להגיד לכם את האמת

droriko

New member
אז היא מטומטמת

כי במקום לזרוק 2500 שקל על דלק היא היתה יכולה ליסוע ברכבת , אחת . אבל כנראה שלא נאה לה ליסוע ביחד עם ה"עמך" . כמו שאמרתי, מחאה של מפונקים.
 
קראתי שוב את הטור

ולא מצוין שם איפה היא ובעלה עובדים. איך אתה מסיק שהיא יכולה לנסוע ברכבת אחת? ומה עם תחבורה לרכבת, מהרכבת, בתוך העיר?
 

noga ke

New member
לא קשור לעמך

נניח שמשפחה גרה בחיפה ועובדת בת"א- חופשי חודשי רכבת זה בסביבות ה-1,000 ש"ח. לפחות. אז חסכה על הדירה והוציאה בתחבורה. יופי, יד אחת חוסכת, יד אחת לוקחת. נכון שזה עדיין יוצא יותר זול מלהחזיק רכב, עדיין, זה לא הכי זול כמו לגור קרוב למקום העבודה.
 
אני לא מסכים כמעט עם אף מילה שלך אבל...

אני שמח לראות שיש נערים בני 17 שמתעניינים בנעשה במדינה שלהם... אז סחתיין...
 

naf86

New member
אם הוא באמת בן 17

וחושב ככה, הוא הולך עוד כמה שנים לחטוף את השוק של החיים. הרי אם עכשיו המצב חמור, מה יעשה הילד עוד 4 שנים כשייצא מהצבא? יגיד "למה אף אחד לא הפגין כשראו שהמצב גרוע"? "תתעודד בנינו, המצב יכול להיות הרבה יותר גרוע." אז הוא התעודד והמצב באמת נהיה יותר גרוע. ."
 

hen1xc

New member
קרוב...

16 וחצי כרגע אני לא מכנן את החיים שלי אבל צבא אני אעשה ואין בכלל על מה להתווכח.. בסך הכל אתם האוכלוסייה הטובה אבל גם לפעמי שעתיים ברכבת זה לא נורא כל כך.. אם תאבקו על קצת הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית לסטודנטים ובאמת תחזרו להורים מצבכם יכול להיות הרבה יותר טוב הלחץ יורד ואז לא יהיה מחיר דירה הון תועפות תתייעצו גם עם ההורים לפעמים הורים יודעים מה טוב בשביל הבן שלהן גם בגיל 30
 

naf86

New member
לא כל אחד סטודנט

יש אנשים שיוצאים מהצבא ולא רוצים/יכולים ללמוד. אז הם יוצאים לעבוד. זה מאוד קשה למצוא עבודה בצפון/דרום. יש גם אנשים שסיימו את הלימודים. בני 25-30. הם כבר לא סטודנטים. הם גם רוצים לעבוד. חלקם מעיזים ואף מתחתנים ורוצים לגור כזוג. זה כמעט בלתי אפשרי יותר בגיל הזה לקנות דירה. זוג נשוי רוצה קן משלו שבו הוא יכול להתחיל משפחה. שעתיים ברכבת מידי פעם זה לא נורא. שעתיים ברכבת כל יום לכל כיוון זה כבר 4 שעות ביום. אחרי עבודה ושינה, כמה זמן נשאר?
 

hen1xc

New member
פעם כשאני נסעתי ברכבת

ראיתי סטודנטים לומדים דרך ספרים .. לפטופים.. וכדומה אפשר גם להשלים שעות שינה ותאמינו לי לא חייבים לזרוק 50 אלף שקל על חתונה אפשר להביא קייטרינג לעשות משהו על חוף הים למי שיש גינה אז למה לא? שוב יש כל מיני אנשים אני לא בא לתת הצעות לכולם אם שמת לב התגובות שלי חוזרות על עצמם וזה לגור עם ההורים עם קצת סבלנות אפשר למצוא עבודה נורמלית תאמין לי כבר שמעתי על כמה...
 

naf86

New member
לומדים דרך לפטופים?

זאת אומרת שחייבים לשלם על הלפטופ, אינטרנט... דברים כאלו עולים כסף. נכון, לא חייבים חתונה של 50 אלף. אבל ככל שהחתונה יותר גדולה, ככה מקבלים יותר מתנות. תזרוק חתונה על חוף הים תקבל צדפות כמתנה. מתנות/כסף מאוד עוזר לזוג הצעיר שמתחיל עם כלום. אי אפשר תמיד לגור עם ההורים. עד מתי? עד גיל 40?
 

hen1xc

New member
חחחח

לרוב אנשים פשוט לוקחים הלוואה כי היום חתונות זה כבר מכת מדינה למי שמכיר הרבה אנשים זה יוצר חוב כלכלי הרי לא נעים לבוא עם פחות מ200 שקל אבל כשיש לך 6 או 7 חתונות לטווח של חצי שנה זה יוצר פער שמעתי סיפורים ואני שומע את דודה שלי ואמא שלי מדברות גם כשהן מרוויחות טוב ויש לי בית והכל טוב ויפה גם העניין של החתונות זה נטל.. שוב סטודנטים צריכים להתארגן על עצמם מבחינה יותר טובה אם יש איזו דודה שיש לה דירה קרובה לת"א תבקשו טובה לא התבייש טרמפ נגיד עם אבא לעבודה לגור עם איזה 6 חבר'ה בדירה קצת יותר גדולה וככה שכר הדירה יורד כי אתם יותר לעשות לכם מאין קומונה.. בשביל לראות תוצאות צריך לפעמים לעבוד קשה ולהיות יצירתיים ..
 

naf86

New member
נכון

חתונות זה מתנות וכו'. כשתגיע לגילאי ה-20 תקבל פתאום הרבה הזמנות לחתונות. זה כבר מוסיף כמה מאות שקלים לתקציב החודשי. אם יש דודה... ואם אין דודה? טרמפ עם אבא לעבודה... ואם הוא עובד בירושלים ולומדים בכלל בתל אביב? לגור 6 חבר'ה בדירה - זה בדיוק מה שעושים. גרים עם שותפים בדירה בתל אביב וכך המחיר יותר סביר. אבל בעלי הבתים קלטו את הטריק הזה, אז מעלים את השכר דירה. אז אם דירה הייתה 3,000 ומישהו גר עם 2 שותפים כל אחד משלם 1,000. אז בעל הבית רואה שיש 3 אנשים יעלה את המחיר ל-4,000. עכשיו כל אחד צריך לשלם 1,333 או למצוא מקום אחר.
 
וואו, אתה חי בסרט. ממש.

ותסלח לי, אבל מה זה הבולשיט הזה? גרת פעם לבד? היית אי פעם סטודנט? יש לך בת זוג? התחתנת אי פעם? באיזו זכות אתה מטיף מוסר לאנשים בוגרים ממך שעברו הרבה יותר בחיים מאשר בחינת בגרות בהיסטוריה, ונכנס להם לכיס? מה שמתאים לך לא בהכרח מתאים לאחרים, ונראה מה תגיד כשתתבגר ותרצה ללמוד לתואר אקדמאי. סטודנט חייב לגור עם שותף בגיל 26 או עם ההורים, אחרת הוא סתם מבזבז את חייו לריק? מזמן לא קראתי כאלו שטויות... כל אחד עושה את השיקולים שלו, ואם בא לך לגור עם ההורים עד גיל 40- לך על זה. יש אנשים שצריכים את החופש, העצמאות והפרטיות שלהם ויש כאלה שלא יכולים לגור אצל ההורים כדי לא להיות נטל כלכלי עליהם, או כי ההורים גרים רחוק. כמו שציינת בעצמך- יש כל מיני אנשים. אני יכולה להעיד על עצמי שגרתי לבד מגיל 18, והצלחתי להסתדר יפה בכוחות עצמי למרות השכ"ד המטורף (שלפני כמה שנים היה קצת יותר נמוך, אגב) ובלי לנצל את ההורים שלי. גם התחתנתי לא מזמן ונחש מה? לא עשיתי מנגל בגינה ציבורית או ארוחת קייטרינג על חוף הים, ואגב, חתונה היום ממש לא עולה 50,000 ש"ח, אלא אולי 100,000 במקרה הטוב, ואם כבר לחסוך כסף על חתונה- למה בכלל צריך לקחת קייטרינג? למה שלא תתחתן ברבנות וסגרת ת'בסטה?
 
ד"א,

לא זכור לי שהייתי צריכה לקחת הלוואה לחתונה. עד כמה שזכור לי המתנות שהביאו האורחים וכסף שחסכנו אני ובעלי הצליחו יפה מאוד לכסות את ההוצאות. גם לא שמעתי על חברים שלי שהתחתנו ולקחו הלוואה.. אז מה הפואנטה שלך? אגב, יש אנשים שזה לא נוח ולא מתאים להם לגור ב"קומונה" עם עוד 6 אנשים.
 
אז זהו, שלא גרתי בת"א.

וגם עכשיו אני לא גרה בת"א. ועדיין שכר הדירה גבוה, אבל מתמודדים איתו.
 

Little McMickey

New member
../images/Emo90.gif../images/Emo28.gifתכלס זה נכון, אני לא יכולה כל כך ל

ללמוד אז אני מחפשת עבודה, אני למשל גרה בצפון והיה לי נורא קשה למצוא עבודה פה בקריות ואין פה כלום כמעט שאפשר להסתדר איתו... כל העבודות בת"א ועכשיו שכן מצאתי עבודה זה עבודה שאני מתחילה איתה כאן ואח"כ עוברת לת"א.
 

בארבאבא

New member
בונא,יא צעיר..

עם כל הכבוד,אתה רק בן 16 וחצי.אז אין לך זכות להתלונן על הסטודנטים. אתה אפילו לא צריך להגיע לגיל של לשכור דירה.חכה שתגיע לצבא,ואז תבין עד כמה קשה להסתדר כאן. לסטודנטים כבר יש הנחה בתחבורה ציבורית.
 

hen1xc

New member
ואלה לא ידעתי

הנה יש לכם הנחה אז תסעו ותגאלו אותנו מהבעיות שלכם
 

בארבאבא

New member
הלוואי וזו הייתה הבעיה היחידה במדינה הזאת

אתה עדיין חי על חשבון ההורים שלך,אז ברור שהכל נראה בשבילך טוב ויפה, והסטודנטים הם סתם חבורה של יאפים נהנתנים. כמו שאמרתי,חכה שתגיע לצבא,רק אז תבין כמה המחייה בארץ יקרה.ולא רק בדירות. אתה קטן,ואתה עדיין לא רואה את זה..חכה עוד קצת.
 
למעלה