מדברים על הפורום

wild orchid

New member
אני קצת חולקת על ההנחה

הסמויה שעדיף לאנשים כמונו לא להביא ילדים כי אנשים כמונו יזניחו את ילדיהם בכל צורה שהיא (ציטוט "...מספיק בוגרים בשביל להבין שהבאת ילד לעולם תסב לילד ולהם יותר נזק מתועלת." או "...ראיתי מספיק ילדים שגדלים בבית שבו אמא שלהם חושבת שהם נטל, אבא שלהם בעיקר לא סובל אותם והתוצאה היא ילדים זנוחים נפשית אבל לבושים במותגים יפים בדרך לבית ספר"). כל מי שמכיר אותי אישית יאמר שאהיה אמא ניפלאה ואני בעצמי יכולה להגיד שאם חלילה נסיבות החיים היו מביאים אותי למצב שיש לי ילד, בחיים לא הייתי מזניחה אותו או מתעללת בו. אני גם חושבת שיש כאן הרבה אנשים שאם באופן הכי תאורטי היו מביאים ילד לעולם, הם היו הורים ניפלאים גם אם בתוך תוכם היו מתחרטים או סובלים מהמצב.
 

1crazyhorse

New member
סליחה שאני עונה לא לעניין בכלל, אבל...

מה עשית לי עם הבלוג שלך, מה?!?!?
: ג'וני ואורלנדו מתנשקים?!? איזו תמונה משובבת נפש!! ובכלל אחלה בלוגיישן! כמה חבל שאת הדברים הטובים שיש כאן לאנשים בבלוגים שלהם ברשת- לא מביאים לכאן, כי הפורום נאמן מדי לטופיק שלו
 
גם אנחנו רוצים

אני גרועה בלהכנס לבלוגים בתפוז, לא מצליח לי... קישור לתמונה כדי שכולנו נהנה: גם החבר הדמיוני שלי וגם הבעל הדמיוני שלי
 

wild orchid

New member
התמונה נמצאת בתוך הבלוג שלי...

אני יכולה לתת קישור ישיר לבלוג אבל אני לא בטוחה שמותר...אפרוח? גטו?
 
אין קשר בין אי רצון ויכולת

(ואולי הייתי צריכה להוסיף, ממש כפי שאין קשר בין אי מסוגלות הורית של הרבה אנשים לרצון שלהם בילדים). די לאפלייה! רצון לילד מתקבל ללא שום רציונליזציות וסיבות מחוכמות. למה אי רצון לא מתקבל בדיוק באותו מטבע?! משום מה מרומז כאן (ובעוד הרבה מקומות שדנים בא/נשים שלא רוצים ילדים) שצריך "סיבות" ללא לרצות ילדים. ההנחה הסמוייה שנעשה נזק לעצמנו או לילד, וכי אין באפשרתנו לספק לו מצע נפלא לגידולו. להלן: "כי אנשים שם מספיק בוגרים בשביל להבין שהבאת ילד לעולם תסב לילד ולהם יותר נזק מתועלת.... מי שיכול לספק מצע כזה –... שיעשה ילדים. ואם יש אנשים שחושבים שהם לא יכולים לספק את כל זה – שלא יעשו ילדים." אז זהו, שלא. אני לא חושבת שאעשה נזקים לילד, אם אביא. אני חושבת שיש לי מצע נפלא לגידול ואהבה לילד. אני פשוט לא רוצה ילדים. כמו שאת לא רוצה כלב (או לחילופין להכפיל את כמות הילדים פי ארבע) למרות שיהיה לך המון לתת להם ולהנות מהם.
 

TheVillageIdiot

New member
../images/Emo45.gif

זה כמו להגיד שזה בסדר שלא בחרתי ללמוד רפואה כי הבנתי שאני בעצם מפגרת וחבל שאני אגרום נזק.
 

dify

New member
../images/Emo45.gif לגמרי :)

וגם כתבתי לה על כך בתגובות
 

efroch99

New member
לא מסכימה איתך

כלומר קראתי את הציטוטים ואני דווקא מסכימה עם הכותבת. אם אני אביא ילדים, אני אהיה אומללה, ולכן גם הילדים. אולי אני אבחין במה שאת אומרת אחרי שאקרא את הרשומה במלואה - הגבתי רק על סמך הציטוטים שהבאת.
 

I s t a r

New member
בהחלט

מסכימה שאם אדם מרגיש ויודע מפבנים שזה צעד שיאמלל אותו עד אין ערוך, טוב שיימנע מזה. מה שהכותבת בתום לב לדעתי עושה, הוא מעשה של אלה שלא מבחינים שהם באים להעביר זכות ובו זמנית שופטים לרעה. "כן, ברור וטוב מאוד שיש אנשים שלא רוצים ילדים , יש מספיק ילדים מסכנים בעולם שסובלים מהורים איומים וכו'"! כאילו נוצר חיבור כלאיים בין מי שלא רוצה ילדים לבין ילדים אחרים שאינם רצויים -וכיבכול המסקנה העקומה עלולה להיות שטוב שלא עושים ילדים אנשים שלא רוצים בכך שכן אילו היו עושים, וודאי היו הורים איומים והילדים היו סובלים ..המשוואה הזו עקומה לגמרי כמו גם המשוואה של " יש כאלה שלא רוצים להיות הורים וזה לגיטימי, לא כל אחד רוצה לוותר על האגואיזם ולחיות בשביל אחרים, יש כאלה שרוצים לחיות בשביל עצמם וזו זכותם" - יענו בא לתת חיזוק ויוצא שנותן כאפה, דהיינו ברור ומובן מאליו שמי שבוחר לא לעשות ילדים חייב להיות אגואיסטי לעומת הבוחר להיות הורה שהוא כמובן אלטרואיאיסט מושלם. יש עוד הרבה דוגמאות שאני שומעת בישראל שבאות מצד אחד לחזק את הבחירה ואת זכות בחירה ומצד שני ובאותו משפט, מכניסים את הבוחר לקטגוריה שלילית.
 
../images/Emo45.gif

ניסחת את הדברים כל כך טוב שאין לי מה להוסיף - מסכימה עם כל מילה!
 

kiaora

New member
אגואיזם

כבר כתבתי כמה פעמים שההחלטה לעשות ילדים היא אגואיסטית כמו ההחלטה לא לעשות ילדים ואין בעיה עם שתי ההחלטות ואין בעיה עם אגואיזם כל עוד הוא לא דורסני מכיוון שבתכל'ס כולנו אגואיסטים. אבל, הרבה פעמים הכוונה במשפט "יש כאלה שלא רוצים להיות הורים וזה לגיטימי, לא כל אחד רוצה לוותר על האגואיזם ולחיות בשביל אחרים, יש כאלה שרוצים לחיות בשביל עצמם וזו זכותם" אינה לגבי האגואיזם בבחירה אלא לגבי מה שקורה אחרי הבחירה. כלומר, גם אם הורים עושים ילדים מסיבות אגואיסטיות, הרי שאחרי שהילד נולד אין לי ספק שרוב ההורים נאלצים לוותר על הרבה בשביל אותו תינוק, ולכן מהבחינה הזו הם הופכים לפחות אגואיסטים. מבינה את ההבדל?
 
לא. אני לא מבינה את ההבדל.

אם אני נמנעת ממסעדות יקרות כי קניתי דירה ויש לי משכנתא לשלם, אז אני הופכת לפחות אגואיסטית?
 
למעלה