והרכבת כבר הסכימו וחתמו על הסכם בקשר לשיקוע בעיר התחתית, כך שהעיריה לא נאבקת ברכבת בקשר אליו.

המאבק של העיריה כעת הוא על התכנון של הרכבת להוסיף באותו תוואי עוד שתי מסילות - מאבק צודק לחלוטין.
אולי כדי לפתור את בעיית צוואר הבקבוק באיילון יוסיפו שתי מסילות בטיילות של תל אביב, הרצליה ובת ים? כיצד חולדאי יגיב?

הרכבת רוצה להכפיל את מסילת החוף? שתתן פתרון שמקובל גם על העיר חיפה.
חיפה לא צריכה לוותר על מילימטר אחד מפארק הכט. חוץ מזה שתושבי הצפון שמצפון לחיפה בעצמם רוצים תוואי אחר.

הסכם השיקוע שעיריית חיפה חתמה עם המדינה דומה להסכם הקו הירוק שעיריית תל אביב חתמה עם המדינה.
לעניות דעתי, אין כל תוקף להסכם ההזוי שנחתם בין המדינה לרכבת
ולכן לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ.

לעניות דעתי, ההסכם ההזוי בין המדינה לרכבת (הרי שניהם אותו הדבר בדיוק...) יהיה בר תוקף רק כאשר המדינה תנמק מה בכוונתה לעשות על מנת למנוע השבתה ממושכת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

וכאמור, לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ כל עוד המדינה לא תציג חלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת במשך שנים רבות מאוד.
 

Bus Nerd

Active member
מי הולך להגיש בג"ץ על זה לדעתך?

לעניות דעתי, אין כל תוקף להסכם ההזוי שנחתם בין המדינה לרכבת
ולכן לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ.

לעניות דעתי, ההסכם ההזוי בין המדינה לרכבת (הרי שניהם אותו הדבר בדיוק...) יהיה בר תוקף רק כאשר המדינה תנמק מה בכוונתה לעשות על מנת למנוע השבתה ממושכת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

וכאמור, לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ כל עוד המדינה לא תציג חלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת במשך שנים רבות מאוד.
מי הולך להגיש בג"ץ על זה לדעתך?
 

25306yosef

New member
אולי העורך דין הזה מבצת ששכחתי את שמו שרוצה להקים מנהרה

מי הולך להגיש בג"ץ על זה לדעתך?
אולי העורך דין הזה מבצת ששכחתי את שמו שרוצה להקים מנהרה
עוקפת חיפה.

כתבתי שלעניות דעתי ניתן להגיש עתירה לבג"צ במטרה לעצור את השיקוע על מנת למנוע השבתת השירות הרכבתי לתקופה ממושכת ובלתי סבירה.
 
הוא כבר פנה לבג"צ ובעקבות הבג"צ ועדות התכנון התייחסו להצעה

אולי העורך דין הזה מבצת ששכחתי את שמו שרוצה להקים מנהרה
עוקפת חיפה.

כתבתי שלעניות דעתי ניתן להגיש עתירה לבג"צ במטרה לעצור את השיקוע על מנת למנוע השבתת השירות הרכבתי לתקופה ממושכת ובלתי סבירה.
הוא כבר פנה לבג"צ ובעקבות הבג"צ ועדות התכנון התייחסו להצעה
שלו וזו אחת החלופות שהרכבת בחנה.
 

אורח117

New member
דעתך אכן מאוד ״ענייה״.

לעניות דעתי, אין כל תוקף להסכם ההזוי שנחתם בין המדינה לרכבת
ולכן לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ.

לעניות דעתי, ההסכם ההזוי בין המדינה לרכבת (הרי שניהם אותו הדבר בדיוק...) יהיה בר תוקף רק כאשר המדינה תנמק מה בכוונתה לעשות על מנת למנוע השבתה ממושכת של השירות הרכבתי למשך שנים רבות מאוד.

וכאמור, לעניות דעתי ניתן לעצור את השיקוע בבג"צ כל עוד המדינה לא תציג חלופה הולמת לשירות הרכבתי שיושבת במשך שנים רבות מאוד.
דעתך אכן מאוד ״ענייה״.
זה מאוד מצער לראות איך אינטרס צר וזמני גורם לך להביע דעות כל כך מתלהמות.
אתה כמו שכן קטנוני וטרדן בבית משותף שלא מוכן בשום פנים ואופן שהשכן לידו יעשה שיפוץ.
כותב לך ומסביר לך עמוד השדרה פעם אחר פעם (לך ול- bus nerd) שיש את מקטע העיר התחתית ויש את ריבוע המסילות, יש את תכנית חזית ים עירונית (מאושרת) ויש את תת״ל 65 (בדיונים). חוזר עמוד השדרה ומסביר לכם את ההגיון בדברים אבל אתה ו bus nerd - שניכם, עד שלא תקבלו הקדשה אישית מראש הממשלה עם התחייבות שלו בערבות ממשלת ארצות הברית שטקסי יאסוף אתכם מהבית כל יום בתקופת ביצוע השיקוע - לא תפסיקו לחבוט בחיפאים שכל כך כל כך מגיע להם שהמסילות יזוזו סוף סוף מהחוף.
 

