יונה יהב על מסילות הרכבת בחיפה לפני החשמול

מצב
הנושא נעול.
למה אתה מחליט שמנהרה מתחת לכרמל זו תוכנית מטופשת?

הסתכלתי בצילום לוויין עכשיו ואני תוהה: מה החלופות לריבוע
אם נחליט שריבוע באמצעות שיקוע בעייתי בגלל ההשבתה הארוכה שלה הוא יגרום
ונחליט שהתוכנית המטופשת של מנהרה לרכבות מהירות מתחת לכרמל לא באה בחשבון...

איפה נשאר מקום לעוד זוג מסילות? רוב התוואי בין חוף הכרמל לחיפה מרכז מאוד צר. זה אומר שריבוע מסילות בהכרח יחייב הפקעת שטחים והריסת בתים של אנשים שגרים בסמוך למסילה - וברור שלזה ראש עיר יתנגד בתוקף...

מצד שני, להחזיק את החשמול כבן ערובה ולהכריח את המדינה להתחייב לפרוייקט הרבה פחות קריטי (ריבוע) בשביל לבצע פרוייקט קריטי (חשמול) זה פשוט נורא.

האם יש חלופה אחרת לריבוע שלא כוללת שיקוע?
למה אתה מחליט שמנהרה מתחת לכרמל זו תוכנית מטופשת?
מנהרה בין בית המכס לבין חוף הכרמל זו תוכנית לא מטופשת כלל.
יש מספר תוואים אפשריים למנהרה מתחת לכרמל (לא התוואי המטופש באמת של עו"ד לנגר, אלא תוואים אחרים, שנלקחים בחשבון ברצינות על ידי הרכבת).
 

Bus Nerd

Active member
התכוונתי שהמנהרה של לנגר מטופשת

למה אתה מחליט שמנהרה מתחת לכרמל זו תוכנית מטופשת?
מנהרה בין בית המכס לבין חוף הכרמל זו תוכנית לא מטופשת כלל.
יש מספר תוואים אפשריים למנהרה מתחת לכרמל (לא התוואי המטופש באמת של עו"ד לנגר, אלא תוואים אחרים, שנלקחים בחשבון ברצינות על ידי הרכבת).
התכוונתי שהמנהרה של לנגר מטופשת
לא שכל מנהרה מטופשת בהגדרה. אילו תוואים אחרים מוצעים?
 
באתר של לנגר יש מצגת של רכבת ישראל. הבעיה שהוא חירבש אותה

התכוונתי שהמנהרה של לנגר מטופשת
לא שכל מנהרה מטופשת בהגדרה. אילו תוואים אחרים מוצעים?
באתר של לנגר יש מצגת של רכבת ישראל. הבעיה שהוא חירבש אותה
עם תוספות רבות שלו שפוגעות ביכולת להבחין בניתוח של הרכבת, אבל אם מסננים את המוץ שלו, אפשר לראות מה החלופות שהרכבת בדקה ואילו מהן באות בחשבון מבחינתה.
אני אנסה למצוא מצגת "נקייה" ללא הערות אינטרסנטיות.
 

אורח117

New member
רעיון הזוי.

להזכירך, חלק מתושבי הצפון, ובתמיכת ראש עיריית עכו, פועלים
למען מינהור עוקף חיפה (כולל עוקף תחנת חוף הכרמל), בצורה עוד יותר אינטנסיבית מראש עיריית חיפה.
גם בקרב תושבי הצפון שמצפון לחיפה תמצא הרבה מתנגדים להכפלת המסילות בתוואי הקיים בחיפה.
רעיון הזוי.
לפי שיטתך - ננתק את חיפה ממדינת ישראל ונעשה קו רכבת מהיר מהמצפה שאתה בטח גר בו בגליל ישירות לעזריאלי (בלי המעמסה המיותרת הזו של מיליון תושבי המטרופולין השלישי בגודלו במדינה). מצחיק.
 
