יוקר המחיה בארץ

יעלעל

New member
אישי וכללי

כשכתבתי "כל מה שעברנו" לא התכוונתי אני אישית (גם לא אכלתי מרגרינה עם פרס....) אלא אנחנו כעם. כי אם החזקים והמבוססים יעזבו, מה שישאר כאן בארץ, להחזיק אותה, זאת אוכלוסיה חלשה ולי אישית, כחלק מעמישראל, זה מפריע. יש דברים שלדעתי נמצאים בדי.אן.איי שלנו וקשה לי להתעלם מהם. כך שכשאני כותבת מה שעברנו אני מתכוונת לכולם, לא לי אישית אם כי גם מה שעוברים מאז קום המדינה, המלחמות, הקסאמים, הפיגועים וכו' זה גם סוג של "מה שעברנו".
לא בדיוק יכולה להסביר למה אני מתכוונת אבל זה עצם הנוכחות כאן גם כ"יעל" אבל גם כמי ששייכת לעם הזה. הדוגמה הטובה שלי היא דרכון. יש הרבה אנשים שמוציאים דרכון זר. אני יודעת שזה עניין אישי של כל אחד ואחד אבל לי אישית קשה עם זה. אם הילדים שלי ירצו להוציא דרכון זר - יהיה לי קשה עם זה. האיש שלי יכול להוציא דרכון זר ואנחנו לא עושים את זה כי יש לנו דרכון ישראלי, אזרחות ישראלית ואנחנו ישראלים. לא כמשהו טוב או רע (הזכרתי לעצמי "ישראלים עילאיים מתנשאים" - אז לא ככה) אלא כעובדה. וקשה לי עם הרעיון של לעזוב הכל וללכת כי קשה כאן. גם כלכלית. וברור לי שבחו"ל לא הכל טוב ושלא קופצים עלינו אבל בהנחה שהבן שלי יסיים את לימודיו, וייסע להתמחות בחו"ל, ברור לי שתהיה לו הדילמה של לחזור או להשאר שם בתנאים הרבה יותר טובים, גם אם רחוק מאמא....
 

נומלה

New member
אני מניחה

שהחזקים והמבוססים ישארו כל עוד הם יהיו חופשיים מספיק להיות חזקים ומבוססים כאן. כשהעניים והנזקקים לחסדי שמים ולכספי השילומים ירבו מידי, החזקים לא ישארו לטבוע איתם. יש כאן בעיה אמיתית של אוכלוסיה גדולה מידי שמתרבה במהירות רבה מידי ולא תורמת כערכה לתוצר הלאומי. אם לא נפתור את זה ומהר ונתחיל לתמרץ עבודה בצורה שתגרוף יותר, אנשים יתיאשו.
 
אני מוציאה דרכון זר. לאו דווקא בשביל להגר.

(ובטח שלא בשביל להגר למדינה לה שייך הדרכון)
סתם בשביל שאני אוכל להיות באירופה כמה זמן שאני רוצה ולעבוד בלי הגבלה ובלי להתעסק עם ויזות.

אני חושבת שלעם ישראל כדאי מאוד שיהיו גם חזקים בארץ ישראל וגם חזקים בניכר.
 

BrightEye

New member
אני מקווה שהחדרתי בהם מספיק ציונות

(אם מותר להשתמש במילה הזו...)
כדי שיחשבו פעמיים אם יש ערך מוסף לחיים במקום אחר.
אני חושבת שיש ערך גדול לחיות במקום כמו ישראל שזו מדינה שבכלל אינה מובנת מאליה.
הבעיה שאני אראה זה אם ישתלטו כאן כל מיני דעות שקשה לי איתן ושישנו את אורח החיים כאן (למשל שיהפוך ליותר חשוך ודתי), ואז השאלה אם יש מה לעשות עם זה.
 
עם כל הקושי שלי .אוכל להבין את מי מילדיי

שיעבור לחו״ל בגלל יוקר המחייה או בגלל סיבות אחרות.יהיה לי מאוד קשה.
 

עציון

New member
יוקר המחיה משפיע על הגירה חו"ל?

אולי כן ואולי לא. אבל רבים היגרו בגלל בעיות ביטחון.
בניו יורק, הודיעו ראשי הקהילה היהודית,לאחרונה, על 500 אלף יהודים הניצרכים לחסדים בגלל עוני. חצי מיליון איש!!!!! באירופה, המצב הכלכלי לא מזהיר להוציא את גרמניה הגדולה מכולם מאז ומתמיד.
באוסטרליה כל הזמן שומעים על צרות כלכליות. אז נישאר לנו רק קנדה.

אבל רציתי לציין נקודה חשובה: הגירה היתה מהיום הראשון לאחר הקמת המדינה. תמיד היה הדשא אצל האחרים ירוק גם אם היה סינטטי...
אלפי ישראלים היגרו-למנגינת הלב-גם שהמצב בארץ היה טוב. יש כאלו שחזרו אבל הם הקומץ.

העם היהודי הוא עם נודד. אנשים עוברים לגור מדירה לדירה לפחות 4-5 פעמים בחייהם. יצר הנדידה טבוע ב נו כאילו היה זה חלק ארי ב DNA שלנו.

כואב הלב שהטובים עוזבים. כואב הלב בעיקר על הרקע של אלפי חיילים שנהרגו במלחמות על קיום המדינה כמדינת היהודים אבל יש ולפעמים שמילים יפות כאלו כבר לא מדברות אל מי שנחוש או מדגדג לו להגר.

יום טוב
 
למעלה