"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
יובל, אם אתה רוצה

שלחתי להם כרגע מכתב
נראה מה הם יגידו..
יובל, אם אתה רוצה
אני יכול לנסח עבורך את תשובת הרכבת כמעט מילה במילה... הנה: "רכבת ישראל מודעת לבעיית האיחורים בקוים מסויימים ועושה את מירב המאמצים לצמצם איחורים אלו." ... וכו' וכו'...
 

בועז ל

New member
חבל על המאמץ מיסייה תומאס

שלחתי להם כרגע מכתב
נראה מה הם יגידו..
חבל על המאמץ מיסייה תומאס
אני יכול כבר עכשיו לצטט עבורך את תגובותיהם השבלוניות העתידיות. כשאני קורא את התגובות אני מבין מדוע אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות הכבאי להתארח בפורום. פשוט אין להם תשובות לביזיון הזה.
 

sela v

New member
באמת משפיל

חבל על המאמץ מיסייה תומאס
אני יכול כבר עכשיו לצטט עבורך את תגובותיהם השבלוניות העתידיות. כשאני קורא את התגובות אני מבין מדוע אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות הכבאי להתארח בפורום. פשוט אין להם תשובות לביזיון הזה.
באמת משפיל
ר"י הם גוף פרטי? אין מישהו מעליהם שאפשר להתלונן עליהם?
 

mucool2

New member
אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות

חבל על המאמץ מיסייה תומאס
אני יכול כבר עכשיו לצטט עבורך את תגובותיהם השבלוניות העתידיות. כשאני קורא את התגובות אני מבין מדוע אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות הכבאי להתארח בפורום. פשוט אין להם תשובות לביזיון הזה.
אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות
הכבאי
הפוך גוטה, הפוך! הנושא כבר עלה, ועד כמה שאני זוכר דווקא הכבאי הוא זה שמסרב לארח בפורום. לא זוכר בדיוק למה, אולי בגלל החשש מלינץ' וירטואלי (כבר קרו מקרים...) או מתקפת טרולים. לדעתי הגיע הזמן לחשוב שוב בכיוון. אנחנו מבטיחים להיות ילדים טובים!
 

בועז ל

New member
ממש לא נכון , הכבאי מוזמן למסור

אף נציג של ר"י אינו ניאות להפצרות
הכבאי
הפוך גוטה, הפוך! הנושא כבר עלה, ועד כמה שאני זוכר דווקא הכבאי הוא זה שמסרב לארח בפורום. לא זוכר בדיוק למה, אולי בגלל החשש מלינץ' וירטואלי (כבר קרו מקרים...) או מתקפת טרולים. לדעתי הגיע הזמן לחשוב שוב בכיוון. אנחנו מבטיחים להיות ילדים טובים!
ממש לא נכון , הכבאי מוזמן למסור
עדות אישית.
 

mucool2

New member
אם אתה אומר...

ממש לא נכון , הכבאי מוזמן למסור
עדות אישית.
אם אתה אומר...
משום מה אני זוכר אחרת. אשמח לשמוע עדות אישית מ"חתן השמחה". ומה גורם לר"י לפחד כל כך? הפורום הזה רחוק מלהיות עוין (על ההבדל בין ביקורת לעוינות אפשר ללמוד מהתגובות בפורום למאמרים המסולפים של ynet).
 

בועז ל

New member
גם אני סבור שלר"י אין ממה לפחד

אם אתה אומר...
משום מה אני זוכר אחרת. אשמח לשמוע עדות אישית מ"חתן השמחה". ומה גורם לר"י לפחד כל כך? הפורום הזה רחוק מלהיות עוין (על ההבדל בין ביקורת לעוינות אפשר ללמוד מהתגובות בפורום למאמרים המסולפים של ynet).
גם אני סבור שלר"י אין ממה לפחד
אבל ממה שהכבאי כתב לי בזמנו, לדעתו בר"י יודעים שנציגם לא יוכל לעמוד כאן בפני חברי הפורום שמגובים כאן בידע מקצועי. בקיצור, לדעתו נציג ר"י לא יוכל 'למרוח' את חברי הפורום כהרגלו כאשר המדובר בתגובות ר"י לציבור הרחב. אגב YNET ,עדיין לא הבנתי איזה אינטרסים מניעים את המערכה שהם מנהלים כנגד ר"י.אשמח אם תאיר את עיניי בנושא.
 

