מהו קולנוע אומנותי ומהו קולנוע בידו

ouri y

New member
בהחלט

העברת את אחת הנקודות שלי, רק בצורה הרבה יותר קולעת
ושוב, אני חושב שהשילוב בין השניים הוא הגדולה האמיתית
 
מדובר על שני דברים שונים

שנמדדים בצורה שונה, וחשובים בהם דברים שונים. בגדולה, סרט בידורי נמדד קודם כל בתכל'ס, בקופות. ואם הוא הצליח שם זה מה שחשוב- כי זה אומר שמבחינת הטעם המיינסטרימי, הוא הצליח, הוא מילא את הפונקציה. וזה בכלל לא חשוב אם מבחינה אומנותית יבוא אחד מאיתנו ויראה כמה שהוא סרט גרוע, חדגוני, משעמם או אפילו ערוך או מבויים בצורה לא מלהיבה. עדיין- אם יאהבו אותו, הוא מבדר. וזה בדיוק מה שהוא אמור לעשות. אני משערת שהייתי רוצה לעסוק, אם כבר, בכל סוג של אמנות לשם אמנות ולא במיחזור חומר ממוסחר. אבל היי- מי שואל אותי בכלל? חוץ מזה שלעשיית קולנוע בידוריח, כזה שיהיה טוב ומוצלח, בהחלט יש את האתגרים שלה. כמו שאמרתי, המדובר פשוט בשני דברים שונים לגמרי שאין מקום להשוואה ביניהם
.
 
אין חיה כזאת לדעתי

יש קולנוע רדוד ויש קולנוע חכם - כמובן שיש כל מיני רמות, אבל זה פחות או יותר הבסיס, אני חושב.
 
טוב...

המורה שלי לתסריטאות אמר שאומנות זהו דבר שלא משתמשים בו -> מכאן שלא יכול להיות שטבח או קונדיטור הוא אמן,לדוגמא. בנוסף לכך הוא אמר כי קולנוע אומנותי להפך מבידורי מדבר רק על דברים שעשויים לקרות במציאות ובידורי הוא בדרך כלל סרטים בדיוניים וכדומה. אין זה מדבר על סרט טוב או לא טוב -> זהו עיניין של דעה. יכול להיות סרט אומנותי שהוא חרא סרט. -> זה שהסרט אומנותי לא אומר דווקא שהסרט הוא טוב ולהפך. אין קולנוע חכם וקולנוע רדוד. (לפי המורה שלי לתסריטאות).
 
משונה ביותר

רוב הסרטים שנחשבים לאומנותיים שראיתי היו נורא הזויים, ולא הכילו המון דברים שיכולים לקרות במציאות
 
כמו מה למשל?

אני אביא לך רשימה של סרטים אומנותיים שהם בכלל לא הזויים... כל הסרטים של פדרו אלמדובר : דבר אליה, הכל אודות אמא ,אהבת בשר ודם. סרטים כמו : לשבור את הגלים או סרטים של סטנלי קובריק : התפוז המכני וכו'. לכולם ישר קשר ישיר למציאות - גם באודיסאה 2001 יש קשר ישיר למציאות. בלייד רנר אומנם מדבר על רובוטים אבל הפרמיס שעומד מאחורי זה מדבר על מציאות של בן אדם לחברו/ בין אדם לגזע שונה.
 
נווו באמת..

מאחורי כל סרט, בדיוני ככל שיהיה, תוכל למצוא רקע מציאותי מבחינת מסרים, דמויות, וכדו'...
 
לא נכון בכלל.

(אני לא מכירה סרטים בדיוניים) אבל לדוגמא ב(ברח לי השם שלו) סרט שהם מנסים למצוא קוטל רעל כלשהו בגלל שכל האנשים ימותו (^מתעצבנת על עצמי שלא זוכרת את השם של הסרט^) לא משנה... בכל מיקרה לו אין שום פרמיס שמדבר על המציאות - שום מסר - פעולה נטו - סרט הוליוודי חרא - כמו רוב הסרטים ההוליוודים.
 
אז מה?

אז יש סרט הוליוודי מחורבן אחד שהוא בדיוני ואין לו מסרים. זה אומר שכל הסרטים הבדיוניים חסרי עומק? ושאין סרטים "אומנותיים" שיכולים להיות בדיוניים? חוץ מזה שלא-מציאותי זו מילה נורא כללית.. וכוללת בתוכה לא רק סרטי מד"ב
 

DoubleD

New member
פחד ותיעוב בל. ווגאס, רקוויאם לחלום

כל סרט זה אומנות. בין אם למטרות מסחריות או אלטרנטיביות.. המורה שלך נשמע קצת לא בסדר, כי באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה. ותמסרי לו שאני ראיתי מספיק אומנות קולינרית בשביל לדעת שאומנות יכולה להיות גם טעימה
 
המרצה שלי גאון - דבר ראשון

צריך להכיר את הבנדם בשביל להבין כמה הוא גאון וכמה שהוא יודע לכתוב ומבין בקולנוע (הלוואי שכולנו היינו או ניהיה כמוהו). ברגע שתבין מהי אומנות תוכל להגיד את המשפט " באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה " לא אתה ולא אני לא מבינים מהי המהות של אומנות. תגיד לי - אסלה בבית זה אומנות?
 

DoubleD

New member
טוב,

אז זה נחמד שיש לך 'רול מודל' שאת מאמינה בשלמותו, אני לא מזלזלת - לא בך ולא בו, גם מכיוון שאני לא מכירה אתכם מספיק בשביל לבקר אתכם.. אבל אני חוששת שיש לנו השקפה אחרת לגבי אומנות מהי, אני יודעת אומנות מהי וגם יודעת שיש עוד כאין סוף דברים שעליי לדעת בעניין, כך שאני די שלמה עם עצמי בנושא הזה. בנוגע לאסלה- וואלה היה איזה אמן שפרח לי שמו כרגע, שהציג משתנה בכיכר העיר וטען שזו אומנות. כן- זה מעורר מחלוקות אבל זה כל היופי, בין אם אתה חושב שכן ובין אם אתה חושב שלא- אתה חושב וזו לדעתי המטרה האולטימטיבית. ואם את כאדם תסיקי שהאסלה היא לא אומנות רק בגלל שמישהו אחר חושב ככה, זה חבל. אומנות היא רב גוונית ויש בה מקום לכולם (כולל הדעות שלהם). אני חושבת שהמהות האמיתית באה מתוך היוצר, היצירה היא כלי.
 
המממ

בערך כל סרט כביכול אומנותי שני? כל הסרטים של קוסטריצה, רוב הסרטים של קיובריק, "פחד ותיעוב בלאס וגאס", "המספריים של אדוארד", ואלו רק הדברים שרצים לי בראש עכשיו... רשימת מפורטת תהיה ארוכה מדי בשביל שאוכל לכתוב גם עוד מליון שנה
 
בוא לא ניכנס להגדרה של מה בידורי

ומה אמנותי, אבל הסרט הזה נחשב מבחינת התדמית שיש לו לסרט אומנותי
 

zoetrope

New member
תסלחי לי

אבל המורה שלך לא מצטיין באינטילגנציה יתרה. ומנסיון גם עדיף לא לקחת כל מה שהמורה נותן אלא להפנים באופן יותר סלקטיבי. לגבי הסברה הראשונה, מעבר לעובדה שאני חושב שהיא שטויות, לדעתי הוא היה צריך להציג לכם אותה בתור אמונה שלו ולא כאמת מוחלטת. לגבי הסברה השנייה, היא אף יותר מופרכת לדעתי. הוליווד מייצרת מספיק סרטי בידור מבוססי מציאות ומצד שני לא חסרים סרטים אמנותיים העוסקים בבדיון. אם תרצי אשמח לתת אפילו דוגמאות. שוב, אני לא מתווכח איתך בהכרח אלא יותר אם ההנחות שהמורה שלך העלה על הפרק. אני פשוט טוען שתקחי את דבריו בעירבון מוגבל.
 
למעלה