שיטתי? היכן כתבתי שאני תומך בכך?

רעיון הזוי.
לפי שיטתך - ננתק את חיפה ממדינת ישראל ונעשה קו רכבת מהיר מהמצפה שאתה בטח גר בו בגליל ישירות לעזריאלי (בלי המעמסה המיותרת הזו של מיליון תושבי המטרופולין השלישי בגודלו במדינה). מצחיק.
שיטתי? היכן כתבתי שאני תומך בכך?
לפני שאתה יורה לכל הכיוונים אולי תקרא קצת בפורום ותבין מה העמדות של הכותבים כאן?
ואני גר בכלל בפתח תקוה...
אחלה מצפה בגליל...
אז מי כאן ההזוי שנחת פתאום בפורום?
 

אורח117

New member
כותבים ״תכליתו״ ולא תחליתו. וגם טענותיך שגויות ומקוממות.

כל תושבי הצפון צריכים להתעורר ולהילחם בעיריית חיפה *עכשיו*
הממשלה מתהדרת בזה שהיא "מחברת את הפריפריה למרכז"
נראה לי שתושבי הצפון מרוצים מזה בגדול...
והנה עכשיו עיריית חיפה הולכת לנתק את הפריפריה מהמרכז למשך *שנים* בשביל פרוייקט שיקוע מיותר שמונע מאינטרסים מקומיים צרים בלי מחשבה על התמונה הכללית.

איפה ראשי עיריות כרמיאל, עפולה, נהריה, הקריות, וכל הערים האחרות שתושביהם מסתמכים על הרכבת בצפון כדי להגיע לעבודה במרכז? הגיע הזמן שיקימו קול צעקה.

יהב הוא פוליטיקאי מקומי קטן שהולך לפגוע במיליונים (חלק מהם תושבי עירו שעובדים במרכז) בשביל פרוייקט שכל תחליתו הוא תיעדוף רכב פרטי וערך נדל"ן על פני תיעדוף של דברים חשובים באמת.
כותבים ״תכליתו״ ולא תחליתו. וגם טענותיך שגויות ומקוממות.
לא יקום ולא יהיה חישמול עילי בחיפה. על אפך ועל חמתך גם אם תדווש באופניים שלוש שנים מעכו להרצליה (אתה יכול לדווש על אופניים חשמליות)
 
מצאתי את הקשר שעשתה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה

בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.
אסור לתת לעירייה אחת לקטוע תשתית לאומית או להפריע לפיתוחה לאורך שנים כפי שנעשה עם קמפיין השקרים נגד החישמול. אסור גם לקשר את החישמול לריבוע כי הריבוע לא יקרה ב5-10 השנים הקרובות ותהליך החישמול החל השנה.
&nbsp
כאשר יגיע הזמן לתכנן את הריבוע יש לבצע אותו בשני שלבים, שלב ראשון של בניית תוואי ל2 או 3 מסילות במקביל למסילה הקיימת ושלב שני אחרי העתקת הפעילות הרכבתית לזוג המסילות החדש (רצועת המסילה השלישית חיונית כמרווח ביטחון) שבו ניתן להרוס את המסילות הקיימות ואז להשלים את רצועת המסילה הרביעית.
&nbsp
אין קשר כלשהו בין חישמול לשיקוע או הפרדה מפלסית אחרת כמו ויאדוקט או מינהור או Cut & Cover בדרך ההגנה שהינה מחסום גדול יותר מהמסילה. אסור שהחישמול יהיה בן ערובה לתהליך שלא יושלם עד 2027.
מצאתי את הקשר שעשתה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה
בכבודה ובעצמה:
[URL]http://media.wix.com/ugd/484e6f_acc029dd37824cbbae32ba0f4cee3689.pdf[/URL]

 

Bus Nerd

Active member
אגב - איפה בדיוק יהיה אפשר לסלול תוואי מקביל?