mucool2

New member
אין לי מושג איזה אינטרסים הניעו את

גם אני סבור שלר"י אין ממה לפחד
אבל ממה שהכבאי כתב לי בזמנו, לדעתו בר"י יודעים שנציגם לא יוכל לעמוד כאן בפני חברי הפורום שמגובים כאן בידע מקצועי. בקיצור, לדעתו נציג ר"י לא יוכל 'למרוח' את חברי הפורום כהרגלו כאשר המדובר בתגובות ר"י לציבור הרחב. אגב YNET ,עדיין לא הבנתי איזה אינטרסים מניעים את המערכה שהם מנהלים כנגד ר"י.אשמח אם תאיר את עיניי בנושא.
אין לי מושג איזה אינטרסים הניעו את
מסע ההשמצות של ynet (מישהו כאן יודע?). שמתי לב שדווקא בזמן האחרון קצת נרגעו שם, והמאמר האחרון שהובא לכאן הציג את העובדות בצורה מאוזנת ולא מתלהמת ואפילו הביא את תגובת ר"י.
 

בועז ל

New member
ואולי זהו מסע של איש אחד

אין לי מושג איזה אינטרסים הניעו את
מסע ההשמצות של ynet (מישהו כאן יודע?). שמתי לב שדווקא בזמן האחרון קצת נרגעו שם, והמאמר האחרון שהובא לכאן הציג את העובדות בצורה מאוזנת ולא מתלהמת ואפילו הביא את תגובת ר"י.
ואולי זהו מסע של איש אחד
ממה שאני התרשמתי מרבית מאמרי ההשמצה נכתבו ע"י צביקה ברוג שבלשון עדינה הייתי אומר שאינו מאוזן בביקורתו ואינו מקצועי דיו ע"מ לפרסם מאמרים בנושאים האמורים. לגבי השאר, לא ניתן לפוסלם על אף התחושה שלעיתים נכתבו כלאחר יד ובשטחיות מה , שכן יש בהם לעיתים גם ביקורת מוצדקת.
 

mucool2

New member
לא זוכר בדיוק מי כתב מה

ואולי זהו מסע של איש אחד
ממה שאני התרשמתי מרבית מאמרי ההשמצה נכתבו ע"י צביקה ברוג שבלשון עדינה הייתי אומר שאינו מאוזן בביקורתו ואינו מקצועי דיו ע"מ לפרסם מאמרים בנושאים האמורים. לגבי השאר, לא ניתן לפוסלם על אף התחושה שלעיתים נכתבו כלאחר יד ובשטחיות מה , שכן יש בהם לעיתים גם ביקורת מוצדקת.
לא זוכר בדיוק מי כתב מה
בכל אופן, אני מסכים אתך לגמרי בנושא צביקה בורג.
 

fireman

New member
רכבת ישראל - אירוחים ושאר ירקות

גם אני סבור שלר"י אין ממה לפחד
אבל ממה שהכבאי כתב לי בזמנו, לדעתו בר"י יודעים שנציגם לא יוכל לעמוד כאן בפני חברי הפורום שמגובים כאן בידע מקצועי. בקיצור, לדעתו נציג ר"י לא יוכל 'למרוח' את חברי הפורום כהרגלו כאשר המדובר בתגובות ר"י לציבור הרחב. אגב YNET ,עדיין לא הבנתי איזה אינטרסים מניעים את המערכה שהם מנהלים כנגד ר"י.אשמח אם תאיר את עיניי בנושא.
רכבת ישראל - אירוחים ושאר ירקות
אז ככה, יש אמת בכל מה שכתבתם, גם מיוקול וגם בועז. בעבר הייתה תקופה שאכן התנגדתי לנסות ליזום אירוח של גורם בכיר מענף התחבורה מאחר ולדעתי הפורום בזמנו לא היה בשל לאירוח כזה ואני אף אגדיל ואומר שהדבר היה עלול להסתיים בצורה מבישה. היום אין כל מניעה לקיים אירוח של כל גורם מכל תחום בענף ואני אפילו ניסיתי לקדם את הנושא הזה בעיקר מול רכבת ישראל. פעמיים פניתי לדובר רכבת ישראל אל כתובת המייל האישית שלו שבד"כ נותנת מענה כמעט מיידי אך בשתי הפניות אפילו לא טרחו לענות לי ומכאן אני כבר הבנתי את הרמז. לרכבת ישראל (כל נציג שישלח מטעמה אל הפורום) ימצא את עצמו מתמודד עם קהל שברמת ההיכרות שלו עם הנושא היא גבוהה באופן משמעותי מהידע שיש לכלל הציבור הרחב ולכן אירוח כזה יהיה מבורך ברמה התפוזית של כלל מערכות תפוז ולאוו דווקא כעניין פורומיסטי מקומי. לרכבת ישראל יהיה קשה מאוד לתת את התשובות הדיפלומטיות, המתחמקות והמתוחכמות מול ציבור של חובבי רכבות ואני מניח שזו הסיבה העיקרית להימנעות מהצעד הזה. אני באופן אישי אשמח לקיים אירוח כזה בפורום ללא שום ספקות.
 

אורי404

New member
בהחלט רעיון טוב לאירוח של נציגים

רכבת ישראל - אירוחים ושאר ירקות
אז ככה, יש אמת בכל מה שכתבתם, גם מיוקול וגם בועז. בעבר הייתה תקופה שאכן התנגדתי לנסות ליזום אירוח של גורם בכיר מענף התחבורה מאחר ולדעתי הפורום בזמנו לא היה בשל לאירוח כזה ואני אף אגדיל ואומר שהדבר היה עלול להסתיים בצורה מבישה. היום אין כל מניעה לקיים אירוח של כל גורם מכל תחום בענף ואני אפילו ניסיתי לקדם את הנושא הזה בעיקר מול רכבת ישראל. פעמיים פניתי לדובר רכבת ישראל אל כתובת המייל האישית שלו שבד"כ נותנת מענה כמעט מיידי אך בשתי הפניות אפילו לא טרחו לענות לי ומכאן אני כבר הבנתי את הרמז. לרכבת ישראל (כל נציג שישלח מטעמה אל הפורום) ימצא את עצמו מתמודד עם קהל שברמת ההיכרות שלו עם הנושא היא גבוהה באופן משמעותי מהידע שיש לכלל הציבור הרחב ולכן אירוח כזה יהיה מבורך ברמה התפוזית של כלל מערכות תפוז ולאוו דווקא כעניין פורומיסטי מקומי. לרכבת ישראל יהיה קשה מאוד לתת את התשובות הדיפלומטיות, המתחמקות והמתוחכמות מול ציבור של חובבי רכבות ואני מניח שזו הסיבה העיקרית להימנעות מהצעד הזה. אני באופן אישי אשמח לקיים אירוח כזה בפורום ללא שום ספקות.
בהחלט רעיון טוב לאירוח של נציגים
מרכבת ישראל. אני חושב שזה יהיה טוב גם לארח נציגים מחברות האוטובוסים השונות. אם יש עדיין חשש לאיך שהאירוח ייראה, ניתן להזמין אורח לפורום בשעה X:00. ושעד השעה הזו יביאו חברי הפורום וגולשים נוספים שלא מהפורום (הרי כאשר יש בפורום אירוח זה, כפי שערן כתב ברמה ה"תפוזית"). האורח מגיע ואז כבר השאלות מוכנות.
 

אדיה

New member
אכן לו"ז בעייתי

יש בעיה קשה בלו"ז
יותר מדי מפגשי רכבות לא מתוזמנים טוב וגורמים לעיכובים שרק מחמירים את המצב וגוררים איחורים נוספים, ולזמני נסיעה ארוכים עד כדי גיחוך. פתרון אפשרי לבעיה הוא הקטנת תדירות הרכבות, שגם ככה נמוכה מאוד. פתרון אחר הוא שחלק מהרכבות יגיעו רק עד בית שמש ולא יעלו לירושלים (עד כמה שזה נשמע משפיל...). אפשר גם להפריד לשני קווים "פרבריים" - ירושלים-בית שמש ובית שמש-תל אביב(-כפר סבא), שלא יהיו תלויים זה בזה מבחינת לו"ז (פרט, אולי, לרכבות שמגיעות לגן החיות התנ"כי), וכך האיחורים לא יגררו איחורים בהמשך. הרי ממילא אין לרכבת שום משמעות בחיבור ירושלים וגוש דן. עם זמן נסיעה של שעה ו-40 דקות, אין לרכבת יתרון אפילו למי שצריך להגיע לסביבה המיידית של התחנה.
אכן לו"ז בעייתי
וכמי שעוקב אחרי כתבות התלונה המתפרסמות מפעם לפעם ב YNET מעניין להיווכח כי התגובות נרגזות וביקורתיות מתמיד וכמעט ואין לרכבת סניגורים (וזאת בניגוד למצב בכתבות דומות בעבר). מתבקש שתצא מכאן הקריאה לרכבת ישראל להכין לו"ז חדש לחלוטין עם דרגת סובלנות גבוהה בהרבה כלפי תקלות (fault tolerance). האור בקצה המנהרה (?): פתיחת המסילה השלישית באיילון תאפשר הפרדה כמעט מליאה בין הקווים הראשיים של הרכבת לקו המשני מכפר-סבא. התרחשות תקלה בקו לירושלים (אין תכניות על הפרק להכפלה מנען לבית שמש ולכיוון ירושלים) בחלק המועד ביותר לפורענותתהיה בעלת השפעה פחותה על כלל המערכת.
 

fireman

New member
אני לא מבין למה אתה מופתע?

"למה ליסוע באוטובוס, כשאפשר.."
למה ליסוע מירושלים לתל אביב באוטובוס צפוף על כבישים פקוקים? למה ליסוע באוטובוס כשאפשר ליסוע ברכבות חדישות ממוזגות ומצוידות בשירותים, מול נוף עוצר נשימה, נסיעה בראש שקט? זה מה שאני תמיד חשבתי עד היום. העובדה שאני פריק של רכבות, בד"כ מספיקה לי כדי להחליט לבזבז את זמני וליסוע ברכבת לתל אביב במקום באוטובוס של אגד. לכל אמצעי תחבורה יש יתרונות וחסרונות. היום עליתי על הרכבת מירושלים בשעה 15:05 על מנת להגיע לתחנת תל אביב השלום בשעה 16:28 - כפי שמופיע בלוח הזמנים. שעה ו-23 דקות = 83 דקות נסיעה. הגעתי לרכבת. לדאבוני, היא הייתה עטופה בפרסומות שכיסו גם את החלונות. "לראות טלויזיה בפלאפון, רק בדור השלישי". יופי לי. באיחור אופיני, יצאנו לדרך בשעה 15:07. בסדר, לא נורא. רק שתי דקות איחור. לאחר מספר דקות נסיעה, הרכבת מאיטה ועוצרת סמוך לבתיר. אנחנו עומדים וממתינים למפגש הרכבות. הנסיעה ממשיכה. לאחר עוד פרק זמן של נסיעה - עצירה נוספת, - הפעם ארוכה יותר, למפגש רכבות בבר גיורא. המשכנו בנסיעה. בשלב מסוים, המזגן הפסיק לפעול בקרון. בשעה 16:48 הרכבת עצרה בתחנת תל אביב השלום. איחור של 20 דקות. בסה"כ: שעה אחת וארבעים ושתיים דקות = 102 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב, ברכבת ישראל, בקו המשודרג, ברכבת עטופה בפרסומות מכוערות ובקרונות עם מזגן מקרטע. מחיר הנסיעה: 19 ש"ח. את הדרך חזרה לירושלים עשיתי בעזרת אוטובוס של אגד, קו 480 ממסוף 2000(ארלוזרוב) בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים. לפי הלו"ז, האוטובוס היה צפוי לצאת מהמסוף בשעה 22:30. בשעה 22:20 הוא כבר העלה נוסעים. כולם עמדו בתור בסבלנות. בשעה 22:30 בדיוק - יצאנו מהתחנה. התנועה זרמה, המזגן פעל, היה מקום ישיבה לכולם. לאחר 42 דקות, בשעה 23:12 כבר היינו בתחנה המרכזית בירושלים. מחיר הנסיעה: 17.7 ש"ח. לסיכום: נסיעה באוטובוס עולה 17.7 ש"ח. נסיעה ברכבת עולה 1.3 ש"ח יותר, והיא ארכה בדיוק שעה יותר מבאוטובוס. פיצוי מהרכבת לא יכולתי לקבל, כמובן - האיחור הפעוט היה בן 20 דקות "בלבד". אפילו אני, פריק של רכבות ושונא אוטובוסים לא קטן, הבנתי שהפערים כבר ממש מוגזמים. הרכבת יכולה להתאמץ יותר. להוריד מחירים, לצאצת מהתחנה בזמן (כמעט תמיד האיחור של היציאה מתחנת מלחה הוא לפחות 4 דקות) ולפסיק עם הפרסומות המגעילות על מערכי ה-IC3! רק רכבת? הצחקתם אותי.
אני לא מבין למה אתה מופתע?
חבל שכל הזמן כשאני כתבתי שהקו הזה לירושלים הוא ביזיון שטרם נראה ברשת המסילות ברכבת ישראל אמרו שאני מדבר שטויות. אני כחובב רכבות יוצא כאן בהצהרה לאומה! מעולם לא נסעתי בקו ירושלים ואני גם לא מתכוון לנסוע! אני לא מתכוון להתענות, עם כל הכבוד לתחביב, לירושלים נוסעים באוטו.
 