אורח117

New member
הבל הבלים - חישמול עילי בחיפה זה פשע גדול הרבה יותר !!!

עצירת החשמול - פשע שלא יסולח
יונה יהב גורם נזק אדיר לפיתוח המדינה כולה, לא רק הרכבת ולא רק חיפה, אם כי חיפה תיפגע יותר מכל השאר.
הבל הבלים - חישמול עילי בחיפה זה פשע גדול הרבה יותר !!!
החיפאים לא יכנעו לכל הקרחצנים שמתלוננים על הפרעה בזמן העבודות.
מבחינתנו, החיפאים (ואנחנו מיליון איש בערך במטרופולין) - שכל המדינה תסע על כרכרות. לא יקום ולא יהיה חישמול עילי.
לא מספיקות כל העוולות שהבריטים עשו לחיפה (פלוס קצת עזרה מחיפה כימיקלים) ?
צודק יונה יהב באלף אחוז. לא רק משאיות זבל יעמדו על הפסים. בגופנו נחסום את העבודות.
 
וכיצד תגיב אם תושבי בנימינה יעשו אותו דבר?

הבל הבלים - חישמול עילי בחיפה זה פשע גדול הרבה יותר !!!
החיפאים לא יכנעו לכל הקרחצנים שמתלוננים על הפרעה בזמן העבודות.
מבחינתנו, החיפאים (ואנחנו מיליון איש בערך במטרופולין) - שכל המדינה תסע על כרכרות. לא יקום ולא יהיה חישמול עילי.
לא מספיקות כל העוולות שהבריטים עשו לחיפה (פלוס קצת עזרה מחיפה כימיקלים) ?
צודק יונה יהב באלף אחוז. לא רק משאיות זבל יעמדו על הפסים. בגופנו נחסום את העבודות.
וכיצד תגיב אם תושבי בנימינה יעשו אותו דבר?
תסע בכרכרה מחיפה לתל אביב?
מבחינת תושבי בנימינה שהחיפאים יסעו בכרכרות או ידוושו על אופניים, מה דעתך?

ואם לא שמת לב, אני הצגתי לכל אורך השרשור הזה עמדה שתומכת בעמדת עיריית חיפה, אבל לאור התגובות שלך אני עלול לשנות את דעתי.

הסגנון שלך לא ממש מעורר סימפטיה.

בסופו של דבר צריך להגיע לפתרון שמשרת את כולם. גם את תושבי חיפה, אבל לא רק אותם.

תחסמו את הפסים - לא תהיה לכם רכבת. לתל אביבים ולתושבי המצפה שאני גר בו, למשל, זה לא ממש יפריע. הרכבת תגיע עד עתלית, אז בטח תשמחו...

איומים אפשר להפנות בכיוונים שונים. זה לא ממש משכנע...
 

maormp

New member
מצד שני יונה יהב איים לחסום את תוואי המסילה עם משאיות זבל

יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול
כתבה וסרטון:
http://haipo.co.il/item/43583
שיקוע = ביטול השירות הרכבתי לתל אביב/באר שבע/ירושלים מתחנות נהריה, עכו, כרמיאל, קריות ותחנות העמק למשך שנים.
מנהור=מיליארדים, עיכוב החשמול וחוסר הגיון תפעולי.
עכשיו הוא מדבר על שילוב של שתי התכניות.
מצד שני יונה יהב איים לחסום את תוואי המסילה עם משאיות זבל
(האם פעולה כזאת היא בכלל חוקית?)
יכול להיות שהוא מתבטא כך כי הוא יודע שאין לו יכולת ממשית לעצור את החשמול?
 

25306yosef

New member
למה אתה חושב שנבחרי ציבור פועלים תמיד על פי חוק?

מצד שני יונה יהב איים לחסום את תוואי המסילה עם משאיות זבל
(האם פעולה כזאת היא בכלל חוקית?)
יכול להיות שהוא מתבטא כך כי הוא יודע שאין לו יכולת ממשית לעצור את החשמול?
למה אתה חושב שנבחרי ציבור פועלים תמיד על פי חוק?
נבחרי ציבור רבים פועלים על פי החוק רק כאשר החוק משרת אותם באופן אישי, אך מנגד הם מצפצפים צפצוף ארוך על החוק כאשר החוק פוגע בהם או עלול לפגוע בהם.

אני לא מכיר את יונה יהב כלל ולכן לעניות דעתי שאלתך האם פעולה כזאת היא בכלל חוקית, איננה רלוונטית כלל. לדעתי די בכך שהוא מאיים בכדי לגרום להפחדה ולהרתיע.

זאת ועוד, יונה יהב הוא עורך דין ובנוסף גם עומדים לרשותו עורכי דין נוספים, כך שאם הוא יחליט לחסום את מסילות הרכבת עם משאיות אשפה, הוא יעשה זאת רק לאחר חוות דעת מקצועית של כמה עורכי דין שסביר להניח שיכתבו לו משהו בסגנון: העדר אכיפה הולמת במדינה או משהו אחר בסגנון זה שיכשיר את חסימת המסילות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה