"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.