קודם כל, זה מעשה יפה ונכון. אבל מניסיוני אוכל לומר, שנתקלתי כבר בבית עסק מקביל, שספג מספר פעמים "נזקים", ולמרות זאת, שמר על האינטרס של הלקוח(ה).
לאחר בדיקה, הותאמה הזמנה למפעל העדשות ונשלחו העדשות (הדקות והיקרות) בהתאמה אישית.
מסיבות מוזרות, השתנתה הראייה והוזמנו זוג עדשות חדשות - והפעם "על חשבון הבית".
אבל בזה זה לא נגמר, כי הראייה השתנתה שוב. והנה, בשלישית הוזמנו זוג עדשות חדשות, שהפעם התאימו - והכל ללא דרישת תשלום נוספת.
לאחר כמה שנים, הלקוחה הזמינה זוג משקפיים חדש, ושוב עם שינוי במספרי העדשות.
היות שההבדל לא היה גדול, החנות הציעה לשלוח את העדשות הקודמות לציפוי מחדש, וגם הפעם, על חשבון הבית. זאת, כדי שיישארו בידי הלקוחה משקפיים רזרביות.
אז נכון. זו לקוחה מתמידה, אבל סביר שהיא גם מתמידה בזכות היחס.
וכשרציתי לכתוב כתבה "מחמיאה" על בית העסק במקומון שלנו, בעלי המקומון רצו לגבות ממני תשלום עבור הפרסום.
הבהרתי שהרשימה היא לטובת הציבור, והבעלים קיבל זאת בהבנה, לאחר שקרא בשנית את הכתבה.
אז הנה לכם: איש לא ביקש ממני לכתוב מילה וחצי מילה לזכות בית העסק, אבל כשלקוח כותב מלים שכאלה, יש מי שמתרשם וזה בחינם.
ועל זאת ייאמר: "שלח לחמך על פני המים, כי ברבות הימים תמצאנו".