בשלב הריבוע חייבים לעבוד על תוואי מקביל והפעלה רציפה.
אסור לתת לעירייה אחת לקטוע תשתית לאומית או להפריע לפיתוחה לאורך שנים כפי שנעשה עם קמפיין השקרים נגד החישמול. אסור גם לקשר את החישמול לריבוע כי הריבוע לא יקרה ב5-10 השנים הקרובות ותהליך החישמול החל השנה.
&nbsp
כאשר יגיע הזמן לתכנן את הריבוע יש לבצע אותו בשני שלבים, שלב ראשון של בניית תוואי ל2 או 3 מסילות במקביל למסילה הקיימת ושלב שני אחרי העתקת הפעילות הרכבתית לזוג המסילות החדש (רצועת המסילה השלישית חיונית כמרווח ביטחון) שבו ניתן להרוס את המסילות הקיימות ואז להשלים את רצועת המסילה הרביעית.
&nbsp
אין קשר כלשהו בין חישמול לשיקוע או הפרדה מפלסית אחרת כמו ויאדוקט או מינהור או Cut & Cover בדרך ההגנה שהינה מחסום גדול יותר מהמסילה. אסור שהחישמול יהיה בן ערובה לתהליך שלא יושלם עד 2027.
אגב - איפה בדיוק יהיה אפשר לסלול תוואי מקביל?
אני לא רואה את זה קורה, אלא אם יחליטו להשלים את מסילת עירון לפני הריבוע בחיפה (ובעקבות כך גם לפני החשמול, כי עיריית חיפה כנראה לא תזוז מעמדתה).

התוואי פשוט צר מדי. אין מקום ברובו למסילה נוספת (אפילו בודדת) שתהיה מספיק רחוקה מהזוג הקיים כך שיהיה ניתן לחפור בבטחה.
 
מסילת עירון עצמה תזדקק למינהור ולפי התוכניות שלה, גם להשלמת

אגב - איפה בדיוק יהיה אפשר לסלול תוואי מקביל?
אני לא רואה את זה קורה, אלא אם יחליטו להשלים את מסילת עירון לפני הריבוע בחיפה (ובעקבות כך גם לפני החשמול, כי עיריית חיפה כנראה לא תזוז מעמדתה).

התוואי פשוט צר מדי. אין מקום ברובו למסילה נוספת (אפילו בודדת) שתהיה מספיק רחוקה מהזוג הקיים כך שיהיה ניתן לחפור בבטחה.
מסילת עירון עצמה תזדקק למינהור ולפי התוכניות שלה, גם להשלמת
המסילה המזרחית.
תוואי מקביל יותר ריאלי, שגם נידון ברכבת ובועדות התכנון, זה תוואי של מנהרה מתחת לכרמל.
אם כבר תוואים ממונהרים כתחילף למסילות בחיפה, אז מנהרות מתחת לכרמל הרבה יורת רלוונטיות ממנהרות של מסילת עירון.
 

Bus Nerd

Active member
עירון לא מחייבת את השלמת המזרחית

מסילת עירון עצמה תזדקק למינהור ולפי התוכניות שלה, גם להשלמת
המסילה המזרחית.
תוואי מקביל יותר ריאלי, שגם נידון ברכבת ובועדות התכנון, זה תוואי של מנהרה מתחת לכרמל.
אם כבר תוואים ממונהרים כתחילף למסילות בחיפה, אז מנהרות מתחת לכרמל הרבה יורת רלוונטיות ממנהרות של מסילת עירון.
עירון לא מחייבת את השלמת המזרחית
כל מה שצריך בשביל שעירון תהיה מעקף יישים של חיפה בזמן עבודות תשתית בחיפה היא מסילת עירון עצמה, הקשת ממנה לכיוון חדרה מזרח, והקשת מחדרה מזרח דרומה למסילת החוף (כרגע יש רק קשת צפונה).
 