euronitzan

New member
אוטו או אוטובוס?../images/Emo8.gif

אני לא מבין למה אתה מופתע?
חבל שכל הזמן כשאני כתבתי שהקו הזה לירושלים הוא ביזיון שטרם נראה ברשת המסילות ברכבת ישראל אמרו שאני מדבר שטויות. אני כחובב רכבות יוצא כאן בהצהרה לאומה! מעולם לא נסעתי בקו ירושלים ואני גם לא מתכוון לנסוע! אני לא מתכוון להתענות, עם כל הכבוד לתחביב, לירושלים נוסעים באוטו.
אוטו או אוטובוס?
 

OMER G17

New member
למה שלא תעשה את זה בתור אוהד תח"צ..

אוטו, אוטו......
מה שחסר לי זה להסתובב במשך שעתיים באוטובוסים פנימיים בתוך ירושלים בשביל להגיע ממקום למקום..
למה שלא תעשה את זה בתור אוהד תח"צ..
לכל מקום בי-ם אפשר להגיע באוטובוס אחד מהתחנה המרכזית...רק שתדע שאני גר בקבוצת יבנה ולידנו יש ישוב חרדי או חרד"לי כרם ביבנה...בכל מקרה פעם ראיתי אנשים מהישוב הזה שנסעו עד לצומת שמרוחקת כ-ק"מ מהישובים שלנו עם אוטו! שמשם יש אוטובוס לי-ם ונסעו לעיר..ככה שכנראה שזה משתלם
 

fireman

New member
בתור אוהד תח"צ

למה שלא תעשה את זה בתור אוהד תח"צ..
לכל מקום בי-ם אפשר להגיע באוטובוס אחד מהתחנה המרכזית...רק שתדע שאני גר בקבוצת יבנה ולידנו יש ישוב חרדי או חרד"לי כרם ביבנה...בכל מקרה פעם ראיתי אנשים מהישוב הזה שנסעו עד לצומת שמרוחקת כ-ק"מ מהישובים שלנו עם אוטו! שמשם יש אוטובוס לי-ם ונסעו לעיר..ככה שכנראה שזה משתלם
בתור אוהד תח"צ
אני אמשיך לדבוק באופציית הרכב.... כשאני מגיע לאזור המרכז, אם אני מגיע למקומות המרוחקים מרחק הליכה מתחנות הרכבת אני מגיע ברכבת, אם לא, אני מגיע אך ורק ברכב... הזמן שאני מבזבז על הנסיעות בתח"צ בסופו של דבר עולה לי יותר מעלויות הנסיעה ברכב.
 

בועז ל

New member
עם ניסוח שכזה אני צריך לשתוק אבל

אני לא מבין למה אתה מופתע?
חבל שכל הזמן כשאני כתבתי שהקו הזה לירושלים הוא ביזיון שטרם נראה ברשת המסילות ברכבת ישראל אמרו שאני מדבר שטויות. אני כחובב רכבות יוצא כאן בהצהרה לאומה! מעולם לא נסעתי בקו ירושלים ואני גם לא מתכוון לנסוע! אני לא מתכוון להתענות, עם כל הכבוד לתחביב, לירושלים נוסעים באוטו.
עם ניסוח שכזה אני צריך לשתוק אבל
מה לעשות כשהקו הזה מפעיל אצלי מנגנוני כעס רדומים.הכבאי צודק ומעבר לכך המשך פעילות הקו במתכונתו הנוכחית הינה ביזיון וזלזול מתמשך בציבור הנוסעים. מזל שיש אלטרנטיבות.
 

elians

New member
תאמין לי ...

אני לא מבין למה אתה מופתע?
חבל שכל הזמן כשאני כתבתי שהקו הזה לירושלים הוא ביזיון שטרם נראה ברשת המסילות ברכבת ישראל אמרו שאני מדבר שטויות. אני כחובב רכבות יוצא כאן בהצהרה לאומה! מעולם לא נסעתי בקו ירושלים ואני גם לא מתכוון לנסוע! אני לא מתכוון להתענות, עם כל הכבוד לתחביב, לירושלים נוסעים באוטו.
תאמין לי ...
שגם אני לא אסע יותר בקו הזה כמעט טפסתי על קירות הIC3 מרוב עצבים על האיטיות והזמן הרב של הנסיעה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה