להגיד לכם את האמת

heyu24

New member
אתה חתיחת בטלן

בוא אני אגיד לך משהוא, אני ואתה באותו גיל, אבל כנראה אני שנות אור אחריך. 1) לימודים ? לימודים אקדמים זה בדיחה זה לימודים קלים מאוד מבחינת זמן, או שלוקח לך הרבה זמן ללמוד, אני לוקח 2-3 קורסים בשבוע בשעות נוחות לי ואני מסתדר בסדר גמור. 2) אני לא יודע מה איתך, אני לא עשיתי טיול לאשרם אחרי צבא, ככה חסחתי 40 אלף ש"ח 3) שכר הלימוד באונברסיטאות בארץ לעמות העולם זה בדיחה, אם קשה לך לשלם 15,000 ש"ח גג, התואר היום נא בין 12-13 אלף לאונברסיטאות. אני לא יודע מה איצך זה שכר עבודה של חודשים גג. 4) תגיד לי יבטלן איך אתה יכול לבכות שאין לך כסף לשכר דירה בתל אביב ? או בחיפה? אדם צריך לחיות כפי יכולתו ולא כפי רצונו. זה אומר, שאם יש 10 עובדי הייטק שמרוויחים פי עשר ממך ויש להם כסף לשלם את השכר דירה אז הם ישלמו, ויש להם כסף לשלם. אם יש בעל דירה ויש לו 10 לוקחות 8 מהם הם עובדי הייטק עם משכורת 2 מהם סטודנטים, מי יוכל לעמוד בשכר ? אתה לא יכול לבוא לטענות לבעל הדירה זה עסק, והוא יכול לקבוע כמה אתה משלם, וכול עוד יש מי שמשלם לו(עובדי הייטק) אתה יכול לבכות עד מחר שאתה לא יכול, כי אתה בטלןץ 5) גם כשעבדתי כמלצר ולמדתי לפני שנתים, הצלחתי לעשות את ה 5-6 כמלצר עם טיפים כמובן- עבדתי כמו חמור אבל לא התבטלתי. 2500 לדירה, 2500 לשאר הספיק לי. 6) כשלא עשיתי טיול לאשרם כמוך החלטתי לחסוך את הכסף ולקנות דירה, נכון מחירי הדירות בשמים. אתה שוב תוציא את תל אביב וחיפה מהסכלה. יש שם תיירים שיש להם פי 50 כסך ממך, עובדי הייטק פי 50 כסך ממך, אז מי יוכל לגור שם ? אז קניתי בפיריפריה ואני לא מתחרט. 7) אין ספק כשאתה יוצא מתל אביב ואתה הולך לערים שלוקח באוטו להגיע 10 דקות גג מתל אביב כמו הרצליה הוא בת ים אתה מוצא מחירים שפוים. לסיכום של דבר, אלה שמפגינים שאין לך כסף לגור בפלורנטין, חבורה של בטלנים.
 

lidor747

New member
סתם לצורך העניין -מחירים שפויים לא תמצא גם בב

בבת ים* :)
 

heyu24

New member
פשוט ממצחיקים

אני לא קרוב לבית ים אבל ליד הים אתה מיתכוון ? כמו שאני מכיר את הרצליה יש שכונות שבטוח תמצא בהם
 

heyu24

New member
אדם צריך לחיות כפי יכולתו ולא כפי

רצונו. המחירים עלו כי יש אנשים שיש להם כסף לקנות את זה - מה שהוא בטחן ואין לו כסף - שילך לבאר שבע, דימונה.
 

lidor747

New member
ויוותר על השכלה שהוא יכול לרכוש בערים הגדולות

וכן יש מקצועות שמלמדים רק באוניברסיטאות אזורי המטרופולין...?
 

heyu24

New member
אם אין לך כסף ללמוד באונברסיטת תל אביב

בוא לשביב בהרצליה, נווה עמל, 10 דקות באוטו, 20 באוטבוס. הבטחה שלי שתמצא שכירות ב 1,500 ש"ח לחודש. אני פה. אני לא מפונק כמו אלה שרוצים לגור מטר מהאונברסיטה, סורי.
 
אני לא מבין, heyu24, פנית אליי?

כי לפי השרשור הגבתי לי, למרות שנראה שלא קראת מילה ממה שכתבתי... אני בן 24 - אתה 31. אני גר בנשר ולא בת"א או חיפה... ציינתי במפורש שלא טסתי לחו"ל כי לא היה לי את הכסף הזה... ההאשמות שלך שטסתי לאשרם מפגרות. פעם אחרונה שהייתי בחו"ל הייתה בגיל 19, ביקור קצרצר בלבנון. לפני כן, בגיל 17 כשיצאתי למשלחת לפולין. כן, קשה לי לשלם 13,000 ש"ח שכר לימוד. אבל זה מה יש. בחו"ל אגב, אירופה למשל, הלימודים חינם - ולא כפי שציינת. אמרת שזה משכורת של חודשיים גג, 6,500 זה יותר מהמשכורת הממוצעת בשוק! זה יוצא בערך 4 משכורות גלובליות מינימליות. אני מרוויח שליש מזה. כלומר, 12 משכורות משלמות לי את שכר הלימוד. איך אתה מעז להגיד עליי שאני בטלן? אני לומד 36 שעות שבועיות ועובד עוד בערך 12 שעות. בזמן שנותר לי אני לומד ואת חברה שלי והמשפחה אני רואה פעם בשבוע. אני לא יודע איזה תואר אתה עשית, אבל הוא בטוח לא בטכניון. התפשרתי הרבה בבחירות שלי בחיים, על המקצוע שאני רואה בו את העתיד שלי - אני לא אתפשר. זכותי המינימלית ללמוד מה שבא לי. לך היה בסיס התחלתי של 40,000 שקל כשהשתחררת, אני קיבלתי מענק של 23,000 (חלק קרבי - חלק תומכ"ל), איתו שילמתי לקורס פסיכומטרי ולשנת הלימודים הראשונה. נשארתי עם 4,000 שקל שאין לי זכות לגעת בהם. ההוצאות החודשיות שלי על מיסים+נסיעות+מזון נע בסביבות ה-1,000 ש"ח, ללא הוצאות שוטפות אחרות או בלתי צפויות. יוצא שאני מגיע לרווח חודשי של כמה מאות בודדות בחודש. אמרת מחירים שפויים בין הרצלייה לבת-ים? הממוצע שם לדירת 3 חדרים בבניין בן 50 שנה עומד על 850 אלף שקל. יש לי כרגע בחשבון העו"ש מתחת ל-5,000. גם דירה בקיבוץ ברמה"ג אני לא יכול לקנות ואף בנק לי ייתן לי משכנתא. רוצה לדבר על מספרים? דירה ממוצעת בישראל עולה קצת יותר מ-200 משכורות ממוצעות. דירה ממוצעת בארה"ב עולה 40 משכורות ממוצעות. לימודים בישראל עולים בין 12,000 ש"ח ל-16,000. באירופה - בחינם. בארה"ב, אותו מחיר בדיוק, אבל המשכורת הממוצעת היא פי 3. רכב מיני-משפחתי ממוצע חדש (לשם הסטטיסטיקה אני אומר חדש) עולה 40 משכורות ממוצעות, בארה"ב אותו רכב עולה 4. למה ללכת רחוק? נסיעה באוטובוס מירושלים להתנחלות טלמון עולה בין 8 ל-9 שקל. נסיעה מפותלת וממועטת בנוסעים (כלומר בזבוז רב של דלק). המרחק: 60 ק"מ. נסיעה באוטובוס מירושלים לתל-אביב עולה 20 שקלים. אוטובוס מלא כמעט תמיד ונסיעה בקו ישר כמעט כל הדרך ללא עצירות. המרחק: 60 ק"מ. אני יכול להמשיך, אבל באמת שאין לי את הזמן לזה... שתהייה בריא, וכל הכבוד לך גבר גבר שאתה כל-כך מוצלח ואנחנו אפס קציך. מי ייתן ויהיו לך 10 דירות להשכיר לסטודנטים מטומטמים.
 
ממממ עם הרוב מסכים

מצד שני ידידי היקר,אף אחד לא אומר לסטודנטים איפה לגור,אבל אף אחד לא אמר להם לשלם 2000 שקל בחודש על עשרה מטר.תגור ביבנה,תגור בלוד.למה אתה חושב שאת מישהו מעניין שאתה רוצה לגור ברוטשילד או בקינג ג'ורג'? למה אתה חושב שמגיע לך לגור דווקא בדיזנגוף או בכיכר רבין ולרדת לשתות קפה בלנדוור?
 

naamash6

New member
המחאה היא צודקת ועם זאת...

ההגדרה של "משבר הדיור" היא מנופחת. משבר זה כשאין בכלל. כרגע יש אמנם בקושי אבל יש. אני מסכימה בהחלט שמעמד הביניים במצב לא קל ומן הראוי שהממשלה תקל את העול. יש לי תחושה שיש כאן קונספירציה בניסיון להפיל את ממשלת ביבי. בעוד ארה"ב, יוון ועוד מדינות נופלות כלכלית אנחנו נמצאים במצב בסדר כולל הבטחון, לכן לחלק מהתושבים קצת משעמם והם מחליטים להקים מחאות על ימין ועל שמאל (ראה ערך מחאת הרפתנים..). מנסים להפיל את ביבי ע"י מחאות על רקע חברתי. מחאות הן לגיטימיות אך בגבול הטעם הטוב
 

naf86

New member
ארה"ב לא נופלת כלכלית

היא קיבלה "מכה קטנה על הכנף". זה השפיע על מדינות קטנות. זה כמו להגיד שישראל נפלה כלכלית כי קריית מלאכי פשטה את הרגל. אם ארה"ב או מדינה בסדר גודל שלה באמת הייתה קורסת היא הייתה גוררת את כל העולם איתה. וכן, יש משבר דיור. ברגע שמחירים עולים בצורה מטורפת, ועל כל בית יש 10 קופצים זה משבר רציני. כי אנשים ישלמו כל מחיר בשביל לא להיות ברחוב. בשלב מסוים אנשים יבינו שהם לא באמת יכלו להרשות לעצמם את המשכנתא, אבל כבר אז הבועה תתפוצץ וערך הבית ירד בצורה מטורפת.
 
כשאתה סטודנט

שלומד מערכת מלאה, ועובד במשרה כמעט מלאה, וצריך ללמוד למבחנים ולהגיש עבודות ותרגילים ופה ושם גם לעצום עין מדי פעם - שעתיים נסיעה ביום זה זמן יקר, וזה עוד בלי לדבר על עלות הנסיעות. כסטודנטית, גרתי במרחק 80 ק"מ מהאוניברסיטה שלי. לא נורא, נכון? אז זהו, שבין 80 הקילומטרים האלה עוברים קו אוטובוס אחד שעושה סיבוב של שעתיים וחצי (!) או שתי רכבות שזמן ההמתנה ביניהן או 45 דקות. תוסיף לזה את העובדה שבערים כמו כבר סבא או רעננה, שהן אמנם פריפריה אבל נבנו כ"ערי שינה" לבעלי משפחות שעובדים בת"א, קשה מאוד למצוא דירה בגודל שמתאים לסטודנטים - אין שם הרבה דירות חדר או שניים ובכלל - דירות כאלה לא נבנות היום. אז נכון, יש כאן מרכיב של פינוק - אני אוהבת לגור במרחק רכיבה על אופנים מהעבודה, אני אוהבת שיש לי אפשרות למצוא פיצוציה פתוחה כשנגמר לי החלב באמצע הלילה - אבל זה לא רק פינוק, זוהי גם נוחות בסיסית. ולא מדובר רק על סטודנטים - היום ב ynet התפרסם טור של בעלת משפחה שגרה בפריפריה (מודיעין) משלמת 2500 ש"ח בחודש על נסיעות לעבודה. המחאה היא לא רק על זה שיקר לגור בת"א, אלא עך שגם לגור בפריפריה זה פתרון לא ישים מבחינת רבים.
 

לילי301

New member
נראה לי מיותר לענות לו בכלל..

הבחור אנטי ונותן פתרונות מטופשים, יורד על הקהילה הגאה ומהלל את בן גביר. שלא לומר שטועה בגדול בעובדות, רעננה וכ"ס יקרות כמו ואם לא יותר מת"א..
 
אני מאמינה בהסברה ../images/Emo13.gif

וגם אם במקרה הזה הדברים נופלים על אוזניים ערלות - אולי קוראים אחרים כן יפנימו את המסר.
 

hen1xc

New member
חחחחחחח

זה בכלל לא נכון אין שום בעיה באנשים של הקהילה הגאה הבעיה היא בפרסום התמידי את בן גביר אני מהלל רק בדבר אחד את מה שהוא עשה בבריכה בגורדון שהראה לכל המפונקים מצפון ת"א מה זו גזענות ואפילו אם לא רעננה וכפר סבא תחיו אצל ההורים בנות דודות שלי בדיוק עושות ככה תלמדו ללמוד להרוויח כסף לחפש עבודה כמו בן אדם ולא במלצרות כל החיים (עבודה מזדמנת) וקחו משכנתא.... ועל הדרך תמצאו בן זוג אם עדיין אין פשוט זה הסטייל של כל הצעירים לגור לבד/שותף/חבר שורפים אלפי שקלים בחודש על שכר דירה בשביל לחיות בלי ההורים..
 

רונס

New member
וואו

אני מקווה שאין עוד מהפס ייצור שלך.... לא עושים אצלכם QA?
 
למעלה