זה לא באמת תוואי שיכול להיות חלופה למסילות החוף

עירון לא מחייבת את השלמת המזרחית
כל מה שצריך בשביל שעירון תהיה מעקף יישים של חיפה בזמן עבודות תשתית בחיפה היא מסילת עירון עצמה, הקשת ממנה לכיוון חדרה מזרח, והקשת מחדרה מזרח דרומה למסילת החוף (כרגע יש רק קשת צפונה).
זה לא באמת תוואי שיכול להיות חלופה למסילות החוף
מי יסע כך מנהריה, עכו, קריות או כרמיאל למרכז המדינה?
אל תשכח שכדי להגיע מלב המפרץ למסילת עירון צריך בדרך לעבור במסילת העמק הבודדת.
איזו תדירות תהיה בדיוק לחלופה הזו?
ואתה גם מניח שפרויקט מסילת עירון יכול להתבצע צ'יק צ'ק.
זה לא יקרה.

התסריט הריאלי היחיד זה תסריט שכולל חישמול של המסילות הקיימות בחיפה תוך מתן תמורה עתידית לחיפה בדמות מסילות ממונהרות כפתרון קבע.
אין כבר זמן ליצירת תחליף למסילות בתוך חיפה.
הן תצטרכנה לפעול כ"תחליף" של עצמן, עד שיהיה פתרון קבע אחר.
 
הנה הצעה של האופוזיציה בעיריית חיפה, שמתבססת בין השאר על

עירון לא מחייבת את השלמת המזרחית
כל מה שצריך בשביל שעירון תהיה מעקף יישים של חיפה בזמן עבודות תשתית בחיפה היא מסילת עירון עצמה, הקשת ממנה לכיוון חדרה מזרח, והקשת מחדרה מזרח דרומה למסילת החוף (כרגע יש רק קשת צפונה).
הנה הצעה של האופוזיציה בעיריית חיפה, שמתבססת בין השאר על
מסילת עירון:
[URL]https://bhaifa.files.wordpress.com/2016/11/d7a0d799d799d7a8-d7a2d79ed793d794-d7aad7aad79c-65-_-d797d799d799d79d-d791d797d799d7a4d794.pdf[/URL]

האם מבחינת לוחות זמנים היא ריאלית כתחליף למסילות בחיפה?
ממש לא. היא תיצור עיכוב עוד יותר גדול משיקוע או מינהור בחיפה.
 

Bus Nerd

Active member
ההצעה שלהם מזכירה את ההצעה של לגנר

הנה הצעה של האופוזיציה בעיריית חיפה, שמתבססת בין השאר על
מסילת עירון:
[URL]https://bhaifa.files.wordpress.com/2016/11/d7a0d799d799d7a8-d7a2d79ed793d794-d7aad7aad79c-65-_-d797d799d799d79d-d791d797d799d7a4d794.pdf[/URL]

האם מבחינת לוחות זמנים היא ריאלית כתחליף למסילות בחיפה?
ממש לא. היא תיצור עיכוב עוד יותר גדול משיקוע או מינהור בחיפה.
ההצעה שלהם מזכירה את ההצעה של לגנר
כשהם טוענים שמי שבא מהצפון הרחוק ונוסע לת"א לא צריך לעבור דרך חיפה...
בעייתי משהו שזה כיוון המחשבה, מאוד לא הגיוני מערכתית.
גם נראה שכמו יהב הם חושבים שרכבת "מנתקת את העיר מהים" אבל משום מה כביש כל כך קרוב לים דווקא לא מנתק את העיר מהים... שזה מטומטם כי כביש הוא מפגע נופי גרוע הרבה יותר ממסילת רכבת, בעיקר כשמדובר ברכבות חשמליות ושקטות...

וגם שאר הסעיפים בהצעה שלהם שטוענים שאין צורך לחיבור רכבתי בין לב המפרץ לחוף הכרמל הזויים לחלוטין. ההצעה שלהם גורמת ליהב להישמע הגיוני ורציונלי :(

ותראה, בקשר לעירון: אם היא הייתה קיימת לפני שהיו מתחילים לבנות את השיקוע המיותר הזה (שכנראה יקרה בסוף) אז לפחות לא היו חייבים לנתק את הצפון לחלוטין משאר הארץ במהלך הפרוייקט המטופש הזה, וזה היתרון היחידי של עירון כאן. להשאיר את הצפון מחובר, אפילו אם זה לוקח יותר זמן.

מצד שני זה בעייתי כי אין ולא תהיה קשת בין מסילת החוף צפונה לבין מסילת העמק, מה שלא מאפשר מעבר של רכבות דרכה.

וזה מזכיר לי גם ששיקוע כזה לא רק יסגור את קו החוף, ולא רק ינתק את הצפון, אלא גם עלול לנתק את העמק מחיפה - כי לב המפרץ מזרח היא לא תחנה שיכולה להיות תחנת קצה...
רכבות נוסעים מהעמק יצטרכו לסיים בלב המפרץ מזרח, לחכות שהפקח יסרוק את כל הקרונות (ולתפוס את הסלוט בזמן הזה), ואז להמשיך לתפעולית חיפה מזרח כדי לסיים את הקו שם. אם השטח התפעולי של חיפה מזרח לא יהרס במהלך הפרוייקט, שהרי השיקוע אמור להתחיל איפשהו בתוכו, ליד בית המכס. זה מאוד בעייתי.
 
ההצעה של עיריית חיפה (של יהב) לא מנתקת את לב המפרץ מחוף

ההצעה שלהם מזכירה את ההצעה של לגנר
כשהם טוענים שמי שבא מהצפון הרחוק ונוסע לת"א לא צריך לעבור דרך חיפה...
בעייתי משהו שזה כיוון המחשבה, מאוד לא הגיוני מערכתית.
גם נראה שכמו יהב הם חושבים שרכבת "מנתקת את העיר מהים" אבל משום מה כביש כל כך קרוב לים דווקא לא מנתק את העיר מהים... שזה מטומטם כי כביש הוא מפגע נופי גרוע הרבה יותר ממסילת רכבת, בעיקר כשמדובר ברכבות חשמליות ושקטות...

וגם שאר הסעיפים בהצעה שלהם שטוענים שאין צורך לחיבור רכבתי בין לב המפרץ לחוף הכרמל הזויים לחלוטין. ההצעה שלהם גורמת ליהב להישמע הגיוני ורציונלי :(

ותראה, בקשר לעירון: אם היא הייתה קיימת לפני שהיו מתחילים לבנות את השיקוע המיותר הזה (שכנראה יקרה בסוף) אז לפחות לא היו חייבים לנתק את הצפון לחלוטין משאר הארץ במהלך הפרוייקט המטופש הזה, וזה היתרון היחידי של עירון כאן. להשאיר את הצפון מחובר, אפילו אם זה לוקח יותר זמן.

מצד שני זה בעייתי כי אין ולא תהיה קשת בין מסילת החוף צפונה לבין מסילת העמק, מה שלא מאפשר מעבר של רכבות דרכה.

וזה מזכיר לי גם ששיקוע כזה לא רק יסגור את קו החוף, ולא רק ינתק את הצפון, אלא גם עלול לנתק את העמק מחיפה - כי לב המפרץ מזרח היא לא תחנה שיכולה להיות תחנת קצה...
רכבות נוסעים מהעמק יצטרכו לסיים בלב המפרץ מזרח, לחכות שהפקח יסרוק את כל הקרונות (ולתפוס את הסלוט בזמן הזה), ואז להמשיך לתפעולית חיפה מזרח כדי לסיים את הקו שם. אם השטח התפעולי של חיפה מזרח לא יהרס במהלך הפרוייקט, שהרי השיקוע אמור להתחיל איפשהו בתוכו, ליד בית המכס. זה מאוד בעייתי.
ההצעה של עיריית חיפה (של יהב) לא מנתקת את לב המפרץ מחוף
הכרמל.

