מהו קולנוע אומנותי ומהו קולנוע בידו

מהו קולנוע אומנותי ומהו קולנוע בידו

רי? - מה חשוב לכם לעשות? יאללה זרקו תשובות
 
מסכים, יש הבדל ניכר בין הקולנוע

האומנותי לבידורי. ולי חשוב יותר לעשות קולנוע אומנותי (למרות שייתכן ואפשר פה ושם ארצה ליצור סרט ממסוחר בסטנדרטים שלי שאוהב).
 

shellydeez

New member
טוב זה לא חוכנה שאני אענה...../images/Emo3.gif

אני גרה ליד הסנימטק של העיר שלי ( ואני מתכוונת לממש ליד). כל סרט שמופיע שם אני רואה. אני הפכתי להיות מיני סלבריטי שם
מה שאומר שאני - יותר חשוב יהיה מבחינתי לעשות קולנוע אומנותי. אבל כפי שאמר נועם פה ושם סרט ממוסחר זה בכלל לא רע...
 

shirleyrozental

New member
אומנות או נמות

ברור שאומנות היא דבר שכולנו רוצים לעשות, השאלה כמה מאיתנו ובכלל מכל הקלונוענים שבאמת כבר בעסק מצליחים לשרוד מ"אומנות" ולכן נאלצים גם לעשות סרטי בידור...
 

ouri y

New member
"מיינסטרים" זו לא מילה גסה

רוב הסרטים אשר מדוברים ונערצים גם כאן בפורום הם סרטי "בידור" לכל דבר ועניין, הדוגמה המובהקת היא PULP FICTION שכבר זכה לתשומת לב רבה כאןבפורום, זהו מרכז העניינים, דרכו נסללת האפשרות להגיע ולגעת בכמה שיותר צופים. והרי זו לא אחת המטרות? הגדולה היא היכולת לשלב בין הייחודיות שלך כאמן ( כלומר ההיבטים האישיים שאתה רצית להכניס לסרט) לבין "עטיפת הזוהר" הכמעט הכרחית במקרים מסוימים ( ובודאי שבהוליווד) נכון שלקחת את "ספרות זולה" לתוך פרסומת של מקדולנדס אינו מראה משובב נפש, אך כאן מובא הפרדוקס על שלל הדרו - המיסחור הוא בדיוק בגלל היכולת של הפירסומת להגיע לשלל קהלי יעד ומגזרים. שתי דוגמאות נוספות מתחום המוזיקה והטלויזיה הן ההרכב הצרפתי שעושה מוזיקה אלקטרונית AIR ( פשוט מעולים), שאם למישהו היה עוד ספק לאחר האלבום האחרון והמצוין שלהם, הם כבר נמצאים בלב "התעשייה" ועדיין עושים מוזיקה שמצליחה לחדש. וסדרת הטלויזיה "הסופרנוס" (אולי הסדרה היחידה שבשלה אני מחזיק טלויזיה בבית) שהן התסריטאי שלה והן הבמאי נחשבים לפורצי דרך.
 
לא מסכים איתך בנוגע לספרות זולה

העובדה שהסרט הפך לכה משווק ומוכר מורה על כך שהוא פשוט מעולה! זהו סרט אומנותי. המבנה שלו הוא פורץ גבולות וחדשני. הנרטיב שלו ייחודי ביותר. להרבה אנשים לקח הרבה זמן להתרגל לסגנון של טרנטינו ולא כולם אהבו אותו על ההתחלה. ועדיין הסרט גאוני ולכן הוא התלקח והופץ בהיקף כזה. גורם אחד שמונע ממנו להיות סרט עצמאי בתקציב זעום רגיל הוא השתתפות של שחקנים במידות הוליוודיות, זו צורת השיווק העצמי היחידה שלו לדעתי. ולא בטוח שזו היתה המטרה הראשונית אלא שטרנטי פשוט רצה להשיג שחקנים שהם טובים לדעתו (כזכור לי הוא יצר קשר עם ג'ון טרבולטה להשתתפות בסרט כשהוא היה בשפל המדרגה הקולנועית הזו, והסרט הזה היה מה שהחזיר אותו לפסגה).
 

ganooov

New member
קשה לקרוא לו "פורץ גבולות".

הוא סרט פרודי שהורכב הפוך. פורץ גבולות? לא.
 
אתה עושה באלגן ...

בשום פנים ואופן ספרות זולה הוא סרט פרודי , הוא פשוט מתאפיין בהומור שהוכנס לסרטי הפעולה של שנות ה 90 . הורכב הפוך ? אתה לא חושב שזאת הצהרה מוגזמת ? , זוהי הצורה שהבמאי/תסריטאי ראה לנכון איך הסיפור יועבר בצורה הטובה ביותר , ומכיוון שאנחנו יודעים מי התסריטאי , ויודעים שזה דבר מועדף עליו , אין צורך לומר סתם הצהרות של "הורכב הפוך" . עם דבר אחד אני מסכים איתך , הסרט אכן לא פורץ גבולות , התסריט מצויין ללא ספק , הדיאלוגים הם בין המשובחים שיש , הוא אבן דרך בקולנוע האמריקאי של שנות ה 90 , אך לא משהו שלא היה לפני (ראה ערך Reservoir Dogs ומס' סרטים נוספים) .
 

ganooov

New member
לא אני הוא זה שהגדיר אותו

כפרודי, אני נשען על גדולים ממני
. סרט פרודי ללא ספק. כלומר - זה סרט שלקח את סרטי הגנגסטרים לתחום שמצחיק ולאו דווקא מנסה להעביר לך מסר כלשהו. סרט גנגסטרים "רגיל" לא מצחיק אותך כל רגע, או מצחיק בכללותו. בכלל, טרנטינו קצת מגזים עם הרכבת הסיפור בצורה הפוכה. בקיל ביל הוא לא התכוון לעשות את זה, כמו שאפשר ללמוד מעשרים אלף דברים שונים, אבל בכל זאת הוא נכנע בסוף לעסק הזה
.
 

pink cigarette

New member
הוא לחלוטין פארודי.

- ים מלוא ההודעה. מרסלוס וואלאס השחור-הגדול עם הפלסטר על העורף והמזוודה שקוד הפתיחה שלה הוא 666 וכל החרא שלו מסביב; כל הבדיחות האלה, לשטוף דם בצינור, להרוג מישהו בגלל bump בכביש ואחרי זהלהתווכח על הלכלוך, ואלו רק הדברים הראשונים שקפצו לי למוח. הסרט הזה הוא סרט מצחיק, והוא מצחיק כי הוא מדבר על גנגסטרים. ראית פעם סרט גנגסטרים "רציני" שהצחיק אותך? אבל יותר מזה. טרנטינו עושה קולנוע על-קולנוע. אם קולנוע "רגיל" מדבר על החיים, שואב את עמו מהחיים של בני האדם, טרנטינו שואב את הקולנוע שלו מהקולנוע - דוגמא אחת ויחידה בשבילך, הסצינה במסעדה. תחשוב עליה. הסרט פורץ יותר גבולות ממה שנראה בהתחלה, לדעתי. בהתחלה נראה שהוא רק "מורכב הפוך", אבל זה לא רק זה.
 
בקשר לסרט גנגסטרים מצחיק..

אני לא יודע אם "החבר'ה הטובים" נחשב לסרט גנגסטרים "רציני", אבל הוא היה די משעשע לעיתים.
 
גם ב"כלבי האשמורת" היו סטארים

וזה היה סרט די זעום מבחינה תקציבית (אחד וחצי מליון דולר נחשב זעום בהוליווד)
 
נכון:) לכן לדעתי זה פוגע בדימוי של

סרט דל תקציב משום שהוא הצליח לגייס ברמה של קרוב להתנדבות (בקנה מידה הוליוודי) שחקנים מפורסמים ומוכשרים.
 

DoubleD

New member
מסכימה, אבל

העובדה שהבאת את הסרט 'ספרות זולה' כדוגמא פגמה בטיעון שלך. זה סרט קאלט. מיינסטרים או לא.
 

ouri y

New member
קטונתי מלהתעסק בהגדרות

בידורי? אומנותי? קאלט? אין לי את הידע והנסיון לדעת מי מכם צודק או שמא כולכם. עצם הדיון פה ( והתוכן שלו) מראה שאת הנקודה שלי העברתי. אין לי בכלל ויכוח שהסרט הוא אחד מגדולי הסרטים של שנות ה-90 אם לא הגדול שבהם, המילה היחידה אשר אחטא בה בהגדרת הסרט היא: "מציון", מעבר לזה כל קיטלוג יהיה מיותר ( מבחינתי).
 

bobby6killer

New member
ראו חבריי

צריך ללמוד,שבישראל כמו בישראל,אומנים שלמדו כל החיים יכולים לחיות מהפה ליד,ואיזה שמוק שיודע להתסק עם 5 מכשירים ונותן לעצמו קידומת דיג'יי חי כמו מלך,צריך לדעת שבסופו של דבר אי אפשר לחיות רק מאומנות,אפילו אם אתם מאמינים רק בזה. לא מסכימים? בסוף הצילומים הבאים שלכם אשמח להזמין ממכם צ'יפס במקדונלד.
 
למעלה