מי מכיר?

קפת

New member
את...

פוסט-מה. תקראי את הביוגרפיה של לו סלומה, ותביני.
 

נינטייב

New member
מי מכיר?

אחראי ללידת "אירופה" שאנחנו מכירים, ואחראי לאחד הזיופים המוכרים בהיסטוריה הידועה. מי האיש ומה הזיוף?
 

יס באך

New member
כאילו זוס, הוא יופיטר?

והיא לא נולדה, ביכלל, היא קיבלה איזו צורת "פרה" לא או משו למה זוס, הוא יופיטר אהב לזיין פרות? מה 'ני יודע? זילאזני בספר המדהים שלו "מלך האור" [בטח התבלבלתי בשם]על המהברטה בתרגום למד"בית הפך את אחת מאלות הפנתיאון ההינדי לנמרה שאהבה שיזיינו אותה, כשהיא נמרה. מה צריך יותר?
 

קפת

New member
נינט כפרות

תקראי שנייה לקרויפ? למה אתמול, כשדיברתי איתו, הוא הבטיח חידה שווה, ולכל נפש. מזה זה?
 

קפת

New member
זה שהמציא את ה

דונאצ
 

קפת

New member
טוב

חשבתי שהייתי נורא ברורה כשדיברנו על זה שהחידה צריכה להיות פתירה, לא סיבת הפטירה. נינט, תתפטרי!
 

נינטייב

New member
עוד רמז

תמיד מצורף לשמו התואר "הגדול". איפה הידענים???? זה מגלומניה? זה מניה-דפרסיה!!!!
 

קפת

New member
נינט, אכזבת חיי

חרא חרה חידה הבאת. קרל הגדול? זה הדבר היחיד שעולה לי בראש, וגם זה = רק כי גיגלתי. אחרי שיפצחו את הפיאסקו הזה, אני אתן חידה משלי, מושקעת. ואז תראי מה. זה מה.
 

קפת

New member
והגשר הוא

כמובן, גשר קרל בפראג. וזה כבר על סמך רבע האינטלגנציה שנותרה לי. אין לי מושג מה הזיוף.
 

נינטייב

New member
קפתוש אהובתי

קרל הגדול זה לא איזה תיאו העשירי, או וויליאם ה-12. הוא שווה משקל ליוליוס קיסר, אלכסנדר מוקדון וג'ינגיס חאן מבחינת השפעתו על ההיסטוריה. יצירת אירופה: כתבתי במרכאות כי לפניו, המושג הזה לא היה קיים. הראשון שהקים על אדמות גרמניה וצרפת (לב אירופה) יישות מדינית אחת, עם הפנים לספרד, ויועצים מסקוטלנד ואנגליה. הזיוף: מתנת קונסטנטין או DONATIO CONSTANTINI , מסמך מזוייף שכביכול חובר על ידי הקיסר הרומי קונסטינטינוס (הגדול), מהמאה הרביעית לספירה, ובה הוא מוסר את הסמכות להסמיך קיסרים לאפיפיור ברומא. לא אלאה אותך בהסבר מדוע היה צורך בזיוף. ואני לתומי חשבתי שזו חידה קלה..
 

קפת

New member
החידה היתה יכולה להיות קלה

אם היית מטריחה את עצמך לכתוב אותה בפחות חפיפנקיות ולאקוניות. ע"ע חידת הבחבח, שאמנם בחר דמות אל מוכרת וקשה, אבל לזכותו יאמר שטרח ושתל לא מעט פרטים ורמזים בכתב החידה. שאני י'ביא לכם אחת עכשיו?
 

נינטייב

New member
סאממק, כאילו לא שלחת אותי

לקרוא ביוגרפיה של אחת, לו סלומה. מניאקית ונאג'זית אני, כמו שאמרת.
 

קפת

New member
זה ילמד אותך לקח:

1. לא לחשוב 2. לא לשקר שיש לך תומה. כי אין לך. צפו חידה חדשה בקרוב.
 

קפת

New member
מי מכיר 3

הולדותו, מוצאו חייו ומותו היו חידה. מיסתורין שהסעיר את מוחותיהם של אנשי המדע והמחקר בתקופתו. פרשת חייו היתה קצרה והעגומה. הוא נרצח בנסיבות מיסתוריות כחמש שנים לאחר שהתגלה על ידי סנדלר, שגם לקח אותו תחת חסותו. דמותו היוותה השראה לסרט של במאי יוצא דופן. לתפקיד הראשי לוהק אדם שאינו שחקן, ושעצם להוקו עורר תמיהה מחד, ועם זאת, היה הברקה אומנותית ופילוסופית, שתאמה את סגנונו וגישתו של הבמאי, שנודע בשלל סרטים מוזרים ולא קונבנציונליים. דמותו שימשה השראה גם לשיר זמרת אמריקאית ידועה, ולמחזה שנשא את שמו, מאת מחזאי גרמני. מי האיש? מהן נסיבות חייו? ומי הם הבמאי והזמרת? (אני מאוד מקווה של תפצחו מהר, כי השקעתי בכתיבת החידה, ובגיגול על פרטים נוספים, כדי להיות מעמיקה ורצינית. אם צריך, רמזים ינתנו בהמשך)
 
זה לא אושיק לוי, נכון?

הוא שר כל כך יפה את השוטר אזולאי. ממש מעניק לי ויברציות עונג ותרעגה. אח, אח, אח, אם רק אודי היה פה הייתי שואלת אותו: "למה ערפאת?"
 
למעלה