ולמען ההגינות, צריך להזכיר שהמדינה, הרכבת ועיריית חיפה כבר חתמו ב-2015 על הסכם שיקוע בעיר התחתית.
המדינה והרכבת כבר הסכימו לשיקוע הזה ועיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים בין חיפה מרכז לבין חוף הכרמל, תוך דחיית דרישת המינהור לעתיד.
אבל מאז הרכבת הגישה את תוכנית ריבוע המסילות בתוואי הקיים וכל הנושא נפתח מחדש כאשר הות"ל והמועצה הארצית יצרו התניה בין תוכנית השיקוע (ובעקיפין החישמול) לבין ריבוע המסילות.
כעת כבר אי אפשר לנתק בין החישמול והשיקוע שהוסכם עליו לבין התוכנית לריבוע המסילות ולכן המוצא היחיד יהיה לתת לחיפה, בתמורה לחישמול בתוואי הקיים וביצוע השיקוע בעיר התחתית שכבר הוסכם עליו, את המינהור במסגרת ריבוע המסילות.

התוכנית של הרכבת להוסיף עוד זוג מסילות בתוואי הקיים לא ניתנת לעיכול על ידי עיריית חיפה והרכבת תצטרך להבין זאת (אם עדיין לא הבינה).
 

Bus Nerd

Active member
התוכנית של האופוזיציה מנתקת, זה מה שהתכוונתי

ההצעה של עיריית חיפה (של יהב) לא מנתקת את לב המפרץ מחוף
הכרמל.

ולמען ההגינות, צריך להזכיר שהמדינה, הרכבת ועיריית חיפה כבר חתמו ב-2015 על הסכם שיקוע בעיר התחתית.
המדינה והרכבת כבר הסכימו לשיקוע הזה ועיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים בין חיפה מרכז לבין חוף הכרמל, תוך דחיית דרישת המינהור לעתיד.
אבל מאז הרכבת הגישה את תוכנית ריבוע המסילות בתוואי הקיים וכל הנושא נפתח מחדש כאשר הות"ל והמועצה הארצית יצרו התניה בין תוכנית השיקוע (ובעקיפין החישמול) לבין ריבוע המסילות.
כעת כבר אי אפשר לנתק בין החישמול והשיקוע שהוסכם עליו לבין התוכנית לריבוע המסילות ולכן המוצא היחיד יהיה לתת לחיפה, בתמורה לחישמול בתוואי הקיים וביצוע השיקוע בעיר התחתית שכבר הוסכם עליו, את המינהור במסגרת ריבוע המסילות.

התוכנית של הרכבת להוסיף עוד זוג מסילות בתוואי הקיים לא ניתנת לעיכול על ידי עיריית חיפה והרכבת תצטרך להבין זאת (אם עדיין לא הבינה).
התוכנית של האופוזיציה מנתקת, זה מה שהתכוונתי
אם בוחרים באופציה של מנהור בתוואי סביר (לא התוואי ההזוי של לגנר), אז לדעתי עדיף שיתחילו עם המנהור *לפני* השיקוע ולפני החשמול, כי אז יוכלו גם להעביר רכבות חשמליות שידלגו על חיפה מרכז ובת גלים בקטע המנהרה, וגם לא לנתק את הצפון ממרכז הארץ בזמן העבודה על השיקוע. במצב כזה הרשת תישאר מחוברת, אף אחד לא יפגע, והרכבת תקבל 4 מסילות חשמליות.
 
אלה כבר פרטים שאפשר יהיה לסגור לאחר הגעה להסכמה עקרונית

התוכנית של האופוזיציה מנתקת, זה מה שהתכוונתי
אם בוחרים באופציה של מנהור בתוואי סביר (לא התוואי ההזוי של לגנר), אז לדעתי עדיף שיתחילו עם המנהור *לפני* השיקוע ולפני החשמול, כי אז יוכלו גם להעביר רכבות חשמליות שידלגו על חיפה מרכז ובת גלים בקטע המנהרה, וגם לא לנתק את הצפון ממרכז הארץ בזמן העבודה על השיקוע. במצב כזה הרשת תישאר מחוברת, אף אחד לא יפגע, והרכבת תקבל 4 מסילות חשמליות.
אלה כבר פרטים שאפשר יהיה לסגור לאחר הגעה להסכמה עקרונית
שיהיה מינהור.
העיתוי של הביצוע תלוי גם במידת ההתקדמות של התכנון של כל אחד מהמרכיבים.
לגבי השיקוע כבר יש הסכמה עקרונית ותכנון עקרוני. לגבי המינהור עדיין לא.

אבל זה בדיוק מה שעיריית חיפה והרכבת דנים בו בחודשים האחרונים, ולפי דבריו של ראש עיריית חיפה שצוטטו בתחילת השרשור הזה, הסיכום צפוי תוך חודשים ספורים.
 

אורח117

New member
זה הניתוח הכי הגיוני הכי נכון והכי מדוייק שנרשם פה בפורום

ההצעה של עיריית חיפה (של יהב) לא מנתקת את לב המפרץ מחוף
הכרמל.

ולמען ההגינות, צריך להזכיר שהמדינה, הרכבת ועיריית חיפה כבר חתמו ב-2015 על הסכם שיקוע בעיר התחתית.
המדינה והרכבת כבר הסכימו לשיקוע הזה ועיריית חיפה כבר הסכימה לחישמול בתוואי הקיים בין חיפה מרכז לבין חוף הכרמל, תוך דחיית דרישת המינהור לעתיד.
אבל מאז הרכבת הגישה את תוכנית ריבוע המסילות בתוואי הקיים וכל הנושא נפתח מחדש כאשר הות"ל והמועצה הארצית יצרו התניה בין תוכנית השיקוע (ובעקיפין החישמול) לבין ריבוע המסילות.
כעת כבר אי אפשר לנתק בין החישמול והשיקוע שהוסכם עליו לבין התוכנית לריבוע המסילות ולכן המוצא היחיד יהיה לתת לחיפה, בתמורה לחישמול בתוואי הקיים וביצוע השיקוע בעיר התחתית שכבר הוסכם עליו, את המינהור במסגרת ריבוע המסילות.

התוכנית של הרכבת להוסיף עוד זוג מסילות בתוואי הקיים לא ניתנת לעיכול על ידי עיריית חיפה והרכבת תצטרך להבין זאת (אם עדיין לא הבינה).
זה הניתוח הכי הגיוני הכי נכון והכי מדוייק שנרשם פה בפורום
שאפו עמוד השדרה
 
אגב, לנגר כבר נסוג בו במידה מסויימת מהניתוק בין לב המפרץ

ההצעה שלהם מזכירה את ההצעה של לגנר
כשהם טוענים שמי שבא מהצפון הרחוק ונוסע לת"א לא צריך לעבור דרך חיפה...
בעייתי משהו שזה כיוון המחשבה, מאוד לא הגיוני מערכתית.
גם נראה שכמו יהב הם חושבים שרכבת "מנתקת את העיר מהים" אבל משום מה כביש כל כך קרוב לים דווקא לא מנתק את העיר מהים... שזה מטומטם כי כביש הוא מפגע נופי גרוע הרבה יותר ממסילת רכבת, בעיקר כשמדובר ברכבות חשמליות ושקטות...

וגם שאר הסעיפים בהצעה שלהם שטוענים שאין צורך לחיבור רכבתי בין לב המפרץ לחוף הכרמל הזויים לחלוטין. ההצעה שלהם גורמת ליהב להישמע הגיוני ורציונלי :(

ותראה, בקשר לעירון: אם היא הייתה קיימת לפני שהיו מתחילים לבנות את השיקוע המיותר הזה (שכנראה יקרה בסוף) אז לפחות לא היו חייבים לנתק את הצפון לחלוטין משאר הארץ במהלך הפרוייקט המטופש הזה, וזה היתרון היחידי של עירון כאן. להשאיר את הצפון מחובר, אפילו אם זה לוקח יותר זמן.

מצד שני זה בעייתי כי אין ולא תהיה קשת בין מסילת החוף צפונה לבין מסילת העמק, מה שלא מאפשר מעבר של רכבות דרכה.

וזה מזכיר לי גם ששיקוע כזה לא רק יסגור את קו החוף, ולא רק ינתק את הצפון, אלא גם עלול לנתק את העמק מחיפה - כי לב המפרץ מזרח היא לא תחנה שיכולה להיות תחנת קצה...
רכבות נוסעים מהעמק יצטרכו לסיים בלב המפרץ מזרח, לחכות שהפקח יסרוק את כל הקרונות (ולתפוס את הסלוט בזמן הזה), ואז להמשיך לתפעולית חיפה מזרח כדי לסיים את הקו שם. אם השטח התפעולי של חיפה מזרח לא יהרס במהלך הפרוייקט, שהרי השיקוע אמור להתחיל איפשהו בתוכו, ליד בית המכס. זה מאוד בעייתי.
אגב, לנגר כבר נסוג בו במידה מסויימת מהניתוק בין לב המפרץ
לחוף הכרמל וכעת הוא מציע שרכבות פרבריות כן ימשיכו לנסוע ביניהן.
אבל הוא מנסה לרבע את המעגל ולרצות בכיוונים שונים ומגדיל להציע שתי מנהרות - מנהרת השדרה שלו ומנהרה נוספת צפונית יותר שרכבות יגיעו דרכה לחוף הכרמל (שלגביה הוא כותב שהיא אפשרית בהינתן לחץ ציבורי).

הוא לא מוותר על מנהרת השדרה, אבל כדי לענות על הטיעונים של ניתוק חיפה עצמה מצד אחד והמשך ניתוק חיפה מהים מצד שני הוא מציע את המנהרה הנוספת.
הוא כנראה ירד מהרעיון שהקישור בין לב המפרץ לחוף הכרמל יתבצע רק על ידי המטרונית.

אבל גם ההצעה הזו שלו עדיין מפצלת את השירות הבינעירוני בין חוף הכרמל והתחנות מלב המפרץ וצפונה ולכן גם זו הצעה שלא תבוא בחשבון מבחינת הרכבת, מלבד זאת שאין סיכוי שהמדינה תסכים לתקצב את שתי המנהרות.

בסופו של דבר גם לנגר יצטרך להתפשר ולהסתפק במנהרה שתקצר לו את משך הנסיעה בקצת פחות זמן אבל לא תדלג על העיר התחתית ועל חוף הכרמל.
 

אבישי ק

New member
בת"א מותר ובחיפה וב"ש אסור שורה תחתונה

אינטרסים צרים של ערך נדל"ן מקומי פוגעים במדינה שלמה. אבסורד.
בת"א מותר ובחיפה וב"ש אסור שורה תחתונה
חוף הים של חיפה נסגר לגישה של תושבי חיפה במשך שנים.
השיקוע המדובר לא יהיה שיקוע רציני וייתן לחיפה קצת גישה לים.
בת"א יודעים יפה מאד להילחם מול המדינה על פרוייקטים כדי שלא תיפגע העיר.
גם חיפה מעוניינת ליצור גישה לחוף הים לתושבי חיפה וכן זו זכות של כל עיר גדולה לדאוג גם לרווחת התושבים.
מתנצל אם זה יצא תקיף מדי אבל תבדוק לפני שאתה רושם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה